Skocz do zawartości

Windows 10 - problem z drukowaniem (sterownikami)


Recommended Posts

Mam ogromne problemy z drukowaniem po przesiadce z Win7 na Win10. Drukarka to Xerox 5016. Aktualizacja sterowników na stronie producenta skończyła się na Win7 i wiem, że nie mogę oczekiwać, że uda się je zainstalować pod Win10, ale się udało i częściowo drukarka drukuje. Ale w czym rzecz.

Otóż drukuje tylko z niektórych programów, a w przypadku innych po wybraniu w opcjach wydruku właśnie tej drukarki program automatycznie się wyłącza. Z tego co zauważyłem to:

Drukuje np. z:
 - Microsoft Word,
 - Mozilla Thunderbird,
 - Foxit Reader,
 - w Total Commander przy podglądzie pliku (uruchamiane jako Lister)

Nie drukuje zamykając automatycznie aplikację po wybraniu drukarki Xerox (i tylko jej) np. z:
 - Mozilla Firefox,
 - Microsoft Edge - tutaj aplikacja nie zostaje zamknięta, a tylko przy drukarce Xerox wyświetlany jest błąd 0x80010105,
 - Internet Explorer,
 - PDF-XChange Viewer,
 - Paint,
 - Paint.net,
 - notatnik,
 - w Total Commaner przy edycji pliku (gdy uruchamiany jest notatnik).

Czy ktoś z Was wie co wspólnego ze sobą mają te programy (jakie biblioteki, sterowniki, itp.) że z jednymi nie ma problemu podczas drukowania, a z drugimi są?

Dodatkowo klikając w oknie pokazującym kolejkę wydruku po kolei na: Drukarka -> Właściwości - "Drukuj stronę testową" można ją wydrukować.
Natomiast klikając po kolei na: Drukarki i Skanery -> Xerox 5016 -> "Drukuj stronę testową" wyskakuje "Komunikat argumenty są niepoprawne"

Przetestowałem wszystkie scenariusze, które przyszły mi do głowy włączenie z podmianą sterowników (pojedynczych plików) z innych modeli drukarek i nic.

Gdybym wiedział czym różni się uruchamianie procesu wydruku w programach gdzie problem nie występuje od tego gdzie drukowanie zamyka aplikację, to - mam nadzieję - uporałbym się z problemem.

W dzienniku zdarzeń są m.in. takie komunikaty błędów, gdzie prawie za każdym razem pojawia się biblioteka sterownia drukarki "xrhnljdm.dll"

Nazwa aplikacji powodującej błąd: DllHost.exe, wersja: 10.0.18362.1, sygnatura czasowa: 0xe39277d8
Nazwa modułu powodującego błąd: xrhnljdm.dll, wersja: 0.3.0.0, sygnatura czasowa: 0x45daaab0
Kod wyjątku: 0xc0000005
Przesunięcie błędu: 0x000000000000760a
Identyfikator procesu powodującego błąd: 0xdcc
Godzina uruchomienia aplikacji powodującej błąd: 0x01d57d454e372888
Ścieżka aplikacji powodującej błąd: C:\Windows\system32\DllHost.exe
Ścieżka modułu powodującego błąd: C:\Windows\system32\spool\DRIVERS\x64\3\xrhnljdm.dll
Identyfikator raportu: 3cc26e1f-12f4-4780-8dcc-50b37474cda3
Pełna nazwa pakietu powodującego błąd: 
Identyfikator aplikacji względem pakietu powodującego błąd: 
Nazwa aplikacji powodującej błąd: mspaint.exe, wersja: 10.0.18362.207, sygnatura czasowa: 0x9b6a1e23
Nazwa modułu powodującego błąd: xrhnljdm.dll, wersja: 0.3.0.0, sygnatura czasowa: 0x45daaab0
Kod wyjątku: 0xc0000005
Przesunięcie błędu: 0x000000000000760a
Identyfikator procesu powodującego błąd: 0xf28
Godzina uruchomienia aplikacji powodującej błąd: 0x01d57d44403275b1
Ścieżka aplikacji powodującej błąd: C:\Windows\system32\mspaint.exe
Ścieżka modułu powodującego błąd: C:\Windows\system32\spool\DRIVERS\x64\3\xrhnljdm.dll
Identyfikator raportu: 213e80d5-1531-4f29-b1fb-4da3a5daa737
Pełna nazwa pakietu powodującego błąd: 
Identyfikator aplikacji względem pakietu powodującego błąd:
Nazwa aplikacji powodującej błąd: PaintDotNet.exe, wersja: 4.205.7213.32560, sygnatura czasowa: 0x5d9395b2
Nazwa modułu powodującego błąd: xrhnljdm.dll, wersja: 0.3.0.0, sygnatura czasowa: 0x45daaab0
Kod wyjątku: 0xc0000005
Przesunięcie błędu: 0x000000000000760a
Identyfikator procesu powodującego błąd: 0x9b8
Godzina uruchomienia aplikacji powodującej błąd: 0x01d57d414248eac7
Ścieżka aplikacji powodującej błąd: C:\Program Files\paint.net\PaintDotNet.exe
Ścieżka modułu powodującego błąd: C:\Windows\system32\spool\DRIVERS\x64\3\xrhnljdm.dll
Identyfikator raportu: da485551-e2fe-4438-97b4-94139106e935
Pełna nazwa pakietu powodującego błąd: 
Identyfikator aplikacji względem pakietu powodującego błąd: 

