Snaf80 3 Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 Cześć, niedawno wymieniłem kartę graficzną w moim "blaszaku" (wcześniej miałem HD 6950) na GTX 970. Kupując ją, byłem pewny, że w końcu pogram sobie w Metro Last Light i Crysisa 3 na maksymalnych detalach. Odpaliłem sobie Crysisa i dużego wzrostu wydajności względem starego radeona nie zauważyłem... Wcześniej przechodziłem tą gierkę na niskich detalach, żeby utrzymać 60fps, a teraz odpaliłem sobie misję z tymi wieżyczkami (druga, albo trzecia) i żeby uzyskać w miarę stabilne 60fps również musiałem grać na niskich detalach... Na średnich już mam spadki do około 50fps, a wyższe detale są niegrywalne... W Metro na najwyższych detalach i wyłączonym wygładzaniu krawędzi po wyjściu na powierzchnię, klatki spadają do 40-paru... Pamiętam, że na starej karcie grałem z wyłączoną teselacją i płynność była podobna... O ile w Metro jakiś tak wzrost wydajności jest, to w Crysisie nie ma go prawie w ogóle... W takim razie zwracam się z pytaniem, czy obie gry kładą aż tak wielki nacisk na procesor, że mój i5 2400 nie daje rady? W innych grach wzrost wydajności jest ogromny. Z góry dziękuję za odpowiedź Link to post Share on other sites
MiK 13230 Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 Stare sterowniki usunąłeś? Ja zawsze po wymianie karty stawiam system od nowa. Jaka pełna specyfikacja komputera? Link to post Share on other sites
randallandhopkirk 93 Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 Nie wydaje mi się żeby to była kwestia procesora (o ile np. się nie przegrzewa), coś jest namieszane albo w samym systemie albo w sterownikach. U siebie nawet na jednej GTX760 w Crysis 3 przy procesorze 1100T nie mam problemu z graniem na maksymalnych detalach w 1920x1200, nie widać jakichkolwiek spadków. Nie mam Metro LL ale bardziej (chyba bardziej) wymagające Metro 2033 spokojnie chodzi na SLI z GTX760. Link to post Share on other sites
Lord_Krecitsqa 1365 Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 (edytowane) Gram właśnie w Crysis3 na gtx970 i mam 45-60kl ale wszystko na ultra włącznie z AA16 procek 4670K. Ta gra czerpie moc z gpu, Edytowane 26 Grudnia 2014 przez Lord_Krecitsqa Link to post Share on other sites
jarnuszkiewiczm 1096 Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 Niestety ale Crysis3 to ewidentnie wina procesora, na moim 4670k podkręconym do 4,4 ghz i R9 290 choćby w drugiej misji są dropy fps a zużycie rdzeni dochodzi do 98-100%a karta chodzi na 70% około (mówie o ustawieniach high) i5 2400 jest sporo słabszy od 4670k więc dropy będą tym większe, Metro LL w ogóle nie jest natomiast procesorowe ale za to najwyższe detale + teselacja wysoka zabija GPU nie mówiąc o MSAA, także jak wymaxujesz metro to GTX 970 też nie ma prawa dać 60 fps Link to post Share on other sites
Snaf80 3 Napisano 26 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 (edytowane) Niestety ale Crysis3 to ewidentnie wina procesora, na moim 4670k podkręconym do 4,4 ghz i R9 290 choćby w drugiej misji są dropy fps a zużycie rdzeni dochodzi do 98-100%a karta chodzi na 70% około (mówie o ustawieniach high) i5 2400 jest sporo słabszy od 4670k więc dropy będą tym większe, Metro LL w ogóle nie jest natomiast procesorowe ale za to najwyższe detale + teselacja wysoka zabija GPU nie mówiąc o MSAA, także jak wymaxujesz metro to GTX 970 też nie ma prawa dać 60 fps W Metrze ustawiłem wszystko maksymalnie z wygładzaniem krawędzi X2 (to nie jest MSAA, a chyba SSAA) i o ile wewnątrz w miarę ładnie chodzi (czasami dropy do 50 klatek) to po wyjściu na powierzchnię czasami są spadki do 40 klatek... W niektórych miejscach gdzie jest dym/para klatki spadają nawet do 30-paru. Edytowane 26 Grudnia 2014 przez Snaf80 Link to post Share on other sites
jarnuszkiewiczm 1096 Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 (edytowane) Te detale to zdecydowanie za dużo jak na 970GTX, SSAA off w ogóle bo to zabija nawet mocniejsze karty, i teselacje zmniejsz do normal i powinieneś mieć stabilne 60 fps Edytowane 26 Grudnia 2014 przez jarnuszkiewiczm Link to post Share on other sites
Snaf80 3 Napisano 26 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 Dziwne... po wyłączeniu SSAA Metro śmiga przy 60fps nawet po wyjściu na powierzchnię. Reszta ustawiona maksymalnie (jakość, teselacja i rozmycie na najwyższe, physx wyłączony). No kurde GTX 970 to karta high-endowa, czyż nie? Powinno wszystko śmigać... Link to post Share on other sites
