Skocz do zawartości

Problem z 3000 MHz pamięci DDR4 Vengeance LPX 3000MHz (2x8 GB)


Recommended Posts

24672266fd46b.png

  • także na stronie producenta płyty zgadza się kompatybilność na liście QVL

1c78c4aeb2db4.png

  • stawiam na winę sztuki płyty głownej :P

http://image.ceneo.pl/data/products/39684844/24020633-5b40-4643-8ea3-5ed426a37621_i-asus-z170-pro-gaming.jpg?=016cc

 

Link to post
Share on other sites

@mutissj: Niestety nie. Płyta główna jest w porządku. Pamięci testowane były również na innych dwóch komputerach:

Pierwszy - z tą samą płytą główną i procesorem przy wczytanym profilu XMP oraz ręcznym obniżeniu taktowania do 2800 MHz. Powyżej 2800 MHz - komputer nie uruchamiał się.

Drugi komputer - płyta Asus X99 Deluxe + i7-5960X – komputer uruchamia się na 3000 MHz lecz bardzo szybko występują BSODy.

 

Jest to na pewno wina sytuacji, że te pamięci (bezpośrednio na kostkach) - mają dopisek "ver.5.20". Odkryłem to niedawno. Takiej wersji niestety nie ma na QVL. Na QVL są pamięci z symbolem CMK16GX4M2B3000C15 oraz z symbolem CMK16GX4M2B3000C15 ver.4.23 (są też z dopiskiem ver.5.29 - ale nie są to zestawy 2x8 GB i w symbolu zamiast liczby "2" po literze "M" jest liczba "4"). A sprzedano mi je jako pamięci bez tego dopisku "ver.5.20". Na stronie internetowej i fakturze widnieje tylko symbol CMK16GX4M2B3000C15. Nie ma informacji, że jest to "ver.5.20" - więc sprawdzając w QVL - natrafia się na te pamięci, które zaznaczyłeś czerwoną obwódką na screenie. Jest podstawa do reklamacji? Jest. Ale ja już nie mam siły na boksowanie się ze sklepem.

 

Pewnie dlatego cena tych pamięci była tak atrakcyjna (379 zł).

Edytowane przez rebus
Link to post
Share on other sites

Jest podstawa do reklamacji? Jest. Ale ja już nie mam siły na boksowanie się ze sklepem.

Pewnie dlatego cena tych pamięci była tak atrakcyjna (379 zł).

 

Zawsze możesz, skorzystać z gwarancji producenta, Corsair daje dożywotnią gwarancje na swoje pamiątki.

 

A swoją drogą... Tee LPXy schodzą jak ciepłe bułeczki   :evil: ,

 

 

3e21fbf986d3b.png

 

 

 

ale co przemawia za tymi Corsair'ami?

 

1. Niska cena, jak na ramy z wysokimi profilami XMP

2. Nie ma odstających u góry radiatorów = więc kompatybilne 100% z coolerami CPU

3. Gwarancja dożywotnia

4. inne: marka, może wygląd.

 

też myślę je kupić do nowej platformy X99, aż 4 kosteczki (32GB) w trybie Quad-Channel, ale czytając tutejsze opinie zaczynam się wahać.

Link to post
Share on other sites

Pomoc techniczna Corsair'a odpisała mi przed chwilą:

The version shouldn't matter. However, if your motherboard is only listing a separate version, then it could be an issue.

 

Więc sprawa chyba jasna. Asus nie umieścił tych pamięci na QVL - bo są problematyczne - i tyle. Stąd taka atrakcyjna cena proponowana przez sklep...

