gepardmak 697 Napisano 29 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 (edytowane) Pamiętacie jeszcze płyty pod Pentium 4 montaż fabrycznego chłodzenia Intel wyginał tak laminaty, że ciężko było wkręcić płytę do obudowy a i zdarzały się pęknięcia plastikowych zaczepów wentylatora. Serwisy często nie chciały uznawać gwarancji gdy płyta z tego powodu nawaliła. Walczyłem jak lew. Bo ich odmowne opisy były śmieszne. Serwisant w sklepie nie może nic dopisywać do wniosku klienta jeśli ten korzysta z reklamacji serwisu producenta. To nie zgodne z prawem. Serwisant nie powinien nawet sam sprawdzać takiej karty. Taką kartę ma odesłać do serwisu MSI bez sprawdzania. Opinia MSI jest jednoznaczna, ale kto Ci zagwarantuje, że serwisant w ECS sprawdzając Twoją kartę jej nie uszkodził. Tam często pracują ludzie tak mało kompetentni, że szok, stażyści bez żadnej wiedzy i doświadczenia. Drukuj korespondencje i napisz zapytanie do rzecznika praw konsumenta. Niech przeanalizuje Twoją sprawę. Może coś Ci doradzi. Na pewno w 14 dniach musisz uzyskać w 100% pewną informację o sposobie załatwienia reklamacji. Jeśli karta była odsyłana dalej i tak termin jest zobowiązujący. Jeśli, ktoś go nie dotrzymuje to od razu jest na straconej pozycji. Późniejsze postępowanie gwarancyjne nie ma znaczenia jeśli nikt nie odpowiedział na Twoje zapytanie o sprzęt. Tu widzie, że informacja ze strony serwisu jest nie spójna tzn. wprowadza w błąd. A to oznacza, że serwis coś kręci. To, że ich zalało, to nie Twój problem. Są ubezpieczeni niech podciągną to pod zalanie i oddadzą pieniądze. Jeśli serwis wymyśla pseudo usterki to oznacza, że jest nierzetelny. Może, odmówić reklamacji bo na laptopie są ryski na obudowie. Jakby nikt sprzętu nie używał to by się nie psuł. Głupie tłumaczenia śmiesznego serwisanta. Karty grafik z masywnym chłodzeniem są ciężkie, montaż jest bardzo ważny zwłaszcza zabezpieczanie przed wysunięciem na płycie głównej musi być sprawne, jeśli jest to nie ma możliwości by karta wygięła się z Twoje winy. To efekt zmęczenia materiału i wad konstrukcyjnych producenta karty. Może nawet taka kupiłeś i nie zwróciłeś na to uwagi. W internecie znajdziesz sporo przypadków gdzie użytkownicy Sami zauważyli, że ich karty są pokrzywione. Możesz zadzwonić do serwisu lub przesłać im na pocztę zdjęcia takich przypadków niech je przetrawią. W sądzie jest to do wygrania. Za mechaniczne uszkodzenie uznaję np. rysę zrobioną wkrętakiem przy montażu lub złamanie, pęknięcie ale nie wygięcie laminatu. Ta usterka to efekt zastosowania przez MSI tańszego, cieńszego laminatu przy produkcji kart. Laminat się odkształca z czasem. Zamiast zastosować lepszy, sztywniejszy i niestety droższy laminat jak np. Zotac, to w ten sposób MSI tnie koszty. Wstyd MSI, tak się nie robi, żeby później odmawiać reklamacji Swoim klientom, na takiej podstawie. Edytowane 29 Lipca 2016 przez gepardmak 2 Cytuj Link to post Share on other sites
radek64 23 Napisano 29 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 Warto będzie napisać najpierw z jakiego powodu odmówili mi rękojmy czy od razu odesłać im sprzęt z dokumentem ? Cytuj Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 29 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 (edytowane) Masz pismo z opinią od MSI czy od ECS, kto się pod protokołem diagnozy podpisał? Jeśli pracownik ECS to nigdzie karty nie wysyłali tylko sami sobie stwierdzili usterkę i olali Cię bo w zamieszaniu karta nigdzie nie trafiła. Jeśli opinia jest od serwisu MSI to ja bym zadzwonił tam albo napisał. Kontakt musi być. Zapytał bym na jakiej podstawie sądzą, że to ja wygiąłem laminat. Jak kartę masz od 2 miesięcy. Jeśli nie znajdą dobrego wytłumaczenia to znaczy, że ich podkuty takie są(wadliwe fabrycznie) i można się powołać na niezgodność towaru z umową. Masz tego maila z info o zielonym PCB tej karty. Bo teraz jak to przeczytałem to przyszła mi na myśl jeszcze inna sprawa. Takie zielone PCB(zaśniedzenia) mogą być efektem złego przechowywania karty albo zalania. Ten sklep nie źle kombinuje. Ja bym go unikał. Sprzedali zleżałą grafikę i teraz kombinują jak nie oddać kasy. Niegodność towaru z umową oznacza, że karta miała taką wadę już w momencie sprzedaży co W Twoim przypadku jest oczywiste. Zaśniedzenie i wygięty laminat, sprawa jak nic do rzecznika praw konsumenta. W sądzie wygrasz na pewno. Edytowane 29 Lipca 2016 przez gepardmak Cytuj Link to post Share on other sites
