radek64 23 Napisano 29 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 Witam, nie bardzo wiedziałem gdzie umieścić ten temat, ale ze względu na to, że dotyczy bezpośrednio mojej grafiki zdecydowałem napisać tutaj (nie bijcie). A więc tak od początku.... Zakupiłem 2 czerwca w sklepie esc.pl grafikę MSI GTX 780. W momencie gdy ja otrzymałem zaniepokoiły mnie zielone ślady na całej płytce PCB. Otrzymałem odpowiedź ze sklepu, ze to tylko proces trawienia PCB i nie będzie problemu z tym jeżeli chodzi o gwarancję no ale dalej... 26 czerwca grafa przestałą być wykrywana przez pc. Nie było fajerwerków, poprzedniego dnia pc działał następnego dnia nie wykrywa grafy. Zgłosiłem na gwarancję. 29 czerwca była u nich na sklepie a 30 podobno w serwisie MSI. No i się zaczęło... brak kontaktu na meile czekałem 2tyg na odpowiedź, aż w końcu 22 lipca dostałem wiadomość: Witam. Reklamacja została już rozliczona w serwisie producenta, jednak karta nie został do nas przesłana. Z racji naszego podtopienia z 15.07 kurierzy towar zaczną nam dostarczać od najbliższego poniedziałku, więc w przyszłym tygodniu reklamacja zostanie zakończona. Pozdrawiam, W zapytaniu czy karta została naprawiona dostałem odpowiedź " zapewne tak" hmmm.. Tak więc zaczynałem do nich dzwonić czy otrzymali już kartę, z całego zamieszania nie mogli jej znaleźć, mimo że widniała jako odebrana ( ze względu na zamknięcie kurierzy nie przyjeżdżali do nich niby), następnego dnia poinformowano mnie, ze karta dalej jest u producenta....jak do tej pory nie usłyszałem słowa o tym, ze karta jest uszkodzona, naprawiona czy cokolwiek jedynie informacja, ze jest rozliczona z serwisem. Dziś otrzymałem taką wiadomość od nich: Zgłoszenie serwisowe zostało zamknięte.Serwisowany sprzęt: MSI GEFORCE GTX 780 TWIN FROZR 3GB DDR5 384bitOpis czynności:Odrzucenie reklamacji z powodu uszkodzenia mechanicznego - znaczne wygięcie PCB karty graficznej. Do uszkodzenia nie doszło w trakcie spedycji gdyż karta została dostarczona w oryginalnym prostym opakowaniu. Serwis producenta MSI odmówił uznania reklamacji i dokonamia naprawy z powyższego powodu. Karta prawdopodobnie była krzywo przykręcona do obudowy. Utrata uprawnień do reklamacji z tytułu rękojmi oraz utrata uprawnień gwarancyjnych.Serwisowany towar jest gotowy do odbioru. W przypadku zgłoszeń realizowanych wysyłkowo towar zostanie odesłany. ______________________ I teraz pytanie jak ustosunkować się do tego ? jakim prawem miałbym utracić uprawnienia do reklamacji z tytuł€ rękojmi ? Podpowiadano mi na czacie, by reklamować na podstawie Art 558 oraz z dopiskiem, że niewłaściwe użytkowanie było spowodowane brakiem polskiej instrukcji. Do roku po zakupie domniemuje się że produkt był wadliwy w chwili zakupu. I to sprzedawca musi ci udowodnić że było inaczej, jak miałbym z tego skorzystać ? Nie wiem czy liczyć można też fakt, że w dniu zakupu na karcie widać było już trawienie PCB. Mogę podeprzeć się ekspertyzą innego serwisu komputerowego? Cytuj Link to post Share on other sites
mulator 3172 Napisano 29 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 Czemu chcesz pisać o nieprawidłowym użytkowaniu? Miało miejsce? O braku drukowanej instrukcji obsługi napisz koniecznie. Jest to poważne uchybienie sprzedawcy. Reklamujna podstawie rękojmi i tyle. A pisemko o utracie uprawnień do rękojmi wyślij do uokik z prośbą o opinię. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
radek64 23 Napisano 29 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 No właśnie, nie wiem jak to za bardzo ubrać w słowa, nigdy nie miałem takich problemów z gwarancją a kilka rzeczy już wysyłałem i to z uszkodzeniem mechanicznym bezproblemowa wymiana była. Cytuj Link to post Share on other sites
joggy 228 Napisano 29 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 (edytowane) Serwis MSI w swoim regulaminie gwarancyjnym wyraźnie wspomina że nie odpowiadają i nie będą przyjmować karty która jest uszkodzona mechanicznie. czyli wygięta, piorun trafił, padł zasilacz i pociągnął kartę za sobą lub jest gdzieś zarysowana na laminacie pcb lub coś jest spalone. Także tu możesz sklep obwinić że zostałeś wprowadzony w błąd, nie wiem jak wygląda to całe trawienie pcb które opisałeś ale nie powinni tego tak zbyć. Bo MSI równie dobrze mógłby to potraktować że to ty gdzieś coś z nią zrobiłeś. Edytowane 29 Lipca 2016 przez joggy 1 Cytuj Link to post Share on other sites
