GreQonE 3629 Napisano 24 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2023 33 minuty temu, Artok napisał: problemy trapiące nowe Ryzeny z 3D Cache CHętnie poczytam, macie jakiś wątek? Cytuj Link to post Share on other sites
joker5513 2786 Napisano 24 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2023 36 minut temu, Artok napisał: Słyszałeś @joker5513? Będziesz miał z kim obgadać potencjalne problemy trapiące nowe Ryzeny z 3D Cache Też mnie zastanawia to obrzydzanie AMD. Udziały macie wszyscy w Intelu czy co? Cytuj Link to post Share on other sites
Artok 2010 Napisano 24 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2023 No przecież mniejsze lub większe problemy zawsze się mogą pojawić, prawda? Zawsze lepiej jest mieć kogoś pod ręką, użytkownika praktyka, niż tylko bandę teoretyków siedzących na Intelu i wymyślających potencjalne rozwiązanie. Cytuj Link to post Share on other sites
Alcedo1 168 Napisano 24 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2023 Panowie a jakie wersje rtx 4070 ti Waszym zdaniem są porządne. Myslę o zmianie grafy ale interesują mnie tylko porządne (ciche i chłodne) wersje. Ścierwa nie chcę. Cytuj Link to post Share on other sites
ODIN85 1023 Napisano 24 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2023 39 minut temu, Alcedo1 napisał: Panowie a jakie wersje rtx 4070 ti Waszym zdaniem są porządne. Myslę o zmianie grafy ale interesują mnie tylko porządne (ciche i chłodne) wersje. Ścierwa nie chcę. W to bym celował ale w cenie max 4.5k https://www.mediaexpert.pl/komputery-i-tablety/podzespoly-komputerowe/karty-graficzne/karta-graficzna-msi-geforce-rtx-4070ti-gaming-x-trio-12gb-dlss-3 Cytuj Link to post Share on other sites
gustine 1003 Napisano 24 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2023 Panowie a jakie wersje rtx 4070 ti Waszym zdaniem są porządne. Myslę o zmianie grafy ale interesują mnie tylko porządne (ciche i chłodne) wersje. Ścierwa nie chcę.zapytaj@Artok, kupił gainwarda phantom i testuje - cena 4099, mój dopiero jedzie do mnie. Cytuj Link to post Share on other sites
Artok 2010 Napisano 24 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2023 @gustineDzisiaj odpalę jakieś testy Gainwarda i wstawię rezultaty w tym wątku. Wczoraj nawet nie miałem czasu na gejming. Cytuj Link to post Share on other sites
wojciech spychała 80 Napisano 24 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2023 W dniu 18.01.2023 o 20:55, zbiku90 napisał: Możliwe że do Direct Storage 1.1 będzie potrzeba sporo Vramu. Już wkrótce się przekonamy jak to działa w praktyce. Tak wygląda zużycie VRAM na wymaksowanych ustawieniach w 4K (i DLSS Quality bo realnie wygląda lepiej od TAA): Pytanie dlaczego zestawiono RTX 4080 z RX 6800 XT pozostaje otwarte Cytuj Link to post Share on other sites
EH_Gosu 1277 Napisano 24 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2023 (edytowane) DLSS Quality odciąża między innymi zużycie VRAM, jednak tutaj nawet w pełni natywne wymaksowane 4K 16 VRAM nie powinno wymagać. O ile nie będzie nic zwalone konkretnie. Jak się silnik gry zachowuje, po dłuższym czasie alokacja znacząco idzie w górę? Może cholerstwo tak dziurawe, że będzię VRAM wcinać jak to niektóre produkcje problematyczne mają. Wtedy wymagania od czapy jako sposób na "łatanie" dziurawej tętnicy plasterkiem, devsi nieraz tak mają Edytowane 24 Stycznia 2023 przez EH_Gosu Cytuj Link to post Share on other sites
