Skocz do zawartości

Światłowód bezposrednio do PC


Recommended Posts

witam otóż chciałbym podłączyć światłowód bezpośrednio do kompa, do swojego PC musze kupić cos takiego?

https://www.x-kom.pl/p/1062155-karta-sieciowa-asus-xg-c100f-10gbit-sfp.html

bo sąsiedzi maja podłączenie ze wygląda to tak Światłowód>konwerter>Router>PC

ja chciał bym mieć podłączenie Światłowód>PC

ktoś by mi mógł pomoc w tym temacie? , bo szczerze przyznam ze jestem w tym zielony zdj u sąsiada

Brak opisu.

Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, 8gwiazdek napisał:

Nie bardzo, widzę tam onta, który nie dość ze jest mediakonwerterem to dodatkowo pobiera konfig z serwera provisioningu. Nie wspominając o braku kompatybilności z OLT
Także bezpośrednie podłączenie raczej odpada :)

 

ONT (L2) chyba nie do końca można nazwać mediakonwerterem (L1) a wręcz nie powinno, mimo, że dołączone są do niego dwa różne media.

Link to post
Share on other sites

Ciekawe jak się wstrzelisz się w vendora?
Kompatybilność z poszczególnymi OLT-ami jest też bliżej nieokreślona, nie wspominając już o plikach konfiguracyjnych które wysyła provisioning i są specyficzne dla ISP.

Jedyne co można stwierdzić z tego co wysłałeś ( to patrząc po ich przykładzie) to to że wkładka jest w stanie emulować starego (EOL) Dasana H645G

Link to post
Share on other sites
W dniu 4.04.2023 o 17:15, 8gwiazdek napisał:

Ciekawe jak się wstrzelisz się w vendora?
Kompatybilność z poszczególnymi OLT-ami jest też bliżej nieokreślona, nie wspominając już o plikach konfiguracyjnych które wysyła provisioning i są specyficzne dla ISP.

Na trzepaku są opisy jak wejść w danego operatora, ogólnie wkładka jest do testów i prób we własnym zakresie, ale da się. Nie koniecznie z każdym operatorem.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, zbiku90 napisał:

Jak tą wkładkę podepniesz do PC? Przez USB?

chyba pod to https://www.x-kom.pl/p/1062155-karta-sieciowa-asus-xg-c100f-10gbit-sfp.html