Skocz do zawartości

Morele - zakupiłem nową płytę główną, a otrzymałem używaną


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez althais,

Recommended Posts

Witam

 

Zamówiłem na początku tygodnia na Morele.net płytę główną MSI Z97-G43. Dzisiaj odebrałem na PP jako odbiór w punkcie. Po otwarciu pudełka i obejrzeniu płyty okazuje się, że płyta nosi ślady użytkownia tj. zabrudzenia, smugi po czyszczeniu jakimś płynem, ślady włosków po jakimś materiale, którym była czyszczona płyta na wystających drucikach z lutów.

 

Oczywiście najważniejsze aby płyta działała, ale takie zagranie to jakaś kpina. Tego typu sprzęty Morele sprzedaje na allegro jako outlet po obniżonej cenie, a nie jako nowe. A tutaj ewidentnie ktoś prawdopodobnie z jakiegoś zwrotu przecierał płytę i wcisnął mi jako nową.

 

Co w takiej sytuacji powinienem zrobić ? Ktoś musiał mieć jakiś powód, że ją zwrócił.

Teraz pewnie jak ja bym chciał zwrócić to mi wcisną, że jest pobrudzona i nie będą chcieli przyjąć zwrotu.

Płacąc za nową liczę, że otrzymam nową, a nie pobrudzoną, używaną płytę. Napisałem już do Moreli, ale czytając inne opinie o nich to pewnie wykręcą się tyłkiem.

Link to post
Share on other sites

Pewnie kupiłeś używana płytę bo morele takie sprzedaje po naprawie gwarancyjnej i są po obniżonej cenie. Mogli się pomylić jak pakowali. Zadzwoń do nich i pogadaj. Prawdopodobnie włączyć trzabedzie, bo nie zawsze się automatycznie włączy.

Link to post
Share on other sites

Dokładanie. Zwrócisz towar, pojedzie do następnej osoby. Nie dziwcie się, że dostajecie de facto używane części.

Mógłby ktoś podrzucić info jak wygląda teraz ta nowa ustawa i zwrot do 14 dni? Co dzieje się dokładnie ze zwróconym sprzętem? Po prostu sklep go sprawdza, pakuje i nakleja nowe plomby ( te przeźroczyste taśmo-naklejki przy otwieraniu pudełek) i tyle?

 

Właśnie sam się zdziwiłem, bo zamówiłem 2 dni temu mysz na testy - Roccat Kone Pure Military, a wiecie co najlepsze? była otwara, - te przeźroczyste plomby-naklejki były przecięte. Gdy poinformowałem sklep, dostałem informację że mysz nigdy nie była używana ( ciekawe ) a że mysz była otwarta, bo często tak robią że sprawdzają towar przy dostawie ( ogólnie pudełko u góry jest przeźroczyste i widać górną część myszy a mimo to otwierali pudełko?) No cóż.

Edytowane przez steel116
Link to post
Share on other sites

Pożyczyłem grafikę na PCI-E i obraz normalnie się wyświetlił. W biosie była ustawiona opcja aby sygnał szedł tylko na zewnętrzną. Zmieniłem opcję aby szedł i z zintegrowanej i zewnętrzej i działa. Czy to możliwe, że takie są ustawienia defaultowe czy to ewidentnie świadczy o tym, że ktoś wcześniej tą płytę używał i wprowadził takie ustawienie ?

 

Mam teraz jednak kolejny problem. Gdy tylko zaczyna ładować się system Windows to odcinane jest zasilanie od portów USB. W biosie mysz i klawiatura działają. Coś trzeba zmienić? Doinstalować ?

Link to post
Share on other sites

@steel116

 

Tak, sprawdzali przy dostawie... nie wierzcie w takie brednie, nikt normalny nie otwiera sprzętu, który pojedzie do klienta jako "NOWY". Towar jest po prostu ze zwrotu a że jest "pełnowartościowy", to leci do następnego klienta. Chociaż może się okazać, że jest minimalnie porysowany, albo brakuje jakiś akcesoriów, bo sprawdzają po łebkach.

Link to post
Share on other sites

To są skutki nowej ustawy ...

 

poproś z tego tytułu (towar nowy, a używany) o obniżenie wartości towaru - jeśli jest sprawny i jesteś zadowolony

 

 

Jak nie masz o czyms pojecia to się nie wyrażaj .

Nowa ustawa nie ma nic do tego , wiele się nie zmieniła odnośnie starej .

