Skocz do zawartości

Komputronik problem z reklamacją karty graficznej EVGA 970


Recommended Posts

Witam

W dniu 28.12.2016 oddałem do reklamacji kartę graficzną nVidia EVGA GeForce 970 4GB FTW Gaming ACX 2,0. 256bit. W dniu 19.01.2017 otrzymałem w sklepie kartę Gigabyte GeForce GTX OC 6GB GDDR5 192bit. Odmówiłem przyjęcia karty ponieważ nie jest z firmy jaką kupiłem i ma słabsze parametry. Sklep powiedział że zgłosi sprawę i odpiszą mi jaką podjęli decyzję. W między czasie zadzwoniłem na serwis i tam się dowiedziałem że reklamacja została uznana i producent odesłał mi nową kartę, jak powiedziałem że dostałem, owszem nową ale zupełnie z inne firmy to Pani się na chwilę rozłączyła a następnie powiedziała tylko: ".. reklamacja została uznana, otrzymał Pan nową kartę Gigabyte i resztę proszę wyjaśniać sobie w Sklepie.." i się rozłączyła. Zadzwoniłem ponownie do sklepu i powiedziałem że chcę albo nową kartę EVGA o podobnych parametrach albo proszę o zwrot mojej karty. Pieniędzy z powrotem nie chcę ponieważ karty EVGA 970 już nie produkują a serwis EVGA wymienia wadliwe modele na EVGA 1070 ponieważ inne/tańsze modele są tylko 192 bit-owe.

Proszę o radę jak mam wyegzekwować by serwis przekazał mi kartę jaką dostał od producenta lub oddał mi moją starą kartę którą sam będę mógł wysłać do serwisu EVGA (niestety najbliższy w Niemczech)

Link to post
Share on other sites

Nie wiem w jakim celu wysyłałeś kartę do komputronika, skoro EVGA ma najlepszą obsługę serwisową. Na każdym pudełku EVGA jest napisane, żeby kontaktować się tylko z serwisem EVGA w przypadku problemów. W tydzień miałbyś nową kartę.

 

Jeżeli chodzi o komputronik zgłoś sprawę do rzecznika spraw konsumentów. Szkoda nerwów na szarpaninę.

Link to post
Share on other sites

Co konkretnie dostałeś Gigabyte GTX 1060 6GB GDDR5 192 bit? Bo w Twoim opisie czegoś zabrakło. Jeśli taką kartę otrzymałeś to mimo, że jest ona 192 bitowa, to i tak jest wydajniejsza od GTX 970. Twoja opinia, że otrzymałeś słabszą kartę jest bezpodstawna. Sklep nie wymieni Ci karty za którą zapłaciłeś 1500 zł na kartę za 2500 zł. Kolega wyżej ma racje mogłeś odesłać grafikę bez pośrednictwa Komputronik ale nie spodziewaj się wymiany na GTX 1070. 

Link to post
Share on other sites

Miło by było dostać 1070 ale robienie problemów mimo że dostało się mocniejszą kartę to tak trochę chciwością zalatuje . Ale wygląda na to że komputronik przywłaszczył sobie 1070 od evga którą dostał w zamian za uszkodzonego 970 . I dali coś dużo tańszego myśląc że klient i tak będzie zadowolony .

Link to post
Share on other sites

Jeżeli chodzi o komputronik zgłoś sprawę do rzecznika spraw konsumentów. Szkoda nerwów na szarpaninę.

 

Sprzedawca działa zgodnie z obowiązującym prawem. Bezprawna porada.

 

Sprzedawca ma obowiązek wymienić na towar taki sam lub lepszy. Nie gorszy.

1060 nie jest gorsza od 970 - jest lepsza, więc otrzymujesz towar lepszy.

http://www.benchmark.pl/ranking/porownanie/nvidia-geforce-gtx-970-vs-nvidia-geforce-gtx-1060-founders-edition

 

To, że ma mniejszą szynę to nie ma znaczenia jeśli jest wydajniejsza.

Bez celu robisz problem. 

 

Komputronik działa zgodnie z obowiązującym prawem Konsumenckim.

EVGA działe wedle Gwarancji i według własnych zasad. Jak EVGA wymienia karty na 1070 to jest to ich sprawa a nie Komputronika.

Edytowane przez xprzemcio
Link to post
Share on other sites

Reasumując, trzeba było zgłaszać się do Evgi, ja miałem przyjemność reklamować MSI R9 270 Gaming bo 2 latach i 2 miesiącach. Przy przyjmowaniu karty jak by koleś mógł to by ją wsadził pod mikroskop żeby coś tylko znaleźć ( Komputronik Łódź Manufa). Czekałem potem miesiąc ponieważ podobno tylko kierownik ma dostęp do strony serwisowej i on mógł mi powiedzieć co jest inni mówili że jest w serwisie i dokładnego położenie jej nie znają, za przeproszeniem pie****** kota za pomocą młota. Ja w AB mam pełny wgląd jak każdy z firmy: Gdzie grafika, czy jest naprawiona, wymieniona czy korekta już przez przyjściem grafiki z serwisu.


