Skocz do zawartości

Usługodawca internetowy, a deklarowana wartość transferu


Recommended Posts

Witajcie,

 

Posiadam internet w Multimedii. Do końca roku używałem 60Mb/s, gdzie w praktyce otrzymywałem 50Mb/s. Obecnie mam 120mb/s, ale nawet w porach, gdzie teoretycznie obciążenie sieci nie powinno być duże, moje łącze osiąga rzeczywistą wartość 98-102Mb/s.

 

Tak, wiem, że usługodawcy deklarują DO np. 120Mb/s, ale moje pytanie jest inne.

Dzwoniłem na infolinię w tej sprawie kilka razy i jeden pracownik powiedział mi, że prędkość łącza powinna wynosić ok. 90% deklarowanej wartości.

 

W moim przypadku jest to na ogół 80-83%, z czego nie jestem zadowolony.

Nie mówię tu o pojedynczych przypadkach - taki stan rzeczy jest stały (no, może poza nocą).

 

Czy mogę jakkolwiek dociekać swoich praw? Jak wymusić na Multimedii wywiązanie się z umowy i udostępnienie tych co najmniej 90% łącza?

Link to post
Share on other sites

 

prędkość łącza powinna wynosić

Tutaj jest to dobrze ujęte, powinna... miałem podobne zmartwienie. Czytałem umowę z usługodawcą i doszedłem do wniosku, jako że w umowie nic nie ma na temat prędkości interntu, że to usługodawca "łaskawie" daje nam prędkość internetu taką jaka jest.

 

Sprawdź, może u Ciebie w umowie jest coś o prędkości internetu, bo to, że na infolini tak powiedzieli to nic nie znaczy.

Link to post
Share on other sites

To ten pracownik nie miał racji. Nie ma czegoś takiego jak 90% deklarowanej prędkości łącza.Jest natomiast jak pisze Domi675 umowa,którą zawarłeś z Multimedia.Jeżeli w umowie jest napisane do 120 to chyba jest to jednoznaczne.Możesz nawet 10 dostawać i będzie w porządku. Ja mam w umowie z Orange napisane do 10 a otrzymuję 6,5. Jest to spowodowane odległością i jak dadzą szybciej to bardzo często zrywa.Także kieruj się tylko umową,którą podpisałeś....

Link to post
Share on other sites

Przepraszam autorze,rozumiem twój niepokój związany z prędkością otrzymywanego łącza,ale czy warunek,który postawiłeś przy przedłużaniu umowy został spisany w niej?  Jeśli nie to możesz mieć tak jak ja lub olek22 i nic z tym nie możemy zrobić,niestety......

Link to post
Share on other sites
Zwykłym kablem ethernetowym?

Zwykły kabel ethernetowy UTP kat. 5e ogarnia 1Gbps (~110-115MB/s realnego transferu) przy zapewnieniu odpowiedniej infrastruktury.

 

 

 

Jeśli nie to możesz mieć tak jak ja lub olek22 i nic z tym nie możemy zrobić,niestety......

Nie do końca się z tym zgodzę. Jeżeli przedłużał umowę za pośrednictwem infolinii i rozmowa została zarejestrowana to jeżeli uzyskał od konsultanta taką informacje (czy zapewnienie) będzie mógł domagać się rekompensaty/poprawy jakości łącza.

Link to post
Share on other sites
  • 5 tygodni później...

umowę masz podpisaną na wartości przesyłu "DO" nie od .

Tak samo jak QoS nie jest objęty w tych umowach.

 

Stara sprawa :P

 

Natomiast internet w umowie masz mieć przez 90 czy 95 % czasu także jak często nie masz to reklamuj.

Natomiast jak to jest jakaś większa sieć to możesz spróbować złożyc reklamacje - czesto dla dobra marki sieci moga cos ci probowac pomoc.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...