Skocz do zawartości

Recommended Posts

Dzień dobry!
Na strychu mam router z wifi od mojego dostawcy (Shentel) ze światłowodem (fotka w załączniku).
Na suficie w salonie na parterze mam wyprowadzony kabel ethernetowy i chciałbym do niego podpiąć AP i zasilić go poprzez poe.

Rozpatruję: Punkt dostępu UBIQUITI NETWORKS UniFi UAP-AC-PRO

Rozumiem, że muszę do mojego routera podpiąć switcha, który będzie miał wyjście poe+
zastanawiam się nad:
https://www.x-kom.pl/p/693733-switche-tp-link-10p-tl-sg1210p-9x10-100-1000mbit-1xsfp-8xpoe.html#Specyfikacja

 

Nie znam się na tym kompletnie, więc łączę to wszystko ze sobą intuicyjnie.
Czy takie połącznie router > switch > AP będzie prawidłowe?
Czy sprzęty, które rozpatruję nadają się dobrze do rozwiązania problemu, z którym walczę (silniejsze wifi na parterze)?

Rozpatruję switcha z większą ilościa wyjść poe ponieważ w przyszłości chciałbym nim też zasilić kamery wokół domu (niestety słyszałem, że często switche pomimo wielu wyjść poe mogą nie zasilić tyle urządzeń ile faktycznie mają dostępnych portów).

 

Z góry dzięki za pomoc! :)

351113969_1909380812782140_860385543870433900_n.jpg

Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, thomson92 napisał:

Rozumiem, że muszę do mojego routera podpiąć switcha, który będzie miał wyjście poe+

Niekoniecznie. W tym przypadku wystarczy zasilacz. Większość AC-PRO posiada go w komplecie.

 

10 godzin temu, thomson92 napisał:

Czy sprzęty, które rozpatruję nadają się dobrze do rozwiązania problemu, z którym walczę (silniejsze wifi na parterze)?

Zdecydowanie, musisz tylko pamiętać o tym że potrzebujesz chociaż na chwilę postawić gdzieś kontroler (np. Twój komputer).

10 godzin temu, thomson92 napisał:

Rozpatruję switcha z większą ilościa wyjść poe ponieważ w przyszłości chciałbym nim też zasilić kamery wokół domu

Jak wspomniałem powyżej, teraz proponuje skorzystanie z zasilacza POE, switcha kupisz jak będzie taka potrzeba. Jak wiadomo plany mogą się zmienić :)