yorgol 15 Napisano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 Hej, mój układ z tego tematu: http://forum.benchmark.pl/topic/104298-tardis-lc-by-yorgol/chodził 2 lata bez żadnych problemów i zmian, jednak postanowiłem go wyczyścić wymienić węże i przy okazji kartę graficzną. Całość była dosyć zasyfiona w środku więc wyczyściłem bloki, rezerwuar, wypłukałem chłodnice itp. Węże i ciecz zamówiłem takie same jak były jedyne co się zmieniło to karta na mocniejszą i z większym blokiem przy okazji.Poskładałem całość dokładnie tak jak było, zalałem destylką śmigało bez problemu.Po zalaniu właściwym płynem pojawiły się problemy ze startem pompki, na początku startowała dopiero za którąś próbą, teraz praktycznie wogóle nie umiem jej uruchomić, pompka się trzęsie tak że widać że próbuje ruszyć ale opór jest za duży, dodam że raz na jakiś czas jak uda jej się ruszyć chodzi bardzo dobrze bez problemu i ciecz śmiga całkiem szybko.Możliwe diagnozy:-większa karta graficzna ze sporo większym blokiem daje większy opór i dlatego nie działa-pompka ze starości straciła na mocy(tylko jakim cudem bez problemu ruszała w całym zasyfionym układzie a teraz po wyczyszczeniu ma problemy?)-?Czy ktoś ma jakiś pomysł co mogę innego zrobić poza spuszczeniem świeżo zalanej cieczy i wymianą pompki na nową lub dołożeniem drugiej?Podkreślam że problem jest z samym rozruchem, w momencie gdy sprzęt już ruszał nie było problemu i pompowała całkiem szybko, raz po uruchomieniu zostawiłem ją pracującą jakieś pół godziny i nie zatrzymała się. Cytuj Link to post Share on other sites
PatrykT 6221 Napisano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 Jaka to karta i jaki blok ? Zajrzyj do bloku cpu profilaktycznie Tak w ogóle to na jakim napięciu pompka ma problem ze startem Cytuj Link to post Share on other sites
yorgol 15 Napisano 24 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 (edytowane) R9 290 z full coverem od EK, blok cpu dokładnie wyczyściłem bo był cały zasyfiony(i mimo tego syfu pompka wcześniej nie miewała problemów ze startem), bloku gpu nie otwierałem ale kupiłem go od gościa który miał go 2 miesiące więc zakładam że nie może być specjalnie uwalony poza tym czyściłem go destylką i przepływała ona bez problemów. Ta pompka miała seryjnie końcówkę molex i tylko 2 kable do tej wtyczki molex wchodziły mianowicie 12v i masa dlatego cały czas przez 3 lata pracowała na stałym napięciu 12V i tak samo próbowałem ją uruchomić teraz, według producenta jej zakres zasilania to 6-13.2V nie mam jednak jak dać jej 13V napięcia ponieważ nie mam żadnego zewnętrznego zasilania, tylko z zasilacza. Teraz po chyba pół h prób udało mi się uruchomić ją i ciecz płynie całkiem szybko i bez problemów, nie zatrzymuje się też sama ani nic takiego. Jedyne co mi przychodzi do głowy dać jej pół h pochodzić żeby trochę "rozruszać" układ, po czym następnie zobaczyć czy dalej będą problemy ze startem i jeśli tak to chyba jedynym wyjściem jest dołożenie drugiej pompki. Co sądzicie? Edytowane 24 Stycznia 2016 przez yorgol Cytuj Link to post Share on other sites
PatrykT 6221 Napisano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 A czy pompkę rozbierałeś i czyściłeś ? Tak w ogóle to nie denerwuje cię ona na tych 12v ? Cytuj Link to post Share on other sites
yorgol 15 Napisano 24 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 A czy pompkę rozbierałeś i czyściłeś ? Tak w ogóle to nie denerwuje cię ona na tych 12v ? Tzn odkręciłem top i wyczyściłem, nie odkręcałem wirnika bo nie wiedziałem jak, wytarłem go tylko z wierzchu ale nie widziałem tam jakichś specjalnych zabrudzeń. Stoi na gąbce, nie jest specjalnie głośna, obudowa jest wyłożona matami tłumiącymi, po zamknięciu obudowy jest prawie nie słyszalna a przynajmniej cichsza niż wentylator w zasilaczu. Cytuj Link to post Share on other sites
PatrykT 6221 Napisano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 Jak dla mnie to coś jest nie tak pompką. Rozbierz ją i zobacz czy nie ma żadnego przecieku, dobrze jakbyś rozmontował pompkę i dostał się do elektroniki. Wirnik niczym nie jest przymocowany, chwytasz go i wyciągasz, tak samo jak z koszykiem elektroniki Cytuj Link to post Share on other sites
