Skocz do zawartości

AsRock B450 Pro 4+ Ryzen 5 3600 + Ballistix sport 2x8gb DDR4 3000 Nie uruchamia się


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez Erlou,

Recommended Posts

Witam, zacznę od tego że kompletnie nie znam się na komputerach, kupiłem dzisiaj komputer a może bardziej kupiłem części i złozyłi mi go w sklepie. Tak jak w opisie

 

Płyta główna ASRock b450 pro 4

Procesor ryzen 5 3600

Ram Ballistix sport 2x8gb ddr4 3000

Zasilacz thermaltake smart SE 530W

Karta graficzna RTX 2060 PALIT

 

Problem jest następujący uruchamia się tylko i wyłącznie w single channel i owszem przy 3000mhz 

Ale na tyle co mi powiedziano ryzeny lubią dual channel i w tym lezy problem gdy wloze kośći do slotu A2 i B2 jak zaleca producent płyty komputer się nie uruchamia, słychać tylko wentylator karty graficznej i po paru sekundach restart. Gdy wloze z powrotem kości do slotu A1 A2 komputer uruchamia się normalnie.

Czy jest jakaś na to rada ? Czy zwyczajnie mam zwrócić kości i kupić inne?

Edytowane przez Erlou
Link to post
Share on other sites

Właściwie nie zmieniłem tylko miejscami kości ale próbowałem również A1 B1 niestety taki sam rezultat.

P.S Niestety nic nie pomogło, ten sam problem. zamieniałem miejscami, zmieniałem z A1 na B1 z A2 na B2 i problem nadal występuje, włączam komputer, słyszę wiatrak karty graficznej, chwilę chodzi i restart. Gdy włożę z powrotem do A1/A2 komputer uruchamia się normalnie. Jest jeszcze jakaś rada na to, czy powinienem sobie odpuścić ? 

Edytowane przez Erlou
Link to post
Share on other sites

Przyczyn tego ambarasu może być kilka, wadliwa płyta, wadliwe pamięci...  Trzeba przelecieć je mem testem z osobna, jednak jeśli mam strzelać obstawiam jednak mobo.

 

Można do tego dojść, ale jeśli tak jak sam stwierdziłeś jesteś zielony i jeśli kupiłeś to w sklepie to proponuje problem rozwiązać za jego pomocą, pamięci muszą działać w DC i to nie jest twoja fanaberia tylko tak ma być.

Link to post
Share on other sites
  • Rozwiązanie