czarny321 0 Napisano 19 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2018 Witam wszystkich, jestem tutaj nowy. Znajomy miał problem z blue screenami w Windowsie, ledwo załadował się pulpit a od razu wyskakiwał blue i reset kompa.Zrobiłem skan dysku w MHDD oraz SMART, ale nie potrafię ocenić czy zerowanie dysku może mu pomóc czy lepiej sobie to darować bo dysk jest już trupem. Nie potrafię zinterpretować danych:)Załączam pliki poniżej.http://i64.tinypic.com/2ryptz5.jpghttp://i63.tinypic.com/qxjvy0.jpg Próbowałem wykonać sam ERASE ale wyskoczył komunikat:CATASTROPHICK FAILUREBROKEN DRIVEPo skanowaniu z ERASE wyszło coś takiegohttp://i65.tinypic.com/4jnaiv.jpgOd razu zrobiłem Remap bo trzeba ?Skończyłem Remap, oto co wyszło. Chyba nie jest z nim dobrze?http://i64.tinypic.com/atogvs.jpgTo wyszło po skanowaniu dysku po zrobionym Erase i potem Remap.Ten dysk się jeszcze do czegoś nadaje?http://i67.tinypic.com/20b1daa.jpg Można coś z nim zrobić czy darować i kupić nowy ? Z góry dzięki za pomoc:) Link to post Share on other sites
Rozwiązanie kokosnh 4155 Napisano 19 Stycznia 2018 Rozwiązanie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2018 ty tam masz błędy komunikacji, możliwe że kabel SATA, lub złącze SATA, lub kontroler SATA, lub sam dysk jest uszkodzony, pokaż obecny smart HDD o zmień kabel, gniazdo SATA, ewentualnie kontroler SATA jak masz 2 (np moja płyta ma 2) pamiętaj aby dać aktualny SMART Nie widzę tu błędów stricte z powierzchnią, więc zerowanie i remap to była strata czasu. 1 Link to post Share on other sites
czarny321 0 Napisano 19 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2018 Wieczorem dodam aktualny Smart dysku, raz już zmieniałem port bo mhdd nie widział dysku, spróbuję też sprawnym kablem go podłączyć i wtedy dodać Smart. Oto smart dysku na innym kablu, chyba wiele się nie zmieniło... http://i63.tinypic.com/2lln81s.jpg Link to post Share on other sites
kokosnh 4155 Napisano 19 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2018 puść teraz zerowanie czy tam skan (aby dysku używało, bo błędy komunikacji nadal rosną, więc musimy zobaczyć, czy po zmianie kabla nadal będą rosły) 1 Link to post Share on other sites
czarny321 0 Napisano 20 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2018 Na zmienionym kablu skan oraz smart. Wygląda dobrze jak na moje oko.? http://i67.tinypic.com/aox0me.jpg http://i66.tinypic.com/8x3dkl.jpg Link to post Share on other sites
golin 72 Napisano 20 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2018 O ile dobrze pamiętam, przy błędach komunikacji, to pierwszy podgląd po zmianie kabla nie pamiętam czy też wpięcia do innego gniazda. Ale zawsze ten pierwszy podgląd po zmianie kabla na pewno, wykazywał większą wartość do wyniku przed. I liczyło się czy wzrasta przy następnych podglądach i między czasie było normalne użytkowanie; odczyt zapis. I widząc ostatni smart, wynik jest ten sam jak po pierwszym podglądzie po zmianie, jak i wynik skanu się poprawił. Więc wygląda że zmiana kabla i przepięcia do innego gniazda dało wynik, że sam dysk prawdopodobnie jest dobry. A większą pewność, da dalsze użytkowanie bez złych objawów. Link to post Share on other sites
czarny321 0 Napisano 20 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2018 (edytowane) Nie trzeba już wykonywać zerowania ani remap? Spróbuje postawić system na nim bo wcześniej już na początku wywalało błędy. Edytowane 20 Stycznia 2018 przez czarny321 Link to post Share on other sites
