Skocz do zawartości

Temat o kartach Radeon serii R9 3xx/4xx/5xx


Recommended Posts

Jak na razie to jeden benchmark i na tej podstawie nie można wysuwać zbyt daleko idących wniosków, a tym bardziej odradzać ludziom zakupu kart zieonych "bo nie wspierają DX12". Kiedy zobaczę testy z gier na DX 12 (co się z pewnością szybko nie wydarzy), gdzie Maxwell dostaje baty od Hawaii/Fiji, to uwierzę.

 

Poza tym trzeba pamiętać, że Nvidia ma ponad 80% w rynku GPU i może na devach wywierać różne naciski odnośnie optymalizacji gier, wiec nie bądźmy naiwni.

Nie mowie teraz o slynnym benchmarku ale o wypowiedziach innych developerów od gier ktore będą już w DX12

Link to post
Share on other sites

Podział rynku GPU:

Intel ~66,78% AMD ~16,66% NVIDIA ~16,56% Pozostali jakieś promile.

 

Dopiero udział w rynku dedykowanych GPU NVIDIA ma ~65% a AMD ~35% (~ bo ktoś tam ma jakieś promile)

 

NVIDIA se może ponaciskać najwięcej. Naciskać to może intel z microsoftem.

Link to post
Share on other sites
A tam siedzi AMD.

 

Miałem nadzieję, że będzie to miało wpływ na porty z konsol na PC i lepszą optymalizację pod czerwonych, a zobacz jak jest.

 

 

 

Naciskać to może intel z microsoftem.

 

A grasz na integrze?

 

Ja mam inne informacje:

http://uk.ign.com/articles/2015/08/22/amds-market-share-dips-below-20-percent

 

Edytowane przez jorginto
Link to post
Share on other sites

Jak na razie to jeden benchmark i na tej podstawie nie można wysuwać zbyt daleko idących wniosków, a tym bardziej odradzać ludziom zakupu kart zieonych "bo nie wspierają DX12". Kiedy zobaczę testy z gier na DX 12 (co się z pewnością szybko nie wydarzy), gdzie Maxwell dostaje baty od Hawaii/Fiji, to uwierzę.

 

Poza tym trzeba pamiętać, że Nvidia ma ponad 80% w rynku GPU i może na devach wywierać różne naciski odnośnie optymalizacji gier, wiec nie bądźmy naiwni.

80% udziału w sprzedaży. Nie wszyscy wymieniają GPU co roku.

Link to post
Share on other sites

I bez najważniejszych funkcji DX12.Jorginto to nie jest temat o kartach NV.

Tylko teoretycznie. Nie do końca jest powiedziane które funkcje będą używane w procesie produkcji gier.

Poza tym AMD do fury nie obsługuje specjalnych efektów które daje dx12.

Więc to taka niewiadoma że wskazaniem na zielonych(%udzial).

Link to post
Share on other sites
Tylko teoretycznie. Nie do końca jest powiedziane które funkcje będą używane w procesie produkcji gier.

Poza tym AMD do fury nie obsługuje specjalnych efektów które daje dx12.

Więc to taka niewiadoma że wskazaniem na zielonych(%udzial).

Karty AMD nie obsługują tylko funkcji dx12.1 które podobno maxwelle emuluja.

Link to post
Share on other sites

 

 

Karty AMD nie obsługują tylko funkcji dx12.1 które podobno maxwelle emuluja.
 

To jest najmniejszy problem, grunt że DX 12 jest sprzętowo wspierany i to jest najważniejsze u NV najprawdopodobniej będzie do tylko skrawek DX12, albo DX 11.2

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Karty AMD nie obsługują tylko funkcji dx12.1 które podobno maxwelle emuluja.

Nie masz ciekawszych rzeczy do roboty tylko pisać te głupoty na różnych forach, darmowy czarny pr tylko bardzo nieudolny.

 

Co do ściemy to póki była w przypadku dx11.1 i po czasie wyszło, że nv nie wspiera kilku mniej istotnych funkcji. Ale perfidną ściemę to amd przygotowało za czasu tahiti jakoby te miały wsparcie dla dx11.2, jest to oficjalnie stanowisko amd i po czasie wyszło, że nie takiego wsparcia nie ma.

 

Nv nic nie emuluje w dx12.1, matołki twojego pokroju tworzą tego typu głupotki. Akurat na fachowych forach tego typu głupot nie ma. A emulować Conservative Rasterization to może amd na swoich gpu za pomocą geometry shader, ponieważ nie jest potrzebne sprzętowe wsparcie by odpalić ową funkcje.

  • Popieram 4
Link to post
Share on other sites

DX11.2 było obslugiwane przez GCN z tym że żadna z funkcji dx11.2 jak narazie nie była użyta w żadnej grze...

Nie rozmieszaj mnie dx11.2 jest wspierane dopiero od  gcn 1.1, dopiero od 1.1 ma wsparcie tiled resources w odmianie drugiej, co jest wymagane w przypadku dx11.2 oraz dx12 feature level 12.0. Tahiti przypominam to gnc 1.0.

 

Oficjalne stanowisko co do dx11.2 i tahiti

 

The Radeon™ HD 7000 series hardware architecture is fully DirectX 11.2-capable when used with a driver that enables this feature.  AMD is planning to enable DirectX 11.2 with a driver update in the Windows® 8.1 launch timeframe in October, when DirectX® 11.2 ships.  Today, AMD is the only GPU manufacturer to offer fully-compatible DirectX 11.1 support, and the only manufacturer to support Tiled Resources Tier-2 within a shipping product stack.” – AMD PR

Link to post
Share on other sites

Nie masz ciekawszych rzeczy do roboty tylko pisać te głupoty na różnych forach, darmowy czarny pr tylko bardzo nieudolny.

 

Co do ściemy to póki była w przypadku dx11.1 i po czasie wyszło, że nv nie wspiera kilku mniej istotnych funkcji. Ale perfidną ściemę to amd przygotowało za czasu tahiti jakoby te miały wsparcie dla dx11.2, jest to oficjalnie stanowisko amd i po czasie wyszło, że nie takiego wsparcia nie ma.

 

Nv nic nie emuluje w dx12.1, matołki twojego pokroju tworzą tego typu głupotki. Akurat na fachowych forach tego typu głupot nie ma. A emulować Conservative Rasterization to może amd na swoich gpu za pomocą geometry shader, ponieważ nie jest potrzebne sprzętowe wsparcie by odpalić ową funkcje.

Ashes of Singularity zaprzecza Twojej tezie.

Wiem, że to tylko jeden benchmark, ale coś co by w miarę wspierało sprzętowo DX12 (niektóre funkcje, które pojawiły się standardowo w DX12 były wcześniej w rozszerzeniach Nvidii) nie osiągałoby tak słabych wyników podczas, gdy Radeony sobie na tym radośnie śmigają.

 

Nvidia ciągle napastuje ludzi soimi API, tym razem AMD się udało i spoko. Dla nas wszystkich to lepiej (ok, może pomijając te bujanie z Windows 10).

Edytowane przez szatkus
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...