adimark777 5 Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 Witam, chciałbym opowiedzieć Wam o mojej sytuacji z wrocławskim serwisem Gigabyte.Wysłałem do nich kartę RTX 2080 Windforce z uszkodzeniem (Bardzo głośna praca wentylatorów - ponad 4500 obrotów/s, temperatury po 90 stopni i spadek wydajności nawet przy niskim obciążeniu). Za pierwszym razem wymienili pastę i przeczyścili kartę. Wróciła "naprawiona" na 2 tygodnie (wiatraki nadal dziwnie się kręciły, dalej niska wydajność), po tym czasie usterka wróciła. Za drugim razem przed wysłaniem zadzwoniłem do serwisu i przedstawiłem sytuację, zapewniano mnie, że karta zostanie odpowiednio naprawiona i doradzono mi załączenie kartki z dokładnym opisem oraz prośbą o wymianę wentylatorów. Tak też zrobiłem - szczegółowo opisałem problem i dotychczasowe działania podjęte poprzednio przez serwis, licząc na to, że pomogę jakoś w naprawieniu sprzętu. Dodałem też wzmiankę o wymianie wentylatorów. Specjalnie dzwoniłem kilka razy do serwisu, kiedy karta była jeszcze w drodze, za każdym razem podając numer seryjny i znów opisywałem sytuację prosząc o wymianę wentylatorów, a najlepiej wymianę sprzętu na nowy. Po otrzymaniu mailem informacji, że karta została naprawiona i wyruszyła do mnie w drogę powrotną, zadzwoniłem do serwisu i co się okazało? Serwisanci nie wiedzieli, że karta już u nich była, w dodatku zgubił się gdzieś papierek, który zamieściłem w paczce, na którym były wszystkie informacje z mojej strony, więc jedyne, co zrobili po raz kolejny, to wyczyścili kartę kij wie z czego i ponownie wymienili pastę. Karta ponownie do mnie wróciła, ponownie podziałała 2 tygodnie i znów bawi się w odrzutowiec. Właśnie jestem po kolejnej rozmowie z serwisantem, którego głos znam już na pamięć i co najlepsze gość próbował mi wmówić, że "ta karta tak ma, bo to windforce" XD Zapłaciłem 3500 zł za to, żeby sobie pomieszkać na lotnisku i mieć upał w pokoju od grzejącej się karty. Co ciekawe, ostatnim razem pracownik zapewniał mnie i gwarantował, że jeśli karta dotrze do nich po raz trzeci, to zostanie wymieniona na nową. Podczas ostatniej rozmowy oczywiście totalnie się tego wyparto.Ludzie, strzeżcie się tego serwisu i unikajcie produktów tej firmy, bo z 3-letniej gwarancji zostanie Wam 1,5, a drugie poświęcicie na perypetie z nieudolnymi pracownikami-cwaniakami. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
outdatedtv 62 Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 Miałem R9 390 Windforce, teraz Aorus GTX 1080 Ti, na szczęście nic nie trzeba u mnie serwisowac. Twoją historię wezmę pod uwagę przy kolejnej karcie. Zdaje się, że serwis ma obowiązek zwrócić kasę po trzeciej naprawie, jeśli nie pomoże. Cytuj Link to post Share on other sites
Rebelmind 3738 Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 @Adi witamy nowego użytkownika forum. Podstawowy błąd: wszelkie usterki, które pojawią się w trakcie używania elektro-złomu reklamujemy w sklepie z tytułu RĘKOJMI (o ile towar brany na osobę prywatną). Po upływie dwóch lat, jeżeli producent zapewnia taką dodatkową ochronę, uderzamy dopiero do niego. I tu niespodzianka - w przypadku MSI / Asus / Sapphire zgłoszenia przy producent przyjmie tylko i wyłącznie od SKLEPU więc tj dobra wola tegoż sklepu, żeby nam po dwóch latach pomóc. Wyjątek: EVGA, która po zakupie i rejestracji pozwala zgłoszenia serwisowe składać od razu u siebie (serwis w De). Cytuj Link to post Share on other sites
ADR15 255 Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 Miałem kiedyś Radeona 5770 właśnie od Gigabyte i bez większych problemów mi ją naprawili. Chodź sam model był dość słaby, chłodzenie aka batmobile. Cytuj Link to post Share on other sites
adimark777 5 Napisano 17 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2020 W takim razie za trzecim razem lecę po rękojmię. Zadzwoniłem do serwisu i dowiedziałem się, że wcale nie mają obowiązku wymienić mi sprzętu albo zwrócić mi za niego pieniędzy za trzecim razem, ale "są na to szanse". Mam wrażenie, że konsument naprawdę ma tu zerowe znaczenie. Znowu wymienią pastę i znowu karta przejdzie wszystkie ich testy, a po 2 tygodniach u mnie szlag ją trafi. No ale przecież jak mogę mieć żądania, skoro u nich karta działała... Cytuj Link to post Share on other sites
Rebelmind 3738 Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 Już nie możesz, bo jeżeli wcześniej zgłaszałeś roszczenia z tytułu gwarancji producenta to rękojmia Ci już nie przysługuje. Cytuj Link to post Share on other sites
