Skocz do zawartości

Temat ogólny o prockach Intel


Recommended Posts

5 godzin temu, r1023 napisał:

ten ultra 7 zaczyna mnie interesować : )

Osobiście zakładam, że na 13600K posiedzę do premiery 17. generacji. 

 

LGA1851 będzie z nami dwa lata, a to nie jest znowu aż długi okres. 

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites

Zawieszenie inwestycji Intela poza USA jest związane z CHIPS and Science Act https://en.wikipedia.org/wiki/CHIPS_and_Science_Act

 

To jest pokłosie covid i problemów z produkcją elektroniki oraz wojną handlową z Chinami. USA chce mieć wystarczającą produkcje u siebie więc producenci elektroniki mają 280 miliardów do wzięcia jeśli będą produkowali w kraju. Intel np. będzie robił fabrykę na gigantyczna skalę za 6.5 miliarda i dostanie z tego tytułu kolejne 6.5 miliarda od rządu. Więc reszta inwestycji, szczególnie zagranicznych, idzie w odstawkę. 

 

Do tego program rządowy "made in USA" gdzie kolejne miliardy są do wzięcia żeby zacząć znowu produkować wszystko w USA zamiast w Azji. 

Link to post
Share on other sites

Po prostu nagle w wielu redakcjach z procedur testowych wyleci CB R23/24 - z niewyjaśnionych przyczyn LUB pojawi się retoryka, że to tylko syntetyk... 

 

Tutaj przeciek nt następcy Arrow Lake-S (Intel Core Ultra 300):

 

https://videocardz.com/newz/intel-arrow-lake-s-refresh-is-reportedly-cancelled

 

Arrow Lake Refresh anulowany, 16 gen Nova Lake ma być czymś więcej. 

  • Lubię to 3
Link to post
Share on other sites

Wypuszczą refresh +100/200 mhz do zegarów. Marketing się tym zajmie nie dział rozwoju i tyle:)

No z tymi wynikami z geekbench to se można. Ale prawda jest taka, że ht może mieć dobry wpływ zwłaszcza na pobór i temperatury. Te rdzenie E są jużna tyle wydajne że nadrobią te 30% zysku z HT, nawet w normalnych testach jak blender/cb23/kompilacja kodu.

Szybki jeden wątek jest też bardzoi ważny w wielu zastosowaniach nie tylko w grach, bo w programowaniu często kompilacja startuje na jednym wątku, niektóre kompilatory nie wykorzystują nawet 8 rdzeni w pełni. Tak samo programy graficzne itd. Rendering to nie jest główny cel dzisiejszych procków.

Link to post
Share on other sites
7 minut temu, wrobel_krk napisał:

Te rdzenie E są jużna tyle wydajne że nadrobią te 30% zysku z HT

Złośliwi ludzie piszą, że procesory Arrow Lake będą się składały z rdzeni wydajnych (Performance) oraz wolnejszych rdzeni AMD (Efficient) ;>

  • Haha 2
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, wrobel_krk napisał:

niektóre kompilatory nie wykorzystują nawet 8 rdzeni w pełni.

Na przykład który kompilator?

LLVM, gcc, visual studio, Intel, wszystkie jadą na max core, nie ma problemu by odpalić na 32, 64 wątkach i jedzie obciążając cały procek. Ofc, jeżeli kompilujesz HelloWorld, który ma 1 plik z kodem źródłowym to każdy kompilator będzie działał na 1 wątku. GCC standardowo linkuje jednowątkowo, ale przy dużych projektach jest gold linker.

 

2 godziny temu, wrobel_krk napisał:

Rendering to nie jest główny cel dzisiejszych procków.

Tu się zgodzę, głównie dla tego, że dzisiejsze procki mają za mało rdzeni -.

 

2 godziny temu, wrobel_krk napisał:

Te rdzenie E są jużna tyle wydajne że nadrobią te 30% zysku z HT

Intel w różnych prockach już pozbywał się HT głównie z powodu słabej sprawności energetycznej. Sporo na ten temat artykułów powstało.

 

Link to post
Share on other sites

HT to sie pozbył dla gier,niewiele wolniej od x3d ale za to równo

youtube.com/watch?v=22RCu7AQOpw

1.11s

4 rdzeniowa gra na 6 i 12 wątkowym cpu

Wyłaczenie HT i zastąpienie ecore da ''DO'' 30 procent fps  np w The Last of us

W pozostałych grach bedzie to mniejszy boost bo nie sa az tak multirdzeniowe np w CP 2077 po wyłączeniu HT w 10900K fps rośnie o 18 procent

Edytowane przez janek20
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Adames napisał:

Na przykład który kompilator

Android studio. Intelijoy kotlin/Java. Itd. 50% czasu jeden wątek, pod koniec jak kompiluje do kodu natywnego to leci na 100%. Duże czy małe projekty, zwłaszcza jak masz wiele modułów. Podobnie bywa z reactem.

 

 

W unity też początek jak się sceny kompilują też jedne wątek głównie. Jak już kod c#/c++ się kompiluje to wtedy 100% ale parę minut idzie jeden wątek.

Link to post
Share on other sites

Można już instalować najnowszy update BIOSu?

Czy na razie sobie darować?

 

Screenshot_20241003_171914_Chrome.jpg

W dniu 17.09.2024 o 18:21, Artok napisał:

Osobiście zakładam, że na 13600K posiedzę do premiery 17. generacji. 

 

LGA1851 będzie z nami dwa lata, a to nie jest znowu aż długi okres. 

Dokładnie. Zanim 13 generacja zacznie niedomagać minie pięć lat.

Link to post
Share on other sites

A przypomnę jeszcze, że na tych slajdach oni odnoszą się do wyników 14900k PO WSZYSTKICH poprawkach więc względem premierowego testu tj dobija do dwucyfrowego wyniku. I w taki sposób AMD Zen5% z samej tylko architektury robi się wystarczające - a jeszcze jestem niemalże pewien, że X3D dołoży zegarów. Tylko taki Intel spowoduje moim zdaniem jedną niedogodność: 9800X3D może zostać opóźnione (czytaj: nie ma ciśnienia żeby wyszło szybciej CHOCIAŻ jest to idealna okazja żeby podgnębić konkurencje). 

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...