boberio11 0 Napisano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2011 Może ktoś powiedzieć czym jest i co daje to uberpróbkowanie? Na przykład w Wiedźminie 2. Link to post Share on other sites
Gość t.luk Napisano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2011 Tutaj masz fajną galerię z porównaniem Jak dla mnie realnie w grze niespecjalnie zauważysz różnice między nim a zwykłym wygładzaniem krawędzi więc ja nigdy go nie używałem. Poza tym strasznie obciąża karty graficzne więc tym bardziej nie widzę sensu aby go włączać Link to post Share on other sites
voxcordi 294 Napisano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2011 Nadpróbkowanie jest technologią dość leciwą, choć efekty tejże można "posmakować". Niestety tylko w przypadku stosowania sprzętu High End. Tak w technologii video, jak i audio. W świecie konsumenckim pozostaje tylko haczkiem reklamowym. A szkoda. Link to post Share on other sites
carroarmato 93 Napisano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2011 Robiłem testy u siebie w Wieśku2 i nie ma sensu tego używać, zajeżdża kartę i to ostro. Po ostatniej aktualizacji gry poprawili wydajność ale i tak szału nie ma. Z uber mam 30fps średnio, czasem ciut więcej i gra ostro szarpie. Bez uber z wszystkim na maksa mam 50-60fps i płynność pełna.. szkoda zachodu. Link to post Share on other sites
Mati-PL 0 Napisano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2011 Uberpróbkowanie jest takim wspomaganiem do antyaliasingu. Na żadnym dotychczasowym sprzęcie nie będzie działało super płynnie ponieważ (według twórców) jest to algorytm a nie zwykła opcja i zżera całą moc jaką tylko ma dostępną. Pozdrawiam Link to post Share on other sites
rafal12322 5840 Napisano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2011 W Wiedżminie 2 może v.2.0 która ma wyjść 29.09.11 coś w tej sprawie pomoże Link to post Share on other sites
voor34 23 Napisano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2011 (edytowane) IMO to uberpóbkowanie w Wiedźminie 2 nic nie daje. Ja nie widzę żadnej różnicy, a gra traci płynność. Z tą opcją miałem jakieś 12-30 klatek, po wyłączeniu skoczyło do 17-45. Edytowane 20 Sierpnia 2011 przez voor34 Link to post Share on other sites
voxcordi 294 Napisano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2011 Wszak pisałem. Nadpróbkowanie jest przeznaczone do systemów High End. Daje. Przynajmniej na Quadro. Link to post Share on other sites
boberio11 0 Napisano 21 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2011 (edytowane) U mnie w wieśku z uberpróbkowaniem wyciągam 40-50 fps, co daje mi bardzo dobrą płynność. jedyny problem to że na 32 bitowym windowsie wywala na pulpit co pare minut xd Edytowane 21 Sierpnia 2011 przez boberio11 Link to post Share on other sites
rafal12322 5840 Napisano 21 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2011 (edytowane) Jaki masz sprzęt i w jakiej grasz rozdziałce że wyciągasz tyle klatek z uber? Edytowane 21 Sierpnia 2011 przez rafal12322 Link to post Share on other sites
Gość D.A.K Napisano 21 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2011 Ja to nazywam wieloprzebiegowy anti aliasing całej sceny - wydaje się nie mijać to z prawdą (tym bardziej, że czytałem dokumentację na jego temat i tak mniej więcej można to nazwać). //pozdrawiam Link to post Share on other sites
boberio11 0 Napisano 21 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2011 Jaki masz sprzęt i w jakiej grasz rozdziałce że wyciągasz tyle klatek z uber? gtx 580 1200x1000 Link to post Share on other sites
Gość Kotecek Napisano 21 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2011 Chyba 1280x1024 ale... oj tam Chyba mity w stylu mocna karta w takiej rodziałce będzie się marnowała i nie będzie w pełni wykorzystywana właśnie zostały obalone Link to post Share on other sites
