Skocz do zawartości

Brak dostępu internetu w komp stacjonarnym po odpięciu RT-AC86U


Recommended Posts

Co zrobić by komputer stacjonarny / bez karty wi fi / mający po kablu internet  z modemu teraz po odłączeniu asusa AC 86 -  ponownie wykrywał internet .  Router zakupiono pod laptop  który teraz jest niepotrzebny . Login i hasło dla ac86 zostało skonfigurowane  na laptopie .  Obecnie wpinam z modemu kabel do komputera i brak dostępu do internetu , zauważyłem jeszcze że przed instalacją asusa miałem sieć 3 teraz mam z routera sieć 5 a internet w stacjonarnym tylko przez AC.  

Wyjaśnijcie dokładnie co trzeba zrobić gdyż  jestem laikiem .

Link to post
Share on other sites

Jeśli Asus ma wpięty mpdem w wan to jego adres MAC moze byc zarejestrowany u operatora. Wtedy operatorowi trzeba zgłosić  zmianę MAC na ten karty w stacjonarce. Większość operatorów już nie stosuje filtracji mac, ale może ten jeszcze tak.

Link to post
Share on other sites

Modem - Multimedia / cisco /  sam konfigurowałem asusa z instrukcją która była w pudełku . Zrobiłem teraz próbę , wyłączyłem komputery ,router i modem   kabel z modemu do stacjonarnego , włączyłem zasilanie modemu i komputer widzi internet sieć domowa 3 czyli jak było wcześniej .   Czy to oznacza że po odpięciu routera mam wyłączyć zasilanie modemu przełożyć kabelki , dać ponownie zasilnie modemu by stacjonarny widział internet  pytam gdyż przyciskiem wyłączyłem router a kabel z modemu WAN dałem do stacjonarnego . Asus ma możliwość resetu do domyślnych może trzeba tak zrobić i ponownie jego skonfigurować poprawnie  .  Dlaczego stacjonarny przez router pokazuje sieć 5 z tego co pamiętam były trzy rodzaje połączeń sieciowych PPPoE, statyczny adres IP , automat adres IP .  Ewentualnie założę nowy temat jak go skonfigurować .

Link to post
Share on other sites

Nie rozumiem co chcesz osiągnąć - całkowicie wyeliminować router asusa i korzystać tylko i wyłącznie ze stacjonarnego komputera?