rafiraf 0 Napisano 6 Października 2018 Udostępnij Napisano 6 Października 2018 Witam, oczywiście nawet wydając 11k w tym kraju nie ma co liczyć na otrzymanie działającego sprzętu (nie licząc monitora i peryferii): Zakupiłem w kwietniu ten komputer z x-kom:x-kom IEM Certified PC GR7 i7-8700K/1080Ti/32/256+2TB/WXhttps://www.x-kom.pl/p/408891-desktop-x-kom-iem-certified-pc-gr7-i7-8700k-1080ti-32-2562tb-wx.html W czerwcu po raz pierwszy pojawiło się dziwne buczenie z wewnątrz komputera. Ciężko powiedzieć, z którego elementu dokładnie. Sprawdziłem tylko, że to nie z wiatraka z tyłu. Buczenie włącza się samoistnie, niezależnie od tego co robie (akurat dzisiaj się włączyło jak w ogóle nie korzystałem z komputera, więc był w stanie spoczynku). Brzmi to trochę tak jakby coś wpadało w coś wirującego i się tam blokowało i przez to wydaje dźwięk. Mam podejrzenia odnośnie systemu chłodzenia cieczą, ale nie wiem, bo jestem laikiem. Co ciekawe, uruchomienie komputera ponownie natychmiast niweluje ten problem - buczenie ustaje. Załączam link do filmiku z nagraniem buczenia, pod koniec słychać jak buczenie ustaje jak uruchamiam komputer ponownie:https://youtu.be/6gxxVH59wv0 Rozmawiałem zgościami z xkom i oczywiscie mogę oddać komputer na gwarancję, ale byłby to dla mnie duży problem, bo muszę z niego korzystać, no i musiałbym wszystkie dane zgrywać. Być może ktoś wie o co chodzi i postawi diagnozę bez konieczności oddawania komputera. Proszę o pomoc. Cytuj Link to post Share on other sites
sokar11 22 Napisano 6 Października 2018 Udostępnij Napisano 6 Października 2018 WYdaje się jakby któryś wentylator obcierał o coś, po prostu odłączaj po kolei wentylatory i sprawdz który to może być. Drugim podejrzanym jest układ chłodzenia który masz zamontowany. Cytuj Link to post Share on other sites
krzysiekdtg 64 Napisano 6 Października 2018 Udostępnij Napisano 6 Października 2018 Może nie do końca na temat, ale oczywiście nawet wydając 11k w tym kraju nie ma co liczyć na otrzymanie działającego sprzętu Czemu się więc z niego nie wyprowadzisz? no i musiałbym wszystkie dane zgrywać. Dysków wyjąć nie potrafisz? Brzmi jak uszkodzone chłodzenie wodne, albo (mniej prawdopodobne tym bardziej, że nie potrafisz zlokalizować źródła dźwięku) łożysko wentylatora - j.w., sprawdź odłączając po kolei wentylatory. Jeśli bez wentylatorów dźwięk nadal będzie to pewnie chłodzenie. W sumie czego się spodziewać po chłodzeniu AiO... Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3912 Napisano 6 Października 2018 Udostępnij Napisano 6 Października 2018 Należy oddać komputer. Po to jest gwarancja. Nie zdejmuj z nich odpowiedzialności za to ,co ci sprzedali... Cytuj Link to post Share on other sites
vandam 128 Napisano 6 Października 2018 Udostępnij Napisano 6 Października 2018 Witam, oczywiście nawet wydając 11k w tym kraju nie ma co liczyć na otrzymanie działającego sprzętu takiego cebulniactwa dawno nie słyszałem. Zdajesz sobie sprawę, że są to części mechaniczne, które mogą się z czasem popsuć? Myślisz że płacąc 500 czy 5000 złotych masz wpływ na to co się psuje a co nie? bo muszę z niego korzystać tjaa, bo ci ręka uschnie jak nie będziesz grał. Tak trudno jest zlokalizować źródło dźwięku? Przyłóż ucho i nasłuchuj gdzie dźwięk ma największe natężenie. Cytuj Link to post Share on other sites
rafiraf 0 Napisano 8 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2018 Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Wychodzi na to, że zastosowana w tym zestawie pompka od chłodzenia wodnego BeQuiet! jest wadliwa (wiele osób w internecie się na nią skarży i są filmiki na youtube z dokładnie tym samym dźwiękiem buczenia). Rozwiązaniem powinna być wymiana jej na nowszą wersję, pozbawioną tej wady. Pozostaje mi odesłać komputer kurierem do xkomu (na samą myśl czego się trzesę ze strachu, wyobrażając sobie naszych kurierów - ale chyba nie mam innego wyjścia?) i mieć nadzieję, że naprawią problem. Będę informował o postępach. Cytuj Link to post Share on other sites
