Skocz do zawartości

zwrot telewizora


Recommended Posts

Kupiłam w mediaexpert telewizor z opcja montażu. Telewizor jest zamontowany na ścianie. Wszystko z nim ok ale nie pasuje mi wielkość telewizora. Chciałabym troszkę mniejszy (kupiłam 65 cali). Nie minęło 14 dni od odbioru telewizora. Zakup był internetowy. Czy przyjmą ewentualny zwrot kiedy tv był odpalony, folie były ściągniete, a co najważniejsze telewizor został zamontowany na ścianie?

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

Hej, ja również polecam nie zwracać, nie wymieniać.

 

Wraz z bratem kupiliśmy sony bravia, on 65 cali ja 55. Na początku wydawał się duży, ponieważ latami miałem samsunga lcd 32'.

Teraz sobie myślę, że mogłem kupić jeszcze większy, nie oddawaj, przyzwyczaisz się ^^

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

W sumie... Od niedawna jest posiadaczem dużego telewizora i początkowo byłem przekonany, że jest za duży w stosunku do mebla na którym został umiejscowiony. Ale z czasem przekonałem się, że duży ekran to znacząco intensywniejsze doznania wizualne. OK, tradycyjna telewizja nie robi takiego wrażenia, ale filmy, seriale i widowiska sportowe, koncerty to zupełnie inna liga. Robi wrażenie. Ale jeżeli chcesz zwrócić TV zamontowany na ścianie, zapewne będziesz musiała umówić się ze sklepem, aby ekipa zdemontowała TV i zabrała go. To z pewnością będzie płatna usługa.

 

 

Link to post
Share on other sites

Nie wiem, jak to wygląda współcześnie, ale gdy jakieś 15 lat temu, kupiliśmy 32 calowy telewizor, który rzeczywiście okazał się za duży (nie mieścił się w meblościance /miała coś w rodzaju wnęki na tv/), ojciec pojechał z nim do Selgrosa i gościu powiedział, że bez problemu wymienią go na mniejszy, bo ma folię i fabrycznie przyklejone naklejki.

Link to post
Share on other sites

Przecież to nie ma żadnego związku z tym, jak to było 15 lat, a jak to jest współcześnie, bo wszelkie zwroty są regulowane prawnie.

 

Zgodnie z prawem sklep nie musi przyjąć zwrotu na towar kupiony stacjonarnie, może, ale nie musi, to tylko dobra wola sklepu.

Co innego, gdy zakup jest online, wtedy masz 14 dni na zgłoszenie zwrotu, a następnie 14 dni na wysyłkę niechcianego towaru i sklep musi przyjąć zwrot jeśli został zgłoszony i wysłany we wskazanym czasie.

 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

Tu nie jest tak prosto, bo kolega kupił nie sam tv, ale z usługą montażu. A tej usługi nie może zwrócić.
Tak czy siak, zawsze może napisać, że odstępuje od umowy. Najwyżej sklep odrzuci.
A co do prawa, to co z tego, że ktoś jest na prawie? Z korpo tak łatwo nie wygra, a nie każdy ma czas i pieniądze na szarpanie się po sądach.
I jeszcze jedna uwaga, sklepy często oszukują klientów, pisząc, że przez internet to tylko rezerwacja, a nie zakup zdalny. Tu tylko przez UOKiK lub sąd można dojść swoich praw.

Link to post
Share on other sites

Zwracasz sprzęt, nie usługę, więc w czym problem? Demontujesz TV i odsyłasz. Z drugiej strony rozumiem sprzedawcę, bo nierzadko bywa, że sprzęt posiada ślady użytkowania (tutaj mogą być po montażu), co zwyczajnie obniża jego wartość, więc pochopne decyzje kupującego są ze stratą dla sprzedawcy. Każdy walczy o piniondz i sklepy też będą podejmować taką walkę, gdy chodzi o ich stratę. Klientela potrafi być naprawdę różna i sam nasłuchałem się opowieści o tym, co i w jakim stanie ludzie zwracają, więc nie jest to wszystko takie czarno-białe.

 

Umowa została zawarta na odległość, więc przysługują pewne prawa, których można dochodzić. Jeżeli zamiast zakupu dochodzi do rezerwacji to musi być taka informacja zawarta na stronie. Nie mogą z tego tytułu pobierać płatności, rezerwacja jest darmowa i nie powinno być żadnych konsekwencji z tyły rezygnacji z rezerwacji. Jeżeli potem dopiero na miejscu dochodzi do zawarcia umowy i kupna, płatności to rzeczywiście zwrot nie przysługuje, bo umowa zawarta na miejscu. Nadal jednak możesz towar obejrzeć na miejscu. Nie jest to niezgodne z prawem, za to pod względem etycznym mocno dyskusyjne.

Link to post
Share on other sites
35 minut temu, FeX napisał:

zwrot nie przysługuje, bo umowa zawarta na miejscu

A i to zależy od sklepu bo aktualnie i sklepy niekiedy idą na rękę klientom. 

 

Stąd akcje np. zakupy bez obaw czy jakieś gwarancję satysfakcji i sprzęty kupione stacjonarnie można zwracać. 

 

 

Czy bywa nie najtaniej? To już inna kwestia. 

Coś za coś, trzeba tylko mieć świadomość swoich praw lub dodatkowych przywilejów jakie sklep gwarantuje i na jakich warunkach. 

 

Czy to trudne? No nie... Czasami wystarczy zadzwonić i zapytać. 

 

Raz zwracałem monitor z media expert kupiony online z dostawą, chciałem zwrócić w sklepie to musiałem im regulamin zwrotów na stronie pokazywać bo robili problemy :rotfl:

 

Jedyne co mnie zastanawia, ja np. nie spotkałem się z sytuacją gdzie produkt po moim zwrocie został zakwalifikowany do obniżenia wartości. 

 

W końcu wiele produktów ląduje potem w outlecie, po niższej cenie, mimo że nie posada śladów użytkowania. 

Link to post
Share on other sites
20 minut temu, wid3l3c napisał:

A i to zależy od sklepu bo aktualnie i sklepy niekiedy idą na rękę klientom. 

 

Pisałem do czego masz prawo, a sklep może robić cokolwiek chce w granicach prawa. Nie może ograniczać Twoich praw, ale może działać na Twoją korzyść, jednak po prostu to już jest niezależne od prawa samego w sobie ;)

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...