Skocz do zawartości

Utrata pakietów - Internet


Recommended Posts

Witam, ostatnio często tracę pakiety. Generalnie nie występują w nocy i wcześnie rano. Czasami jest ok. 2-3% , a innym razem osiąga nawet 100%. Nie znam się, dlatego chciałbym zapytać was o to czy mam takie coś od razu zgłaszać czy problem leży u mnie/ mojego routera. Nie zanotowałem żadnych spadków transferu.

 

Internet: Orange 10Mb/s (wiem że orange jest słabe, ale nie mam za bardzo alternatywy.

Router: SagemCom F@st 2704

 

Zależy mi na jak najszybszym rozwiązaniu problemu, gdyż gry online są niegrywalne. 

Zapisy z programu WinMTR

xDSL Statistics

 

 

 

Link to post
Share on other sites

 

 

wiem że orange jest słabe, ale nie mam za bardzo alternatywy

Czy ja wiem? Kiedyś miałem z nimi cyrki, ale teraz jest jak najbardziej w porządku. Nie narzekam - żadnych spadków prędkości, podwyższonego pingu itd. 

Ja w pierwszej kolejności zrobiłbym właśnie to co napisał jarrino. Zadzwoń do nich i spróbuj tą sprawę wyjaśnić, a jeśli "u nich" będzie wszystko w porządku to dopiero wtedy szukaj przyczyny u siebie. Ja też dzwoniłem do nich kilka razy i nigdy żadnej nieprzyjemności nie było.

Link to post
Share on other sites

Dzwoniłem dziś i niby u nich wszystko w normie, zrestartował łącze i na jakąś godzinę był spokój. Przybyła 17 i wszystko wróciło do stanu poprzedniego. Zauważyłem że prędkość buforowania YT znacznie spadła. Nie mogę nawet obejrzeć filmiku w 144p bez zatrzymywania. Według speedtestu wszystko jest ok (oprócz oczywiście pingu, który w sumie zawsze jest wysoki). Zgłaszałem ten problem jak i ping oraz utratę pakietów kilka razy (6 w ciągu ostatnich 6 miesięcy). Nic z tym nie robią. Kilka miesięcy wysłali do mnie pracownika (niestety nie było mnie wtedy w domu, więc zajęli się tym rodzice), który stwierdził że i u mnie, i u nich wszystko jest w porządku. Ping wtedy wynosił ok. 40 (speedtest). Problem w tym że przyszedł ok. godziny 10, gdy z łącze nie jest przeciążone przez innych użytkowników neostrady. Dzwonić dalej do bólu, czy dać sobie spokój i czekać na koniec umowy?

Link to post
Share on other sites

Ten router jest po prostu słaby. A tak swoją drogą, te packet lossy mogą mieć na prawdę wiele przyczyn. Zmiana firmy świadczącej internet w Twojej lokalizacji przyniesie tylko wtedy skutek, jeżeli firma która będzie Ci internet dostarczać nie będzie korzystać z tej samej infrastruktury sieciowej co Orange w tym momencie - a na to jest akurat małe prawdopodobieństwo. Chyba, że masz w okolicy jakąś prywatną firmę osiedlową lub ogarniesz jakaś radiówkę.

 

Na Twoim miejscu, jeśli nie chcesz ruszać routera a coś chcesz zrobić - to zrób wywiad czy sąsiedzi którzy mają Neostradę nie mają podobnych problemów. Jeśli mają dzwońcie wszyscy na raz na infolinie i zgłaszajcie packet lossy, wtedy zajmą się tym jako problemem o większej skali.

 

Tak jak mówiłem przyczyn może być wiele, i nie chciałbym szczerze żadnej z tych możliwych przytaczać.

Link to post
Share on other sites

1. Robiles test do hosta  eune.leagueoflegends.com  czy do innych wyniki sa podobne?

mam na mysli popularne wp.pl itd.

2. Parametry linii sa dobre na jak Orange, wiec ew moga byc okresowe przeciazenia łącza po ich stronie.

(ale tak jak pisal mabrothrax musialbys popytac sasiadow czy maja tez problemy)

3. Czy upload jak robisz testy (najlepiej po polaczeniu po kablu na 1 komp) jest w normie ?

 

Jak masz mozliwosc sprawdz na innym routerze - ten jest łagodnie mówiac kiepski.

Edytowane przez Tiaxx
Link to post
Share on other sites

Nikt z sąsiadów (a przynajmniej się nie przyznają) nie korzysta z Orange, a co do routera, to znalazłem jakiegoś starego TP-Link'a TL-WR543G. Nie wiem czy się nada, ale warto spróbować.

EDIT: Jednak, nie mogę go nawet dobrze połączyć, nie ma wejścia DSL.

Jakbym miał kupować router, to jaki? W miarę tani, żeby w razie zmiany internetu na lepszy nie trzeba było znowu wymieniać?

Edytowane przez ganzu125
Link to post
Share on other sites
  • 3 tygodnie później...

Pożycz ruter od kogoś. ( ruter od 2009 roku)

 

Nie jest powiedziane, że nowy będzie dobry :P - chociaż niby masz 14 dni na zwrot. Z mojego doświadczenia powiem ci, iż nowy też może mieć problemy, zależnie od firmy.

 

Co do sagem`a to też kiedyś miałem niby "kiepski" router od nich ale na kablach TPSA chodził lepiej od netia spot`u, TP Link`a i jednego linksys`a za 300 zeta z jakimiś tam bajerami. Rzeczywistość lubi płatać figle ;).

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...