Skocz do zawartości

Słuchawki wokółuszne do ok.800 zł


Recommended Posts

Witam, tak jak w tytule szukam słuchawek wokółusznych w podanej cenie, jeśli byłby jakieś solidnie lepsze byłbym wstanie dołożyć do równego 1k. Z polecanych wyglądałoby to na k702 albo 712 pro, no ale właśnie obie konstrukcje są typem otwartym... a wolałbym aby jednak słuchawki nie przepuszczały dźwięków zewnętrznych. Z tego co czytałem brzmieniowo nie przeszkadzałyby mi ale czy to na pewno dobry wybór dla moich preferowanych tonalności i gatunków muzycznych? Jak w ogóle te modele by się spisywały z źródłami, które posiadam? Jest jeszcze kwestia, iż BTR5 posiada znacznie lepsze wyjście 2.2mm - Czy może pójść w tą stronę(szukać tutaj)?  Obecne słuchawki k271 uznałbym za taki minimum jeśli chodzi o komfort (dosyć solidnie przylegają, a zwłaszcza wolałbym aby nauszniki nie były mniejsze. Co byście doradzili?
 

Cena - 800+/- zł (max 1000)

Typ szukanych słuchawek - wokółuszne; obecnie używam zamkniętych, ale jestem otwarty na zmiany, bez mikrofonu

Posiadane źródło dźwięku - posiadam 3 źródła - Realtek® ALC4080 Codec (płyta główna), Fiio BTR5, AIM SC808 (niemodyfikowany) 

Preferowana tonalność docelowa - preferowałbym coś mniej więcej podobnego do moich obecnych słuchawek k271 mk2 (+ dobra scena, detaliczność) (już trochę się w tym gubię, albo wyszłoby że szukam słuchawek idealnych... przyzwoita średnica, bass nie musi być najlepszy, ale żeby nie miał problemu (miał trochę siły) i wyrazista, ale nie zbyt zimna góra(?))

Gatunki muzyczne- w kolejności elektronika - Synthwave, Hardstyle, House, czasami POP, Chillwave, stare disco, 

Dotychczas posiadany lub testowany sprzęt -  Zero Audio Carbo Tenore ZH-DX200-CT, AKG K271 mk2 

Link to post
Share on other sites

Po pierwsze to się zdecyduj, czy to mają być otwarte czy zamknięte, bo raz piszesz o otwartych modelach, które Cię interesują, żeby potem mówić o zamkniętych.

Kolejne pytanie, czy jest coś co chciałbyś poprawić w swoich obecnych słuchawkach, tak jak pisałeś detaliczność i scenę?

Link to post
Share on other sites

Preferowany typ to zamknięty, jednakże jeśli miałbym tracić dźwiękiem przez to to jestem otwarty na zmiany, pytanie tylko czy dane słuchawki będą upgrade'em względem moich akg271 MK2. Powiedzmy, że k271 MK2 są neutralne(albo ja jestem częściowo głuchy) basy są przyjemne maja trochę tej soczystości,ale nie są za zimne ani nie tłumią reszty, naturalny wokal, a góra nie kłuje w ucho, ale gdy jest wyeksponowana w utworze to jest wyrazista ale nie kanciasta. Od nowych bym oczekiwał czegoś takiego plus większej sceny oraz oraz większej detaliczności, na ten moment nie jestem w stanie określić czy coś więcej/innego. 

Piszę w ten sposób o preferowanych typach nie wiem czy będzie coś solidnie lepszego o typie zamkniętych względem obecnych słuchawek, więc dlatego nie chce zamykać opcji wyboru innego typu słuchawek, ale z drugiej strony nie wiem jak się zgram z tym, że dane słuchawki nie będą miał choć minimalnego tłumienia dźwięków zewnątrz, czy wydostawania się dźwięków z słuchawki na zewnątrz.

Edytowane przez Sin Zu007
Link to post
Share on other sites

To zostań przy MK271 ewentualnie modujac je. Ponieważ tonalnosc ich jest dość specyficzna i ciężko znaleźć coś co zastąpi te słuchawki. Na myśl przychodzi oczywiście AKG K550 ale to już tylko używki. Może ATH MSR7b ale nie wiem czy scenicznie będzie progres(możliwe że większa głębia). Przykładowo takie Beyerdynamic DT770 to inny kierunek ponieważ to jest wyraźne granie w planie V. Ale scenicznie jak na konstrukcję zamkniętą jest naprawdę dobrze. 

