lokko-1 8 Napisano 9 Października 2019 Udostępnij Napisano 9 Października 2019 Mam ogromne problemy z drukowaniem po przesiadce z Win7 na Win10. Drukarka to Xerox 5016. Aktualizacja sterowników na stronie producenta skończyła się na Win7 i wiem, że nie mogę oczekiwać, że uda się je zainstalować pod Win10, ale się udało i częściowo drukarka drukuje. Ale w czym rzecz.Otóż drukuje tylko z niektórych programów, a w przypadku innych po wybraniu w opcjach wydruku właśnie tej drukarki program automatycznie się wyłącza. Z tego co zauważyłem to:Drukuje np. z: - Microsoft Word, - Mozilla Thunderbird, - Foxit Reader, - w Total Commander przy podglądzie pliku (uruchamiane jako Lister)Nie drukuje zamykając automatycznie aplikację po wybraniu drukarki Xerox (i tylko jej) np. z: - Mozilla Firefox, - Microsoft Edge - tutaj aplikacja nie zostaje zamknięta, a tylko przy drukarce Xerox wyświetlany jest błąd 0x80010105, - Internet Explorer, - PDF-XChange Viewer, - Paint, - Paint.net, - notatnik, - w Total Commaner przy edycji pliku (gdy uruchamiany jest notatnik).Czy ktoś z Was wie co wspólnego ze sobą mają te programy (jakie biblioteki, sterowniki, itp.) że z jednymi nie ma problemu podczas drukowania, a z drugimi są?Dodatkowo klikając w oknie pokazującym kolejkę wydruku po kolei na: Drukarka -> Właściwości - "Drukuj stronę testową" można ją wydrukować.Natomiast klikając po kolei na: Drukarki i Skanery -> Xerox 5016 -> "Drukuj stronę testową" wyskakuje "Komunikat argumenty są niepoprawne"Przetestowałem wszystkie scenariusze, które przyszły mi do głowy włączenie z podmianą sterowników (pojedynczych plików) z innych modeli drukarek i nic.Gdybym wiedział czym różni się uruchamianie procesu wydruku w programach gdzie problem nie występuje od tego gdzie drukowanie zamyka aplikację, to - mam nadzieję - uporałbym się z problemem.W dzienniku zdarzeń są m.in. takie komunikaty błędów, gdzie prawie za każdym razem pojawia się biblioteka sterownia drukarki "xrhnljdm.dll" Nazwa aplikacji powodującej błąd: DllHost.exe, wersja: 10.0.18362.1, sygnatura czasowa: 0xe39277d8 Nazwa modułu powodującego błąd: xrhnljdm.dll, wersja: 0.3.0.0, sygnatura czasowa: 0x45daaab0 Kod wyjątku: 0xc0000005 Przesunięcie błędu: 0x000000000000760a Identyfikator procesu powodującego błąd: 0xdcc Godzina uruchomienia aplikacji powodującej błąd: 0x01d57d454e372888 Ścieżka aplikacji powodującej błąd: C:\Windows\system32\DllHost.exe Ścieżka modułu powodującego błąd: C:\Windows\system32\spool\DRIVERS\x64\3\xrhnljdm.dll Identyfikator raportu: 3cc26e1f-12f4-4780-8dcc-50b37474cda3 Pełna nazwa pakietu powodującego błąd: Identyfikator aplikacji względem pakietu powodującego błąd: Nazwa aplikacji powodującej błąd: mspaint.exe, wersja: 10.0.18362.207, sygnatura czasowa: 0x9b6a1e23 Nazwa modułu powodującego błąd: xrhnljdm.dll, wersja: 0.3.0.0, sygnatura czasowa: 0x45daaab0 Kod wyjątku: 0xc0000005 Przesunięcie błędu: 0x000000000000760a Identyfikator procesu powodującego błąd: 0xf28 Godzina uruchomienia aplikacji powodującej błąd: 0x01d57d44403275b1 Ścieżka aplikacji powodującej błąd: C:\Windows\system32\mspaint.exe Ścieżka modułu powodującego błąd: C:\Windows\system32\spool\DRIVERS\x64\3\xrhnljdm.dll Identyfikator raportu: 213e80d5-1531-4f29-b1fb-4da3a5daa737 Pełna nazwa pakietu powodującego błąd: Identyfikator aplikacji względem pakietu powodującego błąd: Nazwa aplikacji powodującej błąd: PaintDotNet.exe, wersja: 4.205.7213.32560, sygnatura czasowa: 0x5d9395b2 Nazwa modułu powodującego błąd: xrhnljdm.dll, wersja: 0.3.0.0, sygnatura czasowa: 0x45daaab0 Kod wyjątku: 0xc0000005 Przesunięcie błędu: 0x000000000000760a Identyfikator procesu powodującego błąd: 0x9b8 Godzina uruchomienia aplikacji powodującej błąd: 0x01d57d414248eac7 Ścieżka aplikacji powodującej błąd: C:\Program Files\paint.net\PaintDotNet.exe Ścieżka modułu powodującego błąd: C:\Windows\system32\spool\DRIVERS\x64\3\xrhnljdm.dll Identyfikator raportu: da485551-e2fe-4438-97b4-94139106e935 Pełna nazwa pakietu powodującego błąd: Identyfikator aplikacji względem pakietu powodującego błąd: Ale są też przypadki, gdzie tego