 

Przy starej ustawie tez Morele takie cyrki odwalało

Link to post
Share on other sites

Postawiłem nowy system i USB działa. Płyta wydaje się być sprawna. Posprawdzam jeszcze wszystkie porty czy działają. Nie wiem teraz czy ją zostawić skoro sprawna i odwołać kuriera, którego wysłało Morele w ramach "wymiany 3dniowej" czy mimo wszystko domagać się wymiany na nową?

 

Wiem, że pewnie część z Was postuluje za tym abym zupełnie zwrócić i kupić gdzie indziej celem dania pstryczka w nos sklepowi Morele, ale mi zależy aby mieć sprawny produkt i użeranie się z Morele trochę mi nie pasuje. Nie wiadomo jaka będzie ich decyzja, a może się okazać, że nie będę miał płyty przez jakiś czas, a oni ostatecznie mi ją odeślą bo coś tam coś tam.

 

Jak byście Wy postąpili na moim miejscu ?

Link to post
Share on other sites

Do autora:

Kiedy widziałeś płyte było jej od razu nie brać.

Jeśli juz ją zabrałeś do domu to było przemyśleć temat i odpowiednio zrobić nastepne kroki. Wejść na strone morele.net>reklamacja>zwrot 3 dniowy.

 

Napisał konkretnego maila, pirobił zdjecia i postawić sprawe krótko... Sam tak zrobiłem z obudową od nich.

 

Teraz kiedy zamontowałeś na niej procesor i reszte gratów to sory ale nie rób z siebie świni a zarazem kretyna. Przepraszam ale taka prawda.

Wymiana 3 dniowa bez konkretnej podanej przyczyny nie ma akceptacji. Musiala byc walnieta, sypnieta wtedy uznają.

Zwrot 14dni to jest rezygnacja z zakupiononego produktu, ale nie moze byc uzytkowany!

 

Morele.net (sam sie przejechalem) i inne sklepy wciskaja rozne gówna i tu nie ma dyskusji!

Ale w tym przypadku tez trzeba sie jakos zachować i dostosować.

Link to post
Share on other sites

Po co testujesz płytę raz była używana.

 

Po co ty tam ponownie używasz używany produkt? Jak coś przy zwrocie padnie będzie Twoja wina,a nie niegdyś pierwszego właściciela.

 

Ja po tobie nie przyjął bym płyty.

 

po za tym to nie fer że ktoś po tobie musi dostać używaną płytę.

Miałeś wybór zwrócić bez problemu,nie skorzystałeś.Teraz to już bez sensu.

Edytowane przez eVerest
Link to post
Share on other sites

Do autora:

Kiedy widziałeś płyte było jej od razu nie brać.

Jeśli juz ją zabrałeś do domu to było przemyśleć temat i odpowiednio zrobić nastepne kroki. Wejść na strone morele.net>reklamacja>zwrot 3 dniowy.

 

Napisał konkretnego maila, pirobił zdjecia i postawić sprawe krótko... Sam tak zrobiłem z obudową od nich.

 

Teraz kiedy zamontowałeś na niej procesor i reszte gratów to sory ale nie rób z siebie świni a zarazem kretyna. Przepraszam ale taka prawda.

Wymiana 3 dniowa bez konkretnej podanej przyczyny nie ma akceptacji. Musiala byc walnieta, sypnieta wtedy uznają.

Zwrot 14dni to jest rezygnacja z zakupiononego produktu, ale nie moze byc uzytkowany!

 

Morele.net (sam sie przejechalem) i inne sklepy wciskaja rozne gówna i tu nie ma dyskusji!

Ale w tym przypadku tez trzeba sie jakos zachować i dostosować.

Polecam przeczytać ustawę, zanim zaczniesz dawać takei rady

Link to post
Share on other sites

A Ty wejdz na strone morele.net

I nie życze Tobie sztuki ze zwrotu bo wtedy dowiesz sie ile te prawa są warte...

A wiem coś na ten temat. Nie bede sie rospisywal ale 2 miesiace biegalem od/do Rzecznika Praw Konsumenta z pismami jak sie wyklócalem o moj naroznik.

 

Ostatni przypadek po zakupie od morele.net obudowy Fractal XL R2 gdyby nie pismo do SZWECJI to czekałbym do dziś na nową bude! Opisze ten przypadek żeby ludzie mogli sie uczyc na moich błedach.

 

A Ciekaw jestem czy chcialbys od autora dostac taką plyte.... Hmm i zobaczyc Twoj wyraz twarzy jak wywaliles 400zl na cos takiego.

Link to post
Share on other sites

Naksos ale z czym masz problem ?