Link to post
Share on other sites

Mogę jeszcze porównać k271 do superluxów hd681 (2x32Ohm). Oba napędzone poprzez BTR5 przez Bluetooth. Superluxy mają sporo bardziej wyeksponowane górne tony, niekłujące, ale przy większej ilości robią się trochę kanciaste, z jednej strony scena wydaje być się trochę większa-szersza i łatwiej rozpoznać umiejscowienie, ale z kolei słuchawki gorzej radzą sobie z komponowaniem wszystkich tonów, Bas jest dosyć ciepły i jest zdecydowanie mocniejszy niż w k271 . W k271 scena jest bardziej oddalona, wyższe basy są dosyć słabo reprezentowane, średnica choć oddalona jest zdecydowanie przyjemniejsza.
Typ budowy jak w hd681 mi nie przeszkadza, bass dla mnie jest zbyt przytłaczający w hd681, średnica zdecydowanie w k271 dla mnie wygrywa, w wysokich szukałbym coś pomiędzy lub zbliżonego do k271, po za tym szukałbym większej sceny od k271, detaliczności. 

Link to post
Share on other sites

Zdecydowana większość sklepów podaje je jako nauszne. Anyway 371>361, ale ludzie podają często, że pałąki lubią się często psuć lub sam dźwięk nie jest konsekwentny - potrafią różnie zagrać, i tu pytanie czy to była ich tylko wada wieku wczesnego czy te problemy nadal występują? A dalsza kwestia jak te słuchawki k371(nowe 500 zł) mają się do k712 pro (jeszcze ciągle nad nimi myślę)(spokojne, mało używaną sztukę można znaleźć za 800 zł), w jakich tonach lub cechach przoduje, któraś z par? (tak wiem różne typy budowy)

Link to post
Share on other sites

Mnie nie interesuje stanowisko większości sklepów, mnie interesuje ich typ budowy :D Bardzo często sklepy nie wiedzą co sprzedają.

 

K371 będą miały więcej basu, granie bardziej rozrywkowe i dociążone, a K712 Pro będzie bardziej przestrzenne i znacznie bardziej lekkie z mniejszą ilością basu. Z doświadczenia zawsze mi basu brakowało w AKG czy to K701, K702, K612Pro, czy nawet K7XX.

 

Poniżej wykresy, target response (pomarańczowa przerywana) to krzywa, która pokazuje wartości do których słuchawki powinny dążyć. Oczywiście to wartość uśredniona i statystycznie najbardziej uniwersalna, co nie oznacza, że jest dla każdego najlepsza, ale odpowiada największej ilości osób.

 

K712Pro, widać że niskie częstotliwości są poniżej wykresu i tam może tego basu zwyczajnie brakować. Wysokie lekko przytłumione, ale to akurat dobrze w momencie, gdy basu jest mniej, bo nie będą aż tak sykliwe, a szczegółowość nie straci tak bardzo.

2021-11-22_09h50_16.thumb.png.de177468ce1d3e75582ed88703e5529a.png

K371, tutaj widać, że basu będzie optymalnie, także będzie lekkie "umpf, umpf" i zagrają energicznie. Wyższa średnica nieco podbita, co nada im jasności, a z kolei góra również nieco przytłumiona i szpilek nie będzie.

 

2021-11-22_09h50_31.thumb.png.e9b6fa4e68c261a318ce844c2123d924.png

Ciężko mi znaleźć wykres K271MKII, który dałoby się łatwo porównać, bo te dwa powyższe są na jednej aparaturze mierzone, więc porównanie w miarę obiektywne.

 

akg-k271-mkii-relative-frequency-respons

 

ISK-VS-PAPFR-1000x485.png

 

Jak widać na dwóch powyższych wykres K271MKII jest bardzo nierówny i swoją drogą dziwny :D Bardzo mocno nasycona średnica, wysokie też na 8kHz i jak na zamknięte to mają po prostu roll-off na basie, niskiego jest jak na lekarstwo swoją drogą. Co byś nie kupił będzie brzmieć inaczej.

  • Lubię to 3
Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, FeX napisał:

...

Dzięki ten post sporo rozjaśnił, choć jeszcze pozostaje nie pewny :/ 
Na tą chwile: 
k371:
- tańsze
- zamknięte 
- bardziej basowe
- poza dwoma górami, treble ładnie scięte
- możliwe nadal utrzymujące się problemy z Quality Control
k712 pro:
- droższe 
- otwarte 
- mniej basowe

- treble mniej ścięty, ale 2 peak'y są niżej 
 
Biorąc pod uwagę, że w hd681 basu dla mnie jest aż nadto-wystarczająco, chyliło by się to ku k712, jednakże tutaj nie jestem pewien jak uciągną je btr5 lub aim sc808, a może wymienić opampy w sc808 na coś lepiej pasującego do tych słuchawek, lub zrobić też tak w przypadku k371? :co: k371 są zamknięte, ale obawiam się lekko basu oraz możliwości zbyt szybkiego rozjechania pałąka :/  
sytuacja rozwiązałaby się pewnie po nasłuchu jednakże, do sklepów posiadające takie modele mam 2 godziny drogi... kicha...