jarnuszkiewiczm 1096 Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 (edytowane) No to co że to karta high-endowa, to nie oznacza zaraz że to najwydajniejsze gpu na rynku i każda gra pójdzie ultra z upscalowaniem rozdzielczości w 60 fps., gdyby na GTX 970 wszystko szło w absolutnym max ustawień w 60 fps to po co by powstawały takie karty jak GTX 980 czy jakieś titany albo R9 295 x2 lub konfigi SLI czy CF itp... Mówiłem że msaa zabija wydajność i graj bez tego zresztą wiele nie tracisz bo z moich obserwacji wynika że przynajmniej na moim monitorze 1080p różnicy nie ma z SSAA on, to jest karta za 1400 zł i za te pieniądze spełnia swoje zadanie, jak masz wyższe oczekiwania to kup GPU za 2000 zł albo zrób SLI z 970 tek, niestety ale metro czy crysis3 to są maszynki do mielenia sprzętu i żeby odpalać takie bajery jak SSAA to trzeba na serio mieć albo jedno z najwydajniejszych GPU w ogóle dostępnych na rynku albo bawić się w multigpu Edytowane 26 Grudnia 2014 przez jarnuszkiewiczm Link to post Share on other sites
lamparcicho 315 Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 (edytowane) to jest ta misja z trawką? to tutaj dopiero i7 (gra wykorzystuje w tym miejscu HT) i do tego najlepiej najnowszy HSW na 4,5 daje 60 fpsów - miejsce typowo procesorowe spróbuj ten trick poczytaj i wyciągnij wnioski: http://www.purepc.pl/procesory/jaki_procesor_kupic_wielki_test_100_procesorow_intel_i_amd?page=0,41 co do metra jest to gra siedząca na GPU, wyłącz tam SS jak już zostało napisane oraz physX Edytowane 26 Grudnia 2014 przez lamparcicho Link to post Share on other sites
Snaf80 3 Napisano 26 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 Nie wiem co jest z tym Crysisem... Użycie GPU wynosi jakieś 60%, CPU podobnie, a klatki spadają nawet do 30 nawet w pierwszej misji. Temperatury w normie, ani CPU ani GPU nie zrzuca taktowań. Czasami po wejściu do jakiegoś pomieszczenia kilkusekundowy freez. Gra nie obciąży kompa pożądnie i zamula... Chyba sobie odpuszczę tego "krajzisa" Link to post Share on other sites
PatrykT 6221 Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 Te freezy możesz mieć przez doczytywania z dysku 1 Link to post Share on other sites
jarnuszkiewiczm 1096 Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 Nie wiem co jest z tym Crysisem... Użycie GPU wynosi jakieś 60%, CPU podobnie, a klatki spadają nawet do 30 nawet w pierwszej misji. Temperatury w normie, ani CPU ani GPU nie zrzuca taktowań. Czasami po wejściu do jakiegoś pomieszczenia kilkusekundowy freez. Gra nie obciąży kompa pożądnie i zamula... Chyba sobie odpuszczę tego "krajzisa" Wyłącz V-sync pewnie tracisz z 10 fps ale synchronizacja zbija z 60 do 30 przy każdym spadku poniżej 60, dużo płynniej powinno być z dropami z 60 do 50,45 niż do 30 Link to post Share on other sites
lamparcicho 315 Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 płynnie jest też przy blokadzie na 30 fps silnika gry - wtedy można sobie ładnie tę grę wymaksować, komenda jest na google bo sam już nie pamiętam Link to post Share on other sites
randallandhopkirk 93 Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 No to bardzo dziwne rzeczy bo u mnie na maksymalnych nastawach obciążenie rdzeni jest na poziomie 50-60 procent, a sama gra z włączonym vsync chodzi super płynnie. Czyżby Crysis 3 nie lubił procesorów Intela ?!? Link to post Share on other sites
Arcathic 50 Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 (edytowane) Nie tylko u Ciebie jest ten problem... ja też grałem chwilę na starej karcie graficznej, ale kilka misji przeszedłem, bo zwyczajnie mi się nie podoba ta gra. Zainstalowałem sobie teraz i mam to samo... obciążenie GPU i rdzeni CPU to jakieś 60%, a gra klatkuje w niektórych momentach. Przykładowo jak wejdę do jakiegoś pomieszczenia (pierwsza misja), albo jak naglę się odwrócę to klatki z 60 spadają do 30. U mnie na niskich detalach da się normalnie pograć... Na średnich już klatkuje. Wyłącz V-sync pewnie tracisz z 10 fps ale synchronizacja zbija z 60 do 30 przy każdym spadku poniżej 60 Według mnie to nieprawda. Przykład? Gram w AC:U z włączonym v-sync, a nigdy powyżej 60fps w normalnej rozgrywce nie udaje mi się uzyskać, a pomimo tego czuć jak fps z 30-paru podskoczy do 50. Gdzie coś takiego wyczytałeś? płynnie jest też przy blokadzie na 30 fps silnika gry Dla mnie "strzelanki" przy 30fps są niegrywalne Czyżby Crysis 3 nie lubił procesorów Intela ?!? Nie lubi, racja. FX 8350 osiąga sporo lepsze wyniki niż i5-ki (patrzyłem gdzieś na testy, nie chcę mi się teraz szukać). Edytowane 27 Grudnia 2014 przez Arcathic Link to post Share on other sites
