alain 4 Napisano 16 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 Często mam tak, że niektórzy klienci płacą za wykonane usługi po 2-3 miesiącach. Czy wystawienie faktury pro forma to dobry sposób na uniknięcie takich sytuacji? Kolejna sprawa, to czy taka pro forma w sposób dostateczny zmobilizuje płatnika do regulacji należności? Cytuj Link to post Share on other sites
PawelQ 107 Napisano 16 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 (edytowane) Proforma działa troszkę inaczej. Najpierw wystawiasz proformę Klient płaci Klient dostaje towar. Faktura (nie proforma) jest płacona po otrzymaniu towaru, po liczbie dni ustalonej miedzy kontrahentami. Ustawowo możesz naliczać odsetki po 30 dniach. Edytowane 16 Lipca 2015 przez PawelQ Cytuj Link to post Share on other sites
kajametro 20 Napisano 16 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 Ja często wystawiam takie faktury. Głównie klientom, którzy wcześniej spóźniali się z wypłatami i potem musiałam za nich płacić vat oraz odprowadzać dochodowy mimo,że nie miałam pieniędzy na koncie. Taka faktura chroni CIe przed tego typu sytuacjami. Warto jest wziąć ją pod uwagę. Tutaj masz filmik : Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10133 Napisano 16 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 To już lepiej jest wystawiać faktury metodą kasową. VAT odprowadzasz dopiero po uzyskaniu zapłaty (dotyczy to małych firm). Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.