Dostałem płytę noszącą ślady użytkowania i takiej płyty nie powinienem dostać ani ja ani nikt inny.

Jasne, że ją używałem przed odesłaniem bo skąd wiem, że ona nie była np. uszkodzona zanim jej użyłem. Odesłałbym płytę, a Morele oskarżyło by mnie. Zapłaciłem za produkt nowy więc mam taki otrzymać i tyle.

 

Mam pochylić głowę i wziąć na siebie winę, że ktoś mi wcisnął używany produkt ? Przeczytaj jeszcze raz co napisałeś i się nad tym zastanów. Robisz ofiarę ze sklepu, który wcisnął mi używany sprzęt, a chciałbym zauważyć, że to ja zostałem potraktowany niestosownie.

 

Osoby zwracające sprzęt w ramach 14 dni na zwrot i używające go też powinny zachować się "fair" i go nie zwracać bo tak powinno im nakazywać sumienie? Nie parzyłem na niej kawy, ani nie gotowałem bigosu. Nawet nie została zamontowana w obudowie. Sprawdziłem jedynie czy działają wszystkie porty i poszczególne funkcje. Więc proszę nie pitol jeden z drugim głupot jaki to zły ze mnie konsument bo nie spodobało mi się to, że otrzymałem używany sprzęt. Zaraz po otrzymaniu płyty zadzwoniłem na infolinię i wysłałem maila oraz porobiłem zdjęcia.


Naksos ale z czym masz problem ?

Dostałem płytę noszącą ślady użytkowania i takiej płyty nie powinienem dostać ani ja ani nikt inny.

Jasne, że ją używałem przed odesłaniem bo skąd wiem, że ona nie była np. uszkodzona zanim jej użyłem. Odesłałbym płytę, a Morele oskarżyło by mnie. Zapłaciłem za produkt nowy więc mam taki otrzymać i tyle.

 

Mam pochylić głowę i wziąć na siebie winę, że ktoś mi wcisnął używany produkt ? Przeczytaj jeszcze raz co napisałeś i się nad tym zastanów. Robisz ofiarę ze sklepu, który wcisnął mi używany sprzęt, a chciałbym zauważyć, że to ja zostałem potraktowany niestosownie.

 

Osoby zwracające sprzęt w ramach 14 dni na zwrot i używające go też powinny zachować się "fair" i go nie zwracać bo tak powinno im nakazywać sumienie? Nie parzyłem na niej kawy, ani nie gotowałem bigosu. Nawet nie została zamontowana w obudowie. Sprawdziłem jedynie czy działają wszystkie porty i poszczególne funkcje. Więc proszę nie pitol jeden z drugim głupot jaki to zły ze mnie konsument bo nie spodobało mi się to, że otrzymałem używany sprzęt. Zaraz po otrzymaniu płyty zadzwoniłem na infolinię i wysłałem maila oraz porobiłem zdjęcia.

 

 

Do autora:
Kiedy widziałeś płyte było jej od razu nie brać.

 

Znaczy, że co ? Miałem zabrać ze sobą przenośny zestaw RTG, prześwietlić paczkę na poczcie, ocenić i jej nie odbierać ?

Przecież płytę wyjąłem dopiero w domu i wtedy ją obejrzałem. Nie minęło pół godziny po tym jak naskrobałem maila do Morele.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

A Ty wejdz na strone morele.net

I nie życze Tobie sztuki ze zwrotu bo wtedy dowiesz sie ile te prawa są warte...

A wiem coś na ten temat. Nie bede sie rospisywal ale 2 miesiace biegalem od/do Rzecznika Praw Konsumenta z pismami jak sie wyklócalem o moj naroznik.

 

Ostatni przypadek po zakupie od morele.net obudowy Fractal XL R2 gdyby nie pismo do SZWECJI to czekałbym do dziś na nową bude! Opisze ten przypadek żeby ludzie mogli sie uczyc na moich błedach.

 

A Ciekaw jestem czy chcialbys od autora dostac taką plyte.... Hmm i zobaczyc Twoj wyraz twarzy jak wywaliles 400zl na cos takiego.

własnie te prawa zapewniaja mi spokojny sen kiedy polecany przez milion osób sklep leci w kulki, Morele też obowiązują terminy, raz za swoje lecenie w kulki dostali karę, mogą ją dostać poraz kolejny. Regulamin sklepu morele.net nie może łamac prawa, a jeśli łamie to morele poraz kolejny dostanie ogromną kare i zmieni ten regulamin tak jak to bylo w zeszlym roku

Link to post
Share on other sites
Gość
This topic is now closed to further replies.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...