Skocz do zawartości

Czy Metro LL i Crysis 3 to gry "procesorowe"?


Recommended Posts

Cześć, 

niedawno wymieniłem kartę graficzną w moim "blaszaku" (wcześniej miałem HD 6950) na GTX 970. Kupując ją, byłem pewny, że w końcu pogram sobie w Metro Last Light i Crysisa 3 na maksymalnych detalach. Odpaliłem sobie Crysisa i dużego wzrostu wydajności względem starego radeona nie zauważyłem... Wcześniej przechodziłem tą gierkę na niskich detalach, żeby utrzymać 60fps, a teraz odpaliłem sobie misję z tymi wieżyczkami (druga, albo trzecia) i żeby uzyskać w miarę stabilne 60fps również musiałem grać na niskich detalach... Na średnich już mam spadki do około 50fps, a wyższe detale są niegrywalne... W Metro na najwyższych detalach i wyłączonym wygładzaniu krawędzi po wyjściu na powierzchnię, klatki spadają do 40-paru... Pamiętam, że na starej karcie grałem z wyłączoną teselacją i płynność była podobna... O ile w Metro jakiś tak wzrost wydajności jest, to w Crysisie nie ma go prawie w ogóle... W takim razie zwracam się z pytaniem, czy obie gry kładą aż tak wielki nacisk na procesor, że mój i5 2400 nie daje rady? W innych grach wzrost wydajności jest ogromny. Z góry dziękuję za odpowiedź  :]

Link to post
Share on other sites

Nie wydaje mi się żeby to była kwestia procesora (o ile np. się nie przegrzewa), coś jest namieszane albo w samym systemie albo w sterownikach. U siebie nawet na jednej GTX760 w Crysis 3 przy procesorze 1100T nie mam problemu z graniem na maksymalnych detalach w 1920x1200, nie widać jakichkolwiek spadków. Nie mam Metro LL ale bardziej (chyba bardziej) wymagające Metro 2033 spokojnie chodzi na SLI z GTX760.

Link to post
Share on other sites

Niestety ale Crysis3 to ewidentnie wina procesora, na moim 4670k podkręconym do 4,4 ghz i R9 290 choćby w drugiej misji są dropy fps a zużycie rdzeni dochodzi do 98-100%a karta chodzi na 70% około (mówie o ustawieniach high) i5 2400 jest sporo słabszy od 4670k więc dropy będą tym większe, Metro LL w ogóle nie jest natomiast procesorowe ale za to najwyższe detale + teselacja wysoka zabija GPU nie mówiąc o MSAA, także jak wymaxujesz metro to GTX 970 też nie ma prawa dać 60 fps

Link to post
Share on other sites

Niestety ale Crysis3 to ewidentnie wina procesora, na moim 4670k podkręconym do 4,4 ghz i R9 290 choćby w drugiej misji są dropy fps a zużycie rdzeni dochodzi do 98-100%a karta chodzi na 70% około (mówie o ustawieniach high) i5 2400 jest sporo słabszy od 4670k więc dropy będą tym większe, Metro LL w ogóle nie jest natomiast procesorowe ale za to najwyższe detale + teselacja wysoka zabija GPU nie mówiąc o MSAA, także jak wymaxujesz metro to GTX 970 też nie ma prawa dać 60 fps

W Metrze ustawiłem wszystko maksymalnie z wygładzaniem krawędzi X2 (to nie jest MSAA, a chyba SSAA) i o ile wewnątrz w miarę ładnie chodzi (czasami dropy do 50 klatek) to po wyjściu na powierzchnię czasami są spadki do 40 klatek... W niektórych miejscach gdzie jest dym/para klatki spadają nawet do 30-paru. 

Edytowane przez Snaf80
Link to post
Share on other sites

Dziwne... po wyłączeniu SSAA Metro śmiga przy 60fps nawet po wyjściu na powierzchnię. Reszta ustawiona maksymalnie (jakość, teselacja i rozmycie na najwyższe, physx wyłączony). No kurde GTX 970 to karta high-endowa, czyż nie? Powinno wszystko śmigać... 

