qulaa 111 Napisano 12 Września 2015 Udostępnij Napisano 12 Września 2015 Cześć, kupiłem niecały tydzień temu prawie 5 miesięczna kartę graficzna na 2 letniej gwarancji. Jak zapewniał sprzedający w opisie i wiadomościach: karta w pełni sprawna, w pudełko wszystko co daje producent + dowód zakupu (faktura VAT). Karta miała być wysłana kurierem, ostatecznie wysłał ją jako zwykła paczkę na PP. Następnie okazało się, że w pudełku brakuje podkładki pod myszkę i kabla HDMI (co daje producent). Zamiast faktury VAT był kwitek (prawdopodobnie to jest paragon) z amazon.com. Ostatnia, najgorsza rzecz... po podłączeniu karty okazało się, że w karcie kręci się tylko centralny wentylator (wentylatory po bokach stoją). Właściwie identyczny problem był tutaj: https://www.sapphireforum.com/showthread.php?33460-R9-290-Vapor-X-Heatsink-fans-stopped-spinning Karta posiada IFC jak i przełącznik między biosami. Niestety, w żadnej kombinacji nie udało mi się uruchomić pozostałych wentylatorów. Poinformowałem o wszystkim sprzedającego i jego argumenty to: "mam pewnie za słaby zasilacz dlatego wentylatory się nie kręcą (on miał wszystko sprawne), u niego akurat producent nie dawał podkładki, a wcześniej o fakturze vat to pisał jego brat , który nie wiedział, że jest paragon z amazon." Po wiadomości o jego bracie uważam, że ewidentnie leci w kulki. Teraz zastanawiam się co zrobić: -napisze mu, że do wtorku czekam na zwrot kasy, po zaksięgowaniu odsyłam mu kartę, -próbuje się bawić z gwarancja u producenta Jeśli nie zgodzi się na 1. opcje to wybieram opcję 2. albo bawię się w zakładaniem sprawy na allegro, potem policja itd... Jak myślicie co najlepiej zrobić? Tyle lat jestem na allegro i pierwszy raz trafiłem na takiego Janusza... Cytuj Link to post Share on other sites
michalschulz1 210 Napisano 12 Września 2015 Udostępnij Napisano 12 Września 2015 (edytowane) Sprawa do allegro, później na policję. Skoro burak nie zwraca kasy od samego początku, to nie zwróci i parę dni później. Poza tym masz jego adres. Napisz tutaj na forum z imienia, nazwiska i adresu gdzie kolegi szukać, to ktoś się może za dobre piwo do niego przejdzie. Edytowane 12 Września 2015 przez michalschulz1 Cytuj Link to post Share on other sites
michal07901 32 Napisano 12 Września 2015 Udostępnij Napisano 12 Września 2015 (edytowane) Sprawa do allegro, później na policję. Skoro burak nie zwraca kasy od samego początku, to nie zwróci i parę dni później. Poza tym masz jego adres. Napisz tutaj na forum z imienia, nazwiska i adresu gdzie kolegi szukać, to ktoś się może za dobre piwo do niego przejdzie. Nie może podanć imienia i nazwiska oraz adresu. Ale Adres nie dokładny czemu nie i potem na priv reszte danych. Takich ludzi trzeba tępić. Sam się tym zajmuję od prawie 2 lat. Każdy jest cwany. A jak przyjedzie policja zapyta czy nie ma w poblizu kamer( pracuje w miejscu gdzie jest mnóstwo kamer) i rozmowa jest inna Kozaki po 10tyś w porfleach mają a płacza jak dzieci. Bo jak nie masz wysokich pleców to z domu nie wyjdziesz, wiem że to jest chore ale tak niestety jest. I niekiedy nie winnym się dostaje niestety. Edytowane 12 Września 2015 przez michal07901 Cytuj Link to post Share on other sites
stalkerpl 129 Napisano 12 Września 2015 Udostępnij Napisano 12 Września 2015 ewidentnie wygląda to na przekręt, sprzedał ci uszkodzoną grafikę takich to nie brakuje, zalezy jeszcze ile kasy na to wyłozyłeś, ogólnie takich cwaniaków trzeba tępić, jak jest na gwarancji to można próbować cos dowiedzieć się w serwisie ale czarno to widze, u nas policja i sądy w takich sprawach działaja w slimaczym tępie nick z allegro i link z allegro do aukcji możesz załaczyć, może próbuje jeszcze coś opchnąć i szuka chętnych 1 Cytuj Link to post Share on other sites
