Nazarrr94 0 Napisano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2018 Witam, czy ktoś bardziej obeznany w temacie mógłby mi udzielić informacji czy to już koniec żywota mojego dysku ? objawy są takie, że czasami dysk jest w stanie 100% zużycia mimo, że praktycznie nie poddaję go obciążeniu, a laptop zwalnia, model laptopa to Lenovo ideapad Z710 Cytuj Link to post Share on other sites
RalfNwn 95 Napisano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2018 Wypadałoby pobrać aktualną wersję HD Tune bo 2.55 to już "dawno i nieprawda". (B8) - end-to-end error detection - jest to jeden z parametrów krytycznych przy określaniu kondycji dysku i w tym przypadku dysk zapewne kończy żywot także czas na upgrade i najlepiej do SSD. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Nazarrr94 0 Napisano 17 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2018 Pobrałem bardziej aktualną wersje HD-Tune, ale wynik jest niemal identyczny, udzielisz mi dokładnej łopatologicznej definicji tego błędu ? czy możliwe jest, że niedługo stracę kontakt z danymi na dysku ? czy mogę korzystać z dysku dopóki nie wyzionie ducha ? rozglądam się już za nowym dyskiem Cytuj Link to post Share on other sites
RalfNwn 95 Napisano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2018 Ten parametr mówi o ilości błędów parzystości pomiędzy hostem a dyskiem twardym - czyli mniej więcej to co doszło do PC nie było tym co wyszło z dysku. Dodatkowo jeszcze jeden z parametrów krytycznych ma zapis inny niż powinien - (BC), czyli ilość operacji przerwanych ze względu na brak odpowiedzi HDD także wygląda to na jakiś problem elektroniki. Co do używania tego dysku to owszem można używać na własną odpowiedzialność ale jak się pojawiają wpisy krytycznych parametrów zawsze zalecane jest zrobienie kopii zapasowej swoich danych na nośniku zewnętrznym czy w chmurze bo tu nie ma zasady, kiedy może zupełnie paść dysk. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
kokosnh 4155 Napisano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2018 (BC), czyli ilość operacji przerwanych ze względu na brak odpowiedzi HDD także wygląda to na jakiś problem elektroniki. nie ma ustalonego progu,. lecz też wartość nie jest astronomiczna, więc może, lub nie musi być monitorowany. Co do samego problemu, ze względu że mamy do czynienia z SSHD możliwe że NAND zaczął padać, ale równie możliwe są inne rzeczy. Spróbuj wyłączyć bufor NAND (nie wiem czy się da) i bufor DRAM i skopiować dane z dysku jak najszybciej (jeśli ci się nie uda wyłączyć buforowania to trudno i tak zrób kopię) Jak ci się uda wyłączyć buforowanie, to możesz obserwować pracę dysku, najlepiej format (usuwa wszystkie dane na dysku) i zerowanie (usuwa wszystkie dane na dysku) itp aby zobaczyć czy błędy nadal rosną Jak nadal będą rosnąć to dysk na gwarancję, lub do kosza. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
ghost-rider11 0 Napisano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2018 Nic z tym już nie zrobisz Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.