sterownika nie ma (nie wiem skąd on pochodzi - z Microsoft, czy Xerox), a błąd jest identyczny: Nazwa aplikacji powodującej błąd: PrintDialog.exe, wersja: 10.0.18362.1, sygnatura czasowa: 0xb40b5d8f Nazwa modułu powodującego błąd: Windows.UI.Xaml.dll, wersja: 10.0.18362.387, sygnatura czasowa: 0xd6182d63 Kod wyjątku: 0xc0000409 Przesunięcie błędu: 0x000000000013e760 Identyfikator procesu powodującego błąd: 0x13ec Godzina uruchomienia aplikacji powodującej błąd: 0x01d57d421fa6846c Ścieżka aplikacji powodującej błąd: C:\Windows\PrintDialog\PrintDialog.exe Ścieżka modułu powodującego błąd: C:\Windows\System32\Windows.UI.Xaml.dll Identyfikator raportu: 34d41ec6-3694-4fbb-9941-f33845ba690d Pełna nazwa pakietu powodującego błąd: Identyfikator aplikacji względem pakietu powodującego błąd: Czy ktoś z Was udzieli mi jakiejś wskazówki, którą umożliwi mi rozwiązanie problemu? Cytuj Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 9 Października 2019 Udostępnij Napisano 9 Października 2019 Spróbuj odinstalować sterowniki i ponownie je zainstalować w trybie zgodności z Windows 7. Cytuj Link to post Share on other sites
lokko-1 8 Napisano 9 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2019 Instaluję sterowniki bezpośrednio poprzez managera urządzeń wskazując plik *.inf. W trybie zgodności sterowników też próbowałem, ale bez większych sukcesów. Poza tym w tym trybie nie widzę co się dzieje dlatego bardziej ufam metodzie znanej jeszcze z Win95 - "z dysku" i wskazanie odpowiedniego pliku inf. Bo rozumiem, że pisząc o trybie zgodności masz na myśli plik *.exe w którym są sterowniki. Czy tak? Cytuj Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 9 Października 2019 Udostępnij Napisano 9 Października 2019 Dokładnie tak plik instalacyjny .exe sterowników, wtedy wszystkie pliki uruchomione z tego pakietu Windows potraktuje tak samo i może zaczną działać prawidłowo. Cytuj Link to post Share on other sites
lokko-1 8 Napisano 10 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2019 Jestem wdzięczny za to, że chcesz mi pomóc, ale piszesz o rzeczach, które już robiłem i o czym pisałem. Bardziej interesują mnie zależności pomiędzy bibliotekami/sterownikami podczas uruchamiania procesu wydruku. Chciałbym je poznać i zrozumieć, aby móc podjąć jakieś działania zmierzające do wyeliminowania problemu z wydrukiem. Widzę na to dużą szansę, ponieważ (jak już wspominałem) drukarka pod Win10 działa, ale tylko z niektórymi programami lub w zależności od tego w co kliknę zanim uruchomię wydruk. Czy w systemie Windows jest takie narzędzie, które rejestruje wszystkie zdarzenia i uruchamiane pliki/biblioteki/sterowniki? Również te, które nie powodują konfliktów? Mógłbym wówczas sobie porównać czym różni się sytuacja w której wydruk jest procesowany, od takiej gdzie po kliknięciu "drukuj" od razu zamyka mi się program. Wspomnę jeszcze, że w przypadku Windows 8 (8.1) sytuacja jest identyczna jak w 10-ce. Cytuj Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 11 Października 2019 Udostępnij Napisano 11 Października 2019 Odinstaluj z systemu takie aktualizację KB4522738 i KB4514359 a następnie uruchom ponownie komputer. Na koniec sprawdź czy drukowanie będzie działać. Cytuj Link to post Share on other sites
lokko-1 8 Napisano 17 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2019 (edytowane) Nie mam takich aktualizacji. Poza tym widzę, że to są w miarę młode aktualizacje, a ja problem mam od samego początku po zainstalowaniu Win10, a także Win8. To może zadam inne pytanie. W jaki sposób zmusić Windows do zapisywania w dzienniku zdarzeń wszystkich zdarzeń związanych z wydrukiem? Również tych, które zakończyły się powodzeniem. Lub być może zdarzenia, które nie wygenerowały błędów są gdzieś zapisywane. Tylko gdzie? Chciałbym porównać drukowanie zakończone sukcesem z takim, które wygenerowało błąd skutkujący zamknięciem programu. Głównie zależy mi na porównaniu procesów, plików, bibliotek, itp., które biorą w takim zadaniu udział. Edytowane 17 Października 2019 przez lokko-1 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.