AgnieszkaJ 0 Napisano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 Hej, uważacie, że do projektowania lepiej sprawdzają się ekrany błyszczące, czy matowe? Ciągle zastanawiam się nad tym jaki powinien być idealny laptop do grafiki, prosze pomóżcie Cytuj Link to post Share on other sites
nazaropeth 9 Napisano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 Ekrany z błyszczącą powłoką mają lepsze kolory (w teorii), niestety wszystko się od nich odbija, więc nie przy każdym świetle wszystko wyraźnie widać, przez co męczą się oczy. Do projektowania radziłbym wybrać ekran z matową matrycą, z resztą większość monitorów ma taką powłokę, więc oczy niejako są już do niej przyzwyczajone, przez co wzrok tak się nie męczy przy dłuższej pracy. Cytuj Link to post Share on other sites
Evil_Genius 1 Napisano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 Już ci mówię. Na ogół królują teraz ekrany z powłoką glare (błyszczącą). Taka powłoka powoduje lepsze odwzorowywanie (trudne słowo) kolorów a dodatkowo niektóre laptopy posiadają specjalną powłokę antyodblaskową. Jeśli nie masz zamiaru projektować grafii na dworzu w pełnym słońcu to najlepszym wyborem będzie matryca błyszcząca. Po co masz tracić kolory skoro i tak projektujesz w pomieszczeniu gdzie nie padają na ekran bezpośrednio promienie słońca? Jeśli natomiast będziesz chciał żebyśmy znaleźli ci jakiś porządny laptop do grafiki to napisz nowy temat, z chęcią pomożemy. Cytuj Link to post Share on other sites
Fenris 1 Napisano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 W zasadzie kwestia gustu. Ja wole matową, bo nie odbija mi się wszystko w monitorze w słoneczny dzień. Ale tak jak napisał Evil_Genius ,w teorii lepsze kolory. Cytuj Link to post Share on other sites
AgnieszkaJ 0 Napisano 2 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2011 Zatem błyszczący ekran wygrał Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.