A co do tego, że mogła Evga dać 1070 a Komutronik sobie ją przytulił i dał ci 1060 to jest możliwe bo ja dostałem kasę ponieważ moja grafika była totalnie martwa i może MSI czy hurtownia od której łyka Komputronik wystawił im korektę, a u Ciebie wymiana na Gigabyte z Evgi to tak coś nie tak, chyba że Evga zapodała korektę i Komputronik stwierdził że cenowo podobnie, nie wiem ile dałeś za 970 da ci 1060. :D Dla mnie coś tu jednak śmierdzi, jak to w korporacjach tam prawie zawsze jest smród. 


Jak masz SN to może spróbuj napisać że reklamowałeś przez sklep i co zrobili z tą kartą notę na korektę czy wymienili, tylko nie wiem czy Ci udzielą infa.

Link to post
Share on other sites

Kartę oddałem do sklepu bo zawsze tak robiłem i nigdy nie miałem takiego problemu, a w Polsce nie ma oddziału EVGA, myślałem że ta będzie lepiej. Skoro nie mieli to powinni zaproponować wymianę na inny model, tak miałem w innych sklepach , zawsze telefon lub mail z zapytaniem.  Za moją EVGA dałem 1660 a Gigybyt kosztuje 1330 nie widzę specjalnie korzyści w takiej wymianie, co do tego która jest lepsza to test ze strony odnosi się chyba do kart podstawowych/referyncyjnych a nie niereferyncyjnych/producenta - a to jest różnica. Zapewne jestem naiwny ale nie przypuszczałem, że sklep może próbować mnie naciągnąć ..niby dlaczego, nic nie musieli do tego dokładać? Gdyby jeszcze zaproponowali mi EVGA to może bym i wziął ale taka zmiana. Wspomniałem również w sklepie, że jeśli by mi dali jakiś upust to mogę dopłacić do innej karty ale przemilczeli moją propozycję i kazali czekać na odpowiedź z serwisu. Dam znać jak się sprawa potoczy.

Edytowane przez TicTac
Link to post
Share on other sites

Ale syf.Ech Polak Polaka zawsze chce w.....ć.Ale żeby Komputronik sobie wyrabiał taką opinię.Pięknie.Kupiłem na Amazon.de monitor.Nie pasował mi,bez podania przyczyny odesłałem (mogłem to zrobić w ciągu 30 dni),pieniążki przyszły natychmiast z powrotem na konto,wziąłem u nich inny monitor i jestem mega zadowolony.Strona Amazon.de jest już całkowicie po polsku i można bezpiecznie kupować bez znajomości języka.Trzeba będzie się mocno zastanawiać przed kupnem czegokolwiek w jakimkolwiek  polskim sklepie internetowym.

Link to post
Share on other sites

Hej

 

To tak jakbyś oddawał na serwis Volkswagena, i odebrał Fiata :)). Jak mi padł Radeon Asusa 270 to dostałem zwot kasy i za dopłatą wziąłem Radeona 380. Geforce 1060 jest i tak wydajniejszy od Twojej 970, ale wymiana na gigabyte to jakaś wajcha, bo skoro kupiłeś EVGA to powinni wymienić na tego samego producenta.

Daj znać jak zakończy się ta reklamacja. 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

 

 

1060 nie jest gorsza od 970 - jest lepsza, więc otrzymujesz towar lepszy.

 

Chwila chwila. Można to ugryźć od zupełnie innej strony.

 

GTX 970: 1664 CUDA CORES

GTX 1060: 1280 CUDA CORES

 

Piszesz, że potrzebujesz kartę z taką samą bądź większą ilością jednostek CUDA i już. Wydajność w grach Cię nie interesuje.

 

GTX 1070: 1920 CUDA CORES

 

Link to post
Share on other sites

to chyba tak nie działa - komputronik spełnił wszystkie wymogi ustawowe i nie ma się do czego przyczepić, a op źle zrobił oddając kartę do komputronika, a nie do evgi. Jak się komputronik zgodzi z rozumowaniem kajtka, to da Ci jakąś inną 970 i tyle.

 

Jak dla mnie to stratny na tym 1060 nie jesteś i ma on wyższąwydajność w grach niż 970. Czy evga wumieniłaby Ci to na 1070 - nie mam pojecia, ale pewnie się o tym już nie przekonasz.

Link to post
Share on other sites

Napisałem dzisiaj do EVGA krótkiego maila z prośba czy mogą mi udzielić informacji jaka karta została odesłana w ramach reklamacji mojej karty, podałem SN, napisałem moje dane i to że kartę zarejestrowałem na ich stronie w dniu zakupu oraz pokrótce opisałem sprawę. Niestety jestem językowy analfabetom i musiałem korzystać z translatora online.