Link to post
Share on other sites

Powiem Ci coś z mojego doświadczenia.

 

Czytanie recenzji jest ok, pod warunkiem, że masz do nich pewien dystans i rozumiesz osobę, która recenzję tworzy. Nie możesz ślepo wierzyć w jakieś zapewnienie, które w niej poczyniono, bo nie zawsze są one obiektywne. W moich recenzjach też ma coś takiego miejsce choć staram się to minimalizować, ale czasem się zdarzy. Czasem na tyle zachłyśniesz się jakimiś słuchawkami w pierwszych dniach, że nasmarujesz pochlebne opinie, a potem na spokojnie posłuchasz z innymi porównasz i wcale nie będzie to taka rewelacja.

 

Recenzje nabierają realnego sensu dopiero, jak tych słuchawek trochę posłuchasz, szczególnie tych które były recenzowane przez jakąś osobę i wtedy na własnych uszach przekonujesz się, jak ktoś opisuje charakterystykę słuchawek. Ja ostatnio przestałem je w ogóle czytać, bo zauważyłem, że wiele recenzji stara się opisać sprzęt w taki sposób, że ciężko określić, czy to ogólnie dobre słuchawki, czy właściwe słabe... Obecnie skupiam się bardziej na ogólnym przekazie czy są warte uwagi, czy zdobyły uznanie wśród większej ilości osób lub czy słuchawki są polecane przez osoby/serwisy którym ufam i wiem, że nie polecą szrotu.

 

Póki nie posłuchasz to się nie przekonasz, bo nawet jak na obecną chwilę wiesz, że jedne mają więcej basu, a drugie mniej to nawet nie masz pojęcia jak to zagra.

Link to post
Share on other sites
30 minut temu, FeX napisał:

że wiele recenzji stara się opisać sprzęt w taki sposób, że ciężko określić, czy to ogólnie dobre słuchawki, czy właściwe słabe...

A jeszcze gorsze są serwisy w których jedyne co przeczytasz to że sprzęt jest super hiper ekstra i najlepszy. A potem bierzesz recenzję innych słuchawek z tego serwisu i czytasz to samo tylko nazwa producenta inna. Są też recenzje najzwyczajniej w świecie opłacone przez producenta.

 

31 minut temu, FeX napisał:

Póki nie posłuchasz to się nie przekonasz

I tego się nie przeskoczy. Głównie dlatego że, nawet odkładając na bok preferencje autora recenzji (no autor strony Audiofanatyk sam przyznaje że nie lubi konstrukcji z podbitym basem) to dochodzi jeszcze to że każdy odbiera dźwięk nieco inaczej. To co dla jednego będzie zbyt jasnym kłującym w uszy dźwiękiem, dla drugiego będzie zupełnie akceptowalne a dla trzeciego okaże się właśnie tym czego szukał. To po prostu wynika z różnic anatomicznych połączonych z indywidualnymi preferencjami.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, kombajn napisał:

Są też recenzje najzwyczajniej w świecie opłacone przez producenta.

Dystrybutora również. Znakomita ich cześć ląduje na youtubie. Niestety przeciętny użytkownik nie potrafi takowych materiałów rozróżnić.

Link to post
Share on other sites

Tak więc zrobię update, po kilku jeszcze dodatkowych sesjach szukania opinii, recenzji i porównywania wykresów zamówiłem Beyery DT 770 250Ohm, jak i Sennheiser HD 6XX. Niestety przyjdą w różnych porach więc o ile dobrze interpretuje wykresy to szala przechyla się ku hd6xx, a więc pewnie te pierwsze zwrócę przed końcem okresu 14-dniowego i będę wyczekiwał hd6xx, jeśli jednak te będą chybione to będę musiał odsprzedać ... 
Niezależnie, która para zostanie będę się starać je dostosować tak abym mógł wykorzystać wyjście zbalansowane 2,5mm na BTR5.
Jeśli miał ktoś styczność z oboma tymi modelami i mógłby pokrótce opisać różnice w ich brzmieniu byłbym wdzięczny.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...