Skocz do zawartości

[MULTI] Bulletstorm


Recommended Posts

@mecheese: ci co wzięli się za singla MoHa także spierniczyli grę bo nie umieli poprawnie posłużyć się silnikiem U3. gdyby tylko DICE robili grę (na swoim silniku Frostbite), singiel i multi razem, to by efekty były lepsze.

 

 

Sądzę że PCF sporo wyciągnęli z silnika U3. Jednak ukonsolowienie tej gry niestety spowodowało stratę jakości i słabszą optymalizację

Link to post
Share on other sites

@DustEater

"Jednak ukonsolowienie tej gry niestety spowodowało stratę jakości i słabszą optymalizację"

 

To już druga gra jaką znam na UT3, która przez konsole ma obraz panoramiczny;/ (Mirrous Edge)

Link to post
Share on other sites

Gra nie radzi sobie z rozdziałkami 16:10. Czytałem na oficjalnym forum i staff już się tym zajął. Grający w 1650x1050 proponuje zmienić rozdziałkę na 1650x1048.

U nividi da się to zrobić w sterach. Ja proponuje użyć tego (sam tego użyłem).

Krok po kroku i potem restart i w CCC wybieramy odp rozdzielczość.

 

http://hotfile.com/dl/108843713/f532c7b ... l.exe.html

 

Po tym już nie mam spadków FPS w tej rozdzielczości

Może się to przyda, napisałem w innym wątku :)

Link to post
Share on other sites

@Radeon23

Ta no na athlonie x2. Chyba jak sobie narysujesz.

 

Dobra, skończyłem grę.

 

Teraz co mogę o niej powiedzieć.

 

Grywalność stoi na wysokim poziomie, bardzo przyjemnie roztrzaskuje się przeciwników i nabija ich na pale. Także nagrody za spektakularne masakry są przemyślane i zabawne.

 

Grafika jest ok choć mogła by być trochę lepsza. W końcu to już trochę wysłużony UE3.

 

Fizyka jest super, w końcu po coś zaimplementowane zostało Nvidia PhysX. Ciała wrogów poruszają się naturalnie a rzucanie nimi to przednia zabawa. Nie ma w ogóle porównania z havociem.

 

Dźwięk, hmm jaki dźwięk? wrogowie fajnie się drą i wybuchy też są ciekawe ale muzyki to ja dużo nie słyszałem :)

 

No i teraz przechodzimy do części w której uruchamiamy grę. Namordowałem się chyba ze 3 razy ją reinstalując bo nakładka Games For Windows Live nie chciała się pokazać. W końcu sięgnąłem po cracka bo nie mogłem zapisywać gier. Gra źle obsługuje rozdzielczości i silnik jest fatalnie zoptymalizowany. Nie wiem jak można było tak zepsuć UE3. Na rozdzielczości 1366x768 miałem 15 fps na ultra cienie low, a na 1366x766 miałem 35 fps (!). Dodatkowo gra niesamowicie intensywnie korzysta z procesora (tylko po co? PhysX można liczyć na grafice). Na i5-430M z HyperThreading 2,7 GHz co kilka minut zdarza się kilkusekundowy spadek wydajności. Anti-Aliasing jest kompletnie skopany i musiałem go wyłączyć bo pojawiały mi się jakieś artefakty (?). Wymuszając go ze sterowników gra zadziałała poprawnie.

 

Ogólna ocena to 7/10 bo jak wreszcie udało mi się zagrać to było przyjemnie.

Link to post
Share on other sites
Gość Kotecek

du*a jeża i tyle...

 

Tzn. nie, ze gra zła tylko od strony technicznej jakaś kpina. Chyba programiści sobie nieźle popijali jak ją pisali albo myślą, że każdy ma taki monitor jak oni... zapewne to piep....e FullHD 16:9...

 

gra nie wspiera rozdzielczości 4:3... tzn mogę sobie moją ulubioną 1024x768 włączyć... nawet 1280x960 i tak mam panoramę. obcina dół i górę... Co to wgl. ma być??? jak myślą, że takimi trikami producenci zmuszą mnie do kupienia panorami to są w dużym błędzie...

 

Dobra musiałem wykrzyczeć :) Grać się tak da ale żeby nie dostosować gry do innych, bardzo popularnych formatów to taki trochę żal.

