Skocz do zawartości

Reklamacja karty graficznej- morele.


Recommended Posts

Witam , od pewnego czasu zaczeły mi sie pojawiać artefakty w jednej grze oraz dziwne rzeczy z grafika w bfhardline i chyba wysle na gwarancje do moreli . Karta r9 280 i gwarancja wewnetrzna . Mógłby mi ktoś napisać krok  po kroku od momentu samego zlozenia zgloszenia na moreli (gdzie jak i co do momentu ) , jak zapakować ją (w co , z czym) . Wiem ze to wydaje sie zalosne lecz na ta karte wydalem dosyc sporo pieniedzy i zalezy mi na tym aby sprawa byla prost.

I ktoś oddawał tam na gwarancje karte graficzną ?

Pozdrawiam . 


up

Link to post
Share on other sites

Spakować możesz w dowolne pudło, odradzam używania pudła od Twojego sprzętu (nawet na stronie o tym jest napisane), bo go zwyczajnie nie odzyskasz.

Zrób zdjęcia/screeny, podaj im szczegółowy opis, dla pewności sprawdź w innym komputerze i jeśli problem też tam występuje to robisz kolejne zdjęcia/screeny. W ten sposób wykluczasz jakoby ten problem występował tylko u Ciebie. Jak nie uznają gwarancji (jakimś cudem, ale jednak) to warto by było powiadomić RPO o zaistniałej sytuacji, ale to będzie już ostateczność. Ewentualnie zrobić drakę na wykopie, bo to ostatnio modne.

 

EDIT: Ja oddawałem HD6770 (spaliła się "żywcem") jakoś dwa lata temu i dostałem bezproblemowo zwrot pieniędzy po 14 dniach.

Edytowane przez Fanbooj
Link to post
Share on other sites

Mam takie doświadczenia, że ze swoją też tak miewałem, ale wytrzymywałem to, aż padła. Niezbity dowód w końcu. A tak jak mówisz pojawia się to rzadko, to może być, że odeślą cię z kwitkiem, że sprawna.

Link to post
Share on other sites

Jeśli karta nie ma dwa lata, to zaznacz bardzo jasno, że reklamujesz na niezgodność towaru z umową/rękojmie (zależy jaka była data zakupu). Wtedy przysługuje Ci dużo więcej praw, których morele i tak próbuje nie przestrzegać za wszelką cenę i żeruje na ich nieznajomości, (np. obowiązek pokrycia przez nich kosztów wysyłki, odpowiedź w ciągu 14 dni, albo to, że nie mogą Ci wcisnąć karty z odzysku)

Co do artefaktów to prawdopodobnie rozpatrzą pozytywnie, to bardzo popularny objaw uszkodzenia karty i albo ją dokładnie przetestują, albo uwierzą. Możesz ew. napisać w jakich grach to się dzieje + screeny.

 

Co do porady jarrino, to niestety, ale w morele na infolinii czy w rozmowie przez formularz ciężko trafić na kompetentną osobę.

Link to post
Share on other sites

Karta ma rok i 2 miesisace  . Mam pytanie ; jezeli wchodze do windowsa to wyskakuja 4 paski  oraz to ze w  bfhardiline po dluzszej grze wystepuje problem tez z grafika (?)- ona tak jakby miga skacze na bialo i nie wiem czy to tez nie grafika jezeli tak to trzeba odeslac bo problem w bfh sie utrzymuje przez pewien czas i latwo to uchwycic tak samo z tymi paskami bo one zawsze pojawiają sie przy włączaniu komputera. 


Jeśli karta nie ma dwa lata, to zaznacz bardzo jasno, że reklamujesz na niezgodność towaru z umową/rękojmie (zależy jaka była data zakupu). Wtedy przysługuje Ci dużo więcej praw, których morele i tak próbuje nie przestrzegać za wszelką cenę i żeruje na ich nieznajomości, (np. obowiązek pokrycia przez nich kosztów wysyłki, odpowiedź w ciągu 14 dni, albo to, że nie mogą Ci wcisnąć karty z odzysku)

Co do artefaktów to prawdopodobnie rozpatrzą pozytywnie, to bardzo popularny objaw uszkodzenia karty i albo ją dokładnie przetestują, albo uwierzą. Możesz ew. napisać w jakich grach to się dzieje + screeny.

 

Co do porady jarrino, to niestety, ale w morele na infolinii czy w rozmowie przez formularz ciężko trafić na kompetentną osobę.

Kolego wiec mówisz ze reklamować za niezgodność towaru ? Coś czytałem ze mozna tylko do 12 miesiecy od dnia zakupu karty . Byc moze zle zobaczyłem lecz wole sie upewnic .

