ganzu125 0 Napisano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 Witam, ostatnio często tracę pakiety. Generalnie nie występują w nocy i wcześnie rano. Czasami jest ok. 2-3% , a innym razem osiąga nawet 100%. Nie znam się, dlatego chciałbym zapytać was o to czy mam takie coś od razu zgłaszać czy problem leży u mnie/ mojego routera. Nie zanotowałem żadnych spadków transferu. Internet: Orange 10Mb/s (wiem że orange jest słabe, ale nie mam za bardzo alternatywy. Router: SagemCom F@st 2704 Zależy mi na jak najszybszym rozwiązaniu problemu, gdyż gry online są niegrywalne. Zapisy z programu WinMTR xDSL Statistics Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3909 Napisano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 Proponuję najpierw zadzwonić do nich.Ja korzystałem już kilka razy z ich pomocy i jestem zadowolony.Numer chyba znasz...801 505 505 Cytuj Link to post Share on other sites
Arcathic 50 Napisano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2015 wiem że orange jest słabe, ale nie mam za bardzo alternatywy Czy ja wiem? Kiedyś miałem z nimi cyrki, ale teraz jest jak najbardziej w porządku. Nie narzekam - żadnych spadków prędkości, podwyższonego pingu itd. Ja w pierwszej kolejności zrobiłbym właśnie to co napisał jarrino. Zadzwoń do nich i spróbuj tą sprawę wyjaśnić, a jeśli "u nich" będzie wszystko w porządku to dopiero wtedy szukaj przyczyny u siebie. Ja też dzwoniłem do nich kilka razy i nigdy żadnej nieprzyjemności nie było. Cytuj Link to post Share on other sites
ganzu125 0 Napisano 21 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2015 Dzwoniłem dziś i niby u nich wszystko w normie, zrestartował łącze i na jakąś godzinę był spokój. Przybyła 17 i wszystko wróciło do stanu poprzedniego. Zauważyłem że prędkość buforowania YT znacznie spadła. Nie mogę nawet obejrzeć filmiku w 144p bez zatrzymywania. Według speedtestu wszystko jest ok (oprócz oczywiście pingu, który w sumie zawsze jest wysoki). Zgłaszałem ten problem jak i ping oraz utratę pakietów kilka razy (6 w ciągu ostatnich 6 miesięcy). Nic z tym nie robią. Kilka miesięcy wysłali do mnie pracownika (niestety nie było mnie wtedy w domu, więc zajęli się tym rodzice), który stwierdził że i u mnie, i u nich wszystko jest w porządku. Ping wtedy wynosił ok. 40 (speedtest). Problem w tym że przyszedł ok. godziny 10, gdy z łącze nie jest przeciążone przez innych użytkowników neostrady. Dzwonić dalej do bólu, czy dać sobie spokój i czekać na koniec umowy? Cytuj Link to post Share on other sites
mabrothrax 5730 Napisano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2015 Ja bym na Twoim miejscu najpierw zmienił router. Cytuj Link to post Share on other sites
ganzu125 0 Napisano 27 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 Czy zmiana routera ma znaczenie, jeżeli internet i tak leci z kabla? BTW Przepraszam za brak aktywności, ale nie miałem wolnej chwili, aby sprawdzić forum. Cytuj Link to post Share on other sites
mabrothrax 5730 Napisano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 Ten router jest po prostu słaby. A tak swoją drogą, te packet lossy mogą mieć na prawdę wiele przyczyn. Zmiana firmy świadczącej internet w Twojej lokalizacji przyniesie tylko wtedy skutek, jeżeli firma która będzie Ci internet dostarczać nie będzie korzystać z tej samej infrastruktury sieciowej co Orange w tym momencie - a na to jest akurat małe prawdopodobieństwo. Chyba, że masz w okolicy jakąś prywatną firmę osiedlową lub ogarniesz jakaś radiówkę. Na Twoim miejscu, jeśli nie chcesz ruszać routera a coś chcesz zrobić - to zrób wywiad czy sąsiedzi którzy mają Neostradę nie mają podobnych problemów. Jeśli mają dzwońcie wszyscy na raz na infolinie i zgłaszajcie packet lossy, wtedy zajmą się tym jako problemem o większej skali. Tak jak mówiłem przyczyn może być wiele, i nie chciałbym szczerze żadnej z tych możliwych przytaczać. Cytuj Link to post Share on other sites
Tiaxx 12 Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 (edytowane) 1. Robiles test do hosta eune.leagueoflegends.com czy do innych wyniki sa podobne? mam na mysli popularne wp.pl itd. 2. Parametry linii sa dobre na jak Orange, wiec ew moga byc okresowe przeciazenia łącza po ich stronie. (ale tak jak pisal mabrothrax musialbys popytac sasiadow czy maja tez problemy) 3. Czy upload jak robisz testy (najlepiej po polaczeniu po kablu na 1 komp) jest w normie ? Jak masz mozliwosc sprawdz na innym routerze - ten jest łagodnie mówiac kiepski. Edytowane 30 Stycznia 2015 przez Tiaxx Cytuj Link to post Share on other sites
ganzu125 0 Napisano 1 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2015 (edytowane) Nikt z sąsiadów (a przynajmniej się nie przyznają) nie korzysta z Orange, a co do routera, to znalazłem jakiegoś starego TP-Link'a TL-WR543G. Nie wiem czy się nada, ale warto spróbować. EDIT: Jednak, nie mogę go nawet dobrze połączyć, nie ma wejścia DSL. Jakbym miał kupować router, to jaki? W miarę tani, żeby w razie zmiany internetu na lepszy nie trzeba było znowu wymieniać? Edytowane 1 Lutego 2015 przez ganzu125 Cytuj Link to post Share on other sites
nevercalled 0 Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 Pożycz ruter od kogoś. ( ruter od 2009 roku) Nie jest powiedziane, że nowy będzie dobry - chociaż niby masz 14 dni na zwrot. Z mojego doświadczenia powiem ci, iż nowy też może mieć problemy, zależnie od firmy. Co do sagem`a to też kiedyś miałem niby "kiepski" router od nich ale na kablach TPSA chodził lepiej od netia spot`u, TP Link`a i jednego linksys`a za 300 zeta z jakimiś tam bajerami. Rzeczywistość lubi płatać figle . Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.