Skocz do zawartości

Własna Chmura z własnym dyskiem


Recommended Posts

Siemka. Zakładam ten temat ponieważ dzisiaj wchodząc na dysk google zauważyłem, że już brakuje mi miejsca (mam wykupione 100GB) i zobaczyłem, że 200GB kosztuje miesięcznie 14zł... I pomyślałem, a jakby założyć swój dysk sieciowy. Napiszę jak mi to chodzi po głowie i może pomożecie mi jakoś z tym, ponieważ jestem totalnie nowy w temacie. 

Więc tak, dysk jaki bym potrzebował to 512Gb lub max 1Tb, to będzie już na pewno ze sporym zapasem. Gdzieś przeczytałem, że można coś takiego zrobić pod rasberry, i pomyślałem o jakimś dysku SSD może? Nie wiem czy to dobry pomysł?

Celem tego dysku byłoby stworzenie czegoś na zasadzie Google Dysku. Przechowuje tam wszystkie backup-y ze starych telefonów, czyli jakieś filmiki itd. I chciałbym mieć możliwość np otwarzania ich na tym dysku, coś ala Youtube jak to jest na google. Tylko w sumie tego potrzebuje. Nic wymagającego. 

Chciałbym teraz zainwestować, bo licząc to ile już mam te 100GB to sporo kasy poszło. A tak bym miał coś swojego fizycznego. 

Znalazłem My Cloud Home ale nie wydaje mi sie zeby dysk twardy 3.5 był bezawaryjny.. I z opinii w internecie wyczytałem, że jest to bardzo wolne i przesyłanie jakiś większych plików trwa wieczność.

Stąd moje pytanie czy może jest coś podobnego ale na dyski SSD? 

Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź.

Myślałem nad Synology DS118

Ogólnie to te dane co będe miał online mam też na dysku USB zarchiwizowane. Internet mam 100 up, i dow 50mb/s. No nie wiem, może spróbuje własnie z tym Netgear bo po opiniach ten WD to nie za ciekawie wypada

Edytowane przez kamcio100
Link to post
Share on other sites
W dniu 21.01.2023 o 16:58, kamcio100 napisał:

Myślałem nad Synology DS118

Spoko.

 

22 minuty temu, tom napisał:

PC poleasingowy  w obudowie small factory