Skocz do zawartości

Recommended Posts

Był tu poruszony temat używanych części sprzedawanych przez sklepy internetowe. Ponieważ przez rok pracowałem w takim sklepie (choć nie w morele.net, konkurencyjna, ogólnopolska sieć) skomentuję to tak. Jeśli osoba fizyczna zamawia sprzęt na odległość (nie poruszam tu tematu innego rodzaju towarów) - telefonicznie, mailowo, przez internet - ma 14 dni na zwrot sprzętu jeśli coś by było nie tak. W dodatku, przy wydawaniu takich zamówień w sklepie stacjonarnym sprzedawca ma obowiązek poinformować o takim prawie klienta (u mnie w sklepie było to przestrzegane). 

Klienci często korzystają z tego prawa, zwłaszcza po świętach :D

Co więc robi sklep z takim zwróconym towarem?

Jeśli sprzęt jest sprawny i nie nosi śladów użycia jest przywracany do sprzedaży. Jeśli jest uszkodzony to idzie do centrali, a być może ostatecznie tafia do producenta. Jeśli jest uszkodzony wizualnie (w momencie sprzedaży już było coś nie tak, nie zawsze da się wszystko sprawdzić), to jest przeceniany i sprzedawany. 

Ta ustawa działa w interesie klientów, ale czasami dostaje się lekko używany sprzęt (zazwyczaj jest on jedynie uruchomiony raz) jako nowy :D

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dokonałem 3 zakupów na morelach.

Głośniki zamówiłem wieczorem - doszły następnego dnia o 16. Szok. 

Monitor po 2 dniach przyszedł, gdy zamawiałem go w nocy.

A gdy zamawiałem MOBO i SSD to czekałem prawie tydzień(w czwartek zamówienie, piątek święto było czy coś, wysłane dopiero w środę, przyszło w piątek). STarsznie mnie to wtedy wkurzyło, bo promocyjna myszka mi przepadła kinzu v3 gratis od msi do msi m5.

Żadny z towarów nie miał śladów użytkowania.

Nie panikuj - zawsze możesz zwrócić.

Ja zaś wyczytałem, że ktoś dostał MOBO + CPU + cooler w fabrycznych opakowaniach zawiniętych w folie stretch (pogięte opakowania). Moje MOBO i SSD przyszło w kartonie z folia powietrzna (bąble jak pieść).

Jak widzisz bywa różnie i nie wiem czy to jakaś zmiana u nich, czy miałem szczęście.

Jedyne zastrzeżenie miałem do kuriera przy 1. zakupie, ale to już osobna firma TBA obsługująca darmowe dostawy.  Wysłałem swoje żale do firmy i następnym razem kurier (inny jakiś) zachował się bardzo profesjonalnie zawożąc mnie z pracy do bankomatu po pieniądze(pobranie). Chciał to koniecznie załatwić w dany dzień (monitor 29 cali w oplu astra combi) żeby następnego dnia paczkami nie pogniotło mi kartonu.

Link to post
Share on other sites

W Morele kupowałem od 2008r. i raz mi się zdarzyło,że płyta główna miała otwarte fabrycznie pudełko i widać było,że ktoś tam grzebał bo akcesoria były chaotycznie porozstawiane. Prawdopodobnie ze zwrotu - na szczęście działa do dziś. Teraz mam nauczkę, że trzeba dzwonić przed złożeniem zamówienia (jakakolwiek to nie byłaby firma).

Edytowane przez Marqvs
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...