qulaa 111 Napisano 13 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2015 (edytowane) Chyba skończy się na policji. Dzisiaj dostałem od niego wiadomość, że to co pisał w prywatnych wiadomościach to się nie liczy (a propo dowodu zakupu), a na koniec taki kwiatek : I proszę mnie policja nie straszyć bo ja nie mam nic do ukrycia, i to ja mogę Pana oskarżyć o zniszczenie cudzego mienia i próbę wyłudzenia zwrotu za 'niby' niesprawny towar. Mam jeszcze takie pytanie, to po jego stronie leży udowodnienie, że w momencie wysyłania karta była w pełni sprawna? Edytowane 13 Września 2015 przez qulaa Cytuj Link to post Share on other sites
buhert 2435 Napisano 13 Września 2015 Udostępnij Napisano 13 Września 2015 tak 2 Cytuj Link to post Share on other sites
qulaa 111 Napisano 22 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2015 Stało się tak jak przewidywaliście, sprzedający kasy nie oddał i nie poczuwa się do odpowiedzialności. Spór na allegro kompletnie olał. Jutro pewnie przejdę się na policje z wydrukowanymi dokumentami. Zastanawiam się co dalej z kartą. Karta sama w sobie działa, ale przy jednym działającym wentylatorze jakiekolwiek granie na niej odpada. Sam angielski support powiedział, że oni bezpośredni tego nie przyjmą (czytałem o możliwości wysłania tego na gwarancje do Czech). Jeśli chcę zgłosić RMA to mam to załatwić przez amazon.com. Tutaj mam kilka wątpliwości: 1) ile może kosztować taka wysyłka do USA? Jeśli uznają gwarancję to pewnie sam SAPPHIRE pokryje koszty? 2) na amazonie odwołują się do RMA tutaj: http://www.sapphiretech.com/support.asp?lang=eng,w którym znowu piszą, że kartę może reklamować pierwszy właściciel. Ja nim oczywiście nie jestem, mam ściemniać, że karta wygrałem w jakimś konkursie? Bo jeśli powiem, że jestem pierwszym właścicielem to pewnie zaproponują mi zalogowanie się na konto, z którego kartę kupiłem. 3) czy nasz Urząd Celny może jeszcze raz naliczyć VAT? Zakładam, że sprzedający jednak nie przemycił tej karty i za pierwszym razem zapłacił wszystko. Podobno dwa razy nie można naliczyć VATu + jeśli jest to przedmiot po wymianie/gwarancji to nic nie naliczają. 4) właściwie najważniejsza rzecz, czy ja mogę cokolwiek robić z tą kartą skoro jest ona przedmiotem całego sporu? Trochę kiepsko jeśli przez najbliższy rok czy dwa (bo pewnie tyle będzie to trwało) mogę jedynie zetrzeć kurz z pudełka... Cytuj Link to post Share on other sites
ALF 28963 Napisano 23 Września 2015 Udostępnij Napisano 23 Września 2015 Sytuacja mało ciekawa ale napisz chociaż ksywkę z allegro tego bolka by czasem ktoś się nie naciął. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
kbrbabzbtb 1123 Napisano 23 Września 2015 Udostępnij Napisano 23 Września 2015 Napisz odstąpienie od umowy z tytułu rękojmi (w internecie znajdziesz wzór) z powodu wady rzeczy sprzedanej. Rozumiem, że te wszystkie sprawy (dodatkowe kable, faktura vat, karta SPRAWNA) były podane w opisie, a nie np. przesłał Ci takie zapewnienia na gg czy maila. Na początek puściłbym mu to odstąpienie na maila i pocztą poleconym, zgłosił do allegro i zadzwonił do lokalnego rzecznika konsumentów o poradę. Cytuj Link to post Share on other sites
qulaa 111 Napisano 23 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2015 Faktycznie, zapomniałem wspomnieć z kim tyle problemów i bajkopisarstwa http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=26716484 . Nie wiem czy dalsze pisanie do tego Pana cokolwiek da. Wczoraj zakończyłem spór na allegro, ciekawe co zaproponuje pracownik. Z tego co wyczytałem to spory na allegro to jest bardziej gra na czas niż jakikolwiek postęp w sprawie. Sam Program Ochrony Kupujących tez za dobrej opinii nie ma w takich przypadkach jak mój. Cytuj Link to post Share on other sites
