Quarantino 79 Napisano 25 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2015 Ponawiam pytanie do mojego posta wyżej ze zdjęciem. UP! Cytuj Link to post Share on other sites
kajsks 35 Napisano 25 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2015 Zrobiłem to co powyżej kolega wkleił i jest lepiej ale zdarzają się jednak w dalszym ciągu te zacięcia. Antywirusa używam od Microsoftu, czyli: Microsoft Security Essentials (który jak mi wiadomo, nic nie zapycha komputera). Nie wiem jak sprawdzić to w biosie, ale tam nic nie grzebałem. Od samego początku jest tak samo jak było. Nigdy w żadnych grach nie miałem takiego problemu. PS. Problem występuje nie tylko w grze. Ale czasami jak przejdę przez alt+tab do okienka czy coś to mam pokaz slajdów. Myszka się przesuwa co jakiś czas, bądź pisząc tą wiadomość litery pojawiały się z opóźnieniem. Nie mam już bladego pojęcia co może na to wpływać. I tylko i wyłącznie to się dzieje w trakcie gry GTA 5. Odnośnie tego co tu napisałeś w post scriptum miałem to samo na swoim starym niezadbanym kompie, który zazwyczaj miał temp +100 stopni. Łapałem 5 FPSów na jakieś 3 minuty, potem wszystko wracało do normy (w tym wypadku mówię o league of legends). Musiałem po prostu podkręcić prędkość wiatraków, bo komp nie wyrabiał i po pobraniu SpeedFana, wszystko działało jak należy. Cytuj Link to post Share on other sites
Quarantino 79 Napisano 25 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2015 http://i.imgur.com/Udcrny5.png Na zdjęciu powyżej pokazuje mi dość dziwnie temperaturę w SpeedFan zaś na HWMonitor niby wszystko jest ok, ale teraz pytanie któremu programowi bardziej wierzyć? Ponawiam pytanie 3 posty wyżej odnośnie taktowania mojego GTX 660ti. Cytuj Link to post Share on other sites
PLSBX 319 Napisano 25 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2015 Speedfan przekłamuje. Cytuj Link to post Share on other sites
Quarantino 79 Napisano 26 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2015 Ok, dobra. Czyli HWMonitor dobrze pokazuje bo już myślałem, że może jest coś serio nie tak . Ponawiam pytanie odnośnie taktowania mojej grafiki, kilka postów wyżej ze zdjęciem. Cytuj Link to post Share on other sites
MasterBarti 945 Napisano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2015 Zgraj bios na komputer i sprawdź, czy nie jest zmodyfikowany. Być może poprzedni właściciel coś grzebał, chyba że masz ją od nowości. Cytuj Link to post Share on other sites
Quarantino 79 Napisano 26 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2015 Komputer od stycznia 2014r, jestem jego pierwszym właścicielem. Nic w BIOSie nie grzebałem. Chciałbym podkręcić pamięci RAM o ile się da na moim sprzęcie, grafika jest już sama w sobie OC więc jej nie chcę podkręcać ale dziwi mnie to, że boost jest na 1100MHz ustawiony a działa na 1202MHz... Cytuj Link to post Share on other sites
mmm555 29 Napisano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2015 Dziwne też jest to, że pokazuje taktowanie Memory 3000, jak masz pamięci GDDR5 powinno być chyba 6000 MHz. Mógłbyś zrobić screena programem GPU-Z. Cytuj Link to post Share on other sites