Link to post
Share on other sites

Obczaj jakie informacje o kompatybilności podaję Corsair o swoich pamiątkach DDR4
 
http://www.corsair.com/~/media/corsair/download-files/manuals/dram/ddr4-compatibility.pdf

http://www.corsair.com/~/media/corsair/download-files/manuals/dram/ddr4-compatibility.pdf 

czyli:
 
MSI Z170 Tomahawk - nie ma

ASUS Z170 Pro Gaming - nie ma
ASUS X99 Deluxe - jest na liście

Edytowane przez mutissj
Link to post
Share on other sites

Poprawiłem ten link i sprawdziłem, powinno działać przekierowanie do PDF corsaira

 

jak nie działa to wejdź tu

 

1. http://www.corsair.com/en/vengeance-lpx-16gb-2x8gb-ddr4-dram-3000mhz-c15-memory-kit-black-cmk16gx4m2b3000c15

 

2. czwarta karta DOWNLOAD

 

3. Corsair DDR4 Motherboard Compatibility (download kliknij)

Link to post
Share on other sites

Żeby było ciekawiej, pierwsza odpowiedź pomocy technicznej Corsair'a na zgłaszany problem z tymi pamięciami, była taka:

I don't believe that's an issue, the CPU might just not have a strong enough IMC to support the higher frequency or the bios is not yet updated for 100% correct use of this kit.

I na koniec, gdy poruszyłem kwestię wersji 5.20 - odpisano mi tak:

The version shouldn't matter. However, if your motherboard is only listing a separate version, then it could be an issue.

Z tego wychodzi, że pomoc techniczna Corsair'a nie zna własnej listy (...).

Może też tak być, że QVL Asusa jest późniejsza niż ten wykaz Corsair'a, ostatni QVL Asusa nosi datę 29.08.2016. Możliwe, że lista Corsair'a jest starsza - stąd brak na niej płyty Asus Z170 Pro Gaming.
 

Link to post
Share on other sites

Ponieważ nie można przewidzieć w 100% kompatybilności sprzętowej a serwisy producentów same nie wiedzą dlaczego coś co powinno działać nie działa. Dodatkowo masz z nimi korespondencje. Sklep powinien wymienić Ci feralne kości na takie jakie chcesz lub zwrócić gotówkę. Bo jeśli chcesz wymusić na serwisie Asus, żeby dali pełne wsparcie dla tych kości to możesz się nie doczekać. 

Edytowane przez gepardmak
Link to post
Share on other sites

Z tego wychodzi, że pomoc techniczna Corsair'a nie zna własnej listy (...).

 

Bo mógł Ci odpisać zwykły pracownik od pomocy technicznej, a nie ekspert.

 

Ponieważ nie można przewidzieć w 100% kompatybilności sprzętowej a serwisy producentów same nie wiedzą dlaczego coś co powinno działać nie działa. Dodatkowo masz z nimi korespondencje. Sklep powinien wymienić Ci feralne kości na takie jakie chcesz lub zwrócić gotówkę. Bo jeśli chcesz wymusić na serwisie Asus, żeby dali pełne wsparcie dla tych kości to możesz się nie doczekać. 

 

Ja to bym w ogóle  w piz** zrobił zwrot ramów jak i płyty, moba od asusa zawsze były wybredne jeśli chodzi o pamięci ram,

 

 

 

 

 

przypominam:

 

Na zwrot towaru kupionego online konsumenci mają – zgodnie z nową ustawą o prawach konsumenta, która weszła w życie 25 grudnia 2014 – 14 dni od momentu otrzymania towaru.

Edytowane przez mutissj
Link to post
Share on other sites

W tej chwili jest już zupełnie jasne, że tych pamięci CMK16GX4M2B3000C15 ver.5.20 nie ma na liście QVL Asusa - a sklep sprzedał mi je jako pamięci z tym samym symbolem CMK16GX4M2B3000C15 - ale bez końcówki "ver.5.20".

Link to post
Share on other sites

Pomyliłem się i podałem zły numer pamięci, podaję prawidłowy:

 

CMK8GX4M2B3000C15

 

Na liście, którą podał mutissj przy moich pamięciach jest * co pewnie oznacza, że powinny działać przy MSI Z170 Tomahawk.

 

Edit

XPOWER to pewnie nazwa płyty? Jeśli tak to mojej nie ma... Natomiast po wejściu na MSI podają kompatybilność tych pamięci w Q Vl na liście. Wychodzi na to, że Msi wprowadza w błąd i powinni brać odpowiedzialność.