Link to post
Share on other sites

"reklamujesz na niezgodność towaru z umową" - nie polecam. Ostatnio jest wysyp tego typu reklamacji i bywały sytuacje, że sklep (również morele) nie uznawał takiego roszczenia i odsyłał z kwitkiem.

 

Do autora. Weź aparat, smartfon - postaraj się uzyskać efekt jaki opisujesz, nagraj i wrzuć film na youtube.Stwórz zgłoszenie gwarancyjne, opisz problem i załącz odnośnik do filmiku. Osobiście oddawałem na gwarancję/wymianę gwarancyjną sporo sprzętu w morelach - wszystkie zgłoszenia zostały rozpatrzone pozytywnie.

Link to post
Share on other sites

"reklamujesz na niezgodność towaru z umową" - nie polecam. Ostatnio jest wysyp tego typu reklamacji i bywały sytuacje, że sklep (również morele) nie uznawał takiego roszczenia i odsyłał z kwitkiem.

 

Do autora. Weź aparat, smartfon - postaraj się uzyskać efekt jaki opisujesz, nagraj i wrzuć film na youtube.Stwórz zgłoszenie gwarancyjne, opisz problem i załącz odnośnik do filmiku. Osobiście oddawałem na gwarancję/wymianę gwarancyjną sporo sprzętu w morelach - wszystkie zgłoszenia zostały rozpatrzone pozytywnie.

Okej . lecz te prawa ze po 14 dniach nie otrzymam żadnego powiadomienia co sie dzieje z moja karta to automatycznie , gwara jest uznawana albo fakt ze po 30 dniach mam prawo do zwrotu gotówki ?

Edit: jezeli skorzystam z normalnego zgłoszenia to w.w prawa przysługują mi ?

Edytowane przez Misiex11
Link to post
Share on other sites

Co Ty pleciesz, co do rozpatrzenia do nie ma żadnego znaczenia (czemu mieliby "odsyłać z kwitkiem" jeśli karta jest uszkodzona? - nawet jeśli to trzeba się postawić po prostu...), oni i tak wysyłają kartę na serwis i tam jest sprawdzana, różnią się możliwości rozwiązania sprawy. Dopiero to przerabialem, właśnie z morele, wiec wiem.

Nie, na normalnym zgłoszeniu gwarancyjnym termin 14 dni nie obowiązuje.

Pozytywne rozpatrzenie to nie wszystko, jeśli ktoś lubi być dymany przez morele/serwisy i otrzymać w zamian poserwisowy złom to jego sprawa, ja się postawiłem i wyszło na moje. Oczywiście nie zawsze są problemy, ale patrząc po ilości wątków w internecie i własnych doświadczeniach, morele ma prawa konsumenta w głębokim poważaniu, kropka.

Link to post
Share on other sites

Jakiś czas temu był tu temat dotyczący moreli gdzie właśnie autor czy też ktoś udzielający się w w/w temacie miał trudności właśnie ze zgłoszeniem na niezgodność z umową w morelach. "Róbta co chceta" - są jak widać dwie możliwości. Mnie normalne zgłoszenie serwisowe/gwarancyjne usatysfakcjonowało.

 

Co do "niezgodności" w morelach załączam kilka linków (co prawda raczej archiwalnych) - http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/566198-morele-net-dysk-niezgodnosc-towaru-z-umowa.html, http://www.prawo.egospodarka.pl/grupy/Problem-ze-zwrotem-laptopa-niezgodnego-z-umowa-morele-net,t,387810,8.html , http://forum.benchmark.pl/topic/148689-r9-280x-kilka-pyta%C5%84-dotycz%C4%85cych-reklamacji-w-morele/ , http://forum.pclab.pl/topic/1103273-Niezgodno%C5%9B%C4%87-towaru-z-umow%C4%85-|-Morele/

Link to post
Share on other sites

Co do linków powyżej, to chodzi o to, że po roku (dawniej po pół roku) udowodnienie, że karta była wadliwa w momencie zawarcia umowy ciąży na kupującym i wtedy sklepy są bardziej sklonne, żeby się wypiąć. Ja po półtora roku miałem artefakty i bez problemu. W razie odrzucenia, zawsze mozna oddac na gwarancje producenta.

 

A co do trudności, to sprawa oczywista, bo morele bardzo lubi je sprawiać, ja reklamacje miałem uznana, ale "zmuszenie" sklepu do zastosowania się do ustawy (czytaj oddania mi pieniędzy" potrwalo prawie 3 tygodnie o wymagało trafienia sprawy do kierownika i straszenia rzecznikiem. Ale najważniejsze to znać swoje prawa.

