kartonsoku1 4 Napisano 26 Marca 2020 Udostępnij Napisano 26 Marca 2020 Witam czytelników, odkopałem forum ponieważ potrzebuję pomocy odnośnie wyboru internetu. Mieszkam w domu jednorodzinnym w wawie, niestety bez opcji instalacji światłowodu, a dostawcy typu Netia czy UPC też nie mają zasięgu. Potrzebuję internetu domowego bez limitu i bez żadnych lejków, jedyną opcją jest chyba orange na technologii VDSL z prędkością DO 80 mb/s. Umowę zawarłbym na czas nieokreślony, ale pytanie, czy jest sens? Czy ktoś z posiadaczy może się wypowiedzieć jak działa, czy często przerywa, czy da się oglądać filmy, streamy, grać multiplayery? Dodam, że nie oczekuję pełnych 80 mb/s, nawet połowa tego wystarczy Mam nadzieję, że dobry dział, dawno mnie tutaj nie było, pozdrawiam Cytuj Link to post Share on other sites
Succubus 6185 Napisano 27 Marca 2020 Udostępnij Napisano 27 Marca 2020 No niestety to częsta przypadłość domków u nas pytanie, czy jest sens? Czy ktoś z posiadaczy może się wypowiedzieć jak działa, czy często przerywa, czy da się oglądać filmy, streamy, grać multiplayery? Miałem kiedyś, to coś Ci postaram się powiedzieć, lecimy: Generalnie jeśli nie masz nic lepszego to jak najbardziej, tylko trzeba chyba wziąć w pakiecie z TV (dopytaj, bo ja nie mam już wiedzy na ten temat). U mnie było około 500m kabla i synchronizowało mi na 80MB. Łącze było stabilne. Pytasz czy zrywało? - nie zrywało. Połączenie potrafiło wisieć miesiąc bez zerwania. Czasem sam potrafiłem zresetować router, aby go trochę "odświeżyć" - bo ze starszym firmware czasem tego potrzebował. YT w 4K działa, o grach się nie wypowiem bo gracz ze mnie żaden, a na pewno już nie sieciowy. Dodam, że nie oczekuję pełnych 80 mb/s, nawet połowa tego wystarczy To zależy właśnie od odległości do centralki. Mam nadzieję, że dobry dział, No raczej nie Cytuj Link to post Share on other sites
Avantu 0 Napisano 27 Marca 2020 Udostępnij Napisano 27 Marca 2020 No jak nie masz innej opcji to po co pytasz, podepnij się i wypróbuj, masz 14 dni na zerwanie umowy bez konsekwencji. Od siebie dodam że Orange po VDSL ma zepsute moim zdaniem trasowanie i nie raz było tak że youtube zamulał a reszta stron była ok. Pingi na poziomie 60-80 niestety też były normą. Poza tym bez większych problemów, korzystałem we Wrocławiu ze 2 lata temu. Szczerze powiedziawszy to lepsze pingi miałem na LTE Tmobile, ale wtedy jeszcze były pakiety bez limitu, jak znajdziesz LTE z pakietem chociaż 500GB to można się zastanowić ale ciężko o takie pakiety. Cytuj Link to post Share on other sites
joker5513 2787 Napisano 27 Marca 2020 Udostępnij Napisano 27 Marca 2020 Nie oczekuj że będziesz miał chociażby połowę z tych obiecanych 80. jak będzie 20-25 to możesz mówić o szczęściu. Cytuj Link to post Share on other sites
Avantu 0 Napisano 27 Marca 2020 Udostępnij Napisano 27 Marca 2020 Nie oczekuj że będziesz miał chociażby połowę z tych obiecanych 80. jak będzie 20-25 to możesz mówić o szczęściu. Bez przesady, mi nigdy nie spadło poniżej 40, a monter mówił że będzie koło 50-60 i tyle było. Oni chyba nawet zapisują gdzieś ile miałeś podczas instalacji. Cytuj Link to post Share on other sites
Succubus 6185 Napisano 27 Marca 2020 Udostępnij Napisano 27 Marca 2020 jak będzie 20-25 to możesz mówić o szczęściu. Prędkość DSL / VDSL zależy w zasadzie od dwóch czynników - odległości od centrali (nie głównej, tylko końcowa -- odbiorca) i - ilości wpiętych odbiorców. Przy 1 kilometrze tłumienie pozwoli na około 40Mbit, przy 1,2Km już ~32Mb. Ja miałem ~500m i było te obiecane 80Mb. Cytuj Link to post Share on other sites
kartonsoku1 4 Napisano 27 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2020 Dzięki za odzew, a wiecie może czy da się jakoś sprawdzić odległość od centrali? Próbowałem na czacie z doradcą, jednak jeden stwierdził, że odległość nie ma znaczenia, a drugi, że nie może mi powiedzieć :| Cytuj Link to post Share on other sites