rafal12322 5840 Napisano 21 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2011 To już teraz wiem jaką grafę wziąć, żeby mi wiesiek śmigał z uber na 17" CRT Link to post Share on other sites
carroarmato 93 Napisano 21 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2011 Dziwne, ja na swoim gtx580 z uber mam średnio 35fps, nie wiem jakim cudem masz 50.. gram w 1920x1080. Link to post Share on other sites
boberio11 0 Napisano 21 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2011 to właśnie przez rozdziałke Link to post Share on other sites
Gość Kotecek Napisano 21 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2011 nie wiem jakim cudem masz 50.. gram w 1920x1080. Czytanie ze zrozumieniem się kłania... On gra w 1280x1024 czyli 1,31 mpix a Ty w 1920x1080 czyli 2,07 mpix. Dlatego taka rozbieżność. Link to post Share on other sites
Mixtape 1765 Napisano 21 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2011 U mnie też nie widać różnic. Mam to gó**o wyłączone i gra tak i tak wygląda fantastycznie. Może w wersji 2.0 poprawią. Link to post Share on other sites
PeJot 11 Napisano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 A ja nadal nie rozumiem czemu ludzie marudzą na opcję, która w założeniu samych twórców nie miała działać płynnie na obecnych kartach. Jeśli obraz jest renderowany kilka razy i to w wyższej rozdzielczości to nie jest to przypadek tylko celowe działanie. W moim odczuciu jest to opcja na przyszłość aby ktoś wracając do Wieśka 2 za rok czy dwa na o wiele mocniejszym sprzęcie mógł pograć w 'ładniejszą' wersję. Nikt jakoś nie marudzi, że AA x32 na kartach graficznych jest powalone i wymaga 'naprawiania' bo w grze z 2006 można je wymusić i wszystko działa, a w grach z 2010/11 powoduje spadki fps... Link to post Share on other sites
Gość Kotecek Napisano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2011 Ja tam nie marudzę. Że AA to dla mnie zbędność i spowalniacz obrazu mam wyłączone w sterowniku na stałe i święty spokój Link to post Share on other sites
voor34 23 Napisano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2011 (edytowane) A ja nadal nie rozumiem czemu ludzie marudzą na opcję, która w założeniu samych twórców nie miała działać płynnie na obecnych kartach. Nie wiem, czy można nazwać to marudzeniem . Po prostu to niewiele daje, a obcina liczbę klatek o połowę. Stwierdzamy fakty, a nie marudzimy On gra w 1280x1024 czyli 1,31 mpix a Ty w 1920x1080 czyli 2,07 mpix. Dlatego taka rozbieżność. Różnie z tym bywa. U mnie Wiesiu lepiej chodzi na 26" telewizorze w Full HD (najmniejsza zanotowana przeze mnie liczba klatek to 21) niż na 21,6" i rozdziałce 1680x1050, gdzie potrafi nawet chrupnąć do 16-17 kl./s. Edytowane 23 Sierpnia 2011 przez voor34 Link to post Share on other sites
jimhaumman 33 Napisano 20 Października 2012 Udostępnij Napisano 20 Października 2012 ja wroce do tematu. czy jesli w panelu kontrolnym nvidia usatwie sobie FXAA i antialiasing na 32x CSAA,uzyskam wtedy lepszy obraz niz z uberpropkowaniem? Link to post Share on other sites
AMD Radeon Team 94 Napisano 20 Października 2012 Udostępnij Napisano 20 Października 2012 patrząc na screeny wydaje mi się że inaczej wczytywane są tekstury nie wiem jak to nazwać ale bez uberpróbkowania brzydko to wygląda jakby się przypatrzeć Link to post Share on other sites
jimhaumman 33 Napisano 20 Października 2012 Udostępnij Napisano 20 Października 2012 patrząc na screeny wydaje mi się że inaczej wczytywane są tekstury nie wiem jak to nazwać ale bez uberpróbkowania brzydko to wygląda jakby się przypatrzeć wiem ze redon lepiej wypada w wiedzminie ile masz kalatek z uberpropkowaniem? Link to post Share on other sites
Gość darkatraz Napisano 20 Października 2012 Udostępnij Napisano 20 Października 2012 Ludzie różnice są widoczne. Mianowicie z uberem to krawędzie są bardziej miękkie i mniej wyraziste. Najbardziej widoczne to jest we włosach Pana Gerwanta i jego ubraniu. Link to post Share on other sites
Recommended Posts