 

Jest na to patch czy trzeba jakimiś karkołomnymi sposobami to obchodzić? Jak karkołomnymi to będę sobie grał w tym "1024x600" i tyle. No ale niesmak na dzień dobry jest,

Link to post
Share on other sites

Bo w tą grę nie gra się tak jak W BF:BC2, tylko wracając z szkoły/pracy i chcąc się na czym wyżyć masz idealną okazję odpalając Bulletstorma i nabijać wrogów na pal, wrzucając do wody lub wyrzucając w powietrze.

Link to post
Share on other sites

Bo w tą grę nie gra się tak jak W BF:BC2, tylko wracając z szkoły/pracy i chcąc się na czym wyżyć masz idealną okazję odpalając Bulletstorma i nabijać wrogów na pal, wrzucając do wody lub wyrzucając w powietrze.

To już bardziej bym zagrał ponownie w Prototype ...
Link to post
Share on other sites

Dzisiaj pierwszy raz odpaliłem Bulletstorm. I pierwsze co się rzuca w oczy to konsolowość tej gry. Ale pomijając to. Gra jest naprawdę przednia. Duuużo wręcz ogrom akcji na monitorze. Ciągle jakieś akcje rozpierduchy i te inne rzeczy. Teksty po prostu miażdą :) '' kiełbachy do góry'' :P . Nie no narracja kładzie na kolana. Graficznie to nadal stary dobry UE3 ale strasznie mi się podoba jak słońce prześwituje przez drzewa i inne przedmioty. Ogólnie jest dobrze choć czasami nasi koledzy głupieją i nie idą dalej. Nasi naprawdę się postarali i życzę im wszystkiego najlepszego :) . Ode mnie ma ta gra 9.5/10

Link to post
Share on other sites

@Radeon23

Ta no na athlonie x2. Chyba jak sobie narysujesz.

 

Dobra, skończyłem grę.

 

Teraz co mogę o niej powiedzieć.

 

Grywalność stoi na wysokim poziomie, bardzo przyjemnie roztrzaskuje się przeciwników i nabija ich na pale. Także nagrody za spektakularne masakry są przemyślane i zabawne.

 

Grafika jest ok choć mogła by być trochę lepsza. W końcu to już trochę wysłużony UE3.

 

Fizyka jest super, w końcu po coś zaimplementowane zostało Nvidia PhysX. Ciała wrogów poruszają się naturalnie a rzucanie nimi to przednia zabawa. Nie ma w ogóle porównania z havociem.

 

Dźwięk, hmm jaki dźwięk? wrogowie fajnie się drą i wybuchy też są ciekawe ale muzyki to ja dużo nie słyszałem :)

 

No i teraz przechodzimy do części w której uruchamiamy grę. Namordowałem się chyba ze 3 razy ją reinstalując bo nakładka Games For Windows Live nie chciała się pokazać. W końcu sięgnąłem po cracka bo nie mogłem zapisywać gier. Gra źle obsługuje rozdzielczości i silnik jest fatalnie zoptymalizowany. Nie wiem jak można było tak zepsuć UE3. Na rozdzielczości 1366x768 miałem 15 fps na ultra cienie low, a na 1366x766 miałem 35 fps (!). Dodatkowo gra niesamowicie intensywnie korzysta z procesora (tylko po co? PhysX można liczyć na grafice). Na i5-430M z HyperThreading 2,7 GHz co kilka minut zdarza się kilkusekundowy spadek wydajności. Anti-Aliasing jest kompletnie skopany i musiałem go wyłączyć bo pojawiały mi się jakieś artefakty (?). Wymuszając go ze sterowników gra zadziałała poprawnie.

 

Ogólna ocena to 7/10 bo jak wreszcie udało mi się zagrać to było przyjemnie.

tak dokładnie na athlonie II X2 3.5GHz mam non stop powyżej 40FPS

 

a ty albo masz coś skopane koleszko albo jednak dalej w grach ważniejsze jest taktowanie od ilości rdzeni a na bank to drugie jest faktem bo tak wynika z testów na benchmarku w artykule o optymalnych kartach graficznych do tej gry.

