Nikod3m1 13 Napisano 9 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2018 (edytowane) Witam wszystkich serdecznie, Od jakiegoś tygodnia cieszyłem się pracą na nowym komputerze, niestety nie dało się już po ludzku zainstalować win 7, więc byłem zmuszony do przetestowania nowych systemów. Na pierwszy ogień poszedł win 10. Po tygodniu bezawaryjnego użytkowania komputer postanowił że się zaktualizuje (niepierwszy raz), jednak po tej aktualizacji po ikonce ładowanie systemu mam jedynie czarny ekran... Przy wciśnięciu kombinacji klawiszy win+ctrl+shift+b monitor wyłącza się na chwile po czym znowu widzę tylko czarny ekran. W trybie awaryjnym wszystko działa (z niego dodaje ten post). Próbowałem wszelkich metod opisanych w necie, zarówno tych forumowych jak i oficjalnych z windowsa i klapa. Postawiłem winde na nowo, wszystko działało. Zdążyłem jedynie zainstalować sterownik od karty sieciowej, pobrać chroma i nortona i dosłownie po 10 minutach zabrzmiał dźwięk podłączenia nowego urządzenia i nie mam obrazu... Przy wciskaniu klawiszy słychać że system nadal działa, a po ponownym uruchomieniu znowu czarny ekran. System instalowałem już chyba z 4 razy, za każdym razem to samo. Teraz jedynie utworzyłem punkt przywracania systemu, który pomimo info że się nie powiódł, po restarcie maszyny działa, ale wystarczy 10 minut i ekran robi się czarny i patrz akapit wyżej. Zauważyłem że dzieje się to zazwyczaj w trakcie kiedy wyskoczy okienko "konfiguracja urządzenia". Dołączyłem zdjęcie (sory za podpis, ale byłem dość poirytowany po 3 reinstalu windowsa). Kiedy zamknę to okno to komp podziała może z 3 minuty dłużej, natomiast jeśli tego nie zrobię to pada po jakichś 10 sekundach. Obecnie nie ma żadnych aktualizacji a nadal dzieje się to samo, cały tydzień działał okey. Proszę o pomoc. Sam już teraz nie wiem co kupić, win 7 nie zadziała, win 10 już nie działa xD Może win 8.1 będzie rozwiązaniem. Nie chce wydać kasy w błoto, a jeszcze bardziej nie chce mieć zbrickowanego kompa Dziękuje z góry za zainteresowanie i pomoc, pozdrawiam Fotki: https://zapodaj.net/57463d40bf2bb.jpg.html https://zapodaj.net/f57e709c462d5.jpg.html https://zapodaj.net/f98e67ef9db55.jpg.html https://zapodaj.net/e3b09699f9ba5.jpg.html Logi ze skanowania i próby naprawy przez windows: Skanowanie z CMD: 2018-12-09 16:27:56, Info CBS TI: --- Initializing Trusted Installer --- 2018-12-09 16:27:56, Info CBS TI: Last boot time: 2018-12-09 16:20:40.495 2018-12-09 16:27:56, Info CBS Starting TrustedInstaller initialization. 2018-12-09 16:27:56, Info CBS Ending TrustedInstaller initialization. 2018-12-09 16:27:56, Info CBS Starting the TrustedInstaller main loop. 2018-12-09 16:27:56, Info CBS TrustedInstaller service starts successfully. 2018-12-09 16:27:56, Info CBS No startup processing required, TrustedInstaller service was not set as autostart 2018-12-09 16:27:56, Info CBS Startup processing thread terminated normally 2018-12-09 16:27:56, Info CBS Starting TiWorker initialization. 2018-12-09 16:27:56, Info CBS Ending TiWorker initialization. 2018-12-09 16:27:56, Info CBS Starting the TiWorker main loop. 2018-12-09 16:27:56, Info CBS TiWorker starts successfully. 2018-12-09 16:27:56, Info CBS Universal Time is: 2018-12-09 15:27:56.132 2018-12-09 16:27:56, Info CBS Loaded Servicing Stack v10.0.10240.16384 with Core: C:\Windows\winsxs\amd64_microsoft-windows-servicingstack_31bf3856ad364e35_10.0.10240.16384_none_115fd2f761f7c508\cbscore.dll 2018-12-09 16:27:56, Info CSI 00000001@2018/12/9:15:27:56.132 WcpInitialize (wcp.dll version 0.0.0.6) called (stack @0x7fff34a48809 @0x7fff34da91e3 @0x7fff34d6cab9 @0x7ff7a9552ee0 @0x7ff7a95538e1 @0x7fff540ca653) 2018-12-09 16:27:56, Info CBS NonStart: Set pending store consistency check. 2018-12-09 16:27:56, Info CBS Session: 30707667_3259871026 initialized by client WindowsUpdateAgent, external staging directory: (null) Próba auto naprawy przez Windowsa: Dziennik diagnostyki i naprawiania narzędzia do naprawy systemu podczas uruchamiania --------------------------- Liczba prób naprawienia: 1 Szczegóły sesji --------------------------- Dysk systemowy = \Device\Harddisk0 Katalog Windows = C:\Windows Uruchomienie programu AutoChk = 0 Liczba głównych przyczyn = 1 Przeprowadzony test: --------------------------- Nazwa: Sprawdź aktualizacje Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0 Czas operacji = 0 ms Przeprowadzony test: --------------------------- Nazwa: Test dysku systemowego Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0 Czas operacji = 0 ms Przeprowadzony test: --------------------------- Nazwa: Diagnoza awarii dysku Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0 Czas operacji = 32 ms