panprezes3 1 Napisano 16 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2016 Witam Od około miesiąca mam problem z NAT.Oczywiscie chodzi o to że mam rodzaj zamknięty.Przekopałem cały internet i przerobiłem wszystkie porady.A więc:eek:tworzyłem ręcznie porty, włączyłem dmz, upnp(nie na raz oczywiście) , dałem statyczne IP konsoli cuda na kiju dosłownie. Zawsze kończyło się na radzie "to zadzwoń do usługodawcy".Więc tego też spróbowałem mówiąc że potrzebuję zewnętrznego adresu IP.Ten odparł iż oczywiście taki posiadam i że nie wie o co chodzi z tym NAT i że nic nie blokują...Doradźcie co jeszcze można zrobić bo tragedia...Raz się zrobi otwarty raz nie, mimo że ustawienia te same ciągle...Ewentualnie jak samemu sprawdzić czy mam publiczne czy nie? I jak wytłumaczyć co jest problemem usługodawcy? Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2074 Napisano 17 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2016 Żeby uzyskać jakakolwiek poradę musisz podać więcej szczegółów takich jak nazwa usługodawcy, typ łącza, modele podłączonych urządzeń od łącza do komputera, system operacyjny, adresy WAN i lan i sposób ich konfiguracji. Do tego co już robiłeś i z jakim skutkiem. Oczywiście powyższe nie gwarantuje otrzymania rozwiązania, szczególnie że jak piszesz pytales juz w kilku miejscach. A jeśli to inea to ja poddaje się już na starcie Cytuj Link to post Share on other sites
panprezes3 1 Napisano 17 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2016 Jest to lokalny dostawca mała firma.Jest to radiówka.Router tp link w841n.Łącze się przez WiFi.System operacyjny chyba bez znaczenia skoro mam problem na Xboxie z NAT... Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2074 Napisano 17 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2016 Jeśli tak będziesz odpowiadać to nie licz na rozwiązanie. Cytuj Link to post Share on other sites
panprezes3 1 Napisano 17 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2016 (edytowane) IP przydzielone przez serwer DHCP.Zaczyna się od 192.168 czyli chyba wewnętrzne? EDIT:Chętnie bym odpowiedział na wszystkie pytania ale nie bardzo mogę podać system operacyjny i urządzenia od łącza do komputera, bo komputera nie posiadam Edytowane 17 Listopada 2016 przez panprezes3 Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2074 Napisano 17 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2016 IP przydzielone przez serwer DHCP.Zaczyna się od 192.168 czyli chyba wewnętrzne? EDIT:Chętnie bym odpowiedział na wszystkie pytania ale nie bardzo mogę podać system operacyjny i urządzenia od łącza do komputera, bo komputera nie posiadam Jaja sobie robisz? Jak nie masz komputera to chyba logiczne, że chodzi o urządzenia od dostawcy do urządzenia końcowego czymkolwiek ono jest. IP które podajesz to na WAN czy LAN? Na którym urządzeniu? Jak masz radiówkę to na 100% 841N nie jest podłączony radiowo do dostawcy tylko po drodze istnieje jakieś urządzenie. Cytuj Link to post Share on other sites
panprezes3 1 Napisano 17 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2016 Na WAN.A jak sprawdzić jakie urządzenia są od dostawcy do urządzenia końcowego? Na stronie whatismyipadress czy jakoś tak, pokazuje mi IP dostawcy. Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2074 Napisano 17 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2016 Jeśli masz taki adres na WAN to znaczy, że masz adres lokalny. Czego nie zrobisz to przekierowanie działać nie będzie. Zapewne na dachu masz urządzenie od dostawcy i to urządzenie robi za pierwszy router i ono robi pierwszy NAT. I to na nim należy przekierować porty a drugi router należy użyć jako AP lub powtórnie przekierować porty. Oczywiście może się też zdarzyć, że na tym urządzeniu od dostawcy też na WANie jest adres lokalny choć nie powinien, ale czasami tacy mali ISP nie maja wystarczającej puli adresów IP i zamiast do internetu to jesteś podłączonych do ich sieci i oni robią NAT gdzieś po drodze.. Cytuj Link to post Share on other sites
