Factory 42 Napisano 9 Marca 2019 Udostępnij Napisano 9 Marca 2019 Od momentu gdy podłączyli mi światłowód (80 Mbit/s) router często zrywa połączenie sieci wifi, wcześniej gdy miałem wolniejszy net (10 Mbit/s) wszystko było w porządku. Router to TP LInk WR841-N. czy to przez to że jego wifi jest za słabe do tych prędkości, i się przez to zapycha? Cytuj Link to post Share on other sites
pawluto 202 Napisano 9 Marca 2019 Udostępnij Napisano 9 Marca 2019 Raczej nie jest to wina szybszego netu - prawdopodobnie skoro do twojego budynku dociągneli światłowód to zwiększyła się ilość użytkowników co skutkuje zapchaniem kanałów wifi (2.4gHz). Przeskanuj kanały aplikacją na smartfonie i wybierz najmniej zapchany. Wejdz w router i przestaw kanał na ten najmniej zapchany. Twój router jest tylko w 2,4 gHz - Nowsze posiadają 2,4 i 5 gHz. By korzystać z 5 ghz komp musi mieć kartę wifi korzystającą tego pasma. Jeśli router jest daleko od kompa to zrób wszystko by przybliżyć router do kompa - nie stawiaj go nigdy za tv czy w szafce bo to tłumi wifi. Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3912 Napisano 9 Marca 2019 Udostępnij Napisano 9 Marca 2019 Dzwoniłeś do dostawcy ? Czasami , mając wgląd w łącze , potrafią coś poradzić... Cytuj Link to post Share on other sites
Factory 42 Napisano 9 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2019 Znaczy się tak, problem w przerwach dostępu do internetu występuje tylko przy urządzeniach korzystających z sieci wifi, w przypadku mojego mieszkania przez wifi są podłączone tylko smartfony (w ilości sztuk 6), mam za to jeden komputer stacjonarny i jest on bezpośrednio skrętką podłączony do routera i w jego przypadku problem w przerwach dostępu do sieci nie występuje W zmianę kanałów bawiłem się jakiś czas temu, większość kanałów jest wolna i ustawiłem ten najbardziej "czysty" poza tym nie ma szans żeby problemy powodowały zakłócenia innych routerów z okolicy. W bloku oprócz mojego routera są tylko dwa inne, które funkcjonowały jeszcze zanim podłączyli mi światłowód. Mi to wygląda na problem hardware routera, mam wgrany od dłuższego czasu open wrt (gorgoyle), i wygląda po prostu na to że brakuje pamięci podręcznej routera, przez to wywala połączenie po wifiChyba najlepiej będzie się z dostawcą skontaktować Cytuj Link to post Share on other sites
jozek23 3080 Napisano 10 Marca 2019 Udostępnij Napisano 10 Marca 2019 Ale co dostawca ma do WiFi ?? 2 Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3912 Napisano 10 Marca 2019 Udostępnij Napisano 10 Marca 2019 @up - właściwie to masz rację , ale jeśli tam ktoś rozsądny siedzi , to może coś poradzi od strony technicznej i jak to sprawdzić... Cytuj Link to post Share on other sites
pawluto 202 Napisano 10 Marca 2019 Udostępnij Napisano 10 Marca 2019 Tu nie ma co sprawdzać - problem jest z softem który wgrałeś do routera. Wgraj oryginalny i zobacz czy jest ok. Cytuj Link to post Share on other sites
broodeeck 527 Napisano 10 Marca 2019 Udostępnij Napisano 10 Marca 2019 Zanim sie skontaktujesz z dostawca, zresetuj router do ustawien fabrycznych. P{amietaj ze jak miales zmieniana nazwe sieci i haslo dostepu to wroci do ustawien fabrycznych. Cytuj Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 10 Marca 2019 Udostępnij Napisano 10 Marca 2019 (edytowane) Za Twoje kłopoty odpowiada dostawca ale tylko po części jak sam stwierdziłeś problem zrywania połączeń dotyczy tylko wifi a tym zarządza router, który jest już Twoją własnością. Najprawdopodobniej usterka wynika z tego, że w routerze masz włączone DHCP i w modemie operatora też jest ono włączone i oba urządzenia są ze sobą połączone za pomocą kabla LAN. To powoduje kolizję w przydzielaniu adresów. Dlatego najlepiej jest wyłączyć DHCP w routerze i pozwolić urządzeniom operatora przydzielać adresy sieciowe. WIFI bez tej funkcji też będzie działać. Można też zmienić adres początkowy routera(zwykle 192.168.0.1 albo podobny) na taki z puli adresowej operatora(jeśli to będzie możliwe). Wyłączenie DHCP w ustawianiach routera może utrudnić dostęp do ustawień routera przez przeglądarkę(ale nie zawsze). Mój operator zaleca wyłączenie DHCP w routerach. Edytowane 10 Marca 2019 przez gepardmak Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.