viscaelbarca 6840 Napisano 24 Września 2015 Udostępnij Napisano 24 Września 2015 Ja już pisałem nie raz na forum , ale powtórzę się bo może się przydać. Dawno temu przestała mi chodzić karta HD 6870 od Sapphira, gwarancję miałem ale sklep jakiś lokalny i upadł. Po napisaniu do firmy kazali mi wysłać do oddziału do Czech kartę (bez żadnych papierów itp) i przysłali nową/naprawioną , już nie pamiętam dokładnie. Tylko u mnie było o tyle dobrze że mieszkam na granicy z Czechami i mogłem podejść na pocztę i wysłać osobiście za jakieś 60 koron paczkę Cytuj Link to post Share on other sites
qulaa 111 Napisano 24 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2015 Chciałem to załatwić dokładnie w taki sam sposób jak opisujesz, ale support odesłał mnie do amazonu... Cytuj Link to post Share on other sites
qulaa 111 Napisano 1 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2015 @ Aktualnie sprawa wygląda tak, po zakończonym sporze i kontakcie z Allegro sprzedający zaczął inaczej rozmawiać. Doszliśmy do etapu: ja odsyłam to co dostałem, a on oddaje kasę. Zastanawiam się jak odpowiednio przygotować paczkę do wysyłki, aby uniknąć jakiś kolejnych bajek ze strony sprzedającego typu "pan uszkodził młotkiem te chłodzenie, albo kurier zepsuł i teraz nie oddam kasy". ja tak raz 2 lata temu kupiłem xbox-a przez allegroi okazał się uwalony (rrod) powiedział bym odesłał wiec zapakowałem w specjany sztywny karton i obłożyłem dookoła gąbkami i dmuchanymi poduszkami tak, że nieraz wysyłamy tak laptopy za granice więc wiem , że dobrze spakowałem Kolo po otrzymaniu paczki stwierdził, że konsola był żle spakowana i została zniszczona w transporcie (sam zniszczył) i nie przyjmie zwrotu a sam wiem, zexboxa nie zniszczy sie nawet tak jak pokazał na zdjęciach rzucając nim o glebę Na pewno nagram całą operacje pakowania, same opakowanie z karta włożę do swojego kartonu + obłoże poduszkami z powietrzem. Myślałem, aby wysłać to kurierem PACZKA48 z opcjami: 'potwierdzenie odbioru', 'ostrożnie' oraz 'ubezpieczenie' (standardowo mają 5000zł). Pytanie do Was, powinienem o czymś jeszcze pomyśleć? Cytuj Link to post Share on other sites
ifter 552 Napisano 1 Października 2015 Udostępnij Napisano 1 Października 2015 Nagranie jest dobrym pomysłem, ale kolejność mi nie gra- raczej to on powinien przelać kasę, jak dojdzie to wysyłasz. Gadałeś z nim o pobraniowej? Cytuj Link to post Share on other sites
qulaa 111 Napisano 2 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2015 Sprzedawca ma zamiar sprawdzić u siebie czy faktycznie jest taki problem z chłodzeniem jaki mu przedstawiłem. Dlatego ja chcę wszystko udokumentować. Cytuj Link to post Share on other sites
michalschulz1 210 Napisano 6 Października 2015 Udostępnij Napisano 6 Października 2015 Nagranie jest dobrym pomysłem, ale kolejność mi nie gra- raczej to on powinien przelać kasę, jak dojdzie to wysyłasz. Gadałeś z nim o pobraniowej? Nie, nie. Zawsze zwrot najpierw, później pieniążki wracają. Tak to się (niestety) odbywa. Cytuj Link to post Share on other sites
qulaa 111 Napisano 20 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2015 W końcu sprawa dobiegła końca. Kartę odesłałem, a kasa wróciła na konto! Sprzedający nie śpieszył się ze zwrotem pieniędzy, ale po kolejnym upomnieniu ze strony Allegro dokonał przelewu. Dodam jeszcze od siebie, że 'przełomowym' momentem było zakończenie sporu i pierwsze upomnienie sprzedającego przez pracownika Allegro. Co do samego przedmiotu była to karta graficzna Sapphire VAPOR-X R9 290 4GB OC Version z paragonem amazon.com z dnia 30.04.2015. Serial: A1449... - to tak gdyby ktoś z BMK chciał kupić 'w pełni sprawną kartę' od tego Pana. Oczywiście jest szansa, że sprzedający wyśle w końcu kartę na wymianę do amazon.com, ale wątpię w to... Dziękuje wszystkim, którzy wypowiedzieli się w tym temacie 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.