Ale są też przypadki, gdzie tego sterownika nie ma (nie wiem skąd on pochodzi - z Microsoft, czy Xerox), a błąd jest identyczny:

Nazwa aplikacji powodującej błąd: PrintDialog.exe, wersja: 10.0.18362.1, sygnatura czasowa: 0xb40b5d8f
Nazwa modułu powodującego błąd: Windows.UI.Xaml.dll, wersja: 10.0.18362.387, sygnatura czasowa: 0xd6182d63
Kod wyjątku: 0xc0000409
Przesunięcie błędu: 0x000000000013e760
Identyfikator procesu powodującego błąd: 0x13ec
Godzina uruchomienia aplikacji powodującej błąd: 0x01d57d421fa6846c
Ścieżka aplikacji powodującej błąd: C:\Windows\PrintDialog\PrintDialog.exe
Ścieżka modułu powodującego błąd: C:\Windows\System32\Windows.UI.Xaml.dll
Identyfikator raportu: 34d41ec6-3694-4fbb-9941-f33845ba690d
Pełna nazwa pakietu powodującego błąd:
Identyfikator aplikacji względem pakietu powodującego błąd: 

Czy ktoś z Was udzieli mi jakiejś wskazówki, którą umożliwi mi rozwiązanie problemu?

Link to post
Share on other sites

Instaluję sterowniki bezpośrednio poprzez managera urządzeń wskazując plik *.inf.

W trybie zgodności sterowników też próbowałem, ale bez większych sukcesów. Poza tym w tym trybie nie widzę co się dzieje dlatego bardziej ufam metodzie znanej jeszcze z Win95 - "z dysku" i wskazanie odpowiedniego pliku inf.

Bo rozumiem, że pisząc o trybie zgodności masz na myśli plik *.exe w którym są sterowniki. Czy tak?

Link to post
Share on other sites

Jestem wdzięczny za to, że chcesz mi pomóc, ale piszesz o rzeczach, które już robiłem i o czym pisałem.

Bardziej interesują mnie zależności pomiędzy bibliotekami/sterownikami podczas uruchamiania procesu wydruku. Chciałbym je poznać i zrozumieć, aby móc podjąć jakieś działania zmierzające do wyeliminowania problemu z wydrukiem.  Widzę na to dużą szansę, ponieważ (jak już wspominałem) drukarka pod Win10 działa, ale tylko z niektórymi programami lub w zależności od tego w co kliknę zanim uruchomię wydruk.

 

Czy w systemie Windows jest takie narzędzie, które rejestruje wszystkie zdarzenia i uruchamiane pliki/biblioteki/sterowniki? Również te, które nie powodują konfliktów? Mógłbym wówczas sobie porównać czym różni się sytuacja w której wydruk jest procesowany, od takiej gdzie po kliknięciu "drukuj" od razu zamyka mi się program.

 

Wspomnę jeszcze, że w przypadku Windows 8 (8.1) sytuacja jest identyczna jak w 10-ce.

Link to post
Share on other sites

Nie mam takich aktualizacji. Poza tym widzę, że to są w miarę młode aktualizacje, a ja problem mam od samego początku po zainstalowaniu Win10, a także Win8.


To może zadam inne pytanie.

W jaki sposób zmusić Windows do zapisywania w dzienniku zdarzeń wszystkich zdarzeń związanych z wydrukiem? Również tych, które zakończyły się powodzeniem. Lub być może zdarzenia, które nie wygenerowały błędów są gdzieś zapisywane. Tylko gdzie?

Chciałbym porównać drukowanie zakończone sukcesem z takim, które wygenerowało błąd skutkujący zamknięciem programu. Głównie zależy mi na porównaniu procesów, plików, bibliotek, itp., które biorą w takim zadaniu udział.

Edytowane przez lokko-1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...