under555 10 Napisano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2022 Cześć, mam drukarkę Epson XP 342 i mam ją wpiętą trochę w skomplikowany i nie do końca jasny dla mnie sposób (montowałem ją kilka lat temu, troche chyba fuksem się udało). Drukarka jest bezprzewodowo (po wifi) połączona z moim routerem od upc CONNECT BOX CH7465LG-LC mój pc podpięty jest i był do ww. routera za pomocą rj45 ale za pośrednictwem repeatera takiego PLC czy jakoś tak (poprzez sieć elektryczną w ścianie) i na windows 10 jakoś tak porobione miałem ,że mogłem drukować - z tego co rozumiem plika szedł tak PC-repeater-router-poprzez wifi do drukarki. Nie wiem jak ale działało zupełnie normalnie jakbym miał drukarką po usb podpiętą. Windows 11 (wcześniej na PC miałem w10) robi jakieś problemy i się nie da i wyskakuje komunikat "Klikając przycisk [Spr. połączenia], można sprawdzić połączenie z drukarką. Nastąpi automatyczna próba ponownego nawiązania połączenia. Upewnij się, że drukarka jest włączona, a następnie kliknij przycisk [Spr. połączenia]." apka epsona jest, drivery nie dały się zainstalować bo podczas ich instalacji musi widzieć drukarkę a jej nie widzi. Ogólnie w plik - drukuj itd. jest ten epson ze znaczkiem,że po sieci ale podczas drukowania wyskakuje komunikat jak powyżej. PS. Oczywiście wszystko inne poza pseudo inteligentym W11 normalnie działa i idzie drukować - staruszek z w7, lapek z w10, telefon z androidem , ten sam PC tylko jak miał w10 też dawał radę. Jak to poustawiać ,żeby było dobrze? Cytuj Link to post Share on other sites
8gwiazdek 255 Napisano 21 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2022 Sprawdź czy możesz spingować drukarkę po jej adresie IP. Cytuj Link to post Share on other sites
RalfNwn 95 Napisano 21 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2022 Skoro na innych urządzeniach nie ma problemu z drukowaniem to oznacza, że drukarka działa poprawnie i jest dostępna w sieci a problem jest po stronie tego lapka z W11. Zwykle w takich przypadkach, po upgrade z W10 na W11 pomagało usunięcie drukarki i ponowne jej dodanie (poprzez Dodaj drukarkę czy Dodaj urządzenie, ostatecznie instalując ponownie z użyciem sterowników ze strony producenta). Faktycznie, dobrze by było sprawdzić widoczność drukarki z tego W11 - sprawdzić IP Epsona (logując się na routerze, czy np. via Inspekcja sieci z antywira Eset Nod32) i sprawdzić czy odpowiada na ping. Warto by też zainstalować wszystkie aktualizacje Windows, jeśli nie są dostępne, nawet te opcjonalne. Zmiana/wyłączenie/dezinstalacja antywirusa na czas testów też może pomóc. Podłączenie bezpośrednie tego W11 do routera kablem ethernet też może dać przydatne wyniki. Cytuj Link to post Share on other sites
Teshi 55 Napisano 21 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2022 sprawdz tak : https://www.epson.pl/support/sc/epson-expression-home-xp-342/s/s1487 sterownik instalujesz bez podłączonego kabla USB, jak sterownik zapyta o kabel, wybierasz instalacja ręczna. i wybierasz drukarka podłączona do sieci jak znajdziesz wybierasz jej IP, jak nie dodajesz ręcznie i wybierasz lpt1 następnie: ( musisz znać ip drukarki mozesz użyć aplikacji IP scan lub np sprawdzić w routerze z jakiego adresu korzysta drukarka) wchodzi panel sterowania -> urządzenia i drukarki -> na drukarce PPM i właściwości drukarki -> dodaj port -> standard tcpip -> nowy port ->wklepujesz ip np xxx.xxx.xxx.xxx i powinno latać. w razie problemów z wieczorka wal PW Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.