Skocz do zawartości

Przycinki w Hogwarts Legacy


Recommended Posts

Witam,

 

Ostatnio sobie złożyłem komputer do najnowszych gier i mam wrażenie, że czym nowsze gry tym gorsza optymalizacja.

 

Zainstalowałem Hogwarts Legacy i podczas biegnięcie przez Hogwart mam przycinki losowe, na otwartych mapach rzadziej, ale się zdarzają. Głównie gdy teren się doczytuje. Podczas walk itp problem nie występuje. Sprawdzałem na 2k i 4k na różnych ustawieniach i różnic nie widać. FPSy gwalownie nie dropia ale np powiedzmy schodzi z 110 na 95 i w mojej grze jest to bardzo odczuwalne. Ustawie fps 60 na sztywno dropnie na 58 i tak mam takie wyraźne stuttery. Na youtube widziałem, że mają podobne problemy ludzie. I nie jest to odosobniony przypadek. Gra Kena bridge of spirits to samo. Walka itp ok, ale doczytywanie tekstur czasem wystepuje taki micro stutter. God of war podobnie. Gry sa jak najbardziej grywalne, ale czy to normalne?

 

Moj konfolig to:

 

I5 13600kf

Rtx 4080

Gigabyte b760m gaming x

32gb ram kingston renegade cl16 3600 

Seasonic b12 80 bronze (kupowany pod 4070ti ale wymienilem)

 

No i jeżeli chodzi o ewentualne problemy ze sprzetem to sprawdzsprawdzilem:

 

Temperatura GPU max 73 stopnie

 

Cpu w grach nie przekracza 70 chociaz losowo wskoczy lekko ponad 80. Zalozone wodne chlodzenie stress test w cinebench przeszlo na spokojnie

 

Memtest 86 na cala noc 0 bledow

 

Testy 3dmark 11 porobione i wyszly ok

 

Sprawdzalem na 2 gpu 4070 ti i 4080 

Sprawdzalem na 2 dyskach m2 970 evo i kingston kc3000, dalej to samo.

Zmienilem z powietrznego chlodzenia na wodne dalej to samo.

 

Czy jest jeszcze cos co mozna zrobic czy nastaly takie czasy ze nic do konca plynnie juz nie bedzie dzialac?

 

A co do ustawien w grach probowalem wszystko i bez zmian.

 

Sterowniki instalowane przez program Gigabyte sterowniki do karty, najnowsze ze strony nvidii.

 

 

 

Edytowane przez Unleay
Link to post
Share on other sites
40 minut temu, Unleay napisał:

FPSy gwalownie nie dropia ale np powiedzmy schodzi z 110 na 95 i w mojej grze jest to bardzo odczuwalne. Ustawie fps 60 na sztywno dropnie na 58 i tak mam takie wyraźne stuttery.

Monitor bez G-sync/Freesync?

W HL w Hogwarcie miałem drobne przycinki przy otwieraniu niektórych drzwi, taka cena za brak ekranów ładowania.

Link to post
Share on other sites
59 minut temu, Unleay napisał:

ale czy to normalne?


Nie powinno być, ale jest. Zwłaszcza dla gier na ue4. Cała społeczność pcmr o tym mówi. 

 

Mamy taką patologie, że te gry stabilniej chodzą na 10 letniej ps4 :)
 

 

Link to post
Share on other sites

Monitor mam z freesync bodaj, gigabyte m28u sprawdzalem jest wlaczone, na wylaczonym tez i to samo. Dokladnie taka samo  na tv lg c2

19 minut temu, MiK napisał:


Nie powinno być, ale jest. Zwłaszcza dla gier na ue4. Cała społeczność pcmr o tym mówi. 

 

Mamy taką patologie, że te gry stabilniej chodzą na 10 letniej ps4 :)
 

 

Super, troche mnie to pociesza bo juz sie balem ze mam cos wadliwego i nie moge sie nawet dowiedziec co

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, zbiku90 napisał:

że stuttering to norma przy portach

 

Norma dla geforce i radeona, bo na kompie musisz kompilować szadery. Na konsolach nie ma takiego kompilowania.