Quarantino 79 Napisano 26 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2015 http://i.imgur.com/zYKtfyL.jpg Zdjęcie powyżej przedstawia grafikę (odpaliłem test by pokazać taktowanie itp.). Tylko czy te 3000MHz które pokazuje nie liczy się przypadkiem x2? Co dawałoby w sumie właśnie te 6000MHz? Dziwi mnie natomiast te taktowanie rdzenia. Na GPU-Z też pokazuje boost na 1111MHz a widać, że pracowało na 1209.1MHz. Cytuj Link to post Share on other sites
mmm555 29 Napisano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2015 (edytowane) Tu ile VRAM-u zabiera GTA 5 w zależności od ustawień: http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/gta-v-pc-testy-wydajnosci/strona/23688.html Masz fabrycznie podkręconą na 1200 MHz. Memory jak pokazuje GPU-Z, to 1500 x 4 dla GDDR5, czyli 6000. Nie wyrabia z Memory, bo pewno ładuje tylko 1,5 GB. Trzeba poczekać na nowe Radeony z 4 GB VRAM-u i DX12, lub nV z 4 GB. Edytowane 26 Kwietnia 2015 przez mmm555 Cytuj Link to post Share on other sites
PLSBX 319 Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 (edytowane) Nie wyrabia z Memory, bo pewno ładuje tylko 1,5 GB. Trzeba poczekać na nowe Radeony z 4 GB VRAM-u i DX12, lub nV z 4 GB. 960GTX z 4GB VRam Edytowane 27 Kwietnia 2015 przez pl_sbx Cytuj Link to post Share on other sites
mmm555 29 Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 (edytowane) nV 960 w wersji 4 GB ma taki sam problem z pamięcią jak 970. Szybkiej pamięci podawanej w specyfikacji ma pierwsze 3,5 GB. http://www.techpowerup.com/forums/threads/asus-strix-nvidia-gtx960-4gb-same-4gb-problem-as-gtx-970.211040/ Device name: GeForce GTX 960Device memory size: 4096 MiByte0 MiByte to 128 MiByte: 88.68 GByte/s Read, 86.64 GByte/s Write128 MiByte to 256 MiByte: 88.68 GByte/s Read, 86.24 GByte/s Write256 MiByte to 384 MiByte: 88.65 GByte/s Read, 85.85 GByte/s Write384 MiByte to 512 MiByte: 88.71 GByte/s Read, 86.62 GByte/s Write512 MiByte to 640 MiByte: 88.68 GByte/s Read, 86.14 GByte/s Write640 MiByte to 768 MiByte: 88.63 GByte/s Read, 85.81 GByte/s Write768 MiByte to 896 MiByte: 88.65 GByte/s Read, 86.65 GByte/s Write896 MiByte to 1024 MiByte: 88.71 GByte/s Read, 86.10 GByte/s Write1024 MiByte to 1152 MiByte: 88.65 GByte/s Read, 85.85 GByte/s Write1152 MiByte to 1280 MiByte: 88.71 GByte/s Read, 86.65 GByte/s Write1280 MiByte to 1408 MiByte: 88.72 GByte/s Read, 86.34 GByte/s Write1408 MiByte to 1536 MiByte: 88.64 GByte/s Read, 85.87 GByte/s Write1536 MiByte to 1664 MiByte: 88.71 GByte/s Read, 86.65 GByte/s Write1664 MiByte to 1792 MiByte: 88.58 GByte/s Read, 86.31 GByte/s Write1792 MiByte to 1920 MiByte: 88.62 GByte/s Read, 85.94 GByte/s Write1920 MiByte to 2048 MiByte: 88.71 GByte/s Read, 86.64 GByte/s Write2048 MiByte to 2176 MiByte: 88.56 GByte/s Read, 86.30 GByte/s Write2176 MiByte to 2304 MiByte: 88.66 GByte/s Read, 85.94 GByte/s Write2304 MiByte to 2432 MiByte: 88.70 GByte/s Read, 86.61 GByte/s Write2432 MiByte to 2560 MiByte: 88.56 GByte/s Read, 86.27 GByte/s Write2560 MiByte to 2688 MiByte: 88.66 GByte/s Read, 85.94 GByte/s Write2688 MiByte to 2816 MiByte: 88.71 GByte/s Read, 86.62 GByte/s Write2816 MiByte to 2944 MiByte: 88.59 GByte/s Read, 86.29 GByte/s Write2944 MiByte to 3072 MiByte: 88.61 GByte/s Read, 85.98 GByte/s Write3072 MiByte to 3200 MiByte: 88.70 GByte/s Read, 86.60 GByte/s Write3200 MiByte to 3328 MiByte: 88.56 GByte/s Read, 86.29 GByte/s Write3328 MiByte to 3456 MiByte: 88.63 GByte/s Read, 86.06 GByte/s Write3456 MiByte to 3584 MiByte: 14.00 GByte/s Read, 15.35 GByte/s Write3584 MiByte to 3712 MiByte: 7.57 GByte/s Read, 8.42 GByte/s Write3712 MiByte to 3840 MiByte: 9.48 GByte/s Read, 10.50 GByte/s Write Edytowane 27 Kwietnia 2015 przez mmm555 Cytuj Link to post Share on other sites