vandam 128 Napisano 8 Października 2018 Udostępnij Napisano 8 Października 2018 nie wiem jak masz gwarancję na ten sprzęt, ale zazwyczaj wystarczy odesłanie wadliwego komponentu, nie trzeba całej skrzynki pakować. Wtedy sobie zastępcze chłodzenie na CPU kupisz i tyle. No, o ile możesz... 1 Cytuj Link to post Share on other sites
rafiraf 0 Napisano 9 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2018 Serwis xkom odpowiedział mi, że muszę cały komputer odesłać. Cytuj Link to post Share on other sites
vandam 128 Napisano 10 Października 2018 Udostępnij Napisano 10 Października 2018 peszek Cytuj Link to post Share on other sites
rafiraf 0 Napisano 16 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2018 Dziś kurier odebrał komputer. Przed wysyłką zabezpieczyłem puste przestrzenie wewnątrz komputera za pomocą folii bąbelkowej. Przesyłka oklejona od stóp do głów taśmą pakową. Mam nadzieję, że dotrze w całości do serwisu xkom. Dam znać gdy będzie jakiś progres. Witam ponownie. Póki co reklamacja przebiega bardzo sprawnie. W piątek kurier zabrał komputer, wczoraj dostałem informację że już dotarł i zaczęli badać problem, a dzisiaj otrzymałem telefon, że mogą w drodze wyjątku wymienić układ chłodzenia zgodnie z moim życzeniem na układ innej marki: 1) Fractal Design Celsius, który jest tańszy niż obecnie zastosowany w moim komputerze układ od BeQuiet!: https://www.x-kom.pl/p/380992-chlodzenie-wodne-fractal-design-celsius-s36-black.html#specification 2) lub droższy układ od Corsair do którego będę musiał dopłacić ok. 100 zł: https://www.x-kom.pl/p/397049-chlodzenie-wodne-corsair-hydro-series-h150i-pro.html Który mam wybrać? Cytuj Link to post Share on other sites
lonialomax 806 Napisano 16 Października 2018 Udostępnij Napisano 16 Października 2018 Corsair Wydaje mniej decybeli i ma trochę lepsze materiały. Tu masz test wydajności https://www.guru3d.com/articles_pages/corsair_h150i_pro_review,10.html 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Prolog2 15 Napisano 16 Października 2018 Udostępnij Napisano 16 Października 2018 Corsair jest cichszy nie ma co oszczędzać 1 Cytuj Link to post Share on other sites
rafiraf 0 Napisano 19 Października 2018 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2018 (edytowane) Bardzo dziękuję Wam za pomoc. Po przejrzeniu połowy internetu i zobaczeniu testów, wyszło na to, że oba układy chłodzenia osiągają praktycznie takie same wyniki, ale Corsair jest trochę cichszy, co przeważyło szalę na jego korzyść i to na niego się ostatecznie zdecydowałem. Dzisiaj odbieram komputer z salonu xkom. Przy odbiorze oczywiście go dokładnie obejrzę z zewnątrz i wewnątrz oraz zrobię zdjęcia. Dam znać po. Komputer odebrany. Dopłaciłem tylko 50 zł za Corsaira - chyba z powodu ich aktualnej promocji za 30 zł rabatu przy zakupie > 300 zł. Na miejscu w sklepie sprawdziłem stan wizualny i uruchomiłem go testowo. Teraz uruchomiony w domu. Wszystko wydaje się być ok. Mam nadzieję, że obędzie się bez niespodzianek przy dalszym użytkowaniu. Jeżeli wszystko dalej będzie dobrze - będę mógł wystawić bardzo pozytywną opinię dla sklepu xkom. Mimo pewnego niesmaku związanego z brakiem możliwości zwrotu środków w przypadku wybioru tańszego chłodzenia, naprawa zajęła tydzień - od wysyłki kurierem po odbiór. Byłem informowany o każdym kolejnym etapie realizacji naprawy. Pozostaje mi odpalić jakieś gierki i przetestować nowe chłodzenie. Jeszcze raz bardzo dziękuję Wam wszystkim za pomoc. PS Wrzucam zdjęcia - przed i po ze starym i nowym chłodzeniem.Przed: https://imgur.com/a/vQYN2b0Po: https://imgur.com/a/Y9TzdKKPo, w ciemności: https://imgur.com/a/eRivx2QPo, w ciemnosci 2: https://imgur.com/a/eRivx2Q Edytowane 19 Października 2018 przez rafiraf Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.