radek64 23 Napisano 29 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 Serwis MSI w swoim regulaminie gwarancyjnym wyraźnie wspomina że nie odpowiadają i nie będą przyjmować karty która jest uszkodzona mechanicznie. czyli wygięta, piorun trafił, padł zasilacz i pociągnął kartę za sobą lub jest gdzieś zarysowana na laminacie pcb lub coś jest spalone. No ale w takim razie taka reklamacja nie trwałą by chyba 4 tygodnie ?? Cytuj Link to post Share on other sites
joggy 228 Napisano 29 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 (edytowane) słuchaj, wygląda to tak:np. zanosisz osobiście kartę do punktu/ sklepu.Oni to muszą wysłać, a nie wysyłają tego od razu tylko np. już jednym kurierem np. 1 raz w tygodniu wysyłają to np. do głównej siedziby serwisowej. W tym przypadku do Gdańska.W Gdańsku jak im dojdzie to 2-3 dni sprawdzają kartę że no faktycznie nie działa i oglądają ją czy ma to sens wysłanie czy czegoś sam nie popsułeś, i wysyłają do producenta czyli do MSI we Wrocławiu czy obok Wrocławia.I tak mija 2 tygodnie łącznie z wysłaniem tego do MSI, potem leci to do MSI i MSI też ma ją u siebie 2-3 dni na dokładne obejrzenie i naprawę i odsyła do Gańska. W Gdańsku muszą ją sobie w bazie zaksięgować czy naprawa czy odmowa i znowu odesłać do ciebie lub do punktu/sklepu gdzie zaniosłeś.Tak oto mija 3-4 tygodnie.Regulamin gwarancji każdego większego sklepu zastrzega sobie że naprawa może potrwać 14 dni roboczych czyli około 3 tygodnie prawdziwe i w tym terminie powinni dać ci znać co się z nią dzieje, chyba że zaistnieje jakaś sytuacja jak tutaj podtopienie i może się to wydłużyć do max 28 dni roboczych.Edit: Ja sam w Komputroniku reklamowałem MSI R9 290 i karta wróciła do mnie naprawiona po 4 tygodniach, a gdzieś pod koniec tych regulaminowych 3 tygodni poinformowali mnie że gwarancja przyjęta i że czekają jak dostaną kartę z powrotem do siebie by wysłać do mnie. Edytowane 29 Lipca 2016 przez joggy Cytuj Link to post Share on other sites
radek64 23 Napisano 29 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 Wiem jak to wygląda grafikę wysłałem bezpośrednio do serwisu w Gdańsku. Licząc dni od daty zaksięgowania grafiki w ich systemie 29 czerwca do daty przeksięgowania jej 28 lipca minęło 30 dni. Licząc od daty zgłoszenia 33 dni. Poza tym od samego początku twierdzili, że karta po jednym dniu na serwisie została przesłana do MSI i do dnia wczorajszego nawet nie wiedzieli jaki jest jej status, naprawa, odmowa coś takiego na pewno powinni wiedzieć. Cytuj Link to post Share on other sites
joggy 228 Napisano 29 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 Ale pamiętaj że chyba w tym czasie oni byli ostatnio zatopieni (powódź w gdańsku) więc mogło się to sporo wydłużyć. Cytuj Link to post Share on other sites
radek64 23 Napisano 29 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 Zostali zatopieni 2,5 tyg po tym jak dostali kartę. Sklep zawiesili 15 lipca i wznowili 25 lipca. Więc co najwyżej mogli zrzucić winę na kuriera, ze 4 dni po otwarciu przywoził im kartę. Ale do dnia otrzymania przez nich karty nie wiedzieli o niej nic. Dodatkowo wprowadzając w błąd. Stwierdzenie rozliczenie z serwisem badziej brałbym jako wymiana lub uzgodniony zwrot pieniążków, nawet pokusili się o stwierdzenie, ze karta została zapewnie naprawiona a tu klops. Cytuj Link to post Share on other sites
joggy 228 Napisano 29 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 Nie wiem czy tak robią ale dziwne też że nie dostałeś np. telefonu z MSI że na gwarancji nie naprawią i wycena ile będzie kosztować naprawę i czy się decydujesz czy nie. Cytuj Link to post Share on other sites
radek64 23 Napisano 29 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 Faktycznie teraz jak o tym wspomniałeś, nic takiego nie miało miejsca, a zawsze wspominali o czymś takim gdy sprzęt nie podlegał już gwarancji. Nawet raz napisali mi ile chcą za wymianę klawiatury do sony vaio mimo, ze na to nie wysyłałem lapka. (śmiesnze 980 zł za klawe wycenili mi wtedy hah) Cytuj Link to post Share on other sites
mulator 3172 Napisano 29 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 Gwarancja jest dobrowolnym zobowiązaniem producenta i tu producent może sobie wyłączać z gwarancji uszkodzenia takie czy siakie. W większości przypadków jest ona mniej korzystna niż reklamacja na podstawie rękojmi. To że uszkodzenie jest fizyczne nie jest równoznaczne z tym że do usterki doszło z winy użytkownika. Reklamuj na podstawie rękojmi i nie przejmuj się tym że napisali że utraciłeś prawo do rękojmi. Takie stwierdzenie nie jest zgodne z prawem ponieważ oddanie produktu na gwarancję nie wyklucza możliwości reklamowania na podstawie rękojmi i odwrotnie. Jak chcesz to pisz na PW bo a nóż czyta ten temat ktoś z esc 2 Cytuj Link to post Share on other sites
