Skocz do zawartości

Laptop na studia, do programowania i okazjonalnie do gier (3-5k)


Recommended Posts

Cześć, wybieram się na studia informatyczne i szukam jakiegoś laptopa w przedziale 3-5k. Wiem, że duży przedział, po prostu czym taniej tym lepiej, ale na droższe oferty też zerknę i je rozpatrzę.

 

Wiem, że informatyk itp. ale w laptopach jestem totalnie zielony, dlatego szukam tutaj pomocy.

 

Najbardziel zależy mi na tym, żeby zabierać laptopa na uczelnię i tam na nim pracować, głównie programowanie, bazy danych, ale wracając do domu rodzinnego raz na jakiś czas chciałbym odpalić takie gry jak FC 24 (nowa fifa), Forza Horizon 5, World of Tanks, CS2, LoL. Gry nie muszą świetnie wyglądać, powiedzmy że ustawienia średnie mnie zadowolą, ale chciałbym stałe 60fps. Obrabiam też zdjęcia, ale to nie jest aż tak ważne.

 

Znalazłem dwie oferty i mam kilka pytań.
1. https://www.x-kom.pl/p/1081223-notebook-laptop-156-lenovo-ideapad-gaming-3-15-i5-11320h-16gb-512-rtx3050.html - bardziej budżetowy
Czy jest sens pchać się w 3050?
2. https://www.mediaexpert.pl/komputery-i-tablety/laptopy-i-ultrabooki/laptopy/notebook-acer-an515-57-nh-qewep-004-i5-11400h-16gb-512ssd-rtx3060-15-6-w11
Czy TGP na wysokości 95w jest wystarczające w 3060?
Ile wynosi praca na samej baterii przy odpalonym programie do programowania (Visual albo Brackets) w laptopie z dedykowaną kartą graficzną taką jak 3060?

 

Może odpuścić sobie dedykowaną kartę graficzną i skupić się na wydajności na samej baterii?

 

Jestem otwarty na inne propozycje w podanym przedziale cenowym oraz na inne uwagi.

Link to post
Share on other sites
W dniu 26.09.2023 o 17:51, KaaEmm napisał:

Może odpuścić sobie dedykowaną kartę graficzną i skupić się na wydajności na samej baterii?