Kempes74 1 Napisano 1 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2022 (edytowane) Taka sytuacja. Korzystam od jakiegoś czasu z konfiguracji Internet z Vectra w której - ich modem-router ustawiony w tryb bridge do tego Netgear R6220. Przy planie 300Mbit/40Mbit wszystko chodziło ok. Testy prędkości takie jak zadeklarowane przez Vectra. Skorzystałem z oferty Black Friday i za 5zł podniosłem pakiet do 600Mbit/60Mbit i tu zaczęły się schody. Testy prędkości wyglądały tak: około 350Mbit/60Mbit a więc pobieranie ledwo przebiło granicę 300Mbit a wysyłanie osiągnęło deklarowaną prędkość. Już chciałem pisać do Vectra, bo wykonałem wszystkie resety jakie zalecają ale coś mnie tknęło i wypiąłem Netgear z konfiguracji i idealnie jest 600Mbit/60Mbit. Pozamieniałem różne kable lan i wszystkie przy podłączeniu modemo-router Vectra <---> PC dają 600/60 a jak wepnę Netgear mam znowu 350/60 . Tak więc to nie kable, przy testach inne urządzenia nie są podłączone tylko PC, Netgear ma gniazda 1Gbit, więc musi być coś z ustawieniem routera Netgear. Pomocy! Edytowane 2 Grudnia 2022 przez Kempes74 Cytuj Link to post Share on other sites
traper 1 Napisano 2 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2022 1. Nie udało mi się znaleźć tego modelu w Internecie. Jakiś link do dokumentacja? 2. Rozumiem, że mówimy o konfiguracji w której router Vectry wpięty jest do NetGear na porcie WAN, a następnie komputer do Neatgear po porcie Ethernet (po kablu) Zasadniczo wpływ mogą mieć ustawienia bezpieczeństwa (firewall etc..). Trzeba pamiętać, że pomiędzy portem WAN a portami lokalnym umieszczony jest FireWall, którego wydajność potencjalnie może stanowić wąskie gardło (szczególnie przez złożonych regułach). W ramach testu można chwilowo wyłączyć FireWall / szyfrowanie i sprawdzić czy transfer się poprawił. Cytuj Link to post Share on other sites
Kempes74 1 Napisano 2 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2022 8 godzin temu, traper napisał: 1. Nie udało mi się znaleźć tego modelu w Internecie. Jakiś link do dokumentacja? 2. Rozumiem, że mówimy o konfiguracji w której router Vectry wpięty jest do NetGear na porcie WAN, a następnie komputer do Neatgear po porcie Ethernet (po kablu) Zasadniczo wpływ mogą mieć ustawienia bezpieczeństwa (firewall etc..). Trzeba pamiętać, że pomiędzy portem WAN a portami lokalnym umieszczony jest FireWall, którego wydajność potencjalnie może stanowić wąskie gardło (szczególnie przez złożonych regułach). W ramach testu można chwilowo wyłączyć FireWall / szyfrowanie i sprawdzić czy transfer się poprawił. Znalazłem co przeszkadzało... W zaawansowanych ustawieniach było włączone monitorowanie (rejestrowanie ilości wysłanych / odebranych danych dziennie/miesięcznie/rocznie) takie statystyki. Co ciekawe w tym samym miejscu można było założyć ograniczenia przepustowości ale nic takiego nie było ustawione - wszystko było na "nieograniczone" ale wystarczyło, że odznaczyłem "monitoruj" i mam jak Vectra obiecuje 600/60Mbit/s. Może komuś się przyda w przyszłości ta informacja Cytuj Link to post Share on other sites
Arnold 925 Napisano 2 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2022 Autorze tematu możesz dać link o jaki model routera chodzi bo google nie znajduje. Cytuj Link to post Share on other sites
wodego 1366 Napisano 2 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2022 Nie znajduje, bo model jest błędnie podany. Cytuj Link to post Share on other sites
Kempes74 1 Napisano 2 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2022 30 minut temu, Arnold napisał: Autorze tematu możesz dać link o jaki model routera chodzi bo google nie znajduje. Mój błąd. Pewnie, że źle podałem. Poprawiłem już temat. to jest to https://www.netgear.com/pl/home/wifi/routers/r6220/ Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.