Edytowane przez Skymar
Link to post
Share on other sites

Bo mógł Ci odpisać zwykły pracownik od pomocy technicznej, a nie ekspert.

 

 

Ja to bym w ogóle  w piz** zrobił zwrot ramów jak i płyty, moba od asusa zawsze były wybredne jeśli chodzi o pamięci ram,

 

 

przypominam:

 

Na zwrot towaru kupionego online konsumenci mają – zgodnie z nową ustawą o prawach konsumenta, która weszła w życie 25 grudnia 2014 – 14 dni od momentu otrzymania towaru.

14 dni przeminęło. Zamówiłem w Morelach Kingstony 2666 MHz. Co najwyżej - zwrot gotówki, ale biorąc pod uwagę dotychczasową postawę serwisu - nie mam siły na boksowanie się z nimi. A taki to cudny ten sklep X-kom niby jest... I taką mają wielce szlachetną politykę wobec klienta, o czym piszą na swojej stronie...

Pomyliłem się i podałem zły numer pamięci, podaję prawidłowy:

 

CMK8GX4M2B3000C15

 

Na liście, którą podał mutissj przy moich pamięciach jest * co pewnie oznacza, że powinny działać przy MSI Z170 Tomahawk

Na wszelki wypadek jak kupisz w stacjonarnym sklepie - rozpakuj i sprawdź, czy przypadkiem bezpośrednio na pamięciach nie ma jakiejś końcówki w rodzaju ver.5.20 albo jakiejś innej - której w wykazie QVL z symbolem głównym czyli CMK8GX4M2B3000C15 nie będzie.

Pomyliłem się i podałem zły numer pamięci, podaję prawidłowy:

 

CMK8GX4M2B3000C15

 

Na liście, którą podał mutissj przy moich pamięciach jest * co pewnie oznacza, że powinny działać przy MSI Z170 Tomahawk.

 

Edit

XPOWER to pewnie nazwa płyty? Jeśli tak to mojej nie ma... Natomiast po wejściu na MSI podają kompatybilność tych pamięci w Q Vl na liście. Wychodzi na to, że Msi wprowadza w błąd i powinni brać odpowiedzialność.

Ja wiem jedno: nigdy więcej Corsair'a.

Edytowane przez rebus
Link to post
Share on other sites

Ja bym tak nie generalizował sklep jak sklep. Ludzie w nim pracujący wcale nie muszą się znać na wszystkim co sprzedają. W takim sklepie sprzedawca nie musi być informatykiem ale dobrym handlowcem. Wystarczy, że liźnie tematu i poczyta ulotki. Serwis też nie musi być jakiś super profesjonalny. Tam często pracują stażyści, praktykanci i może parę osób z trochę większą wiedzą. Co innego serwis producenta sprzętu tam muszą pracować osoby z odpowiednimi kwalifikacjami ale i tu różnie bywa.

 

Trochę z innej beczki. Dopiero świadczenie usług serwisu z dojazdem do klienta to jest szkoła. Kiedy świadczyłem takie usługi często informatycy próbowali mnie sprawdzać co i jak chce zrobić ze sprzętem bo oni to by tak albo tak. To się pytam, w takim razie po co mnie wezwali. Gość mi mówi, że to nie on mnie wezwał i nie jest właścicielem sprzętu i że są jakieś plomby. Plomb nie zakładałem i nie zakładam. Właścicielka komputera mówi, że trochę nie ufa Swojemu informatykowi bo młody itp. Pytam w takim razie to po co tu jego obecność, bo wychodzi na to, że i mnie pani nie ufa. Konsternacja. Nigdy nie zakładajcie, że wszystko wiecie i na wszystkim się znacie, bo można się sparzyć bardzo szybko a życie Waszą wiedzę zweryfikuje w najmniej przyjemnym dla Was momencie. Ogarnięcie takiej dziedziny jak informatyka jest nie możliwe, dużo potrafię ale jeszcze więcej nie umiem, resztę zapomniałem. Specjaliści też się mylą a rutyna potrafi zgubić. Niech ego Was nie przerośnie a pokora idzie w parze z wiedzą i doświadczeniem. Wesołych Świąt życzę Panowie.        

