panprezes3 1 Napisano 20 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 (edytowane) KOD BŁĘDU: 5008Adres IP WAN i adres IP LAN nie mogą być adresami z tej samej podsieci.Wprowadź inny adres.Taki komunikat mi się pojawia jak chcę zmienić adres LAN na ten który podałeś..EDIT: Brama domyślna na WAN: 192.168.88.1 Poradźcie coś bo już ręce opadają.Dzwoniłem do dostawcy ten umył ręce powiedział, że mam publiczne na routerze głównym i nic nie blokują...Czyli z problemem muszę sobie radzić sam Pewnie pomogło by przepuszczenie publicznego IP również na W841N tylko jak to dokładnie zrobić... Edytowane 20 Listopada 2016 przez panprezes3 Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2074 Napisano 20 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 Odłączyłeś kabel od wanu zanim podszedles do zmiany konfiguracji? Raczej nie Cytuj Link to post Share on other sites
panprezes3 1 Napisano 20 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 Podpiąłem kabel do portu LAN 1. Zmieniłem adres na 192.168.88.10.Wyłączyłem DHCP. Rodzaj NAT: Zamknięty.Twoja sieć jest za NAT typu port-preserving port-symmetric.Czyli nic kompletnie się nie zmieniło Cytuj Link to post Share on other sites
garoz 12 Napisano 20 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 Jeśli ten TP-Link miałby adres IP z innej podsieci to nie mógłbyś się na niego zalogować. Przekazywanie pakietów by działało bo pomiędzy LAN a WLAN jest zasadniczo mostek bez analizy co tam leci. Wiem o tym Ale dzięki Cytuj Link to post Share on other sites
panprezes3 1 Napisano 20 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 Jest jeszcze jakiś inny sposób na otwarcie tego NAT? A może coś źle ustawiłem wcześniej? Zrobiłem tylko to co napisałem nic ponad to...Znalazłem w "zaawansowane" w opcjach routera taką zakładkę "Włącz izolację AP" i jest to odznaczone , czy powinienem to włączyć jeśli router ma działać w trybie AP? Cytuj Link to post Share on other sites
garoz 12 Napisano 20 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 Do autora tematu czy dowiedziałes się od tego dostawcy twojego czy adres IP jaki ci przydzielili jest publiczny czy prywatny?? Bo widze, że sie katujecie portami, a to nie zostało do konca wyjaśnione. Ujmę to krótko bo ąz tak sie nie znam i nie będę sie popisywał tylko powiem tyle ile wiem mając LTE T-Mobile na firme totalnie bez limitu IP prywatne to IP przydzielanie na tak jakby routerze dostawcy z puli jakiegoś DHCP. Mysle, że prościej nie da się tego wyjaśnic. Więc mając prywatne IP już jesteś za jednym NAT-em. To powoduje, że chodźbys nie wiem jaki miał sprzet sieciowy to portó nie odblokujesz. IP publiczne w sieci internet to IP, które jest odrazu przypisane do klienta i jest widoczne w sieci nie ma niczego pomiedzy jak w IP prywatnym. Jesli cos w tych mądrościach pomieszałem to przeprszam, ale nie chciałem sie popisywac przed nikim tylko tak ja to rozumiem, aczkolwiek wpisując test playstation 4 otwiera się strona i mimo IP prywatnego od T-Mobile pisze NAT otwarty i wszystko co daje playstation jest ptaszek. Cytuj Link to post Share on other sites
panprezes3 1 Napisano 20 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 Do autora tematu czy dowiedziałes się od tego dostawcy twojego czy adres IP jaki ci przydzielili jest publiczny czy prywatny?? Bo widze, że sie katujecie portami, a to nie zostało do konca wyjaśnione. Ujmę to krótko bo ąz tak sie nie znam i nie będę sie popisywał tylko powiem tyle ile wiem mając LTE T-Mobile na firme totalnie bez limitu IP prywatne to IP przydzielanie na tak jakby routerze dostawcy z puli jakiegoś DHCP. Mysle, że prościej nie da się tego wyjaśnic. Więc mając prywatne IP już jesteś za jednym NAT-em. To powoduje, że chodźbys nie wiem jaki miał sprzet sieciowy to portó nie odblokujesz. IP publiczne w sieci internet to IP, które jest odrazu przypisane do klienta