Link to post
Share on other sites

No to co że to karta high-endowa, to nie oznacza zaraz że to najwydajniejsze gpu na rynku i każda gra pójdzie ultra z upscalowaniem rozdzielczości w 60 fps., gdyby na GTX 970 wszystko szło w absolutnym max ustawień w 60 fps to po co by powstawały takie karty jak GTX 980 czy jakieś titany albo R9 295 x2 lub konfigi SLI czy CF itp...  Mówiłem że msaa zabija wydajność i graj bez tego zresztą wiele nie tracisz bo z moich obserwacji wynika że przynajmniej na moim monitorze 1080p różnicy nie ma z SSAA on, to jest karta za 1400 zł i za te pieniądze spełnia swoje zadanie, jak masz wyższe oczekiwania to kup GPU za 2000 zł albo zrób SLI z 970 tek, niestety ale metro czy crysis3 to są maszynki do mielenia sprzętu i żeby odpalać takie bajery jak SSAA to trzeba na serio mieć albo jedno z najwydajniejszych GPU w ogóle dostępnych na rynku albo bawić się w multigpu 

Edytowane przez jarnuszkiewiczm
Link to post
Share on other sites

to jest ta misja z trawką? to tutaj dopiero i7 (gra wykorzystuje w tym miejscu HT) i do tego najlepiej najnowszy HSW na 4,5 daje 60 fpsów - miejsce typowo procesorowe

 

spróbuj ten trick

 

poczytaj i wyciągnij wnioski: http://www.purepc.pl/procesory/jaki_procesor_kupic_wielki_test_100_procesorow_intel_i_amd?page=0,41

 

co do metra jest to gra siedząca na GPU, wyłącz tam SS jak już zostało napisane oraz physX

Edytowane przez lamparcicho
Link to post
Share on other sites

Nie wiem co jest z tym Crysisem... Użycie GPU wynosi jakieś 60%, CPU podobnie, a klatki spadają nawet do 30 nawet w pierwszej misji. Temperatury w normie, ani CPU ani GPU nie zrzuca taktowań. Czasami po wejściu do jakiegoś pomieszczenia kilkusekundowy freez. Gra nie obciąży kompa pożądnie i zamula... Chyba sobie odpuszczę tego "krajzisa"

Link to post
Share on other sites

Nie wiem co jest z tym Crysisem... Użycie GPU wynosi jakieś 60%, CPU podobnie, a klatki spadają nawet do 30 nawet w pierwszej misji. Temperatury w normie, ani CPU ani GPU nie zrzuca taktowań. Czasami po wejściu do jakiegoś pomieszczenia kilkusekundowy freez. Gra nie obciąży kompa pożądnie i zamula... Chyba sobie odpuszczę tego "krajzisa"

Wyłącz V-sync pewnie tracisz z 10 fps ale synchronizacja zbija z 60 do 30 przy każdym spadku poniżej 60, dużo płynniej powinno być z dropami z 60 do 50,45 niż do 30

Link to post
Share on other sites

Nie tylko u Ciebie jest ten problem... ja też grałem chwilę na starej karcie graficznej, ale kilka misji przeszedłem, bo zwyczajnie mi się nie podoba ta gra. Zainstalowałem sobie teraz i mam to samo... obciążenie GPU i rdzeni CPU to jakieś 60%, a gra klatkuje w niektórych momentach. Przykładowo jak wejdę do jakiegoś pomieszczenia (pierwsza misja), albo jak naglę się odwrócę to klatki z 60 spadają do 30. U mnie na niskich detalach da się normalnie pograć... Na średnich już klatkuje. 