golin 72 Napisano 20 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2018 Ogólnie wyniki skanowania określają stan powierzchni. Zerowanie robi się przy sektorach z dłuższym odczytem jako błędy logiczne. A w Twoim przypadku co najwyżej mogło by pomóc ale bez gwarancji poprawy stany sektorów z czasem odczytu 150 ms czy niższym. Więc możesz zrobić zerowanie jak to ma być dysk systemowy, aby te z 150 ms spróbować czy się ich stan poprawi aby było ich jak najmniej. Remap robi się w przypadku istnienia badów bądź sektorów z wyższych czasów dostępu,ale nie zawsze che się dokonać realokacja nawet przy badach. 1 Link to post Share on other sites
czarny321 0 Napisano 20 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2018 Właśnie wykonuje zerowanie, następnie wykonam skan i zamieszczę wynik. Zerowanie ruszyło a wcześniej nawet nie chciało bo wyskakiwał komunikat Broken Drive, wiec jestem dobrej myśli:) Link to post Share on other sites
kokosnh 4155 Napisano 20 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2018 wygląda OK, poużywaj dysku i obserwuj parametr odnośnie błędów CRC (ten ostatni tutaj o numerze 199 / C7 ) aby jego wartość w kolumnie raw / data nie rosła, jego wartość powinna zostać na tych 234822 w zapisie dziesiętnym, lub 39546 w zapisie heksadecymalnym (często ustawiony jako domyślny w programach typu crystaldiskinfo) 1 Link to post Share on other sites
czarny321 0 Napisano 20 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2018 (edytowane) System postawiony na dysku. Załączam skan po zerowaniu. Chyba jest w całkiem dobrej kondycji?Bardzo dziękuję za pomoc i porady.Zawsze sprawdzać kabel http://i63.tinypic.com/297xqp.jpg Edytowane 20 Stycznia 2018 przez czarny321 Link to post Share on other sites
golin 72 Napisano 20 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2018 Zerowanie naprawiło sektory z czasem odczytu do 150 ms i oto nam chodziło jak jest na nim system. Oczywiście jakiś czas miej na uwadze czy świadomość, że najbliższy czas np. dwa tygodnie plus minus w zależności od intensywności używania. Czas zweryfikuje czy stan się utrzyma. Wiec nawet jak nie będzie złych objawów, można profilaktycznie np. za miesiąc albo wcześniej jak coś się będzie złego działo, zrobić ponowny skan. Reasumując, reanimacja dysku się powiodła tylko zostaje kwestia czy jak już wspomniałem stan się utrzyma. Co do sprawdzenia kabla i w tym przypadku wymiany, wyszło z wykazu smart. Czyli wykazane błędy CRC, dobrze że były wynikiem uszkodzonego kabla a nie z elektroniki dysku. I w zasadzie sprawdza się cały smart nie tylko dotyczący błędów komunikacji, oraz uzupełnieniem jest skan powierzchni. Bo czasem smart robi psikusa i nie wykazuje choćby w Twoim (znajomego) przypadku przy blue screenach. Nie wiedzieć czego smart nie wpisał błędy odczytu, chyba że to było wynikiem uszkodzonego kabla i dlatego był wpis tylko przy CRC. Przy nowym wpinaniu i układaniu kabla nie tylko do tego dysku, staraj się tak układać aby kabel nie miał ostrych zagięć czy wcześniej sam dla zabawy zgiąć, złamać i go potem montować. 1 Link to post Share on other sites
czarny321 0 Napisano 20 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2018 Dzięki wielkie za wszelkie cenne porady. Na pewno wielu użytkowników wiele informacji wyciągnie z tego tematu- i oto chodzi Uważam temat za zamknięty. Link to post Share on other sites
kokosnh 4155 Napisano 21 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2018 zamykam jak coś to PW do mnie, to otworzę. Link to post Share on other sites
Recommended Posts