Skocz do zawartości

GTX 980 SLI czy czekać na Pascala ? Kwestia zasilacza


Recommended Posts

SLI przy 4 GB vram to trochę karkołomny na dziś pomysł, gdzie jednej 980-tce potrafi zaczynać brakować. A tu jeszcze rozdziałka 2304x1440. Lepiej zrobisz jak poczekasz na 1080 które będą miały co najmniej 8 GB. Na razie to lepiej wymień RAM na 16 GB jakiś szybkich 2133 bo przy tym 1333 to teraz dusisz mocno wydajność.

Link to post
Share on other sites
Na razie to lepiej wymień RAM na 16 GB jakiś szybkich 2133 bo przy tym 1333 to teraz dusisz mocno wydajność.

:?: Z pewnością masakryczne spadki FPSów itd. Proszę nie szerzyć bredni - szybkość pamięci ma bardzo niski wpływ na ogólną wydajność całej maszyny - tak naprawdę wymiana ramów w tym przypadku nic nie da.

 

SLI przy 4 GB vram to trochę karkołomny na dziś pomysł

Dokładnie tak samo uważam. Osobiście obstaje za jednym, ale porządnym GPU.

Link to post
Share on other sites

Proszę nie szerzyć bredni - szybkość pamięci ma bardzo niski wpływ na ogólną wydajność całej maszyny

Sam niestety szerzysz brednie.

Z moich testów pamięci 1600cl9 vs 2400cl10 jasno wynika, że pamięci w konkretnych sytuacjach dają spory wzrost wydajność zwłaszcza jeśli w naszym zestawie siedzi nie podkręcony procesor.

W programach do konwertowania audio zastosowanie pamięci 2400cl10 skraca czas pracy prawie o ~18% względem 1600cl9. Podobne wyniki notuje w programach do renderowania.

W grach sytuacja jest różna. Tam gdzie procesor jest istotny dla wydajności platformy szybkie pamięci podniosą wydajność natomiast tam gdzie procesor ma mały wpływ na wydajność różnice po między wolno i szybko taktowanymi pamięciami są marginalne.

Edytowane przez DjXbeat
Link to post
Share on other sites

 

 

W programach do konwertowania audio zastosowanie pamięci 2400cl10 skraca czas pracy prawie o ~18% względem 1600cl9. Podobne wyniki notuje w programach do renderowania.
Tutaj jest mowa o grach - ile FPS więcej wyciągnie po zmianie pamięci? Konkrety proszę. 

Dwa - ile jest gier ze sporym narzutem na CPU ?
Rozumiesz już, czy nadal się będziesz upierał przy swoim? Maszyna do gier, a nie do pracy.  

Link to post
Share on other sites

Tutaj jest mowa o grach - ile FPS więcej wyciągnie po zmianie pamięci? Konkrety proszę

Jeżeli wydajność trzyma procesor to wzrost jest liniowy, proporcjonalny do zwiększonego taktowania pamięci zakładając, że zostawimy takie same timingi!.

 

Dwa - ile jest gier ze sporym narzutem na CPU ?

Każda gra generuje obciążenie na procesor więc tutaj kluczowy jest posiadany przez nas procesor. Nie da się dokładnie określić ile jest gier ze sporym narzutem na CPU ponieważ z punktu widzenia osoby posiadającej słabszy procesor ta liczba będzie znacznie większa niż z punktu widzenia osoby posiadającej mocny procesor.

Link to post
Share on other sites
Nie da się dokładnie określić ile jest gier ze sporym narzutem na CPU ponieważ z punktu widzenia osoby posiadającej słabszy procesor ta liczba będzie znacznie większa niż z punktu widzenia osoby posiadającej mocny procesor.

 

 

No nie da sie okreslic . Jak do tej pory nagrales dwa srednio wyjasniajace sprawe video. Ale juz w kazdym temacie naRzut sterownika itp, Wszyscy posiadacze Nvidi widza tam ten "ogromnY narzut" , posiadacze AMD widza ze dwie karty sa ograniczane i nie doswiadczyli problemu. Myslalem ze pokazesz kilka gier jeszcze , ale widze ze na podstawie jednego skrejnego przypadku sprawa jest przesadzona. Szkoda mozna bylo cos wyjasnic. Pozdr. 

Edytowane przez keczu
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

 

Z pewnością masakryczne spadki FPSów itd. Proszę nie szerzyć bredni - szybkość pamięci ma bardzo niski wpływ na ogólną wydajność całej maszyny - tak naprawdę wymiana ramów w tym przypadku nic nie da.

 

http://www.purepc.pl/pamieci_ram/jakie_pamieci_ddr3_do_core_i5_haswell_test_ddr3_13332400_mhz

http://www.purepc.pl/pamieci_ram/jakie_pamieci_ram_wybrac_test_ddr3_13332400_mhz_w_grach

 

Osobiście doświadczyłem spadku fps w BF4 gdy dołożyłem 8 GB RAM-u i przestawiło się taktowanie na 1333 z 1866. Zauważyłem jak odpaliłem grę, i gołym okiem było widać że coś wolniej chodzi.

Link to post
Share on other sites

To by się zgadzało, gdyż BF4 bardzo intensywnie korzysta z CPU.
Podobnie np. intensywnie wykorzystują CPU:

- Tomb Raider 2013

- Rise of the Tomb Raider
- GTA 5

Posiadacze starszych i/lub wolniejszych procków faktycznie mogą zyskać.

Ja sam takich testów jeszcze nie robiłem, a ramy 2400 CL10 kupiłem raczej dla świętego spokoju po obejrzeniu testów PurePC.

Edytowane przez ReznoR
Link to post
Share on other sites

No nie da sie okreslic . Jak do tej pory nagrales dwa srednio wyjasniajace sprawe video. Ale juz w kazdym temacie naRzut sterownika itp, Wszyscy posiadacze Nvidi widza tam ten "ogromnY narzut" , posiadacze AMD widza ze dwie karty sa ograniczane i nie doswiadczyli problemu. Myslalem ze pokazesz kilka gier jeszcze , ale widze ze na podstawie jednego skrejnego przypadku sprawa jest przesadzona. Szkoda mozna bylo cos wyjasnic. Pozdr. 

Ja nie żyję z testów bo nikt mi za to nie płaci - robię je hobbystycznie w wolnej chwili. Obecnie mam sporo pracy + życie prywatne. Znajdzie się więcej czasu to będą kolejne gry.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...