radek64 23 Napisano 29 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 (edytowane) Jedyna korespondencja jaka została utrwalona już zamieszczona. Czekam na kartę w poniedziałek może w pudełku jakieś cuda papierki znajdę _______________ WitamŚlady "zalania" są naturalnymi śladami po trawieniu PCB.W dniu 2016-06-06 pisze: Witam,otrzymałem przed chwilą zamówioną kartę graficzną GTX 780.Rozumiem, że nie jest to najnowsza karta jednak, że jest nowa a na samejkarcie widać zielonkawy nalot jakby od wilgoci.Czy nie będzie problemu w związku z tym z jej działaniem lub ewentualnąreklamacją ? Edytowane 29 Lipca 2016 przez radek64 Cytuj Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 29 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 (edytowane) Ale oszusty. To Ci wcisnęli ładnego szrota. Jakie trawienie PCB co on pieprzy. Jawnie zrobili Cię na szaro skurczybyki. Jeśli grafika byłaby dobrze przechowywana to laminat jest czysty a luty świecące nawet po kilku latach. Tak nalot to efekt działania wilgoci a nie trawienia PCB. Ja mam stare karty co mają 5-6 lat i nic takiego na nich nie ma. Edytowane 29 Lipca 2016 przez gepardmak Cytuj Link to post Share on other sites
joggy 228 Napisano 29 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 (edytowane) Ciekawe swoją drogą czy ten gigabyte 1070 FE na esc.pl też jest taki tani i kosztuje tylko 2000 bo zalany.Ale mogło tak być, że po tym podtopieniu ich mogą mieć jakieś spore straty i niby chcą je jakoś ograniczyć choć nie mam pojęcia jak tutaj mogli by coś zyskać skoro i tak sami nie naprawiają i naprawę gwarancyjną wykonuje MSI na swój koszt jeśli gwarancja jest uznana. Możliwe że sprzedali ci kartę z jakiegoś innego podtopienia ich z wcześniejszych lat albo nie wiem... albo może już wróciła z MSI naprawiona i u nich została teraz niedawno zalana znowu i teraz wymyślają by się wykręcić z odpowiedzialności. Edytowane 29 Lipca 2016 przez joggy Cytuj Link to post Share on other sites
droid 1091 Napisano 29 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 W życiu już nie zamówię w tym sklepie. Wolę już morele. Cytuj Link to post Share on other sites
joggy 228 Napisano 29 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 Teraz sprawdziłem, czekasz na kartę 3ci 4rty tydzień jakoś a powódź w Gdańsku była 13-15 lipca czyli jakieś 2 tygodnie temu?Więc możliwe że nawet nie zdążyła trafić do MSI i została zalana.Możesz się upewnić i zadzwonić do MSI i zapytać czy karta graficzna o danym numerze była u nich w serwisie w ogóle. Cytuj Link to post Share on other sites
Funkie 1189 Napisano 30 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2016 Brak instrukcji nie jest podstawą do reklamacji ale jednym z argumentów w walce o pozytywne rozpatrzenie reklamacji. Brak instrukcji wyklucza uszkodzenie mechaniczne z powodu złego montażu. Jeżeli ta odpowiedź jest tylko ze sklepu to : Przy reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową, sklep może podać dowolny powód odrzucenia zgłoszenia. Może ocenić kartę "na oko" i napisać decyzję. Nie musi tego wykonywać profesjonalny serwisant. Wystarczy oddać kartę na oględziny niezależnego serwisanta. Jeżeli stwierdzi że GPU jest uwalone z innego powodu i da Ci to na piśmie, to możesz podważyć decyzję sklepu. Cytuj Link to post Share on other sites