 

zwłaszcza że tam testy były w fullHD a ja gram w 1280x1024

 

więc mi nie mów kolego że jak sobie narysuję bo jak coś to ty możesz rysować ale sobie na swoim laptopie z i5 430M mającym tylko 2.7GHz a to do nowych gier kompletnie za mało i jeszcze grafice pokroju 8800GTS 320MB która jest dużo gorsza od mojej ma zarówno mniej shaderów jak i wolniej taktowane niż u mnie, jednostek TMU i ROP też ma mniej to i wydajność masz mniejszą zwłaszcza jeszcze że widać w teście że tej grze nie robi byt wielkiej różnicy czy masz 2 czy 4 rdzenie i żaden HT intela też tu wiele nie pomoże

 

podkręć sobie w lapku lub w stacjonarce kturą masz w profilu proca na 3GHz lub więcej to zobaczysz jak gra dostanie FPS-ów.

Link to post
Share on other sites

1280x1024

No i wszystko jasne, pisałem o rozdzielczości.

 

5 430M mającym tylko 2.7GHz a to do nowych gier kompletnie za mało

Jest takie coś jak HT. Jak gra nie potrafi tego wykorzystać to znaczy, że gra nie nadaje się na dzisiejsze czasy. Nie mam problemu z żadną grą włącznie z GTA IV.

 

jeszcze grafice pokroju 8800GTS 320MB która jest dużo gorsza od mojej ma zarówno mniej shaderów jak i wolniej taktowane niż u mnie

Jak 8800GTS 320MB ma 11k w 3dmarku06 to rispekt bo chyba nie masz pojęcia o czym piszesz. Rdzeń sobie ustawiłem na 650 i co? nic się nie zmieniło bo gra jest ZBUGOWANA i źle działa. Proste.
Link to post
Share on other sites

est takie coś jak HT. Jak gra nie potrafi tego wykorzystać to znaczy, że gra nie nadaje się na dzisiejsze czasy. Nie mam problemu z żadną grą włącznie z GTA IV.

wiem że takie coś jest jak HT a jak byś przeczytał całego mojego posta to byś zauważył że o tym wspominałem. z twojej wypowedzi wynika że większość gier nie nadaje się na obecne czasy bo większość nie korzysta lub korzysta kiepsko zarówno z więcej jak 2 rdzeni jak i HT.

 

nie wiedzieć czemu ale dalej gry są tak głupio pisane że ważniejsze jest ile procek ma GHz niż ilość jego rdzeni widzę to w każdej nowej grze wystarczy że zejdę z 3.5 na 3GHz i już gra zaczyna przycinać.

 

fakt faktem i5 to dobry procesor nawet bardzo i ciesz się że go masz ale gry nie potrafią wykorzystać wszystkich jego dobrodziejstw.

 

Jak 8800GTS 320MB ma 11k w 3dmarku06 to rispekt bo chyba nie masz pojęcia o czym piszesz. Rdzeń sobie ustawiłem na 650 i co? nic się nie zmieniło bo gra jest ZBUGOWANA i źle działa. Proste.

nie no ok jeśli w 3dmark06 wyciągasz na niej 11k to ok poprostu spojrzałem na jej specyfikację a tam jest szyna 128bit i 96 shaderów więc coś w stylu 8800GTS 320MB.

 

ale teraz sprawdziłem specyfikację i wiem że to karta pokroju GT240 mająca niemal identyczną archtekturę tylko że ma aby 8 jednostek ROP co oznacza duże spadki FPS przy włączonym wygładzaniu krawędzi które jest wykonywane przez te właśnie jednostki.

 

widzisz moja karta ma 16ROP więcej shaderow niż twoja bo 128 i 64TMU i nie zaobserwowałem ani jednego buga.

 

po prostu to nie bugi ale twój lapek nie wyrabia w tej grze i tyle zwłaszcza że pewnie grasz w FullHD i pewnie masz nieraz niezły pokaz slajdów.

 

w rankingu na benchmarku twoja karta jest w kategorii bardzo wydajne ale dla laptopów co jest na równi z kartami wydajnymi dla stacjonarek.

 

dokładnie w tym zestawieniu widać że ta karta jest na równi z HD5670 który demonem wydajności nie jest.

 

tobie po prostu żal d....e ściska że kupiłeś drogiego super laptopa i gra ci przycina a u mnie na tanim starym składaku śmiga jak ta lala bez żadnych bugów jak u ciebie.

Link to post
Share on other sites

Hmm widzę, że mam do czynienia z kimś kto potrafi bronić się argumentami, rzadko takich spotykam.