 

Cytat

Szadery to małe programy odpowiedzialne przede wszystkim za grafikę. Załóżmy, że na ekranie pojawia się wystrzał. W tym momencie do akcji wchodzi wspomniany szader. Aby zadziałał musi być zbuforowany/skompilowany wcześniej lub w trakcie gry. Gdy skompilujemy go w trakcie gry, potrafi to zaburzyć jej działanie co objawia się czkawką lub mikro przycięciami. Plaga obecnych gier. Więc teoretycznie lepiej to zrobić przed grą.

 

Twórcy różnie sobie radzą z tym problemem. Najbardziej podatny jest Unreal Engine 4. Szkadery te są bardzo wrażliwe na konfiguracje sprzętowe. Sterowniki, procesory, gpu. Dlatego nie da się tego zrobić z wyprzedzeniem u twórcy gry. Każdy ma inny sprzęt, więc każdy buforuje u siebie. 

 

Co ciekawe jest to domena tylko pecetów. Typów konsol jest stała i określona liczba. PS4, PS5, XboX itp itd. Więc twórcy mogą to zrobić u siebie, ponieważ każdy ma taką samą PS5 ze sprzętowego punktu widzenia patrząc. 

 

Link to post
Share on other sites

Z drugiej strony PC jest na szczęście na tyle elastyczne że można sobie poradzić prawie ze wszystkim ;)

Cytat
Shader compilation related stuttering
 
Stuttering as a result of shader compilation is a growing cause of minor and major stutters in Unreal Engine 4 games that has become more common in recent years. If a game does not perform any precompilation of the shaders (either during loading screens, in the background, or as a dedicated process when changing graphical elements), the engine will compile the shader on its first use. This process is supposed to be asynchronous in nature, but is seems to not always be the case as the compilation is capable of causing a stutter as the game halts to wait for it to finish.
 
The frequency of this varies between game and even in-game world/area/gameplay, but in general it can be assumed to occur once for every single shader of the game until all shaders has been compiled and cached in the shader cache of the display drivers. Note that a reinstall/update of the display driver also tend to resets the aformentioned shader cache.

Unfortunately there is no console variable (cvar) to tweak this behavior,[citation needed] however DXVK-async might be used to reduce or eliminate shader compilation stutters since it offloads these operations to a worker thread instead of performing them on the main rendering thread of the game. Note however that using DXVK-async may reduce the average frame rate by up to 20% depending on the game.

Cytat
Texture streaming related stuttering
 
By default UE4 is setup to gradually stream in textures while playing, which could cause stuttering. Fortunately it can be controlled with a console variable. For people with a lot of RAM and VRAM it might be better to disable it and load in all textures right away.

Using the guide below, change Engine.ini to include these lines:


[SystemSettings]
r.TextureStreaming=0

źródło: https://www.pcgamingwiki.com/wiki/Engine:Unreal_Engine_4

U siebie nie zauważyłem większych problemów z grami na UE4. Wyjątkiem jest Jedi Fallen Order którego nie dałem rady przejść bo stuttering był okropny.

Link to post
Share on other sites

Niestety optymalizacja tej gry jest całkowicie skopana, spróbuj jeszcze moda Ascendio, to jedyne co mi pomogło, ale u mnie też winą jest "tylko" 8GB VRAM. Obecnie trzeba grę z-downgrade-ować żeby mod zadziałał, ale jest instrukcja jak to zrobić w linku który podałem. Niestety z modem będziesz widział rozmytą papkę zamiast tekstur zanim te się nie doczytają. Sprawdź też jakimś programem czy przypadkiem nie podchodzisz pod 16 GB VRAM wykorzystanego bo ta gra w 4K z RT potrafi wciągnąć 15+ Ja grę oddałem i poczekam aż coś poprawią, a jak nie poprawią to pies ich gryzł.