Link to post
Share on other sites

ale jakie ma znaczenie jaką kartę odesłali komputronikowi - nie jesteś stroną tej "wymiany". Ty odniosłeś kartę do komputronika na reklamację i zgodnei z kodeksem wymienili Ci na kartę, która nie jest gorsza.

Uważam, że mail bez sensu, bo jak już pisałem, nie jesteś stroną ale szkoda, że użyłes translatora - nie wiem, czy jest to zrozumiałe i czy ktokolwiek potraktuje Cię poważnie.

Mogłeś kogoś poprosić, zeby Ci napisał, nie wiem czy by to cokolwiek zmieniło, ale z pewnością by nie zaszkodziło

Link to post
Share on other sites

EVGA mi odpisało:

Hello,
I'm sorry you are having issues getting your graphics card replaced. The serial number you provided has not been RMA'd through us and we have not replaced that card with anything. If we did replace the card we would replace it with another EVGA product of the same card. If we were unable to replace with the same card in a timely manor we would replace with an EVGA product of equal or better performance. I hope this helps. 
Regards,
EVGA

 

Mam nauczkę, poczekam co powiedzą w Komputroniku po tym jak powiedziałem że nie zgadzam się na Gigabyt. 

Link to post
Share on other sites
  • 1 miesiąc temu...

Serwis odpisał że tylko Gigabyte. Pod koniec w piśmie zwracali się do mnie jak do kobiety - normalne kopiuj wklej tylko zapomnieli sprawdzić co mają napisane. Nie zgadzam się na wymianę na kartę Gigabyte o czym napisałem do Komputronika, zaproponowałem że mogę dopłacić do innej karty EVGA lub zwrot gotówki. W ogóle nie dostałem odpowiedzi na to pismo dlatego w piątek 24.02 oddałem sprawę do Rzecznika Konsumenta.

Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

Jeżeli reklamowałeś z tytułu gwarancji, to o sposobie załatwienia reklamacji decyduje producent. Sklep zapewne nie jest tu stroną, a jedynie pośrednikiem w reklamacji. Tak więc jak wymiana, to tylko na inną Evgę np 1060, bo przeci nie wymieniliby karty na gigusia %-)

Link to post
Share on other sites
  • 1 miesiąc temu...

W dniu 14.04 otrzymałem kartę, wybrałem MSI 1070. Po pierwszym piśmie Rzecznika Konsumenta które pozostało bez odpowiedzi( Rzecznik wysłał ponaglenie), spróbowałem jeszcze raz załatwić sprawę telefonicznie. Po paru rozmowach w których sugerowano mi że próbuję "naciągnąć sklep" lub "robię koncert życzeń. Udało mi się skontaktować z kierownikiem serwisu który po zapoznaniu się z moją sprawą  oddzwonił i zaproponował wymianę za dopłatą na jakąkolwiek kartę która jest aktualnie w ofercie. Ostatecznie wybrałem 1070 MSI Gaming Z bo EVGA tylko w wersji AC3 a bałem się zaryzykować że będzie coś nie tak( wersji z poprawionym chłodzeniem jeszcze nie mają). Od rozmowy z Kierownikiem serwisu do załatwienia sprawy minęły DWA dni, a od początku reklamacji niestety prawie 3 miesiące. Pozostało tylko wycofać sprawę u Rzecznika Konsumenta.

Dziękuję kierownikowi serwisu za szybkie załatwienie sprawy, forumowiczom za dyskusję i wsparcie.  :D

Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

ludzie co wy wypisujecie za głupoty jezeli masz kartę evga 970 i jak reklamujesz to dostajesz sprawna taka sama karte lub mozesz rządać zwrotu kasy, powinieneś dostac evga 1070 a nie jakis badziew pokroju gtx 1060, ktos chyba cię wkrecił, kogo obchodzi wydajność kupiłes konkretny produkt jak nie maja starej serii to wymieniaja na karte z nowej seri kilka osób na tym forum już miało taki przypadek ale dostali karty z nowej serii, odpowiednik starej

Link to post
Share on other sites
Sprzedawca ma obowiązek wymienić na towar taki sam lub lepszy. Nie gorszy.

Sprzedawca ma obowiązek dostarczenia produktu bez wad ,naprawionego bądź nowego, tego samego modelu. Jeśli nie jest wstanie Ci to zrobić ma również obowiązek zwrócić pieniądze. To, że może się dogadać wysyłając nie gorszy układ, to inna sprawa.

 

Będziecie owszem spotykać się z wszelkimi kłamstwami jak np. brak możliwości zwrotu pieniędzy ale nie dajcie się nabijać w butelkę. Prawo stoi po waszej stronie.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...