Link to post
Share on other sites

Ja bym tak nie generalizował sklep jak sklep. Ludzie w nim pracujący wcale nie muszą się znać na wszystkim co sprzedają. W takim sklepie sprzedawca nie musi być informatykiem ale dobrym handlowcem. Wystarczy, że liźnie tematu i poczyta ulotki. Serwis też nie musi być jakiś super profesjonalny. Tam często pracują stażyści, praktykanci i może parę osób z trochę większą wiedzą. Co innego serwis producenta sprzętu tam muszą pracować osoby z odpowiednimi kwalifikacjami ale i tu różnie bywa.

 

Trochę z innej beczki. Dopiero świadczenie usług serwisu z dojazdem do klienta to jest szkoła. Kiedy świadczyłem takie usługi często informatycy próbowali mnie sprawdzać co i jak chce zrobić ze sprzętem bo oni to by tak albo tak. To się pytam, w takim razie po co mnie wezwali. Gość mi mówi, że to nie on mnie wezwał i nie jest właścicielem sprzętu i że są jakieś plomby. Plomb nie zakładałem i nie zakładam. Właścicielka komputera mówi, że trochę nie ufa Swojemu informatykowi bo młody itp. Pytam w takim razie to po co tu jego obecność, bo wychodzi na to, że i mnie pani nie ufa. Konsternacja. Nigdy nie zakładajcie, że wszystko wiecie i na wszystkim się znacie, bo można się sparzyć bardzo szybko a życie Waszą wiedzę zweryfikuje w najmniej przyjemnym dla Was momencie. Ogarnięcie takiej dziedziny jak informatyka jest nie możliwe, dużo potrafię ale jeszcze więcej nie umiem, resztę zapomniałem. Specjaliści też się mylą a rutyna potrafi zgubić. Niech ego Was nie przerośnie a pokora idzie w parze z wiedzą i doświadczeniem. Wesołych Świąt życzę Panowie.

W serwisie tak dużego sklepu, o zasięgu krajowym, powinny pracować osoby, które się znają nieco więcej niż trochę. Znasz dwukrotne wyniki diagnozy tego serwisu w moim przypadku (niezwykle skąpe) - i przyznasz, że są kompletnie nie na temat. Nie uwzględniono w ogóle mojej argumentacji i dokumentacji, w tym fotograficznej. Nie sprawdzono, czy inne pamięci startują w profilu X.M.P. Czy to taka skomplikowana czynność? Nie sprawdzono w końcu, czy przyczyną problemu może być procesor. Jaki to problem dla serwisu to sprawdzić? Jedyne, co mi odpowiedzieli - to to, że komputer przeszedł wielogodzinne testy które wykazały, że podzespoły pracują poprawnie.

 

Tak mi napisano. Ale czy faktycznie tak jest? Jeśli podzespoły według serwisu są bez zarzutu - to dlaczego jest problem? Dlaczego na dwóch innych komputerach pamięci te jednak nie pracują tak, jak powinny? Może zamiast tych wielogodzinnych testów obciążeniowych wystarczyło zerknąć na pamięci i tę końcówkę "ver.5.20" i zobaczyć, że takich pamięci nie ma w wykazie producenta płyty głównej.

 

Do dziś też mi nie odpowiedziano, dlaczego w slocie 1 lub 2 pojedyncze pamięci bez problemu ładują się w profilu X.M.P.=3000 MHz - a pojedyncze pamięci w slocie 3 lub 4 (i 2-4 oraz 1-3 parami) - z tego profilu nie chcą wystartować. Pomimo kilkukrotnego poruszania tego tematu w mailach i rozmowach telefonicznych - pozostaje to bez odpowiedzi. Jak grochem o ścianę.

 

Oczywiście też istnieje opcja, że w ogóle żadnych testów obciążeniowych nie robiono. Tak jak napisałem wyżej - pamięci te testowane były na dwóch innych komputerach (poza serwisem tego sklepu) - i okazały się jednak problematyczne.