Edytowane przez xardas228
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, xardas228 napisał:

Obecnie trzeba grę z-downgrade-ować żeby mod zadziałał, ale jest instrukcja jak to zrobić w linku który podałem. Niestety z modem będziesz widział rozmytą papkę zamiast tekstur zanim te się nie doczytają. Sprawdź też jakimś programem czy przypadkiem nie podchodzisz pod 16 GB VRAM wykorzystanego bo ta gra w 4K z RT potrafi wciągnąć 15+ Ja grę oddałem i poczekam aż coś poprawią, a jak nie poprawią to pies ich gryzł.

Z tego co kojarzę to już dawno to naprawili. Właśnie przez drastyczne obniżenie jakości tekstur żeby mieściły się w 8GB i ładowanie tylko tych które masz akurat wokół siebie.

Autor ma 16GB więc nie powinno to być problemem.

Link to post
Share on other sites

VRAM jest ok. Moja dziewczyna np. nie widzi żadnych przycięć, dla mnie jest to widoczne troche bo jednak karte kupilem dobrą, zeby w koncu miec spokoj to i czlowiek bardziej zwraca uwage na to co się dzieje. Chyba trzeba przejść na konsole :P

5 godzin temu, zbiku90 napisał:

Z drugiej strony PC jest na szczęście na tyle elastyczne że można sobie poradzić prawie ze wszystkim ;)

źródło: https://www.pcgamingwiki.com/wiki/Engine:Unreal_Engine_4

U siebie nie zauważyłem większych problemów z grami na UE4. Wyjątkiem jest Jedi Fallen Order którego nie dałem rady przejść bo stuttering był okropny.

U mnie tez "wiekszych" problemow nie ma tylko każdy liczy na youtubach te fpsy, a dla mnie liczy sie niezaklocona niczym rozgrywka, ja niestety te doczytywania i micro stuttery widze.

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, zbiku90 napisał:

Graj w 720p na med/high, świetna porada :D

Wole grac na medium niz miec takie scinki jak na filmiku.

Nie tak dawno widzialem tez filmik i sam testowalem ustawienia w  cyberpunk 2077 gdzie ktos porownywal ustawienia ultra na ktorych mial 20-30klatek do ustawien medium gdzie byla grywalna ilosc klatek a spadek jakosci nie taki duzy.

Ultra high to nie zawsze najlepszy wybor wrecz odwrotnie lepiej isc w medium

Edytowane przez Genghis Khan
Link to post
Share on other sites
  • 3 miesiące temu...

Udało mi się poniekąd rozwiązać ten problem a był nim GSync i mówie tutaj ogólnie, a nie o samym Hogwarts Legacy. Ustawiłem w NVCP Vsync On, GSync ON na pełnym ekranie. W każdej grze wyłaczam VSync i limit klatek off a w programie RivaTuner dałem fps limiter na 141. Rozwiązało to większą liczbe problemów. Jedyny problem to teraz ciągła zabawa w ustawieniach. Czy ja naprawe potrzebuje gsynca przy tym rtx 4080?  Często zmieniam z monitora 144hz na tv 120 hz i trochę męczące. Mógłbym dać niby na 117 fps limiter i się tak nie bawić ale wtedy tracę cenne fpsy w lolu i cs. Dodatkowo kiedy gry mają wbudowany vsync czy limiter klatek jak elden ring max 60 fps (i jak bedziesz probowal to obejsc to banuja) to jakos stuttery wystepuja. Jest na to jakiś złoty środek czy ja juz przesadzam?

 

Plus dodatkowo z jakiegoś powodu moje ustawienia z NVCP sie resetuja a dokladniej ta opcja z VSync on na sztywno co powoduje jeszcze czestsze wizyty w ustawieniach.

Edytowane przez Unleay
Link to post
Share on other sites
Gość
This topic is now closed to further replies.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...