i jest widoczne w sieci nie ma niczego pomiedzy jak w IP prywatnym. Jesli cos w tych mądrościach pomieszałem to przeprszam, ale nie chciałem sie popisywac przed nikim tylko tak ja to rozumiem, aczkolwiek wpisując test playstation 4 otwiera się strona i mimo IP prywatnego od T-Mobile pisze NAT otwarty i wszystko co daje playstation jest ptaszek. Dzwoniłem do dostawcy i twierdzi, że mam IP publiczne.Tylko ,że to IP publiczne mam na odbiorniku który mam na dachu a ten jest podpięty kablem ethernet do routera który rozsyła sygnał przez WiFi do urządzeń.Przez Xboxa łączę się z routerem który przydziela mi prywatne IP co skutkuje zamkniętym NAT i dużymi utrudnieniami w grze online.Potrzebował bym zmienić to z zamkniętego na otwarty i kolega @cooger podsunął mi pomysł z tym przejściem na tryb AP w routerze jednak coś poszło nie tak i niestety problemu nie rozwiązałem Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2074 Napisano 20 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 Podpiąłem kabel do portu LAN 1. Zmieniłem adres na 192.168.88.10.Wyłączyłem DHCP. Rodzaj NAT: Zamknięty.Twoja sieć jest za NAT typu port-preserving port-symmetric.Czyli nic kompletnie się nie zmieniło Pozbył się jednego natu. Teraz nat jest tylko na urządzeniu dostawcy. Jeśli nie zadziałało to albo upnp jest wylaczone albo nie zadziałało. Teraz juz pozostało ci włączenie z dostawcą. I nie rozmawiaj o blokowaniu portów tylko przekierowaniu portów na ich urządzeniu na Twoje urządzenie w sieci wewnętrznej. I rozmawiaj z technikiem a nie panią Kasia z biurem obsługi. Cytuj Link to post Share on other sites
garoz 12 Napisano 20 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 To na tym urządzeniu dostawcy został zamknięty NAT, na TP-Linku na 100% nie. Jeszcze nie slyszałem, żeby jakikolwiek router do domu zamykał NAT-a. Ja myślę, że to wina twojego dostawcy, który zamykając ci po chamsku NAT blokuje granie w sieci nie wiadomo czemu. Sprawdz na TP-Linku w WAN czy masz klonowanie MAC i czy jest to MAC twojego PC lub lapropa. Jesli obcy MAC tzn, że klonują ci MAC swojego urządzenia. Czy jak odepniesz kabel z TP-Linka i podłączysz do laptopa kablem na chwile jakiegokolwiek masz wogóle internet?? Jeśli tak wejdz tu i zobacz czy bedzie pisało, że wszystko działa: https://status.playstation.com/pl-pl/ PS czy XBOX działa na bardzo podobnych zasadach. Jeśli nie będzie coś tutaj działało bedziesz miał pewnośc, że to wina dostawcy, a nie twojego TP-Linka i bez ogarniętego technika nic nie zdziałasz. Cytuj Link to post Share on other sites
panprezes3 1 Napisano 20 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 Pozbył się jednego natu. Teraz nat jest tylko na urządzeniu dostawcy. Jeśli nie zadziałało to albo upnp jest wylaczone albo nie zadziałało. Teraz juz pozostało ci włączenie z dostawcą. I nie rozmawiaj o blokowaniu portów tylko przekierowaniu portów na ich urządzeniu na Twoje urządzenie w sieci wewnętrznej. I rozmawiaj z technikiem a nie panią Kasia z biurem obsługi. Upnp było włączone czyli chyba nie zadziałało.Dobra przedzwonię jutro do nich i dam Wam tu znać czego się dowiedziałem.Mam nadzieję że znowu nie usłyszę bajeczki o tym jak to Xbox Live blokuje polskie adresy IP... To na tym urządzeniu dostawcy został zamknięty NAT, na TP-Linku na 100% nie. Jeszcze nie slyszałem, żeby jakikolwiek router do domu zamykał NAT-a. Ja myślę, że to wina twojego dostawcy, który zamykając ci po chamsku NAT blokuje granie w sieci nie wiadomo czemu. Sprawdz na TP-Linku w WAN czy masz klonowanie MAC i czy jest to MAC twojego PC lub lapropa. Jesli obcy MAC tzn, że klonują ci MAC swojego urządzenia. Czy jak odepniesz kabel z TP-Linka i podłączysz do laptopa kablem na chwile jakiegokolwiek masz wogóle internet?? Jeśli tak wejdz tu i zobacz czy bedzie pisało, że wszystko działa: https://status.playstation.com/pl-pl/ PS czy XBOX działa na bardzo podobnych zasadach. Jeśli nie będzie coś tutaj działało bedziesz miał pewnośc, że to wina dostawcy, a nie twojego TP-Linka i bez ogarniętego technika nic nie zdziałasz. Na tej stronie co podałeś mam napisane, że "Wszystkie usługi działają prawidłowo" czyli niezbyt zgodne z prawdą...MAC nie jest klonowany, sprawdziłem i mam podany na routerze jaki powinien być dla WAN i się zgadza. Cytuj Link to post Share on other sites