Lord_Krecitsqa 1365 Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 Komputer do żyda i czas kupić coś z górnej półki niestety. Nie R7 czy jakieś I3 tylko mocne I5 + 970. Wszystkich co chcą szkłem tyłek utrzyć pozdrawiam Cytuj Link to post Share on other sites
Calvex 1 Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 No niestety, ale coraz bardziej zbliżamy się do tego, że 3GB VRAM to istne minimum. Ciekawe jak będzie w wieśku 3 Cytuj Link to post Share on other sites
Wento 1825 Napisano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2015 To, że gra zżera w jakimś momencie 3GB Vram nie oznacza, że realnie tyle potrzebuje. Cytuj Link to post Share on other sites
Ganster 113 Napisano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 Ale nigdy nie zaszkodzi mieć więcej. Cytuj Link to post Share on other sites
Quarantino 79 Napisano 28 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 Ogólnie powiem Wam tak. Odpaliłem CoD: Advanced Warfare, tam na maks ustawieniach (poza jakimś mapowaniem cieniowania, jest dopisek, że gra potrzebuje do tego minimum 4GB vram) mam 90 klatek na sekundę i gra pożera mi ponad 1600mb vram. Nie zauważyłem żadnych ścinek poniżej 60 klatek. W momencie kiedy odpaliłem tą opcję, gra zabierała ponad 2GB vram i wtedy były już te micro przycięcia częste które doświadczam grając w Grand Theft Auto V. Stwierdzam, że to jednak wina GTA 5 a nie przekroczenia ileś tam vramu. Cytuj Link to post Share on other sites
mmm555 29 Napisano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2015 (edytowane) Odwrotnie, mikroprzycięcia to wina przekroczenia VRAM-u. Ustawienia wysokie potrzebują 2,7 GB. GTA V Alokacja VRAM, 1920x1080px, GeForce GTX 980 Ustawienia bardzo wysokie, MSAA x4 http://www.benchmark.pl/uploads/backend_img/fotki_recenzje/1991_wyniki_wszystkich_testowanych_procesorow/pasek.png 3850 MB Ustawienia bardzo wysokie http://www.benchmark.pl/uploads/backend_img/fotki_recenzje/1991_wyniki_wszystkich_testowanych_procesorow/pasek.png 3250 MB Ustawienia wysokie http://www.benchmark.pl/uploads/backend_img/fotki_recenzje/1991_wyniki_wszystkich_testowanych_procesorow/pasek.png 2700 MB Ustawienia średnie http://www.benchmark.pl/uploads/backend_img/fotki_recenzje/1991_wyniki_wszystkich_testowanych_procesorow/pasek.png 1930 MB Edytowane 29 Kwietnia 2015 przez mmm555 Cytuj Link to post Share on other sites
Quarantino 79 Napisano 29 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2015 (edytowane) W takim bądź razie jest to błąd w grze w trakcie wyświetlania zużycia ilości pamięci VRAM albo w programie MSI Afterburner. Wczoraj ustawiłem w GTA 5 wszystko na najniższe (czyt. średnie, off) i MSI pokazywało nawet 1470MB pamięci VRAM pobieranej (suwak na zielono w grze (1000 coś na 2047), klatki trzymały się w grze na 80/90fpsów rzadko kiedy spadło do 70 = brak micro przycięć. Ustawiam w grze ustawienia pół na pół (czyt. wysokie, b. wysokie) i MSI pokazuje zużycie VRAM około 1500MB, ponad 1500MB nie przekraczając więcej niż 1600MB (jak to miało miejsce w przypadku COD: AW gdzie i tak nie było