 

 

1. Obecne gry raczej wykorzystują HT w przypadku i5 na przykład Bad Company 2 czy GTA IV. Oczywiście zdarzają się kwiatuszki i tu mamy jeden z nich.

 

2. Nie ma sprawy, rzeczywiście jest podobna do GT240 bo kiedyś sprawdzałem. Zauważ jednak, że jeśli wymuszę AA w sterownikach gra działa poprawnie więc moim zdaniem wskazuje to na jakieś pokręcone opcje co z resztą wychodziło przy teście redakcji w Bulletstormie.

 

3. A 5670 uciągnie Bad Company 2 na ultra? Nie porównuj wyników w 3dmarku bo są zależne i to grubo od procesora. Akurat tego laptopa kupiłem po niskiej cenie i sprzedam go za rok za tyle samo bo jest sprowadzony. Na laptopach znam się jak mało kto na tym forum dlatego wiem co ta karta graficzna potrafi, szczególnie jeśli zwiększy się jej taktowanie rdzenia bo jest żałosne.

 

4. A tego chyba nie skomentuję, to ty pisałeś te ostatnie zdania? Chyba jednak źle cię oceniłem.

Link to post
Share on other sites

Obecne gry raczej wykorzystują HT w przypadku i5 na przykład Bad Company 2 czy GTA IV. Oczywiście zdarzają się kwiatuszki i tu mamy jeden z nich.

raczej na odwrót większość wykorzystuje dwa jąderka ale raczej z marnym skutkiem z wykorzystaniem HT jest ciut lepiej ale też nie tak jak powinno. większość gier woli wyższy zegar proca niż dodatkowy rdzeń a Bad Company 2 i GTA IV to właśnie kwiatuszki które potrafią wykorzystać HT jak i dodatkowe rdzenie.

 

później podeślę linki do recenzji gier na benchmarku gdzie są robione testy jaki wpływ w danej grze ma dodatkowy rdzeń a jaki wyższe taktowanie.

 

za to ostatnie to sorki ale tak to wyglądało jak by ci było szkoda że ja sobie gram bez żadnego halo a u ciebie przycinki. być może też cie z góry zbyt pochopnie oceniłem myśląc że jesteś jednym z tych co nie mają doświadczenia ale twierdzą że wszystko wiedzą tak usilnie upierałeś się na temat wykorzystania wielordzeniowych procków będąc w błędzie.

 

ale się pomyliłem w twojej ocenie widzę że też masz kilka ciekawych argumentów aczkolwiek mamy trochę odwrotne rozumowanie.

 

a tak apropo twojej karty to co daje jej większego kopa OC rdzenia czy shaderów??

Link to post
Share on other sites
Gość Kotecek

Pograłem sobie i to całkiem sympatyczna rozwałka. Dużo akcji... mało myślenia... ale taka ona miała być przecież. Grafika ładna dość i estetyczna. Nie jest pierwszej klasy ale ładna. Oparta na Unreal Engine 3 a mimo to, potrafi nieco spaść fps i to w "obciętej" 1024x768 (detale na full). Jedyny niesmak to właśnie to "obcinanie" rozdzielczości... programiści chyba trochę przyćpali albo są bardzo zarozumiali myśląc, że każdy ma taki monitor jak oni lub jak nie ma to pójdzie do sklepu kupić monitor 16:9. Kij im w oko... ale gra poza tym fajna ;) odstresować się można nabijając farfocli na kaktus :co:

 

Wgl. oprawa graficzna mi trochę przypomina trochę Borderlands

Link to post
Share on other sites
Gość Kotecek

Mam ciągle z 60fps... Vsync włączony... ale czasem potrafi spaść do powiedzmy 40fps... na oko. Nie przeszkadza to ale czuć wtedy taki spadek przy szybkiej akcji, a takiej tam dużo. Tzn z 85%-90% to mam te 60fps czyli full speed. generalnie dziwne, bo silnik nie nowy ale może nie jest w niektórych miejscach idealnie zoptymalizowny.

 

Nie nie żartuje... nie jara mnie FullHD. Mam CRT i chcę mieć "Full Speed" w każdej grze na pełnych detalach przez następne 3 lata. ostani konfig na takich ustawieniach działa 3 lata i miesiąc. Można było kupić GTS450 i za rok wymieniać czy za półtora i wydać na kolejną kartę kasę atak kupiłem raz a doże...