chrisplbw 407 Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 Czy oprócz wysyłania karty na gwarancję podjąłeś jakiekolwiek działania próbując zniwelować efekt? np. korygowanie krzywej obrotów przez Aorus Engine, MSI AB? Po wejściu na stronę produktu okazuje się,że wypuszczono BIOS poprawiający fabryczne ustawienia wentylatorów (BIOS F7 z 2019). Pomijając kwestie samego serwisu - to może być najprostsze rozwiązanie. Cytuj Link to post Share on other sites
adimark777 5 Napisano 17 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2020 @Rebelmind W takim razie gość z call center z serwisu x-koma wprowadził mnie w błąd, bo sam zasugerował wysłanie tego tym razem na rękojmię, mimo że opisałem mu całą sytuację.@chrisplbw Próbowałem MSI AB, Aorus Engine, SpeedFana w BIOSie, niestety nic nie pomaga. Uwierz mi, ostatnie, czego chciałem, to tracenie karty na nie wiadomo jaki czas, żeby była w serwisie, bo zwyczajnie używam jej do pracy. Chciałbym też dodać, że to jest wersja Windforce 8G, nie OC. Z tego, co widzę, to wersji karty, którą mam już nawet nie sprzedają Cytuj Link to post Share on other sites
chrisplbw 407 Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 (edytowane) Sprawdź jakie karta ma pamięci i wersję BIOS (F1, F11) (Samsung, Micron) i wgraj nowy BIOS https://www.gigabyte.com/Graphics-Card/GV-N2080WF3-8GC/support#support-dl-bios Edytowane 17 Września 2020 przez chrisplbw Cytuj Link to post Share on other sites
Artok 2010 Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 (edytowane) Miałem okazję raz korzystać z serwisu Gigabyte. Po dwóch tygodniach płyta przyjechała naprawiona, wszystek działało jak trzeba. Edytowane 17 Września 2020 przez Artok Cytuj Link to post Share on other sites
adimark777 5 Napisano 17 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2020 Nie chcę zawracać głowy, ale kompletnie nie wiem, gdzie mogę to sprawdzić Wersja bios to 90.4.23.40.aa Cytuj Link to post Share on other sites
Rebelmind 3738 Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 @Rebelmind W takim razie gość z call center z serwisu x-koma wprowadził mnie w błąd, bo sam zasugerował wysłanie tego tym razem na rękojmię, mimo że opisałem mu całą sytuację. @chrisplbw Próbowałem MSI AB, Aorus Engine, SpeedFana w BIOSie, niestety nic nie pomaga. Uwierz mi, ostatnie, czego chciałem, to tracenie karty na nie wiadomo jaki czas, żeby była w serwisie, bo zwyczajnie używam jej do pracy. Chciałbym też dodać, że to jest wersja Windforce 8G, nie OC. Z tego, co widzę, to wersji karty, którą mam już nawet nie sprzedają Jest jedna opcja, ale taka trochę no... mniej uczciwa. Bierzesz kartę pod pachę, paragon i idziesz osobiście do najbliższego oddziału (gdzie Cię jeszcze nie widzieli) i próbujesz reklamować z tytułu rękojmi. Oddając towar OPOWIADASZ o dolegliwościach karty i sprawdzasz, czy przyjmujący zapisał. Słowem nie wspominasz, że tj trzecia naprawa. Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3759 Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 Serwis Gigabyte zawsze był dnem na poziomie serwisu Manty. Ale to nie zmienia faktu że ogólnie dobry sprzęt, a problemy są wszędzie. Cytuj Link to post Share on other sites
lucas-7 45 Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 (edytowane) No takich glupot to nigdy nie czytałem. Z rękojmi możesz skorzystać zawsze ale możesz to zrobić dopiero jak sprzęt do ciebie wróci i przy następnej reklamacji. Gwarancja a rekojmia to są dwa zupełnie odzielnie dzialajace prawa. Gwarancja jest dobrowolna udzielana przez producenta, natomiast rekojmia przysługuje Ci z mocy prawa i z nią udajesz się do producenta. Skorzystanie z gwarancji nigdy nie wyklucza rekojmi. / wyłącz podpis z tapatalk / worm Edytowane 20 Września 2020 przez worm 2 Cytuj Link to post Share on other sites
korzychxp 253 Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 (edytowane) Możesz pokazać na filmie np. czym jest ten odrzutowiec, jakie wtedy są obroty, taktowania i jaka temp? Bo mówisz, że wydajność spadła czyli jakoś mierzyłeś - taktowania też powinny być wtedy niższe. Edytowane 17 Września 2020 przez korzychxp Cytuj Link to post Share on other sites
Rebelmind 3738 Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 @Lucas sklep ma prawo w przypadku towaru już wcześniej zwracanego do naprawy z tytułu gwarancji odrzucić roszczenia z tytułu rękojmi i przerzucić pełną odpowiedzialność na producenta. Jest to praktykowane regularnie. Cytuj Link to post Share on other sites