 

 

Wyłącz V-sync pewnie tracisz z 10 fps ale synchronizacja zbija z 60 do 30 przy każdym spadku poniżej 60

Według mnie to nieprawda. Przykład? Gram w AC:U z włączonym v-sync, a nigdy powyżej 60fps w normalnej rozgrywce nie udaje mi się uzyskać, a pomimo tego czuć jak fps z 30-paru podskoczy do 50. Gdzie coś takiego wyczytałeś?

 

 

płynnie jest też przy blokadzie na 30 fps silnika gry

Dla mnie "strzelanki" przy 30fps są niegrywalne

 

 

Czyżby Crysis 3 nie lubił procesorów Intela ?!?

Nie lubi, racja. FX 8350 osiąga sporo lepsze wyniki niż i5-ki (patrzyłem gdzieś na testy, nie chcę mi się teraz szukać).  

Edytowane przez Arcathic
Link to post
Share on other sites

 

 

Według mnie to nieprawda. Przykład? Gram w AC:U z włączonym v-sync, a nigdy powyżej 60fps w normalnej rozgrywce nie udaje mi się uzyskać, a pomimo tego czuć jak fps z 30-paru podskoczy do 50. Gdzie coś takiego wyczytałeś?

 

 

Tak ale synchronizacja działa różnie, np zbija co drugą klatkę przy spadku poniżej 60 bez potrójnego, albo jak masz bodaj potrójne buforowanie to może spadać do 50-40, nie wiem, ale jeśli Ci zbija z 60 do równych 30 to znaczy że to V-sync ewidentnie i tak nie przypominam sobie by w crysis3 było potrójne buforowanie w opcjach, zresztą łatwo się przekonasz jeśli w tym samym miejscu bez V-synca spadnie nie do 30 a do 40 przykładowo to znaczy, że mam rację

Edytowane przez jarnuszkiewiczm
Link to post
Share on other sites

Tak?

To 16anizo wlacz i reszte wodotryskow w sterach.

Zamieszcze Ci sweetfocie z gry ☺

tyle Afterb.4.1 pokazuje

Te 6gb to jak włączysz...

@Snaf80 sorki masz rację. Przez pomyłkę zaznaczylem pagefile a ram nie miał ptaszka.

Teraz sprawdzilem.

10gb to plik wymiany a w pozycji RAM wyświetliło.

Ram faktycznie 5gb

Link to post
Share on other sites

No ja jeszcze nie widziałem w życiu gry, która capnęła więcej niż 8GB ram wraz z systemem w tle itp. Tylko jedną w życiu, a tą grą był nowy thief, nie wiedzieć czemu koło wieży zegarowej po długim graniu zacząłem mieć lekkie freezy, patrzę w afterburner a tam 7,5 GB ram na zużyciu to się aż za łeb złapałem :D bo gra chciała więcej ewidentnie

Edytowane przez jarnuszkiewiczm
Link to post
Share on other sites

Odnośnie METRO - opcja SSAA od samego początku była krytykowana bowiem zabijała całkowicie płynność tej gry i większość ekspertów zalecało pominąć tę opcję bo jest ona niewypałem przeznaczonym dla posiadaczy profilów CF-X czy SLI. 

 

Odnośnie Crysis 3 - próbowałeś po załadowaniu mapy przechodzić z trybu pełnoekranowego do okna i z powrotem (lewy ALT + TAB i lewy ALT + ENTER)? W Crysis 2 i Crysis 3 taki zabiegł bardzo pomagał (taka specyfikacja tego silnika) i wtedy powinieneś mieć kartę pracującą na 100%. Co do procesora - tak jak pisali  koledzy wyżej - jest kilka miejsc w trakcie gry gdzie procek potrafi pójść na 100% (słynna Crysisowa trawka) ale nie przejmowałbym się tym zbytnio - to jest tylko kilka miejsc, w zdecydowanej większości Crysis 3 będzie łoił GPU. 

Link to post
Share on other sites
Gość
This topic is now closed to further replies.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...