Skocz do zawartości

Q9450 na ASUS P5Q-E jak to zrobić?


Recommended Posts

Witam

 

Niestety nie znam się na podkręcaniu, a chciałbym odrobinę podkręcić swój procesor. Proszę o jakieś wskazówki lub instrukcje jak mam to zrobić.

 

Mam:

- Płytę ASUS P5Q-E, chipset Intel P45, 1600FSB, najnowszy bios, i możliwości do podkręcania procka jakiego posiadam.

- A posiadam Intel Core 2 Quad Q9450, 2.66GHz, 1333FSB, mnożnik 8x (ale ma jakąś cholerną funkcje oszczędzania energii przez którą mnożnik czasami spada do 6x, a taktowanie 2GHz - jak to wyłączyć?) Rewizja C1.

- Pamięci DDR2 HyperX 1066MHz KHX8500D2T1K24G

- Karta graficzna ASUS GeForce GTX 570

 

Chciałbym na sam początek wyłączyć tą funkcje zmniejszającą taktowanie procesora, Dalej jako że procesor nie jest E0 tylko C1 chciałbym z 2.66 podkręcić go do 3GHz. Jak mam to zrobić?

Link to post
Share on other sites

MatStaw - nie chodzi tu o Waty, bo 600W dla tego zestawu to z nadmiarem nawet :). Nawet 450tka by to pociągnęła, chociaż porządnie by się pociła. Chodzi o markę, solidność zasilacza. Niestety, dla Ciebie mam b.złą wiadomość... Tracer to zasilacz z czarnej listy, i ja bym takiego kompa nawet do niego nie podłączał - może spalić całego kompa. Masz jakieś fundusze, żeby zakupić nową zasiłkę?

 

Polecam XFX Core 550/650W, OCZ ZS 550/650 W. Nie podkręcaj kompa na tym zasilaczu, chyba, że nie zależy Ci na sprzęcie.

Link to post
Share on other sites

Najlepiej się nie spiesz. I tak dobrze, że ten Tracer jeszcze nie wybuchnął ;)

Jak to jeszcze nie wybuchnął?! Nie strasz. A już raz płytę główną w tym kompie zmieniałem. Miałem ASUS P5N-T DELUXE i któregoś dnia odmówiła dalszej współpracy. Sądziłem że ze starości.

 

W starym kompie mam zasilacz COLORSIT 480W i nic strasznego się nie działo, może zmienić? Tylko że ten nie ma 8-fazowego zasilania.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji