SzaryCzłek 2 Napisano 4 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2018 (edytowane) Witam serdecznie użytkowników forum Szanowni forumowicze mam pewną zagwostkę dzięki mojej żonie . Ale od początku. Jestem niedzielnym graczem ale jednak nim jestem do tej pory używałem słuchawek AKG K702 z AIM Sc808 i było bardzo spoko . Jakiś czas temu moja żona chciałą mi sprawić prezent i kupiła mi Beyerdynamic DT770 80Ohm. Nie specjalnie byłem przekonany do konstrukcji zamkniętej do grania ale by nie sprawić przykrości żonie zacząłem ich używać. Pierw je trochę wygrzałem i postanowiłem zagrać w Obcego: Izolacja. I tutaj moje zaskoczenie. Mówi się że konstrukcje otwarte są LEPSZE do gier z względu na ich scenę dźwiękową która jest po prostu większa(zazwyczaj) w wszystkich kierunkach). W tej grze gra się głownie na słuch(w/w) o ile MOŻE(ale nie dam sobie ręki uciąć) scena byłą większa w AKG o tyle dźwięki lepiej były pozycjonowane(dochodziły bardziej precyzyjnie z danego kierunku) z DT770. Więc zacząłem trochę badać temat i odpaliłem inną grę Battlefield 4. Szybko ją wyłączyłem bo nie byłem w stanie się skupić odpowiednio, za dużo dźwięków atakowało mnie z różnych stron(swoją drogą DT770 dają rade w tej grze na pewno nie gorzej niż AKG K702). Odpaliłem więc klasycznego CSGO(w którego praktycznie nie gram ale tak dla testów) i edytor w Arma 3, postawiłem parę jednostek na mapie, nadałem ruch cykliczny, zamknąłem oczy i po prostu słuchałem . Wnioski mnie trochę zaskoczyły o ile scena faktycznie troszkę większa jest w AKG(ale różnica w ogóle nie jest diametralna) o tyle same kroki bardziej słyszalne były w DT 770(szczególnie już te bliższe). Nawet te oddalające lepiej słyszałem w DT770 i tak dźwięk urywał się troszkę wcześniej(ale to znowu różnica minimalna). Ogólnie lepsze poczucie orientacji w namierzaniu dźwięków dały mi właśnie DT770. Czy to Arma czy to CS czy Battlefield. Więc moje pytanie głownie kieruje do osób znających się na sekcji audio a jednocześnie takich którzy też czasem pogrywają. Dlaczego słuchawki otwarte są częściej polecane do gier? Znaczy ok, może ja po prostu odpaliłem gry z ograniczonym silnikiem dźwiękowym. No ale z drugiej strony Arma jest ogromnym sandboxem który nawet dodaje taki temat jak prędkość dźwięku . Z tego co słyszę słuchawki zamknięte pozycjonują wyraziściej niż konstrukcje otwarte. Albo ja już jestem kompletnym bezguściem muzycznym Edytowane 4 Lutego 2018 przez SzaryCzłek 2 Cytuj Link to post Share on other sites
adivxv 2880 Napisano 4 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2018 Poruszyłeś bardzo ciekawy temat i bardzo skomplikowany. Osobiście tez się z tym zgadzam ,że słuchawki typu otwartego nie są najlepszymi słuchawka do grania ale i takimi są również zamknięte, więc w tym momencie wiele osób pomyśli ,że może półotwarte ? ale tez nie. To wszystko zależy od danego budżetu,wymagań,preferencji i posiadanego sprzętu. Przechodząc do rzeczy ,dlaczego w ogólnym rozrachunku częściej się jednak poleca otwarte/półotwarte ? Ano dlatego gdyby tak włożyć wszystkie do jednego kosza i wytypować te najlepsze, to jednak byłoby trochę więcej tych otwartych czy półotwartych. Jeśli się zagłębimy bardziej temat, to już sprawa nie wygląda tak oczywiście, bo jeszcze dodatkowo wpływ na synergia słuchawek, z danym sprzętem, no i same gry, a dokładniej jakie udźwiękowienie zostało zaimplementowane i jaki sprzęt z tym najlepiej zagra. Przyjęło się wśród komputerowców ,że najlepsze słuchawkami do grania takie, które posiadają;-szeroką scenę, scena byłą większa w AKG -okazałą przestrzeń,-nie za dużo niskich tonów (u części użytkowników). To tworzy idealną ścieżkę dla wszelkich zabawek 4games jak i również programowych rozwiązań emulacji dobrego dźwięku przestrzennego. Niestety często efektownego ale nieefektywnego. ale ludzie nie wiedzą albo zapominają jeszcze o kilku ważnych rzeczach takich jak ;-przede wszystkim pozycjonowanie dźwięków ,jak dokładnie jesteśmy wstanie zlokalizować kogoś, czegoś za pomocą naszych słuchawek i słuchu, o tyle dźwięki lepiej były pozycjonowane(dochodziły bardziej precyzyjnie z danego kierunku) z DT770 -dynamika dźwięku,-jakość przestrzeni czyli;kreowanie dalszych,średnich,bliskich planów pozycjonowania, o tyle same kroki bardziej słyszalne były w DT 770(szczególnie już te bliższe) -separacja,-stereofonia,-sposób prezentacji sceny dźwiękowej. Inaczej pisząc czy te dźwięki są oddalone od nas ,powyżej uszu,czy np. poprzez bliski plan,-wysokość sceny dźwiękowej. Już pomijam teraz wpływ dobrego wzmacniacza/DACa na jakość odtwarzanego dźwięku w słuchawkach. Może o tym trochę później. 3 Cytuj Link to post Share on other sites
SzaryCzłek 2 Napisano 5 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2018 (edytowane) Witam ponownie Zrobiłem jeszcze 1 test, tym razem przy użyciu słuchawek mojego syna SHURE SRH440. Kolejny raz jestem trochę zdziwiony bo oryginalnie słuchawki pozycjonują bardzo dobrze dźwięk jest bardzo dobrze słyszalny z kierunku którego dociera, owszem trochę "tłoczno" robi się w samej komorze od nasycenia dźwiękami ale ogólnie jestem zaskoczony tymi słuchawkami bardzo pozytywnie. Na marginesie test zrobiłem bardzo podobny do ostatniego, czyli w Arma ustawiłem jednostki które miały się poruszać, dodatkowo postawiłem jakiś obiekt który wydaje dźwięki(samochód z odpalonym silnikiem). Kolejny był w grze syna czyli CSGO i próbowałem w jeszcze jednej produkcji PUBG ale dla mnie ten tytuł jest zbyt chaotyczny . Wracając do sprawy użyłem tych samych słuchawek ale po prostu zmieniłem pady i włożyłem te których używa syn http://audiomagic.pl/brainwavz-2/nausznice-pady-do-brainwavz-hm5-hybrydowe odczucie fizyczne jest takie że samo ucho odsunęło się membrany MOŻE(max) o 1cm. Same słuchawki przestały tak dobrze izolować dźwięki od otoczenia, można powiedzieć że stały się półotwarte, musiałem więc zadbać o ciszę w pokoju. Powtórzyłem test i znowu lekkie zdziwienie, gra nabrała jakby trochę więcej powietrza zrobiło się bardziej przestrzennie, ale znowu nagle odgłosy kroków, tak dobrze słyszalne w oryginalnych padach(tych w bliższym planie), stały się ciszże i mniej wyraźne. Jak normalnie dźwięk na karcie dźwiękowej był nastawiony na 50% teraz musiałem nastawić na 85%. Zrobiłem bardzo prostą rzecz i docisnąłem muszle słuchawek do ucha i BOOM! Znowu wszystko się skurczyło ale sama precyzja lokalizacji była na plus w porównaniu do tego co było wcześniej. Potem włączyłem Wiedzmina i tutaj kompletnie odwrotnie. SHURE z oryginalnymi padami grały tak jakby wszystko było bliżej siebie, a po zmianie padow nagle cale otoczenie się poszerzyło, nie było tak wyraźne ale za to nabrało głębi. Wydaje mi się że faktycznie wszystko zależy do czego chcemy dane słuchawki i co jesteśmy w stanie poświęcić a bez czego nie można się obyć. Znaczy, to mi się nie wydaję, ja to wiem ale faktycznie jest tak że słuchawki otwarte nie zawsze będą lepsze do gier. Edytowane 5 Lutego 2018 przez SzaryCzłek Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2075 Napisano 5 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2018 To jest tylko przykład na to, że ogólne prawdy nie zawsze się sprawdzają i NIC nie zastąpi odsłuchu. Cytuj Link to post Share on other sites
adivxv 2880 Napisano 5 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2018 ...i taka tez jest złota, niepisana zasada audio. Znaczy, to mi się nie wydaję, ja to wiem ale faktycznie jest tak że słuchawki otwarte zawsze będą lepsze do gier. Na odbiór danych słuchawek ma też wzmacniacz, w niektórych przypadkach potrafi się zmienić nawet o 180stopni. Doskonałym przykładem są legendarne już Creative Aurvana live ! .Na integrach ,czy złe dobranych układach słabo sobie radziły w tym aspekcie ale podłączone pod odpowiedni sprzęt,czyniły je jednym z najlepszych wyborów do grania, w swoim budżecie i czasie 2008-2012. Mimo bardzo ciepłej sygnaturze brzmieniowej. Proponuję gorąco kiedyś posłuchać Audio-Technica AD700X. Ja byłem pod dużym wrażeniem jak w grach dawały radę.Przestrzeń przeciętna (nie taka sferyczna,otwarta jak K701) ale scena i sposób prezentacji pozycjonowania, na tak wielkiej połaci scenicznej robi różnicę. Cytuj Link to post Share on other sites
SzaryCzłek 2 Napisano 5 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2018 Kiedyś myślałem o AD700X ale gdzieś czytałem że trzeba je odpowiednio napędzić więc kupiłem AKG K702 a potem znowu wyczytałem że jednak są łatwe do napędzania . I tak właśnie to wygląda ile osób tyle opinii . I jak napisał @cooger najprościej zrobić odsłuch, ale czy tak się da? O ile w sklepach jest możliwość posłuchania muzyki na różnych słuchawkach o tyle pograć chwilę już nie . A jak człowiek zastanawia się nad jakąś ilością słuchawek? Nie każdego stać by jednorazowo wydać, nie wiem, 1400zł na 3 czy 5 par a potem odsyłać . Cytuj Link to post Share on other sites
kosq83 189 Napisano 5 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2018 Grałem na kompie w wszystkich tych słuchawkach +kilku innych. Dt770 z tą różnicą że 250 Ohm. Często rozkminiałem w BF3 i BC2 które lepsze. DT bardzo dobrze oddawały klimat całości pola walki. Mam taką teorie spiskową, że to chodzi o kształt puszek. Okrągłe są jak wiadomo. K702 nie dla mnie do grania. Natomiast prze killerem scenicznym i budującym ogólny klimat gry okazały się Fidelio X2. Otwarte. One zdjęły mi kapcie. Pośród normalnie wycenionych słuchawek one były najlepsze. No ale jakby nie brać pod uwagę ceny, to beyerdynamic T1 kasuje pod każdym względem wszystko inne. Włącznie z W1000Z. Jaki można wysnuć wniosek? Chyba nie ma odpowiedzi czy otwarte czy zamknięte. Ja to jako następny upgrade polecił bym dodanie wzmacniacza, bo K702 z tej karty się na pewno nudzą. Ad700x grają u mnie z telefonem komórkowym bardzo dobrze barwowo (czyli mało barwnie i tak) K702 o połowę ciszej + przytłumione i bez powietrza. Taki mały eksperyment mówi raczej o tym że k702 są trudne a Ad700x łatwe. Cytuj Link to post Share on other sites
SzaryCzłek 2 Napisano 20 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 Witam ponownie trochę kontynuowałem badania nad kwestią dźwięku w grach i zaopatrzyłem się w 3 dodatkowe rzeczy(no z tego 1 tylko moja ). Tydzień temu kupiłem słuchawki AKG K550MKII(to pierwsza rzecz) i zaopatrzyłem się od znajomego w FiiO e10k(to druga rzecz) i zacząłem powtarzać testy z słuchawkami które mam i dodając te co kupiłem. I tutaj muszę powiedzieć że nowy nabytek w formie słuchawek zamkniętych o otartym dźwięku sprawdził się rewelacyjnie. Zazwyczaj jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Tutaj odwrotnie, łączy cechy AKG K702 i ich niewiarygodnej przestrzeni(no oczywiście nie aż tak bardzo ale też jest dobrze) i tej bardzo dobrej precyzyjności z DT770. Proszę mnie nie zrozumieć źle AKG K702 też są precyzyjne, ale jak pisałem w pierwszym poście dźwięki które były bliżej(hmmm... w bliższym planie) były głośniejsze w DT770. Już pomijam teraz wpływ dobrego wzmacniacza/DACa na jakość odtwarzanego dźwięku w słuchawkach. Może o tym trochę później. No właśnie jak to jest? Bo 3 rzeczą w którą się zaopatrzyłem było Chord Mojo, nie mój oczywiście ale pożyczony razem z FiiO. Znajomy powiedział tylko że odpowiednio "napędzi" AKG K702 i uwaga.... MIND BLOW . Teraz się okazuje że standardowa karta dźwiękowa AIM chyba nie do końca sobie radzi z moimi słuchawkami i w tym kombo mogę powiedzieć że jak mowa o grach te słuchawki zgniatają konkurencje. Tylko pytanie brzmi czy warto ? Same słuchawki to koszt 700zł(około) no i jak patrzyłem na sieci Mojo to koszt 2000zł Za taką cene można mieć już średniej klasy komputer . Faktycznie preferencje są bardzo ważne jeżeli chodzi o słuchawki do gier. Bo trzeba je odpowiednio napędzić a co okazuje się nie jest wcale prostą sprawą, dodatkowo co gra to różne słuchawki będą się sprawdzać raz lepiej a raz gorzej. Tak jak DT770 które w CS bardzo dawały radę a AKG K702 kompletnie się marnowały, tak AKG K702 bardzo fajnie grały w Battlefield a DT770 mocno zlewały mi wszystko z względu na brak przestrzeni... sceny Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2075 Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 No właśnie jak to jest? Bo 3 rzeczą w którą się zaopatrzyłem było Chord Mojo, nie mój oczywiście ale pożyczony razem z FiiO. Znajomy powiedział tylko że odpowiednio "napędzi" AKG K702 i uwaga.... MIND BLOW . Bo można ludziom do znudzenia powtarzać, że to czego potrzebują to zapas mocy żeby dobrze kontrolować słuchawki... ale nie, oni wymieniają kolejne USB DACi mające wyjście słuchawkowe oparte na zwykłym opampie i się onanizują zmianami w dźwięku. Zawsze twierdziłem, że lepiej wziąć podstawowy DAC i do niego dołożyć solidny headamp. Dlatego u mnie na biurku stoi nadal Modi+Asgard. To niestety do ludzi nie trafia, wolą mieszać kolejnymi 'okazjami' od majnfriendów bo nowy, nowy, nowy. A niestety z g... bata nie ulepisz. A do tego żeby kogoś namówić na zakup wzmaka do karty dźwiękowej, o to już w ogóle zapomnij! Jak ktoś wyda 'czterysta' na AIM-a to tenże AIM ma mu napędzić wszystko! Cytuj Link to post Share on other sites
adivxv 2880 Napisano 21 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2018 Tutaj odwrotnie, łączy cechy AKG K702 i ich niewiarygodnej przestrzeni(no oczywiście nie aż tak bardzo ale też jest dobrze) i tej bardzo dobrej precyzyjności z DT770 Osobiście sądzę, że przestrzeń mają jaką sobie,jak na segment dla tego sprzętu ale scena to już inna bajka. Bardzo dobrze rozbudowana w każde strony i połączona z ciemnym tłem jak to niektórzy nazywają. Teraz się okazuje że standardowa karta dźwiękowa AIM chyba nie do końca sobie radzi z moimi słuchawkami Ta karta sobie nie radzi z wieloma słuchawkami,jak i pozostałe w tym budżecie ,nawet droższe ale to nie jest akurat wada i w tym kombo mogę powiedzieć że jak mowa o grach te słuchawki zgniatają konkurencje Jak podłączasz Mojo z AIM ? Tylko pytanie brzmi czy warto ? Zawsze jest warto, aczkolwiek zależy jak dla kogo i jakie kto ma wymagania. Jednak, to jest budżet gdzie można już usłyszeć całkiem fajne reprodukowanie sceny i przestrzeni ale do dobrego tegoż aspektu jeszcze nieco brakuje. i tej bardzo dobrej precyzyjności z DT770 Jeszcze lepiej powinno być na Beyerdynamic DT150,Ultrasone 780HFI,SHURE840 i inne. Cytuj Link to post Share on other sites
adivxv 2880 Napisano 7 Marca 2018 Udostępnij Napisano 7 Marca 2018 Właśnie testuję sobie Beyerdynamic T1 v2 pożyczone od kosq83 w CS:GO. Jestem pod dużym wrażeniem jak świetne wydaje się pozycjonowanie.Każdy kierunek doskonale słyszalny,z odpowiednimi planami ,rozbudowaną przestrzenią. Na tyle dobrze wszystko słychać w promieniu 360 stopni ,że cały algorytm HRTF powoduje niepotrzebnie tłumienie dźwięku, spłaszczając przy tym scenę dźwiękowej. Wszystko jest idealnie odseparowane. Wybuch grantów ,nie zagłusza ,pozostałego pozycjonowania (strzałów,kroków). W przypadku rozwiązań CMSS-3D/Dolby jest to dość często zjawisko gdy na scenie pojawia się dużo różnorodnych dźwięków.Tutaj tego nie ma i tym samym według mnie to najlepsze słuchawki do grania jakie słuchałem,mimo zupełnie innego zastosowania. Jednak sądzę, że ich kupno aby tylko pograć, o ile nie śpimy na dolarach ,to nie ma sensu 1 Cytuj Link to post Share on other sites
slaww 0 Napisano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2018 Sam posiadam aim 808 i chcę kupić słuchawki Philips Fidelio x2 tylko mam problem bo w opiniach i recenzjach nie polecają tego zestawu, nie ma synergii Fidelio mają niska impedencję którą nie lubi Aim808 i bas jest słabiej kontrolowany. Pytanko czy polecacie jakiś wzmacniacz słuchawakowy który podepnę dodatkowo pod aim808 tak do 300-400 zł może być używka. Czy to będzie najlepsze rozwiązanie ? Cytuj Link to post Share on other sites
anemus 228 Napisano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2018 ... Jednak sądzę, że ich kupno aby tylko pograć, o ile nie śpimy na dolarach ,to nie ma sensu HyhyDodaj do polecanych z opisem, że są świetne do gier.Wysłane z mojego XT1635-02 przy użyciu Tapatalka Cytuj Link to post Share on other sites
FeX 6348 Napisano 4 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2018 Sam posiadam aim 808 i chcę kupić słuchawki Philips Fidelio x2 tylko mam problem bo w opiniach i recenzjach nie polecają tego zestawu, nie ma synergii Fidelio mają niska impedencję którą nie lubi Aim808 i bas jest słabiej kontrolowany. Pytanko czy polecacie jakiś wzmacniacz słuchawakowy który podepnę dodatkowo pod aim808 tak do 300-400 zł może być używka. Czy to będzie najlepsze rozwiązanie ? Do Fidelio X2 fajnei sprawdził się wzmacniacz Objective O2. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.