panprezes3 1 Napisano 17 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2016 (edytowane) Mhm no faktycznie jest to możliwe że na dachu coś mam szczerze powiem że nie pamiętam jak to było robione bo zakładali mi to dosyć dawno a taki problem mi doskwiera od około miesiąca.Czyli zakładając że posiadam urządzenie od dostawcy na dachu to mój W841 jest tym drugim urządzeniem AP i to się raczej zgadza.To w jaki sposób otworzyć porty na urządzeniu pierwszym z dachu? Poprosić o to usługodawce? Załóżmy że na pierwszym urządzeniu jest IP publiczne skoro usługodawca tak twierdzi. EDIT:Wygląda na to że jest tak jak mówisz.Z ciekawości wszedłem na stronę dostawcy, żeby sprawdzić co ma napisane w opisie usługi i faktycznie jest cytuję "klient w ramach opłaty instalacyjnej otrzymuje urządzenie odbiorcze wraz z anteną (...) ma możliwość podłączenia routera WiFi".Czyli to by się zgadzało, teraz tylko jak otworzyć porty dla urządzenia na dachu? Edytowane 17 Listopada 2016 przez panprezes3 Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2074 Napisano 17 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2016 Trzeba się do niego zalogować i to skonfigurować. Zapewne może to zrobić tylko dostawca. Jeśli masz kabel z dachu podłączony na WAN to twój 841 pracuje jako router a nie AP. Cytuj Link to post Share on other sites
panprezes3 1 Napisano 17 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2016 Trzeba się do niego zalogować i to skonfigurować. Zapewne może to zrobić tylko dostawca. Jeśli masz kabel z dachu podłączony na WAN to twój 841 pracuje jako router a nie AP. No dobra to wychodzi na to, że jako router.To co zadzwonić i powiedzieć, że potrzebowałbym otworzyć porty dla tego odbiornika od nich tak? Przygotować sobie jakie potrzebuje otworzyć, czy można to odblokować (tak jak na routerze kiedy jest on pierwszym urządzeniem) włączając Upnp bądź dmz? Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2074 Napisano 17 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2016 Sam musisz wiedzieć co potrzebujesz. To ich urządzenie jeśli chodzi o nat to po prostu router. Zasada przekierowywania portów jest identyczna. Cytuj Link to post Share on other sites
BoBi1234 6 Napisano 19 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2016 Zależy, jeśli dostawca daje każdemu własne IP to niech ich urządzenie ustawią jako "przeźroczyste" i wtedy drugi router powinien dostać IP zew. Ale osobiście wydaje mi się że dzielisz IP między kilka osób bo dostawca powinien wiedzieć o co Ci chodzi a wygląda na to jakby kombinowal Cytuj Link to post Share on other sites
chudy131080 14113 Napisano 19 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2016 Przechodziłem przez to,masz prywatne IP i dostawca musiałby ustawić Ci pupliczne IP. Cytuj Link to post Share on other sites
panprezes3 1 Napisano 19 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2016 (edytowane) Witam.Informuję, że my jako Operator nie blokujemy dostępu do usługi Xbox Live, nie blokujemy również wymienionych portów.W ostatnim czasie zaobserwowaliśmy, że PSN/Xbox nie rozpoznaje adresów IP jako PL co skutkuje blokadą. Obecnie adres IP na Państwa łączu to xxx.xx.x.xxx. (CELOWO ZMIENIŁEM, ALE ADRES WYGLĄDA NA PUBLICZNY) Czy problem występował w dniu dzisiejszym?Jeśli sytuacja się powtórzy proszę w tym czasie sprawdzić jaki posiadają Państwo publiczny adres IP na łączu i przesłać w odpowiedzi.W tym celu można się posłużyć stroną speedtest.net lub moje-ip.euBędziemy listę blokowanych IP zgłaszać do PSN/Xbox Live.Taką informację otrzymałem od administratora...Co mogę zrobić w takiej sytuacji? Oczywiście nic się nie zmieniło NAT zamknięty w najlepsze. Kompletny absurd administrator każe mi sprawdzać adres publiczny mimo, że dzwoniłem i mówiłem mu, że nie mogę tego zrobić bo używam routera a bezpośrednio do odbiornika nie jest podłączone nic poza routerem...EDIT:Ja ten test o którym mówi oczywiście zrobiłem i pojawia mi się nie moje IP tylko IP operatora... Edytowane 19 Listopada 2016 przez panprezes3 Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2074 Napisano 19 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2016 Przestaw swój router jako ap (opisane na forum) i może upnp zadziała. Adres który oni ci podają jest na wanie ich urządzenia. Cytuj Link to post Share on other sites