Succubus 6185 Napisano 27 Marca 2020 Udostępnij Napisano 27 Marca 2020 a wiecie może czy da się jakoś sprawdzić odległość od centrali? Ja dawno temu poszedłem do tzw telepunktu (nie wiem, czy coś takiego jeszcze mają) i osoba mnie obsługująca weszła w system z moim numerem tel (stacjonarnym z tp) i system pokazywał jaka jest odległość od centrali (od razu dało się oszacować jakie będzie tłumienie (przybliżone oczywiście), oraz jak to się będzie miało do prędkości. jeden stwierdził, że odległość nie ma znaczenia, a drugi, że nie może mi powiedzieć :| Dobrzy są Jeśli nie ma już telepunktów (lub teraz są zamknięte ze względu na wirusa), to nie masz wyjścia - trzeba dzwonić na infolinię i tam próbować. Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3912 Napisano 27 Marca 2020 Udostępnij Napisano 27 Marca 2020 Ja @up, ale proś o połączenie z technikiem... Cytuj Link to post Share on other sites
030366 1145 Napisano 1 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2020 @@kartonsoku1, Jak nie masz podłączonego kabla, to licz się z tym, że oprócz rachunku za samą Neostradę będziesz musiał jeszcze płacić za telefon stacjonarny. Ewentualnie opłata za "utrzymanie linii", która jest zbliżona do podstawowego abonamentu za stacjonarny telefon. No chyba że linię telefoniczną już masz. Cytuj Link to post Share on other sites
Yokai 104 Napisano 1 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2020 Bierz opcję do 40 Mb/s. W telepunktach mają teoretyczną aplikację.Odległość ma znaczenie, są to miedziane kable na wsiach i małych miejscowościach.Światłowód to spora inwestycja dla operatorów.Kładą go tam gdzie się opłaca. Cytuj Link to post Share on other sites
zajbox 0 Napisano 14 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2021 Z całą stanowczością - nie warto. Posiadam od 1,5 roku opcje 'do 80Mb/s' wraz z telewizją i właśnie przed chwilą usunęli mi kolejną identyczną 'usterkę' która się pojawia cyklicznie co 2-3 miesiące a mianowicie pogorszenie parametrów łącza - wzrasta snr, upload leci na łeb i nawet wysłanie maila powoduje wzrost pinga do grubo ponad 1000ms i w końcu całkowitego padu. Dzisiaj obserwowałem te parametry w trakcie jak technik działał i tym bardziej nie mogę oprzeć się wrażeniu że to parametry nie lecą bez powodu stąd ta cykliczność pojawiania się tej sytuacji - wyobrażam sobie sytuację taką że jeśli u mnie zaczyna działać jak 'należy' to u kogoś w okolicy przestaje do momentu aż ten ktoś nie zgłosi reklamacji wtedy dzieje się sytuacja odwrotna tj u mnie leci na łeb a u tego kogoś sie poprawia i tak bez końca. Podczas pracy technika połączenie się resetowało kilkukrotnie za każdym razem pojawiały się wyższe wartości - nikt mi nie wmówi że to była awaria bo takie zachowanie wskazuje na to że jest to efekt celowej 'optymalizacji' parametrów no i właśnie - tu dochodzimy do 2 kwestii - te 'do 80Mb' w praktyce oznacza 45Mb(upload 8,5Mb/s aktualnie) na takiej wartości zatrzymuje się synchro chociaż początkowo zdarzało się i że pojawiało się tam w granicach 50-60Mb/s i działało to dobrze więc się da więcej to dlaczego nie rozkręcą tej prędkości? - pewne jest to że te wartości zaczną spadać z upływem czasu i za 2 miesiącu znowu będę musiał zgłaszać reklamację bo się już nie będzie dało korzystać z usługi a dodam że interface do którego jestem wpięty wisi sobie na słupie obok domu sąsiada więc mam max 30m przewodu do mojego urządzenia końcowego... Ostatnia kwesta - dla mnie również istotna - urządzenie Funbox, które dają do zestawu jest okrojone z funkcjonalności podstawowych jak tryb Bridge czy chociażby ręczna konfiguracja serwerów DNS. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.