garoz 12 Napisano 20 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 (edytowane) Na tej stronie co podałeś mam napisane, że "Wszystkie usługi działają prawidłowo" czyli niezbyt zgodne z prawdą...MAC nie jest klonowany, sprawdziłem i mam podany na routerze jaki powinien być dla WAN i się zgadza. Klonowanie MAC nie polega na tym, że ci przy wAN router pokaże MAC inny niż swój. Klonowanie MAC polega na tym, że jak dostawca przypisuje IP do MAC adresu, a podłączasz urzadzenie pozatym od dostawcy to trzeba sklonowac MAC adres, do którego przypisano IP. Nie odpowiedziałes na pytanie czy jak podłączysz kabel bez routera do jakiegokolwiek laptopa czy internet działa bez problemu?? To nie chodiz o blokowanie IP przez konsole czy jej soft tylko o NAT, który stosują dostawcy na prywatnych adresach IP. Jezeli faktycznie IP masz publiczne to dostawca blokuje NAT Tobie na urządzeniu, do którego podpięta jest twoja antena, a od niego idzie kabel ethernet. Czytaj ze zrozumieniem co pisze bo nie bardoz chyba Edytowane 20 Listopada 2016 przez garoz Cytuj Link to post Share on other sites
panprezes3 1 Napisano 20 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 Klonowanie MAC nie polega na tym, że ci przy wAN router pokaże MAC inny niż swój. Klonowanie MAC polega na tym, że jak dostawca przypisuje IP do MAC adresu, a podłączasz urzadzenie pozatym od dostawcy to trzeba sklonowac MAC adres, do którego przypisano IP. Nie odpowiedziałes na pytanie czy jak podłączysz kabel bez routera do jakiegokolwiek laptopa czy internet działa bez problemu?? To nie chodiz o blokowanie IP przez konsole czy jej soft tylko o NAT, który stosują dostawcy na prywatnych adresach IP. Jezeli faktycznie IP masz publiczne to dostawca blokuje NAT Tobie na urządzeniu, do którego podpięta jest twoja antena, a od niego idzie kabel ethernet. Czytaj ze zrozumieniem co pisze bo nie bardoz chyba Niestety nie mam jak podpiąć bo jak już pisałem na poprzedniej stronie - nie posiadam komputera Cytuj Link to post Share on other sites
garoz 12 Napisano 20 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 OD rodziny nie możesz pożyczyć, na jeden dzien i sprawdzic?? Podłącz konsole bezposrednio do kabla i zobaczysz co bedzie na chwile Cytuj Link to post Share on other sites
panprezes3 1 Napisano 20 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 OD rodziny nie możesz pożyczyć, na jeden dzien i sprawdzic?? Podłącz konsole bezposrednio do kabla i zobaczysz co bedzie na chwile Wieczorem sprawdzę i dam znać jaki efekt. Działa po kablu normalnie. Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2074 Napisano 20 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 No to Panie majster coś naknociłeś z przełączaniem routera w AP bo pomiędzy LAN-em a WIFI jest mostek. A jak ty tą konsolę łączysz po WIFI? Może masz tam jeszcze jeden router? Cytuj Link to post Share on other sites
garoz 12 Napisano 20 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 Wieczorem sprawdzę i dam znać jaki efekt. Działa po kablu normalnie. Skoro łącząc bez TP-Linka kablem działa. To proponuję wejśc na stronę TP-Linka, znaleźć Factory reset czy factory default jak kto woli wykonac i po resecie do ustawien fabrycznych kabel z konsoli do WAN routera i na domyslnym wifi polaczyć z routerem konsole. Jak ruszy to bedziesz widział, że coś ostro namieszane było z ustawieniami TP-Linka. Wtedy nic nie zmieniac tylko w Wifi ustawic swoją nazwe, szyfrowanie WPA2, wpisac swoję ulubione hasło. ODnowa skonfigurować w konsoli i musi działac Jeszcze raz spytam bo chyba olales to pytanie Firmware w routerze zaktualizowales?? Cytuj Link to post Share on other sites