adimark777 5 Napisano 17 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2020 Słuchajcie, korzystałem z gwarancji, zawsze musiało to przejść przez sklep, a dopiero potem do producenta. Przez to, że nie ja jestem klientem, tylko sklep, to tak naprawdę niewiele mogę zrobić. W tej chwili pozostaje mi wysłać to ponownie na podstawie rękojmi do sklepu i liczyć na to, że przy trzecim serwisie w końcu gigabyte się zlituje i wystawi zaświadczenie o nienaprawialności, co poskutkuje zwrotem pieniędzy (najlepsza opcja dla mnie) lub przynajmniej wymianą sprzętu. Pół dnia się nadzwoniłem i tak naprawdę nikt nie jest w stanie nic zagwarantować. Najbardziej irytujące jest to, że jako konsument nic nie mogę zrobić i muszę liczyć na łaskę dwóch gigantów. @korzychxp Wszystko monitorowałem w HWMonitorze, jak tylko będę miał możliwość, to podeślę nagranie i screeny z programu Cytuj Link to post Share on other sites
chrisplbw 407 Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 W Aorus Engine klikasz w ikony "koła zębatego" potem VGA, niżej masz nawet 'Check for Update" Cytuj Link to post Share on other sites
adimark777 5 Napisano 17 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2020 @chrisplbw Wygląda na to, że mam najnowszą wersję biosu - F12 Cytuj Link to post Share on other sites
korzychxp 253 Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 (edytowane) I jeszcze jedno. Próbowałeś sam rozkręcić kartę i zobaczyć czy na pewno jest normalna pasta zaaplikowana i są lepkie termopady? Bo to jest raczej prosta zależność - wysokie temperatury (choć nie napisałeś jakie) powodują szybkie obroty wentylatorów. I pierwsze o co trzeba zadbać to dobre oddawanie ciepła. Czasem jest też problem z niedokręceniem czegoś porządnie albo coś zahacza, przez co nie ma łączności między rdzeniem/ram i chłodzeniem. Edytowane 17 Września 2020 przez korzychxp Cytuj Link to post Share on other sites
olo163 1264 Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 Sam bym nie rozkręcał bo dasz pretekst do utraty gwarancji. Cytuj Link to post Share on other sites
korzychxp 253 Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 Gigabyte nie ma plomb, więc nie da się stwierdzić czy było odkręcane. No chyba że coś się mechanicznie zniszczy, ale wierzę, że autor nie ma koślawych rąk. To nie są trudne rzeczy. Cytuj Link to post Share on other sites
janek20 1290 Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 (edytowane) Masz strzelony radiator. Z 4500 rpm nic nie zrobisz jak temp 90 stopni. Tyle to nawet na gaming nie może byc Edytowane 17 Września 2020 przez janek20 Cytuj Link to post Share on other sites
adimark777 5 Napisano 17 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2020 (edytowane) Rozkręcać nie rozkręcałem, bo nie chciałem ryzykować, że mi tego nie przyjmą, bo zobaczą, że coś było robione. Wentylatory potrafią kręcić się jak popieprzone nawet przy 65-70 stopniach, więc ich "program" wykrywający jest w jakiś sposób uszkodzony i aktywuje się kiedy chce. Tylko na pulpicie jest cisza. Odpalę jakąś grę i od razu szum, nawet w menu. Trwa 4-10 sekund, po czym jest przerwa i po chwili znowu szumi, ale nie jest to idealnie schematyczne. Poświęciłem naprawdę masę czasu na szukanie możliwości naprawienia tego sam, bo mam przykre doświadczenia z serwisami i staram się ich unikać za wszelką cenę, ale niestety pozostała mi tylko ta ostateczność.Zgłosiłem po raz kolejny reklamację do x-komu tym razem z tytułu rękojmi. Doradzono mi, żeby tym razem załączyć w pudełku pismo z prośbą o wystawienie zaświadczenia o nienaprawialności i opisem sytuacji oraz przylepić je na taśmę, żeby się nie zgubiło (XD?). Mam nadzieję, że do trzech razy sztuka i tym razem nie będzie pajacerki. Edytowane 17 Września 2020 przez adimark777 Cytuj Link to post Share on other sites
mufasa 147 Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 paranoja za tyle siana takie problemy... rękojmia i zwrot kasy a i faktycznie rzecznik praw konsumenta może tu znacząco pomóc szlachta dobrze radzi ja,jak bym tyle tysi utopił to bym się ostro wpienił przecież to ma działać a nie wpędać w nerwicę czy alkoholizm ale jak w necie wrony kraczą to ta seria jest fabrycznie spieprzona powodzenia bracie w walce Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.