wojciech spychała 80 Napisano 24 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2023 Ok, cofam co mówiłem - po prostu ich menu samo nie wie ile pamięci gra potrzebuje (albo podaje tyle ile faktycznie jest konieczne a nie użyteczne) - podczas faktycznej "gry" (wbudowany benchmark) bez problemu przebijamy 16 GB vRAM.... Ogólnie nie wiem co tyle tej pamięci pochłania bo tekstury oraz ilość detali w grze przywodzi mi namyśl GTA 4 z modami na efekty cząsteczkowe... Sama gra wygląda jakby planowali zrobić całe oświetlenie z użyciem RT, ale się okazało że wszystko poza RTX 4000 klęka więc się z tego wycofali i gra została bez oświetlenia i cieni w większości scen Biorąc pod uwagę że nie ma tu nawet zmiennych pór dnia to wygląda to na bardzo niedorobione... No ale zobaczymy co wyjdzie jak faktycznie chwilę pogram... PS. w budowanym teście RTX 4090 z DLSS Q w 4K na najwyższych detalach robi równo 100 FPS... Nie ma tragedii ale nie trudno wskazać gry które wyglądają i działają lepiej. Cytuj Link to post Share on other sites
gustine 1003 Napisano 24 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2023 @gustineDzisiaj odpalę jakieś testy Gainwarda i wstawię rezultaty w tym wątku. Wczoraj nawet nie miałem czasu na gejming. Całkiem przyjemne wartości, jak w porównaniu z msi? Cytuj Link to post Share on other sites
EH_Gosu 1277 Napisano 24 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2023 (edytowane) @wojciech spychałaCzyli po prostu kolejna popelina optymalizacyjna, stąd nieadekwatne wymagania w kwestii VRAM dla GPU. Znak czasów, bywa Shit happens. Edytowane 24 Stycznia 2023 przez EH_Gosu Cytuj Link to post Share on other sites
Artok 2010 Napisano 24 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2023 1 minutę temu, gustine napisał: Całkiem przyjemne wartości, jak w porównaniu z msi? W porównaniu do MSI na śmigłach jest 300 obr./min. więcej, ale za to nie piszczą cewki, niezależnie od obciążenia - mi taka rekompensata pasuje. Co ciekawe: według specyfikacji w tym Gainwardzie boost wynosi 2610 Mhz, natomiast w grach karta sama z siebie dobiła mi do 2850 Mhz Cytuj Link to post Share on other sites
gustine 1003 Napisano 24 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2023 W porównaniu do MSI na śmigłach jest 300 obr./min. więcej, ale za to nie piszczą cewki, niezależnie od obciążenia - mi taka rekompensata pasuje. Co ciekawe: według specyfikacji w tym Gainwardzie boost wynosi 2610 Mhz, natomiast w grach karta sama z siebie dobiła mi do 2850 Mhz Co prawda oglądałem testy phoenixa ale tak samo się zachowywał, ciekawe ale oczywiście na plus. Zobaczymy czy moja sztuka będzie piszczeć, oby nie.. Ale ogólnie rzecz biorąc, jest cicho? Cytuj Link to post Share on other sites
wojciech spychała 80 Napisano 24 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2023 17 minut temu, wojciech spychała napisał: Ogólnie nie wiem co tyle tej pamięci pochłania bo tekstury oraz ilość detali w grze przywodzi mi namyśl GTA 4 z modami na efekty cząsteczkowe... Tak wygląda początek gry w "starannie wyreżyserowanej" sekwencji ucieczki - czyli miejsce w którym każdy gracz się znajdzie: (karta to oczywiście 4090, ale nie chciało mi się OSD zmieniać opisu :P) Pytanie za 100 pkt. - co w tej scenie wymaga 16 GB vRAM? Cytuj Link to post Share on other sites
Artok 2010 Napisano 24 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2023 4 minuty temu, gustine napisał: Ale ogólnie rzecz biorąc, jest cicho? Jest w porządku, karta nie jest głośniejsza od wentylatorów w obudowie czy chłodzenia procesora. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
zbiku90 3659 Napisano 24 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2023 2 minuty temu, wojciech spychała napisał: Pytanie za 100 pkt. - co w tej scenie wymaga 16 GB vRAM? O DirectStorage 1.1 czytał czy nie? Proszę powiedz chociaż że loadingi są krótkie i rzadkie 10 minut temu, Artok napisał: Co ciekawe: według specyfikacji w tym Gainwardzie boost wynosi 2610 Mhz, natomiast w grach karta sama z siebie dobiła mi do 2850 Mhz W kartach AMD jest tak już od RDNA1. Jak napięcie/temperatura/power limit pozwala to boostuje sporo wyżej niż ma na papierze. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