 

 

Autorze, jakiej marki jest karta?

Edytowane przez zapp12345
Link to post
Share on other sites

No okey , ale mam problem z ogarnięciem kilku "zasad" moreli 

Cytuje :

Wybrane główne zasady na które należy zwrócić uwagę przy reklamacji z tytułu rękojmi:

1. Możliwość skorzystania z tej formy reklamacji istnieje do 2 lat od daty zakupu.
2. Przez pierwsze 12 miesięcy od daty zakupu, istnienie wady w momencie zakupu jest domniemane.
3. Przez następny okres to kupujący musi, w razie wątpliwości sprzedawcy udowodnić, że zaistniała wada istniała w momencie transakcji, a nie jest wadą nabytą.
4. Kupujący powinien określić sposób doprowadzenia towaru do zgodności z umową (wymiana, naprawaobniżenie ceny lub zwrot).

 

Wszystko fajnie opisane lecz ja jeszcze młody i pewnie głupi nie ogarniam . Mianowicie co mi "mowi" paragraf 2 ? Tak samo jak mam zrozumiec prawidłowo  paragraf 3 , wiem ze was mecze ale chce wszystko dobrze zrozumieć i wiedzieć na przyszłość . 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

A da się to jakoś prościej wytłumaczyć? Przez rok od daty zakupu wada jest domniemana - czyli przypuszcza się, że wada istniała wcześniej i nie musisz tego ewentualnie udowadniać sprzedawcy, a po upływie roku możliwe, że będziesz musiał im udowodnić, że usterka istniała przy zakupie.

Link to post
Share on other sites

Chodzi o to, jak wcześniej napisałem, że po 12 miesiącach na Tobie ciąży obowiązek udowodnienia, że wada istniała w momencie zakupu. Tak na pierwszy rzut oka to coś się nie zgadza (no bo przecież artefakty wystąpiły dopiero teraz), ale wszystko zależy od interpretacji. Podchodzisz do tego tak, że np. karta graficzna nie jest przedmiotem, który ulega wyeksploatowaniu i powinien działać przez dłuższy czas, a tą wadą istniejącą w momencie zakupu jest dajmy na to zastosowanie pamięci o nieodpowiedniej wytrzymałości, albo wadliwa konstrukcja układu chłodzenia, prowadząca w konsekwencji do ich uszkodzenia - trzeba patrzeć tak jakby szerzej. 

 

W praktyce niezgodność/rękojmie wykorzystuje się do wszystkich wad, lecz czasem zdarza się, że jednak po upływie tego roku ją odrzucą. I wtedy piszesz coś mniej więcej takiego jak napisałem wyżej i może podziałać, albo niestety nie zadziała i wtedy wymagana byłaby już np. opinia rzeczoznawcy - no krótko mówiąc szkoda zachodu (no bo jednak sami nie jesteśmy w stanie jakoś lepiej tego udowodnić).

 

W przypadku takiego odrzucenia zawsze możesz reklamować normalnie, na gwarancję i tyle.

Edytowane przez zapp12345
Link to post
Share on other sites

okej , dzieki :)


A tylko ze mam to pisać w formie elektronicznej ? A  jak bede pisał o tym ze artefakty wystąpiły wczesniej to ten argument mam podeprzeć niedokonca sprawnym układem chłodzenia bo np za głosno chodzi lub występują jakieś zgrzyty . Macie moze jakieś przykłady jak pisać taką "prace" ?

Edytowane przez Misiex11
Link to post
Share on other sites

No jak się zalogujesz w morele to tam jest możliwość zgłoszenia, wszystko sie załatwia przez stronkę, choć ja tam na piśmie też pisze i wysyłam im skan w załączniku, żeby było coś z podpisem, taka forma zabezpieczenia na ich matactwa.

 

W menu morele po lewej klikasz zgłoś produkt. Jeśli masz go na liście i da się kliknąć "reklamacja" to wybierasz to i wypełniasz. Jeśli nie, to na dole musisz wybrać uniwersalny formularz i wtedy jeśli chcesz rękojmie, to musisz to wyraźnie napisać. Po uwtorzeniu zgłoszenia zwróć uwagę co jest napisane - ma być niezgodność z umową/rękojmia a nie gwarancja-standard. + ew. dołączasz w załączniku pismo z podpisem, tu masz jakiś przykładowy wzór:

http://d.polskatimes.pl/k/r/1/eb/7e/55279c4e78d94_z.pdf?1428659278

Dokładny opis wady zamieść w formularzu

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...