panprezes3 1 Napisano 19 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2016 Po użyciu takiego poradnika:http://www.tp-link.com.pl/faq-417.htmlPozbyłem się internetu na wszystkich urządzeniach, ponieważ DHCP było wyłączone to nie pobierało żadnego IP.Użyłem opcji szukaj i przeszukałem forum jednak nie mogę znaleźć tego poradnika na benchmarku do tego routera.To przełączenie na tryb AP mogłoby pomóc tylko nie wiem jak dokładnie to zrobić ,żeby nie stracić ponownie dostępu do internetu. Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2074 Napisano 20 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 Idea sprowadza się do przełączenia kabla z WAN na LAN po uprzednim ustawieniu adresu routera na taki z podsieci używanej przez router 'główny' oraz wyłączeniu serwera DHCP na routerze mającym robić jako AP. Cytuj Link to post Share on other sites
panprezes3 1 Napisano 20 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 To ma szansę powodzenia jeśli mam IP dynamiczne? IP zmienić na to które przysłał mi administrator w mailu? Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2074 Napisano 20 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 Chodzi po IP po stronie LAN! Z tej puli z której teraz dostajesz IP na WANie 841. Czy zadziała przekierowanie to już zalezy od tego czy UPNP zadziała. Cytuj Link to post Share on other sites
panprezes3 1 Napisano 20 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 Adres IP WAN routera:192.168.88.251 Adres IP LAN routera:192.168.0.1Teraz podpięty jestem na WAN.Co zmienić i na co? Z góry przepraszam za te tysiące pytań, ale w tym momencie wykazujesz się większą wiedzą niż mój dostawca. Cytuj Link to post Share on other sites
garoz 12 Napisano 20 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 Google Cie chyba zbytnio nie lubi http://www.tp-link.com.pl/faq-417.html - przy odrobinie kojarzenia myslę, że sobie poradzisz Cytuj Link to post Share on other sites
panprezes3 1 Napisano 20 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 4 posty temu napisałem, że po wykonaniu tego co w tym poradniku się znajduje (nawet link podałem) internet przestał działać Cytuj Link to post Share on other sites
garoz 12 Napisano 20 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 Firmware w twoim TP-Linku masz najnowszy do twojej wersji sprzetowej?? Po aktualizacji przywracamy ustawienia fabryczne chodzby przez strone konfiguracyjna inaczej nie wczyta prawidłowo aktualizacji. Ja kiedys na TP-Linku to próbowałem bez przestawiania czego kolwiek. Wyłączyłem DHCP i podłączyłem kabel z WAN do LAN podpisanego cyferką nr 1 i działało jako AP. Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2074 Napisano 20 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 Ja kiedys na TP-Linku to próbowałem bez przestawiania czego kolwiek. Wyłączyłem DHCP i podłączyłem kabel z WAN do LAN podpisanego cyferką nr 1 i działało jako AP. Jeśli ten TP-Link miałby adres IP z innej podsieci to nie mógłbyś się na niego zalogować. Przekazywanie pakietów by działało bo pomiędzy LAN a WLAN jest zasadniczo mostek bez analizy co tam leci. Adres IP WAN routera:192.168.88.251 Adres IP LAN routera:192.168.0.1 Teraz podpięty jestem na WAN.Co zmienić i na co? Z góry przepraszam za te tysiące pytań, ale w tym momencie wykazujesz się większą wiedzą niż mój dostawca. Na LANie TP-Link ustaw 192.168.88.10 i licz na to, że nie trafisz w pulę DHCP urządzenia od dostawcy Sprawdź też jaki adres bramy dostajesz na WANie TP-Linka - też go nie ustawiaj bo to adres LAN routera dostawcy. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.