Link to post
Share on other sites
Gość Kotecek

Taaa... miałem LCD z wyższa rozdzielczością (19" 1280x1024)... wcale nie jakieś złe... postawiłem CRT i obok i LCD zdjąłem z biurka... ja wolę te kolory i tą czerń niż wyblakłość ciemną szarość. Poza tym 1024x768 mi stacza, szczegółowść jest dobra. Wiem jak wygląda gra w 2048x1536 czy 1680x1050 więc wiem o czym piszę. Po a tym ni będę zmieniał karty za 950PLN co roku bo mi w Pełnym HD już nie chodzi... w 1024x768 mam 3 lata spokoju na luzie, zwłaszcza, ze zadowala to moje potrzeby. No chyba, wyjdzie kolejna generacja konsol i będą jakieś super wymagające tytuły (może też super wyglądające).

 

I tak... ;)

Link to post
Share on other sites

@Radeon23

 

O HT mówiłem z własnego doświadczenia bo testowałem jak gra działała na C2D 2.0 i jak na i5 na zegarze 2.0 . Było o niebo lepiej. Procesor mogę podkręcić programem SetFSB ale nie widzę takiej potrzeby ponieważ we wszystkich grach oprócz tej jednej dodatkowych megaherców nie brakuje.

 

Jeśli chodzi o OC to oba dają kopa natomiast OC pamięci nie daje nic bo po prostu jest wysoka. Moim zdaniem rdzeń jest po prostu niedokręcony. Na stockowym chłodzeniu można zmienić z 550 na 650 i temperatura podnosi się o jakies 3-4*C co wskazuje, że wydajność karty została albo specjalnie zaniżona albo ktoś nie bardzo pomyślał przy ustawianiu standardowych taktów. Zauważyłem także, że karta ma stockowe zegary 576 a w asusie G60JX czyli moim została z downgradowana do 550 tylko po co?

 

Na szczęście to nie mój problem bo potrafię sobie taktowanie zmienić. Powiem ci też, że na 550 core 1323 shader w GTA IV na ultra nie da się grać a po drobnej zmianie core 576 i shader 1436 to jakbyś dał karcie kopa 20%. Tak niewielka zmiana podnosi ilość punktów w 3dmarku06 o 700(!). Miałem już wiele laptopów i większość kart jest niedokręcona moim zdaniem, po dodaniu podstawki chłodzącej i nawet lekkim OC wydajność wzrastała lawinowo. Nie wiem czy producenci robią to specjalnie czy ustawiają tak żeby laptop był cichszy? Jeśli tak to powinni dodać jakiś tryb "gaming" czy coś w tym stylu.

 

Z grafiki nvidii jestem w 100% zadowolony. Przy obróbce w Photoshopie CUDA nie pozwalają mu się nawet na chwilę przywiesić, a samą kartę można łatwo podkręcać z panelu sterowania nvidia co w przypadku AMD nie jest już takie proste i trzeba bawić się w modowanie plików konfiguracyjnych RivaTuner.

 

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

być może i masz rację że megaherców nie brakuje ale gdy byś miał ich więcej to miałbyś wyższą minimalną ilość FPS.

 

co do karty to zapewne asus chciał by była chłodniejsza i cichsza od konkurencji

 

ja korzystam z "CUDÓW" przy konwersji wideo i sprawdza się to znakomicie.

Link to post
Share on other sites

Tak, na pewno bym miał większa ilość ale zastanawia mnie tylko dlaczego ta gra jest tak dziwnie skonstruowana? Nawet BF BC2, który ma kilka razy więcej szczegółow nie wykorzystuje procesora w 100%. FPS mam spokojnie ponad 30 ale zdarzają się takie dziwne spadki wydajności i wydaje mi się, że gdzieś pisało, że to wina złej optymalizacji gry na kartach nVidia.

 

Też mi się tak wydaje aczkolwiek lata mi natężenie dźwięku i temperatura. Karta graficzna ma dla mnie być wydajna i przenośna, a na zwiększonych taktach moja mnie zadowala. Nie obraziłbym się jakby asus wbudował coś w stylu trybu "gaming" na którym karta zwiększałaby taktowanie w końcu po coś ma logo "Republic of Gamers". Musiałem go sobie zrobić sam ale jestem z tego bardziej zadowolony niż gdybym dostał to na tacy :wariat:

 

Ja również uważam, że CUDA to świetna technologia.

 

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...