Przeprowadzony test: --------------------------- Nazwa: Test metadanych dysku Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0 Czas operacji = 15 ms Przeprowadzony test: --------------------------- Nazwa: Test docelowego systemu operacyjnego Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0 Czas operacji = 578 ms Przeprowadzony test: --------------------------- Nazwa: Sprawdzanie zawartości woluminu Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0 Czas operacji = 32 ms Znaleziono główną przyczynę: --------------------------- Wersja systemu operacyjnego jest niezgodna z narzędziem do naprawy systemu podczas uruchomienia. --------------------------- --------------------------- Edytowane 9 Grudnia 2018 przez Nikod3m1 Cytuj Link to post Share on other sites
chrisplbw 407 Napisano 9 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2018 Wersja systemu operacyjnego jest niezgodna z narzędziem do naprawy systemu podczas uruchomienia Czyli instalowałeś różne wersje Win10? Postaw czysty system, zainstaluj jedynie podstawowe sterowniki do płyty głównej i zapodaj aktualizacje systemu - zobaczymy co dalej. Cytuj Link to post Share on other sites
Nikod3m1 13 Napisano 10 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2018 (edytowane) Nie, instalowałem tylko i wyłącznie wersje Pro 64 bit. Stawiam za każdym razem czysty system, usuwam partycje, format dysku itd. Spróbuje jeszcze raz z aktualizacjami bo ostatnim razem Windows update się zacięło, a chwile później już zgasł ekran. Spróbuje i dam znać Udało się ustabilizować system, ale żadna z aktualizacji nie chce się zainstalować. Zaraz po przywróceniu systemu uruchomiłem go kilkukrotnie i działa, ale nie działa ani windows store, ani przeglądarka zdjęć i podobne systemowe aplikacje. Próbowałem przeinstalować windows store z pomocą power shella (reinstal-preinstalledapps) ale po całym procesie nadal to samo, po kliknieciu w sklep pojawia się sam obrys okna i od razu się wyłącza. EDIT: 2 minuty po tym poście znowu się wysypał, udało mi się ruszyć windows update i gdy doszło do 50% przygotowania do instalacji aktualizacji to na moment proces się zatrzymał i czarny ekran EDIT:2 Wpadłem na genialny pomysł Zainstalowałem TeamViewera i zobaczymy czy nadal bede mial podglad na ekran gdy się wysypie Edytowane 10 Grudnia 2018 przez Nikod3m1 Cytuj Link to post Share on other sites
lonialomax 806 Napisano 10 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2018 Na czym ma polegać problem z instalacją Windows 7? Producent płyty udostępnia sterowniki pod siódemkę więc nie wiem w czym problem. Jaki masz obraz instalatora Windows 10 i skąd? Cytuj Link to post Share on other sites
vicodin 479 Napisano 10 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2018 Nic dziwnego, że nie działa, jak straciło wsparcie 9 maja 2017. Posiadasz wersję systemu o numerze 1507, nie wiem skąd to pobrałeś, ale pewnie stąd te problemy. https://pl.wikipedia.org/wiki/Windows_10 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Nikod3m1 13 Napisano 10 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2018 Ustaliłem, że winny jest sterownik do karty graficznej w tym przypadku integra od i5 6600k, po przywróceniu podstawowej wersji poprzez tryb awaryjny mam znowu obraz, ale ten sterownik ciągle sam się aktualizuje. W międzyczasie zainstalowałem windowsa 8.1 (z niego pisze) i problem jest ten sam, 10 minut i jeb. Dzieje się to nawet kiedy wyłączę aktualizacje. Dodatkowo na początku po pierwszej instalacji win 10 miałem normalnie wgrany sterownik od HD 530 i mogłem tam zmieniać różne ustawienia, teraz nic du*a, nawet jak zainstaluje ręcznie, a na dodatek gdy ściągam sterownik z oficjalnej strony intela to podczas instalacji wyrzuca mi że nie obsługuje tego procesora, pomimo że na liście obsługiwanych jest. Może to ma jakiś związek ze sprzętem a nie z systemem? Może coś się dzieje z prockiem? Nic dziwnego, że nie działa, jak straciło wsparcie 9 maja 2017. Posiadasz wersję systemu o numerze 1507, nie wiem skąd to pobrałeś, ale pewnie stąd te problemy. https://pl.wikipedia.org/wiki/Windows_10 Hmm nie pamiętam już skąd, pobiorę najnowszą wersje i zobaczymy, tylko że tak jak napisałem to samo dzieje się z na win 8.1 Najdziwniejsze że ponad tydzień wszystko łącznie z windows storem i paroma aktualizacjami działało świetnie... Dobra, sprawa wygląda tak. Postawiony najnowszy Win 10, wszystko działa i zablokowałem aktualizacje z poziomu Edytora lokalnych zasad grupy, myślę że wina leży w nowym sterowniku, czas pokaże czy ktoś inny zakomunikuje podobne zachowanie (zresztą miało to miejsce już wcześniej z tego co czytałem) Dziękuje za pomoc Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.