MiK 13230 Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 http://www.purepc.pl/procesory/jaki_procesor_kupic_wielki_test_100_procesorow_intel_i_amd?page=0,0 Link to post Share on other sites
kapkos 0 Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 Według mnie to wina gry, bo skoro GPU i CPU są wykorzystywane w około 60%, a gra przycina... Link to post Share on other sites
jarnuszkiewiczm 1096 Napisano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2014 (edytowane) Według mnie to nieprawda. Przykład? Gram w AC:U z włączonym v-sync, a nigdy powyżej 60fps w normalnej rozgrywce nie udaje mi się uzyskać, a pomimo tego czuć jak fps z 30-paru podskoczy do 50. Gdzie coś takiego wyczytałeś? Tak ale synchronizacja działa różnie, np zbija co drugą klatkę przy spadku poniżej 60 bez potrójnego, albo jak masz bodaj potrójne buforowanie to może spadać do 50-40, nie wiem, ale jeśli Ci zbija z 60 do równych 30 to znaczy że to V-sync ewidentnie i tak nie przypominam sobie by w crysis3 było potrójne buforowanie w opcjach, zresztą łatwo się przekonasz jeśli w tym samym miejscu bez V-synca spadnie nie do 30 a do 40 przykładowo to znaczy, że mam rację Edytowane 31 Grudnia 2014 przez jarnuszkiewiczm Link to post Share on other sites
Lord_Krecitsqa 1365 Napisano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2014 No panowie... Świat na Crysis3 się nie konczy. Mnie DragonAge; Inkwizycja połyka 10gb ram ☺ Wiec na nic wam potężne procesory i karty jak ramu 8gb w kompie... Nadchodzi era 16gb Link to post Share on other sites
Snaf80 3 Napisano 31 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2014 Hahahah, czlowieku zmien dostawce. Nowy Dragon Age bierze niecale 6GB na maksymalnych detalach. Wylacz pierdyliard aplikacji pracujacych w tle to bedziesz mial normalny pobor RAM-u. PS B-bajt, b-bit Link to post Share on other sites
Lord_Krecitsqa 1365 Napisano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2014 Tak? To 16anizo wlacz i reszte wodotryskow w sterach. Zamieszcze Ci sweetfocie z gry ☺ tyle Afterb.4.1 pokazuje Te 6gb to jak włączysz... @Snaf80 sorki masz rację. Przez pomyłkę zaznaczylem pagefile a ram nie miał ptaszka. Teraz sprawdzilem. 10gb to plik wymiany a w pozycji RAM wyświetliło. Ram faktycznie 5gb Link to post Share on other sites
jarnuszkiewiczm 1096 Napisano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 (edytowane) No ja jeszcze nie widziałem w życiu gry, która capnęła więcej niż 8GB ram wraz z systemem w tle itp. Tylko jedną w życiu, a tą grą był nowy thief, nie wiedzieć czemu koło wieży zegarowej po długim graniu zacząłem mieć lekkie freezy, patrzę w afterburner a tam 7,5 GB ram na zużyciu to się aż za łeb złapałem bo gra chciała więcej ewidentnie Edytowane 2 Stycznia 2015 przez jarnuszkiewiczm Link to post Share on other sites
Lord_Krecitsqa 1365 Napisano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 Racja. Ptaszek był zaznaczony jeden niżej. "Wódko pozwól żyć" Link to post Share on other sites
Warren1987 670 Napisano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 Odnośnie METRO - opcja SSAA od samego początku była krytykowana bowiem zabijała całkowicie płynność tej gry i większość ekspertów zalecało pominąć tę opcję bo jest ona niewypałem przeznaczonym dla posiadaczy profilów CF-X czy SLI. Odnośnie Crysis 3 - próbowałeś po załadowaniu mapy przechodzić z trybu pełnoekranowego do okna i z powrotem (lewy ALT + TAB i lewy ALT + ENTER)? W Crysis 2 i Crysis 3 taki zabiegł bardzo pomagał (taka specyfikacja tego silnika) i wtedy powinieneś mieć kartę pracującą na 100%. Co do procesora - tak jak pisali koledzy wyżej - jest kilka miejsc w trakcie gry gdzie procek potrafi pójść na 100% (słynna Crysisowa trawka) ale nie przejmowałbym się tym zbytnio - to jest tylko kilka miejsc, w zdecydowanej większości Crysis 3 będzie łoił GPU. Link to post Share on other sites
Recommended Posts