jozek23 2899 Napisano 29 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 Ale skoro wybrał ścieżkę gwarancji producenta to już chyba nie może skorzystać z rękojmi ? Cytuj Link to post Share on other sites
mulator 3172 Napisano 29 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 Proponuję przeczytać Art. 579 kodeksu cywilnego Cytuj Link to post Share on other sites
radek64 23 Napisano 29 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 oo i jeszcze takie coś pojawiło mi się w samym zgłoszeniu gwarancyjnym : wygięcie laminatu, wyłączenie gwarancyjne, tylko odesłanie do serwisu producenta, bez terminu realizacji, bez gwarancji powodzenia. Cytuj Link to post Share on other sites
mulator 3172 Napisano 29 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 A esc taki polecany na forum... Cytuj Link to post Share on other sites
joggy 228 Napisano 29 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 TO ty ten powód podałeś?Jeśli tak to zwaliłeś sprawę... jeśli oni no to oni ci to zawalili. Powinno być że karta nie działa lub nie daje obrazu na monitor. Cytuj Link to post Share on other sites
radek64 23 Napisano 29 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 Napisałem POJAWIŁO SIĘ w uwagach dopisane przez NICH. Jaki powód podałem, że karta nie jest wykrywana przez komputer i nie daje obrazu mimo, ze wentyle cały czas chodzą na max obrotach Cytuj Link to post Share on other sites
joggy 228 Napisano 29 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 Ona jest naprawdę aż tak mocno wygięta? możesz zrobić jakieś zdjęcie?Moja R9 290 przed wysłaniem na gwarancję wyglądała tak, i mi to uznali. http://oi65.tinypic.com/2dkjztu.jpg Cytuj Link to post Share on other sites
radek64 23 Napisano 29 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 (edytowane) kartę dostanę w poniedziałek, przynajmniej tak mnie kurier poinformował... tylko dzięki temu dowiedziałem się, że karta wraca do mnie. demontując ją nie widziałem, żadnej zmiany wyglądu. Edytowane 29 Lipca 2016 przez radek64 Cytuj Link to post Share on other sites
Funkie 1189 Napisano 29 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 Ciezko jest krzywo przykrecic gpu do slotow w obudowie. Pcb moglo sie wygiac od samej wagi chlodzenia. Z gtx 970 od msi bez backplate byly takie cyrki. Ja bym to reklamowal na wade producenta. Jezeli pojda w zaparte, to na brak instrukcji w jezyku polskim. W ostatecznosci daj karte do rzeczoznawcy. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
joggy 228 Napisano 29 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 (edytowane) Moim zdaniem ktoś kto wpisał tą uwagę jeśli był to jakiś serwisant z esc.pl to cię udupił, gdyby tej uwagi tam nie było pewnie albo by ją w MSI wygrzali, albo wymienili by procesor graficzny albo w ogóle wymienili kartę na inną.Jeśli ta uwaga jest już w dziale wydanie do klienta no to pewnie MSI się tego dopatrzyło i musisz walczyć tak jak wyżej podpowiadają. Edytowane 29 Lipca 2016 przez joggy Cytuj Link to post Share on other sites
radek64 23 Napisano 29 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 Serio brak tej instrukcji jest tak bardzo karygodny ? Nie pamiętam by była jakaś w zestawie ale, zeby to byłą taka mocna podstawa do reklamacji.... Rzeczoznawcy ? A może być np. opinia innego serwisu komputerowego ? Cytuj Link to post Share on other sites
mulator 3172 Napisano 29 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 Brak instrukcji nie jest podstawą do reklamacji ale jednym z argumentów w walce o pozytywne rozpatrzenie reklamacji. Podstawą do reklamacji jest wada fizyczna produktu - karta nie działa. Skandaliczne jest to że pracownik sklepu esc.pl a priori uznał że to Twoja wina. To może świadczyć o braku dobrej woli ze strony sprzedawcy a to poważny zarzut. Cytuj Link to post Share on other sites
droid 1091 Napisano 29 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 Skandaliczne jest to że pracownik sklepu esc.pl a priori uznał że to Twoja wina. To może świadczyć o braku dobrej woli ze strony sprzedawcy a to poważny zarzut. Tak robią,bo to wygodniej. Mniej zachodu,mniej problem. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.