Jacgues 24 Napisano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2015 Witajcie, Posiadam internet w Multimedii. Do końca roku używałem 60Mb/s, gdzie w praktyce otrzymywałem 50Mb/s. Obecnie mam 120mb/s, ale nawet w porach, gdzie teoretycznie obciążenie sieci nie powinno być duże, moje łącze osiąga rzeczywistą wartość 98-102Mb/s. Tak, wiem, że usługodawcy deklarują DO np. 120Mb/s, ale moje pytanie jest inne. Dzwoniłem na infolinię w tej sprawie kilka razy i jeden pracownik powiedział mi, że prędkość łącza powinna wynosić ok. 90% deklarowanej wartości. W moim przypadku jest to na ogół 80-83%, z czego nie jestem zadowolony. Nie mówię tu o pojedynczych przypadkach - taki stan rzeczy jest stały (no, może poza nocą). Czy mogę jakkolwiek dociekać swoich praw? Jak wymusić na Multimedii wywiązanie się z umowy i udostępnienie tych co najmniej 90% łącza? Cytuj Link to post Share on other sites
domi675 30 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 prędkość łącza powinna wynosić Tutaj jest to dobrze ujęte, powinna... miałem podobne zmartwienie. Czytałem umowę z usługodawcą i doszedłem do wniosku, jako że w umowie nic nie ma na temat prędkości interntu, że to usługodawca "łaskawie" daje nam prędkość internetu taką jaka jest. Sprawdź, może u Ciebie w umowie jest coś o prędkości internetu, bo to, że na infolini tak powiedzieli to nic nie znaczy. Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3912 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 To ten pracownik nie miał racji. Nie ma czegoś takiego jak 90% deklarowanej prędkości łącza.Jest natomiast jak pisze Domi675 umowa,którą zawarłeś z Multimedia.Jeżeli w umowie jest napisane do 120 to chyba jest to jednoznaczne.Możesz nawet 10 dostawać i będzie w porządku. Ja mam w umowie z Orange napisane do 10 a otrzymuję 6,5. Jest to spowodowane odległością i jak dadzą szybciej to bardzo często zrywa.Także kieruj się tylko umową,którą podpisałeś.... Cytuj Link to post Share on other sites
zielone_ciastko 4615 Napisano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2015 Nie masz co narzekać. Zresztą po co Ci 120 mb? Zasysasz cały internet ? Mając 60 dawali Ci 50 więc powinieneś wiedzieć, że biorąc 120 będziesz miał ~100 Cytuj Link to post Share on other sites
Jacgues 24 Napisano 12 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 100Mb/s to jest max, jaki osiągam... Jak płacę, to wymagam - pewnie dlatego. Czasami wykorzystuję 100%. Jednym z moich warunków przedłużania umowy był transfer rzeczywisty oscylujący w okolicach 90% deklarowanej przepustowości. Cytuj Link to post Share on other sites
ollek22 172 Napisano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 Ja w Orange dostaje 10% takze nie narzekaj :-) Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3912 Napisano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 Przepraszam autorze,rozumiem twój niepokój związany z prędkością otrzymywanego łącza,ale czy warunek,który postawiłeś przy przedłużaniu umowy został spisany w niej? Jeśli nie to możesz mieć tak jak ja lub olek22 i nic z tym nie możemy zrobić,niestety...... Cytuj Link to post Share on other sites
domi675 30 Napisano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 Hmmm, jak masz "podłączony" internet do komputera? Zwykłym kablem ethernetowym? Wtedy masz ograniczenie sprzętowe równe 100 Mb/s. Może tu tkwi problem. Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3912 Napisano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 @up - a skąd te informacje? Ja mam podłączone bardzo zwykłym kablem ethernetowym i nie mam takiego ograniczenia.... Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 Zwykłym kablem ethernetowym? Zwykły kabel ethernetowy UTP kat. 5e ogarnia 1Gbps (~110-115MB/s realnego transferu) przy zapewnieniu odpowiedniej infrastruktury. Jeśli nie to możesz mieć tak jak ja lub olek22 i nic z tym nie możemy zrobić,niestety...... Nie do końca się z tym zgodzę. Jeżeli przedłużał umowę za pośrednictwem infolinii i rozmowa została zarejestrowana to jeżeli uzyskał od konsultanta taką informacje (czy zapewnienie) będzie mógł domagać się rekompensaty/poprawy jakości łącza. Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3912 Napisano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 @up - no masz rację tylko przestępca przeważnie dokładnie zaciera ślady... Ale faktycznie ja bym dzwonił i poinformował o tym i reklamował (jeśli umowa była przedłużona przez telefon) Cytuj Link to post Share on other sites
MaciejS 6 Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 Autorze powinieneś się cieszyć, że masz takie wartości... niektórzy płacą np. za 80mb/s a mają 8mb/s Cytuj Link to post Share on other sites
domi675 30 Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 @up - a skąd te informacje? Ja mam podłączone bardzo zwykłym kablem ethernetowym i nie mam takiego ograniczenia.... Kiedyś jak miałem Windows XP to tam na ikonie internetu pisało 100mb/s... Jeżeli to nie prawda, to żyje całe życie w kłamstwie ;( Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3912 Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 @up - A możesz mi powiedzieć,opisać jak wygląda "niezwykły" kabel ethernetowy ? Mój ma z 10 lat i wszystko działa jak powinno.... Cytuj Link to post Share on other sites
Krzysztof 1392 Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 WYstarczy, że masz kartę sieciową 100 Mbps i nie zobaczysz magicznych 120 Mbps na speedteście. Pytanie, czy masz odpowiednią infrastrukturę(gigabitowe porty)? Cytuj Link to post Share on other sites
nevercalled 0 Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 umowę masz podpisaną na wartości przesyłu "DO" nie od . Tak samo jak QoS nie jest objęty w tych umowach. Stara sprawa Natomiast internet w umowie masz mieć przez 90 czy 95 % czasu także jak często nie masz to reklamuj. Natomiast jak to jest jakaś większa sieć to możesz spróbować złożyc reklamacje - czesto dla dobra marki sieci moga cos ci probowac pomoc. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.