 

Odpowiedź znajduję jedną. Uwalić w miarę możliwości większość reklamacji.

 

Wesołych Świąt również :-) W nadchodzącym tygodniu zmienię w sygnaturce rodzaj pamięci - i nikt mnie już nie przekona do Corsair'a.

Edytowane przez rebus
Link to post
Share on other sites

Zrobiłem zdjęcie kostek. Okazało się, że mam wersję 3.21 i możesz mieć rację rebus. Skoro była promocja na te pamięci (kupiłem je za 209 zł brutto) to myślę, że nie był to przypadek. Niestety w moim przypadku minął miesiąc od zakupu, więc 14 dni na zwrot mnie już nie obowiązuje. Składam jutro reklamację do x-kom, jeśli mnie bardzo zdenerwują to sprzedam te kostki sam bez szarpania się z nimi i łaski X-kom. 

 

http://s10.ifotos.pl/img/DSC0691JP_anqrswq.jpg

 

Link to post
Share on other sites

Zrobiłem zdjęcie kostek. Okazało się, że mam wersję 3.21 i możesz mieć rację rebus. Skoro była promocja na te pamięci (kupiłem je za 209 zł brutto) to myślę, że nie był to przypadek. Niestety w moim przypadku minął miesiąc od zakupu, więc 14 dni na zwrot mnie już nie obowiązuje. Składam jutro reklamację do x-kom, jeśli mnie bardzo zdenerwują to sprzedam te kostki sam bez szarpania się z nimi i łaski X-kom. 

 

http://s10.ifotos.pl/img/DSC0691JP_anqrswq.jpg

Koniecznie daj znać, jaki jest finał sprawy! Bo coś takiego oznaczałoby wprowadzanie w błąd. Na stronie internetowej sklepu przy tych moich pamięciach widnieje symbol producenta - ale bez dopisku "ver.5.20". Moje też kosztowały dziwnie tanio - 379 zł.

 

Ale napisz jeszcze - bo płyt MSI nie znam - Twoja to MSI Z170A TOMAHAWK? Bo MSI Z170 TOMAHAWK chyba nie ma? Jeśli Twoja płyta to MSI Z170A TOMAHAWK - to Twoje pamięci tam są - ale bez dopisku "ver.3.21", więc identyczny przypadek, jak mój (u mnie dodatkowo Asus dopuszcza "ver.4.23" moich pamięci, ale wersji 5.20 nie ma, u Ciebie jest tylko ogólny, jeden symbol CMK8GX4M2B3000C15 ):

 

https://pl.msi.com/Motherboard/support/Z170A-TOMAHAWK.html#support-mem

Edytowane przez rebus
Link to post
Share on other sites

Dobrze dam Ci znać. Tak moja to MSI Z170A Tomahawk i nie ma dopisku wersji, ale ogólny kod pamięci się zgadza, obsługuje. Wyżej jest dopisek o XMP. Skoro na fakturze jest podany ogólny kod to według specyfikacji produkt, który dostałem powinien współgrać z MOBO

Link to post
Share on other sites

Dobrze dam Ci znać. Tak moja to MSI Z170A Tomahawk i nie ma dopisku wersji, ale ogólny kod pamięci się zgadza, obsługuje. Wyżej jest dopisek o XMP. Skoro na fakturze jest podany ogólny kod to według specyfikacji produkt, który dostałem powinien współgrać z MOBO

Bezdyskusyjnie. Jeśli coś jest nie tak - jest jakiś problem. Próbuj. A sprawdzałeś inne pamięci w swoim komputerze (albo te, które masz, na innym)? Bo mogą zwalać winę na wadliwą płytę główną albo procesor na przykład... Jeśli nie masz możliwości takiego sprawdzenia - pogadaj w najbliższym sklepie, gdzie składają komputery - może mógłbyś przywieźć do nich swój komputer i tam sprawdziliby inne pamięci (jeśli akurat by je mieli) - albo te Twoje Corsair'y sprawdziliby na innym komputerze.

