Skocz do zawartości

Uberpróbkowanie


Recommended Posts

Nadpróbkowanie jest technologią dość leciwą, choć efekty tejże można "posmakować". Niestety tylko w przypadku stosowania sprzętu High End. Tak w technologii video, jak i audio.

W świecie konsumenckim pozostaje tylko haczkiem reklamowym. A szkoda.:/

Link to post
Share on other sites

Robiłem testy u siebie w Wieśku2 i nie ma sensu tego używać, zajeżdża kartę i to ostro. Po ostatniej aktualizacji gry poprawili wydajność ale i tak szału nie ma. Z uber mam 30fps średnio, czasem ciut więcej i gra ostro szarpie. Bez uber z wszystkim na maksa mam 50-60fps i płynność pełna.. szkoda zachodu.

Link to post
Share on other sites

Uberpróbkowanie jest takim wspomaganiem do antyaliasingu. Na żadnym dotychczasowym sprzęcie nie będzie działało super płynnie ponieważ (według twórców) jest to algorytm a nie zwykła opcja i zżera całą moc jaką tylko ma dostępną.

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

IMO to uberpóbkowanie w Wiedźminie 2 nic nie daje. Ja nie widzę żadnej różnicy, a gra traci płynność. Z tą opcją miałem jakieś 12-30 klatek, po wyłączeniu skoczyło do 17-45.

Edytowane przez voor34
Link to post
Share on other sites

Ja to nazywam wieloprzebiegowy anti aliasing całej sceny - wydaje się nie mijać to z prawdą (tym bardziej, że czytałem dokumentację na jego temat i tak mniej więcej można to nazwać).

 

//pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

A ja nadal nie rozumiem czemu ludzie marudzą na opcję, która w założeniu samych twórców nie miała działać płynnie na obecnych kartach. Jeśli obraz jest renderowany kilka razy i to w wyższej rozdzielczości to nie jest to przypadek tylko celowe działanie. W moim odczuciu jest to opcja na przyszłość aby ktoś wracając do Wieśka 2 za rok czy dwa na o wiele mocniejszym sprzęcie mógł pograć w 'ładniejszą' wersję.

 

Nikt jakoś nie marudzi, że AA x32 na kartach graficznych jest powalone i wymaga 'naprawiania' bo w grze z 2006 można je wymusić i wszystko działa, a w grach z 2010/11 powoduje spadki fps...

 

 

Link to post
Share on other sites

A ja nadal nie rozumiem czemu ludzie marudzą na opcję, która w założeniu samych twórców nie miała działać płynnie na obecnych kartach.

 

Nie wiem, czy można nazwać to marudzeniem :) . Po prostu to niewiele daje, a obcina liczbę klatek o połowę. Stwierdzamy fakty, a nie marudzimy :)

On gra w 1280x1024 czyli 1,31 mpix a Ty w 1920x1080 czyli 2,07 mpix. Dlatego taka rozbieżność.

 

Różnie z tym bywa. U mnie Wiesiu lepiej chodzi na 26" telewizorze w Full HD (najmniejsza zanotowana przeze mnie liczba klatek to 21) niż na 21,6" i rozdziałce 1680x1050, gdzie potrafi nawet chrupnąć do 16-17 kl./s. Edytowane przez voor34
Link to post
Share on other sites
  • 1 rok później...
Gość
This topic is now closed to further replies.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...