Skocz do zawartości

Losty internetu


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez Michalec,

Recommended Posts

Witam.

Nie wiedziałem jak dokładniej opisać mój problem w tytule tematu. Na czym polega problem?

 

Od jakiegoś czasu (zauważyłem to dopiero tydzień temu) borykam się z dosyć poważnym dla mnie problemem - co jakiś czas "zrywa" mi internet na dosłownie 5 sekund. Mówiąc zrywa nie mam na myśli informacji o odłączonym kablu czy też braku internetu - internet jest, ale przez te 5 sekund ma losta.

Podam 2 przykłady:

1) Rozmowa na skype. Podczas rozmowy co jakiś czas dostaję losta na 5 sekund. Kolega z którym rozmawiam twierdzi, iż na te 5 sekund jest dosłownie cisza. Nic a nic nie słychać. Po tych 5 sekundach znowu mnie słyszy. Dodatkowo problemów z szybkością łącza nie ma, ponieważ póki nie łapię tego losta, to bezproblemowo mnie słychać i tak samo jest w drugą stronę. Oczywiście sprawdzałem inne komunikatory sieciowe: GG (rozmowa głosowa), TeamSpeak3 - na każdym z nich mam to samo.

2) Gry online. Przykładem tutaj będzie gra Naruto Shippuuden: UNSR. Zobaczyłem to grając z w/w kolegą oraz innymi graczami. Gdy rozmawiałem z nim na skype i grałem jednocześnie w tą grę, dosłownie w tym samym momencie przestałem go słyszeć oraz w grze pojawił się komunikat "Łączenie". Po 5 sekundach znowu wszystko było ok - grało się "bez lagów", aż znowu po niecałej minucie lost na 5 sekund.

 

Nie mam pojęcia jak to zdiagnozować. Najpierw myślałem, że może coś z moim komputerem jest nie tak, więc zacząłem rejestrować to co robię - nagrywałem dźwięk. Gdy kolega mówił, że właśnie mnie zacięło, anulowałem nagrywanie i sprawdzałem - wszystko było okej, żadnych ścin.

 

Następnym etapem było wyłączenie programów w tle. Wyłączyłem Skype, Hamachi, Steam. Spróbowałem porozmawiać z kolegą przez GG. Wciąż były losty. Włączyłem skype, zamknąłem GG. Wciąż to samo.

 

Resetowałem router - bez zmian.

Internet: http://www.speedtest.net/result/4521579922.png

 

Poddaję się i proszę Was o pomoc w znalezieniu problemu.

Dzwoniłem też do dostawcy internetu - ten twierdzi, że wszystko powinno być okej.

Co do wirusów - komputer był wielokrotnie skanowany różnymi programami, od AVG zaczynając po Ad-Aware i inne antywirusy.

 

Czekam na sugestie.

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Usuń hamachi możliwe, że to rozwiąże problem. W ustawieniach karty sieciowej wyłącz opcję oszczędzania energii.

Z tym routerem łączysz się kablem, czy po WiFi?

Edytowane przez vicodin
Link to post
Share on other sites

Przepraszam,nie zwróciłem uwagi...Ja bym jednak jeszcze raz do nich zadzwonił ale najpierw posprawdzał aktualizacje sterowników,może są jakieś związane z kartą sieciową.A zajrzyj do podglądu zdarzeń czy tam w błędach nie ma czegoś z tym związanego?

Link to post
Share on other sites

Od routera idzie kabelkiem.

Oszczędzanie wyłączone. Nic nie zmieniałem od dobrych 2 lat w sterownikach związanych z kartą sieciową. Jedynie od czasu do czasu aktualizuję sterowniki do karty graficznej, nic więcej nie ruszam, bo po co, skoro działa? :)

 

Podgląd zdarzeń sypnie czasem jakimś błędem, ale nie są to błędy związanie z połączeniem internetowym. Głównie są to błędy spowodowane nieistniejącą usługą uxstyle.

 

Co do deinstalacji hamachi - nic to nie zmieni, ponieważ wyłączając hamachi wyłączam też ich usługi, więc nic nie działa. Jedynie jest "karta sieciowa" od Hamachi, lecz nic się z nią nie dzieje.

Edytowane przez Michalec
Link to post
Share on other sites

Ja mam wprawdzie internet od Orange ale podam ci przykład z mojego podwórka,tak 2 tygodnie temu.W sumie przez ostatnie kilka lat takiego problemu nie miałem a tu nagle gdy gram online przez Steam lub jestem w przeglądarce,coś jakby dziwnego się działo i na chwilę pojawiał się żółty wykrzyknik przy połączeniu sieciowym. Technik podyktował mi numery bram w karcie sieciowej (były ustawione na auto) i chodzi bez problemu.Nie mam pojęcia dlaczego tak się stało ale jak to z siecią ,różne rzeczy mogą się zdarzyć.Dlatego może sprawdź w ustawieniach rutera i poproś dostawcę o sprawdzenie lub propozycję zmiany ustawień.

Edytowane przez jarrino
Link to post
Share on other sites
  • Rozwiązanie

Będę się jeszcze z nim kontaktować.

Przesyłam log z OTL: http://wklej.org/id/1761527/ i extras: http://wklej.org/id/1761532/
Dostawca twierdzi że nie widzi problemów.
 
Gdy pinguję router: (192.168.1.1) to nie ma żadnych strat. Gdy pinguję np. onet.pl to są co jakiś czas straty pakietów - i właśnie w chwili gdy są te straty odczuwalne są te losty. Idealnie w tym samym czasie podczas rozmowy na skype ucina mnie i gubi pakiet.
 
Czym można jeszcze to weryfikować, aby znaleźć winowajcę? Możliwe, że coś u mnie takie coś powoduje?


Problem zostanie rozwiązany. "Pogoniłem" dostawcę i dzisiaj znalazł winowajcę. Jedna z anten była uszkodzona i co jakiś czas przestawała przesyłać na te 5 sekund.

 

Dziękuję każdemu z Was za pomoc.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Michalec
Link to post
Share on other sites
Gość
This topic is now closed to further replies.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...