radek64 23 Napisano 30 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2016 http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/ "Odpowiedzialność przedsiębiorcy za wadliwy towar dotyczy również nieprawidłowego montażu, jeżeli został on wykonany przez sprzedawcę lub osoby trzecie, za które ponosi on odpowiedzialność (np. przez wynajętą przez przedsiębiorcę firmę zajmującą się montażem), a także jeżeli konsument samodzielnie dokonał montażu, postępując według instrukcji przekazanej przez sprzedawcę." Czyli skoro nie dostałem, żadnej instrukcji to i tak muszą mi to uznać. Cytuj Link to post Share on other sites
CrisPell 4697 Napisano 30 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2016 (edytowane) Nie ma bata na pewno to sklep ESC cię zrobił w balona. Nie mogła trafić do MSI, bo moja karta jest podobnie wygięta jak u joggiego i przypuszczalnie u ciebie, a wymienili bezproblemowo gdzie ta co teraz otrzymałem również to wygięcie ma. Wydaje mi się, że kluczowe będzie tutaj zweryfikować rzeczywiście tą sprawę w serwisie MSI. Edytowane 30 Lipca 2016 przez CrisPell 1 Cytuj Link to post Share on other sites
jozek23 2899 Napisano 30 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2016 Wystarczy trochę poszukać o esc i jest tego sporo https://forum.dobreprogramy.pl/nieuczciwe-praktyki-w-serwisie-escpl-364707t.html https://forum-pl.msi.com/index.php?topic=6084.5;wap2 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2686400.html Cytuj Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 30 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2016 W poniedziałek jak otrzymasz kartę przyjdzie pewnie i pismo. Wrzuć skan tej opinii na forum przeanalizujemy je. Pachnie szwindlem sklepu na kilometry. Cytuj Link to post Share on other sites
RuLeR 732 Napisano 30 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2016 Reklamowałem u nich głośniki i klawiaturę żadnej rzeczy nie uznali, wszystko z mojej winy. Od tamtej pory dałem sobie spokój z tym sklepem. Cytuj Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 30 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2016 I tak jak wcześniej napisałem klientowi korzystającemu z gwarancji producenta sklep nie ma prawa sprawdzać sprzętu. Co najwyżej stan ilościowy lub wyposażenie. Karta grafiki nie może byś testowana przez sklep bo nie mają do tego uprawnień(brak autoryzacji MSI). Dowiemy się czy sklep wysyłał kartę do MSI czy sami stwierdzili usterkę i odmówili reklamacji. Pismo z opinią musi pochodzić z MSI. Opinia sklepu nie jest wiążąca. Do tego wychodzi na to, że karta posiadła wady już w momencie zakupu w ECS.pl. Rzecznik powoła się na niezgodność towaru z umową(mniej niż 6 m-c od daty zakupu) i to, że sklep nie ma autoryzacji. Będą zwracać pieniądze. Dodatkowo poniosą koszty sądowe jeśli dojdzie do rozprawy. Lepiej byłoby dla sklepu gdyby potraktowali Twoją kartę jako topielca i oddali kasę a sami wzięli pieniądze od ubezpieczyciela. Ale właściciele sklepu myślą, że klient odpuści i machnie ręką. Niedoczekanie. Nie odpuszczaj sprawa jest do wygrania choć zajmie trochę czasu i nadszarpnie nerwów. Cytuj Link to post Share on other sites
radek64 23 Napisano 30 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2016 Nerwy mam nadszarpane od ponad miesiąca. Człowiek decyduje się kupić nowy sprzęt bo gwarancja zamiast używki. I po 3 tygodniach pada sprzęt i jeszcze takei cyrki. Nie po to dawałem ponad tysiaka za kartę w sklepie, by zostać na lodzie i stracić prawie całą wypłątę (najniższa krajowa na co więcej można sobie pozwolić..). Cytuj Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 30 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2016 (edytowane) Wszystko wyjaśni się w poniedziałek. Wtedy zobaczymy co dalej. Edytowane 30 Lipca 2016 przez gepardmak Cytuj Link to post Share on other sites