yorgol 15 Napisano 24 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 Przecieku nie ma, to jest kwestia tak jakby za małej mocy na rozruch ona podczas tych nieudanych startów ma tak że pompka się "trzęsie" próbując ruszyć 3 razy w krótkich odstępach po czym elektronika robi jej kilka sekund przerwy i znowu.Na starym układzie było tak że 2 razy się zatrzęsła i za 3 ruszała ale nie uznałem tego za coś nietypowego ponieważ zawsze startowała DOKŁADNIE za 3 razem i myślałem że ta elektronika widocznie jest tak zaprojektowana że robi 2 rozruchy próbne i dopiero pełną moc podaje. Teraz widzę że nie o to chodzi, po prostu brakuje jej mocy na rozruch.Po 45 min pracy (chodziła bez problemowo) wyłączyłem ją, ubyło cieczy czyli układ się trochę odpowietrzył. Po uruchomieniu odrazu po zgaszeniu ruszyła niemal odrazu, później jak uruchamiałem ją na pare sekund i gasiłem to późniejsze starty były coraz bardziej oporne. Sam nie wiem od czego to zależy. Cytuj Link to post Share on other sites
PatrykT 6221 Napisano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 Pompka jest tak skonstruowana, ze wycieku do elektroniki nie zauważysz. Na twoim miejscu rozebrałbym pompkę, bo możesz mieć wilgotną elektronikę albo przyciera się wirnik na łożysku ceramicznym Cytuj Link to post Share on other sites
yorgol 15 Napisano 24 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 Tak, tylko czy wyciek do elektroniki nie powinien objawiać się zwarciem i przerwaniem pracy zamiast spadkiem mocy?Problem jest taki ze teraz w miare to rusza a zeby rozkręcić pompkę musialbym spuścić całą ciecz. Chyba nie skladam tego dalej tylko zostawie do jutra i jesli po całonocnym postoju ruszy bez dużych problemów składam do końca. Jeśli nie będzie chciało ruszyć to spuszczam ciecz, rozkręcam pompkę i będę kombinował. Cytuj Link to post Share on other sites
tomasz1987 82 Napisano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 (edytowane) Polecam nowa elektronikę od barrow ddc lata wtedy od pierwszego kopa Przy opony starcie driver potrafi pobrać 2.5A to wystarcza żeby pociągnąć mocno restrykcyjny układ Edytowane 24 Stycznia 2016 przez tomasz1987 1 Cytuj Link to post Share on other sites
yorgol 15 Napisano 24 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 Polecam nowa elektronikę od barrow ddc lata wtedy od pierwszego kopa Przy opony starcie driver potrafi pobrać 2.5A to wystarcza żeby pociągnąć mocno restrykcyjny układ Mógłbyś dać jakiś link? Szukam pod hasłami barrow ddc, barrow ddc electronics ale widzę same topy albo ew radiatory a żadnej elektroniki. Cytuj Link to post Share on other sites
tomasz1987 82 Napisano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 Barrow skopiowalo 18W elektronikę od diyinhk na telefonie trochę trudno mi wstawić link ale jak wejdziesz w moje tematy to tam masz zamówienia na barrow i tam są zdjęcia :-) 1 Cytuj Link to post Share on other sites
yorgol 15 Napisano 24 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 Barrow skopiowalo 18W elektronikę od diyinhk na telefonie trochę trudno mi wstawić link ale jak wejdziesz w moje tematy to tam masz zamówienia na barrow i tam są zdjęcia :-) Dzięki, już szukam.Ta moja pompka niby na stronie sklepu ma moc jako 10W, moja pompka będzie miała przez to większą moc ? czy tylko na czas rozruchu dostanie większe natężenie. Cytuj Link to post Share on other sites
tomasz1987 82 Napisano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 (edytowane) Dokładnie 18W i 27W na starcie Edytowane 24 Stycznia 2016 przez tomasz1987 Cytuj Link to post Share on other sites
yorgol 15 Napisano 24 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 Dokładnie 18W i 27W na starcie Ten oryginalny silnik jest w stanie to znieść skok z 10W na 18/27 czy również żywotność się skróci? Cytuj Link to post Share on other sites
tomasz1987 82 Napisano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 Jak by zamiast driver zastosować oddzielne mosfety to ta pompa mogła by mieć nie ograniczona moc inna sprawa że mogła by się rozlecieć. Polskie przeróbki dochodziły do około 40W. Pompa która masz od 18W różni się tylko elektroniką 1 Cytuj Link to post Share on other sites
yorgol 15 Napisano 24 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 Jak by zamiast driver zastosować oddzielne mosfety to ta pompa mogła by mieć nie ograniczona moc inna sprawa że mogła by się rozlecieć. Polskie przeróbki dochodziły do około 40W. Pompa która masz od 18W różni się tylko elektroniką mój popękany top z plexy by się chyba rozpadł przy 40W Ile kosztuje taka elektronika lub od razu z przeróbką u Ciebie? Cytuj Link to post Share on other sites
tomasz1987 82 Napisano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 80 za elektronikę za 10 przerobie + przesyłki mogę je zlecać paczkomatem i kurierem Cytuj Link to post Share on other sites
yorgol 15 Napisano 24 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 80 za elektronikę za 10 przerobie + przesyłki mogę je zlecać paczkomatem i kurierem ok poszło pw Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.