panprezes3 1 Napisano 20 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 (edytowane) Znaczy przełączyłem się spowrotem na WAN, włączyłem DHCP itp. po tym jak to nie zadziałało.Chcialem mieć wszystko tak jak było wcześniej przed telefonem do dostawcy.Konsoli nie podpinałem tylko laptopa i internet działał.Resetów w tym miesiącu robiłem z 10 z czego wczoraj chyba z 3 razy.Probowalem na 3 routerach 2x W841N i jeden W543G bodajże.Nic to nie dawało.Firmware nie był przeze mnie aktualizowany, router jest nowy ma niecały tydzień toteż nie wiem czy się opłaca biorąc pod uwagę że nieudana aktualizacja skończyć się może uszkodzeniem. Edytowane 20 Listopada 2016 przez panprezes3 Cytuj Link to post Share on other sites
garoz 12 Napisano 20 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 To podepnioj konsole kablem bez TP-Linka i zobacz czy da się grac i wszystko działa. Cytuj Link to post Share on other sites
panprezes3 1 Napisano 20 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 Nie mam możliwości podpiąć konsoli bo router mam na poddaszu a konsole na parterze, targanie telewizora na piętro byłoby dość problematyczne dla mnie.Kabla nie mam możliwości poprowadzić, bo niestety jak budowałem dom nie przewidziałem że mogę mieć kiedyś takie problemy Cytuj Link to post Share on other sites
garoz 12 Napisano 20 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 To resetuj TP-Linka do ustawien fabrycznych i tylko ustaw nazwe wifi i hasło WPA2 i reszte zostaw na deafaulcie, a kabel od anteny podłącz w WAN. Jak nie ruszy to znaczy ewidentnie, że dostawca ci blokuje, albo się tak znają jak ja jestem Papiezem i nie rozróżniają IP prywatnego od publicznego. Jaka dostawca taka usługa Cytuj Link to post Share on other sites
Rozwiązanie cooger 2074 Napisano 20 Listopada 2016 Rozwiązanie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 Konsoli nie podpinałem tylko laptopa i internet działał. Internet jako taki (strony) to i za piątym NATem będzie działał. NAT jest problemem dla usług które same inicjują połączenie od strony internetu. Połączenia inicjowane od LANu to żaden problem. dostawca ci blokuje Co mu blokuje? Przecież to jest normalne działanie NAT-a. I dostawca będzie twierdził, że nic nie blokuje bo to nie on. To kwestia przekierowania a nie odblokowania. Cytuj Link to post Share on other sites
panprezes3 1 Napisano 20 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 (edytowane) Chyba o czymś zapomniałem dopisać.Kabel z dachu podpinam bezpośrednio do takiego urządzenia, które podpina się do gniazdka. http://www.komputerswiat.pl/media/2014/45/3312607/0005_549x364.jpg Wygląda to tak mniej więcej.Z jednej strony podpinam kabel z dachu z drugiej kabel od routera.Jutro zadzwonię z tym przekierowaniem, zobaczymy co mi powiedzą. Edytowane 20 Listopada 2016 przez panprezes3 Cytuj Link to post Share on other sites
garoz 12 Napisano 20 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 To jakiś reapeter czy co to?? Spisz z nalepki na tym model i napisz tu. W każdym razie za dużo tych urządzen masz sieciowych i się robi burdel w tym wszystkim Cytuj Link to post Share on other sites
panprezes3 1 Napisano 21 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2016 Miałem przyjemność rozmawiać przez telefon z jakimś technikiem od nich.Ten przekierował mi porty na dmz do mojego routera i wygląda na to, że już działa.Dzieki wszystkim za pomoc! Cytuj Link to post Share on other sites
garoz 12 Napisano 21 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2016 No widzisz jak ci pisza, że to operator to sie słuchaj Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.