Skocz do zawartości

Profil XMP ram sie nie zapisuje.


Recommended Posts

Witam. Mam problem z moimi ramami. Są to ramy g skill aegis 2x8gb 3000mhz. Problem wygląda tak, że chciałem odpalić xmp na ramach, aby wycisnąć ciut więcej klatek w grach. Wszystko spoko, odpalam w biosie xmp i zapisuje. Potem resetuje się komputer i znowu odpalam bios by sprawdzić czy wartości się zapisały. No i jednak sie nie zapisały. Nie wiem w czym może tkwić problem, być może z płytą główną jest coś nie tak, choć wątpię w to, bo płyta jest nowa i ma z 3 lata. Jest to model MSI B450M-A PRO MAX. Nie znam się zbytnio na biosach, jest to możliwe że wartości nie zapisują się przez starą wersje biosu? Jest to build z 2019 roku.

 

Zdjęcia z biosu wrzucę na imgura.

 https://imgur.com/a/fTX8m5I 
 

Link to post
Share on other sites

W profilach XMP masz tylko jeden do wyboru? Miałem te aegisy ale nie pamiętam już czy był jeden czy dwa, jeśli dwa to spróbuj na tym drugim, jak nie pomoże to zrób update biosu tylko sprawdź czy ten najnowszy dalej obsługuje Zen1. (R31200). 

Jeśli i to nie pomoże to czeka Cię zabawa z ręcznym OC, ale na osłodę powiem że być może uda się wtedy wyciągnąć 3200 może nawet więcej...

 

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, pendzel_3 napisał:

W profilach XMP masz tylko jeden do wyboru? Miałem te aegisy ale nie pamiętam już czy był jeden czy dwa, jeśli dwa to spróbuj na tym drugim, jak nie pomoże to zrób update biosu tylko sprawdź czy ten najnowszy dalej obsługuje Zen1. (R31200). 

Jeśli i to nie pomoże to czeka Cię zabawa z ręcznym OC, ale na osłodę powiem że być może uda się wtedy wyciągnąć 3200 może nawet więcej...

 

Mam 2 profile do wyboru. Na jednym i na drugim się nie zapisuje. Okej, spróbuje zrobić update 

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...