Edytowane przez rebus
Link to post
Share on other sites

Spróbuję zrobić jak mówisz, oddać komputer do jakiegoś sklepu gdzie składają i pomiary zrobić. Niech sprawdzą te kostki i wystąpią jakiś papier, że są wadliwe. Potem zlożyłbym reklamację. Procesor podkręcił się na 4,5 GHz przy napięciu 1,192V + 0,17V w offsecie. Komputer chodzi super, więc z procesorem nie ma żadnego problemu, bo chodzi stabilnie. MOBO umożliwiła podkręcanie procesora bez problemu. Natomiast pamięci powyżej 2600 MHz nie działają ani z podkręconym procesorem ani stockiem

Link to post
Share on other sites

Nie musisz oddawać całego komputera, najprościej byłoby zawieźć im tylko same pamięci - oby tylko składali w tym czasie jakiś komputer. No ale idą Święta - może będą coś właśnie składać i może Ci je sprawdzą. W Radomiu na pewno jest trochę takich niedużych sklepów, zdarza się też, że komputery składają tam, gdzie sprzedają i serwisują kasy fiskalne.

Tu masz przykładowe linki, w google jest ich więcej:

 

http://www.zumi.pl/2167924,Pc-Dream._Sprzedaz_i_Serwis_Komputerow,Radom,firma.html

 

http://znajduje.com/firmy/skladanie-komputerow-radom/

 

http://www.indexfirm.pl/prezentacja/233059/RAM-RADOM-Mazowieckie-kasy-fiskalne-komputery-laptopy-osprzet-komputerowy-czesci-serwis-tablety-

 

http://www.hst.com.pl/

 

Jeszcze wracając na chwilę do tych sklepów w Radomiu - wydaje mi się, że takie sprawdzenie, polegające na włożeniu Twoich pamięci i wybraniu w BIOS-ie płyty profilu X.M.P. innego komputera - nie powinno się wiązać z jakimiś kosztami. No ale różni są ludzie i mogą chcieć od Ciebie jakichś pieniędzy za takie sprawdzenie (tu nie mam pojęcia, ile to mogłoby być: 20 zł, 30 zł, 50 zł?!). No ale może trafisz na jakichś porządnych chłopaków, co zrobią to bez żadnej opłaty. W końcu to nic wielkiego przecież. Może najpierw zrób rozpoznanie - i może na takich trafisz.

Edytowane przez rebus
Link to post
Share on other sites

Odezwę się do chłopaków u których zawsze kupuję akcesoria, znajomy ma dobry kontakt z jeszcze jednym sklepem. Może coś zdziałam. Jak nie będą chcieli przyjąć gwarancji, zrobimy we 2 pozew zbiorowy heh :)

;)

Edytowane przez rebus
Link to post
Share on other sites

Dzwoniłem do 3 sklepów u siebie. Żaden nie chce sprawdzić pamięci RAM na sprzęcie swoim/klienta i bawić się w OC tych pamięci. Dowiedziałem się ciekawej rzeczy, producent przewiduje OC pamięci, ale brak OC nie jest podstawą do udzielania gwarancji, więc jeśli głównym powodem będzie niemożliwość osiągnięcia wysokich taktowań to gwarancje będą odrzucane. Robi tak x-kom, wiele innych sklepów i mniejsze sklepy/serwisy jak te do których dzwoniłem. Skoro pamięci były tanie to mogą być z jakiegoś drugiego sortu, że pewien element może być wadliwy i wpływa na ich pracę, ale był niski dolar, więc jak to odbierać nie wiem. Jeden facet stwierdził, że z Corsairami miał już taki problem i musiał ustawiać specjalnie płytę pod nie. Radził mi dogadać się ze sklepem na zwrot tych pamięci z powodu, że NIE DZIAŁAJĄ WCALE i chciałbym wymienić na inne w tej samej cenie albo dopłacić. Innej możliwości odzyskania należności ze sklepu nie widzi, chyba że sprzedam je indywidualnie komuś. 

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...