r1023 873 Napisano 24 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2023 (edytowane) 20 minut temu, wojciech spychała napisał: Pytanie za 100 pkt. - co w tej scenie wymaga 16 GB vRAM? zła optymalizacja wymaga, nic ponad to Edytowane 24 Stycznia 2023 przez r1023 Cytuj Link to post Share on other sites
wojciech spychała 80 Napisano 24 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2023 4 minuty temu, zbiku90 napisał: O DirectStorage 1.1 czytał czy nie? Proszę powiedz chociaż że loadingi są krótkie i rzadkie Gra jest na dysku (MP600 PRO 2TB) podpiętym pod chipset (gen 4.0). W platformie testowej będzie na dysku systemowym (tym spiętym z CPU) to będzie można sprawdzić DirectStorage. Choć szczerze powiedziawszy to większość nowych gier nawet bez DS ogarnia temat błyskawicznie - np. Callisto Protocol albo Spidemany - klikasz i jesteś w grze w ciągu 2-3s. Tutaj wygląda to tam samo bez DS. Chyba że jednak DS działa też na SSD obsługiwanych przez chipset? W samej grze nawet tego nigdzie sygnalizują, że jest używane lub nie... Cytuj Link to post Share on other sites
zbiku90 3659 Napisano 24 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2023 1 minutę temu, wojciech spychała napisał: W samej grze nawet tego nigdzie sygnalizują, że jest używane lub nie... Windows + G -> ustawienia -> funkcje gier. Może coś tam więcej będzie, u mnie tylko pokazuje że C:\ obsługuje a reszta dysków nie. A mam 2 nvme z czego drugi podpięty przez chipset właśnie. PS. Jest darmowe demo Forspoken m.in. na steam. Każdy może sobie sprawdzić z ciekawości, ja już pobieram Cytuj Link to post Share on other sites
wojciech spychała 80 Napisano 24 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2023 39 minut temu, zbiku90 napisał: Windows + G -> ustawienia -> funkcje gier. Gra jest na partycji E:\ i zdaje się że DS nie jest u mnie aktywne Co by tłumaczyło to nieznośnie 2,5 s do nawet 3,3 s czasu wczytywania gry (z menu do faktycznego grania). Cytuj Link to post Share on other sites
zbiku90 3659 Napisano 24 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2023 38 minut temu, wojciech spychała napisał: Co by tłumaczyło to nieznośnie 2,5 s do nawet 3,3 s czasu wczytywania gry (z menu do faktycznego grania). Zdaje się że wpływa także na doczytywanie tekstur, bo widziałem że niektórzy narzekają na dropy FPS i pop-upy, u siebie nic takiego nie zauważyłem. Pograłem sobie trochę w to demo i gra raczej nie dla mnie, kolejny symulator czyszczenia mapy z ikonek a'la AC. Szkoda bo system walki się dość wyróżnia, jest dynamicznie i widowiskowo. Jakby zrobili ją bardziej liniową z jakąś ciekawą fabułą i dialogami (a Japończycy to potrafią) to bym wsiąknął, bieganie po mapie od punktu A do punktu B znudziło mi się już parę lat temu. I nawet ten cały magic parkour tego nie ratuje. BTW zużycie vram pod modele i tekstury można sobie regulować w ustawieniach, ciekawe jak się będzie zachowywać na kartach 8/10GB. Cytuj Link to post Share on other sites
mirai99 334 Napisano 24 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2023 4 godziny temu, wojciech spychała napisał: Pytanie za 100 pkt. - co w tej scenie wymaga 16 GB vRAM? Gra pewnie załadowała pół świata za tymi ścianami Cytuj Link to post Share on other sites
ODIN85 1023 Napisano 25 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2023 Pierwsza gra AAA 2023 i 4080 ledwo daje radę Są sporadyczne dropy do 44fps ale tak to trzyma okolice 60fps,czasem nawet ponad. Cytuj Link to post Share on other sites
Player120 52 Napisano 25 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2023 4 godziny temu, ODIN85 napisał: Pierwsza gra AAA 2023 i 4080 ledwo daje radę Są sporadyczne dropy do 44fps ale tak to trzyma okolice 60fps,czasem nawet ponad. gra posiada denuvo które też ma wpływ na wydajność ale po rtx 4080 spodziewałem się więcej... Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.