micro przycięć) zaś w grze suwak jest w kolorze żółtym (1970 na 2047MB) i po jakimś czasie zaczynają się micro przycięcia. Kiedy w grze ustawię wszystko na b. wysokie i suwak jest w kolorze czerwonym gdzie pokazuje ilość przekroczenia pamięci VRAM to wtedy micro przycięcia w grze są od samego początku. Tak więc jak byście się odnieśli do tego co teraz napisałem? Co może źle wyświetlać przez co jestem jawnie oszukiwany? Edytowane 29 Kwietnia 2015 przez Quarantino Cytuj Link to post Share on other sites
Calvex 1 Napisano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2015 (edytowane) Ja ustawiłem GTA NA FULL ULTRA 4k NVIDIA DSR. Musiałem wyłączyć limit, bo dostałem info, że przy rodzielczosci 3840 × 2160 będzie mi brało 5GB VRAM. GTA V4k nvidia dsr + ultra http://i.imgur.com/8dnn1Sd.jpg http://i.imgur.com/YQkst6v.jpg http://i.imgur.com/eitlcs8.jpg http://i.imgur.com/MPHZhJc.jpg http://i.imgur.com/jJWSgPh.jpg http://i.imgur.com/ILooPJq.jpg http://i.imgur.com/AsCMxjo.jpgI ogólnie tak przy MSAA x4 + FXAA + TXA spadało mi poniżej 15 fps i gra była niegrywalna. Przy wyłączeniu MSAA i zostawieniu samego FXAA miałem po 20-28 klatek i pomimo, że limit VRAM był grubo przekroczony, to nie miałem żadnych freezów, a zużycie procka też nie osiągało nawet 80% Edytowane 29 Kwietnia 2015 przez Calvex Cytuj Link to post Share on other sites
Balrogos 207 Napisano 1 Maja 2015 Udostępnij Napisano 1 Maja 2015 Problem ze 100% uzyciem CPu ma prawie kazdy wiec spokojnie pamietaj ze to port z konsoli czyli kiepska optymalizacja. Cytuj Link to post Share on other sites
shinsaji 1 Napisano 15 Maja 2015 Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 (edytowane) W takim bądź razie jest to błąd w grze w trakcie wyświetlania zużycia ilości pamięci VRAM albo w programie MSI Afterburner. Wczoraj ustawiłem w GTA 5 wszystko na najniższe (czyt. średnie, off) i MSI pokazywało nawet 1470MB pamięci VRAM pobieranej (suwak na zielono w grze (1000 coś na 2047), klatki trzymały się w grze na 80/90fpsów rzadko kiedy spadło do 70 = brak micro przycięć. Ustawiam w grze ustawienia pół na pół (czyt. wysokie, b. wysokie) i MSI pokazuje zużycie VRAM około 1500MB, ponad 1500MB nie przekraczając więcej niż 1600MB (jak to miało miejsce w przypadku COD: AW gdzie i tak nie było micro przycięć) zaś w grze suwak jest w kolorze żółtym (1970 na 2047MB) i po jakimś czasie zaczynają się micro przycięcia. Kiedy w grze ustawię wszystko na b. wysokie i suwak jest w kolorze czerwonym gdzie pokazuje ilość przekroczenia pamięci VRAM to wtedy micro przycięcia w grze są od samego początku. Tak więc jak byście się odnieśli do tego co teraz napisałem? Co może źle wyświetlać przez co jestem jawnie oszukiwany? nie wiem czy temat jest jeszcze wazny ale zrobilem upgrade komputera zmienilem zasilacz i pamieci ram (na takie: http://www.morele.net/pamiec-crucial-ballistix-tactical-8gb-2x4gb-low-profile-blt2c4g3d1608et3lx0ceu-578228/) wlaczylem w biosie profil xmp(poniewaz plyta ustawila taktowanie 1333mhz cl9) i odkad mam te pamieci wszystkie sciecia zniknely tutaj nagralem testowy filmik obsem (jakosc nie powala bo ustawilem niski bitrate i niska jakosc) https://drive.google.com/file/d/0B3uJHcupi439UDRvREZmVjcwc0U/view?usp=sharing Edytowane 15 Maja 2015 przez shinsaji Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.