roamir 6 Napisano 30 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2016 Fajnie że poruszane są takie sprawy na forum, stoję przed zakupem GPU za ponad 2 tyś, GTX 1070 i myślałem nad tym sklepem bo mają dobre ceny ale widzę że lepiej dopłacić parę zł i mieć spokój w razie problemów sprzętowych Pozdrawiam i życzę pomyślnego rozwiązania sprawy. Cytuj Link to post Share on other sites
sword88 560 Napisano 31 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2016 też miałem batalię z tym sklepem, odsyłałem im zasilacz 4 razy, gdzie niezależny serwis stwierdził uszkodzenie, i jak grochem o ziemię, zawsze twierdzili że to przez moje napięcie w sieci (hehe jakby byli u mnie i mierzyli) i proponowali zakup UPSa. Nie chciało mi się bujać po sądach, kupiłem inny i komp działa przez 3 lata bez zarzutu a tamten kumpel naprawił. Wiem jedno że nigdy już nic tam nie zamówię, wolę dopłacić parę groszy i kupić gdzie indziej. Cytuj Link to post Share on other sites
radek64 23 Napisano 1 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2016 (edytowane) Witajcie, dzisiaj otrzymałem kartę. Faktycznie jest wygięta PCB, ale takiego czegoś nie wysyłałem im. http://iv.pl/images/59015330051366559894_thumb.jpg http://iv.pl/images/66311321402536841469_thumb.jpg Sprzęt został przesłany do serwisu incom group który nie jest autoryzowanym serwisem. Mają jakiś zapis odnośnie art 558, ze sprzęt wadliwy nie podlega rękojmie. Czy mogę podeprzeć się ekspertyzą z przed wysłania karty do ESC ? Edytowane 1 Sierpnia 2016 przez radek64 Cytuj Link to post Share on other sites
zwierzix12 16 Napisano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2016 Mógłbyś pokazać jak wygięte jest PCB? Miejsce ugięcia może świadczyć o tym, że skrzywiło się na skutek opadania karty w slocie. Cytuj Link to post Share on other sites
radek64 23 Napisano 1 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2016 http://iv.pl/images/74420943312648078628_thumb.jpg http://iv.pl/images/30213314158491134676_thumb.jpg Taką łudeczkę mi odesłali, przy okazji troche wyczyścili kartę ze "śladów trawienia PCB" Cytuj Link to post Share on other sites
joggy 228 Napisano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2016 Pudełko widze nie wygląda na zalane, karta też pewnie nie ma żadnych śladów wilgoci. Więc prawdopodobnie ESC.pl udupił cię tym że stwierdzili że to od wygięcia PCB i MSI ( o ile tam karta w ogóle dotarła ) powiedziało że aaa Płytek PCB nie naprawiamy uszkodzenie mechaniczne i tyle.Zobacz w moim poprzednim poście zdjęcie mojej R9 290 (też MSI) i tam nikt nie mówił że płytka jest wygięta (a jest porównywalnie jak z twoją), wróciła z gwarancji dalej tak samo krzywa jak na zdjęciu tyle że z nowym procesorem graficznym i działała jak trzeba. Cytuj Link to post Share on other sites
zwierzix12 16 Napisano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2016 @UP Twoja karta ma wygięcie na końcu, poza linią montowania karty do slotu. Czyli została wygięta przez chłodzenie. Karta od radek64 ma wygięcie z przodu, przed linią montowania karty w slocie. Więc faktycznie to wygląda jakby ktoś ją krzywo przykręcił. Jeśli taką im wysłałeś to raczej nie masz co liczyć na naprawę. Cytuj Link to post Share on other sites
Funkie 1189 Napisano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2016 Ciekawa jaka jest dopuszczalna norma wykrzywienia na pcb. Jesli jest to istotne przy odrzuceniu gwarancji, to musi byc taki zapis. Poza tym nie mozna sobie tak na oko zmierzyc czy krzywzna jest znaczna. Za chwile ludzie kupujacy w ESC.PL beda dokladnie ogladac laminat karty. Lekka krzywizna i beda wymieniac do bólu. Chcieli ud***c twoje zgloszenie. Karta pewnie byla po remoncie w serwisie niezaleznym i wystawiona jako nowa. Dobrze esc.pl wiedzialo ze kasy z tego od MSI nie odzyska. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.